Ελλάδα

Πολιτική

Οικονομία

Επιχειρήσεις

Εκκλησία

Υγεία

Αυτοκίνητο

Το άρθρο της ημέρας

Άρθρογραφία

Συνεντεύξεις

Social Life με την Τίνα

Άλλαξαν τους όρους του διαγωνισμού μετά την ολοκλήρωση του
Γεωργιάδης προς Σπίρτζη: Τέτοια λαμογιά σε νομοσχέδιο δεν έχω ξαναδεί

Σφοδρή επίθεση κατά του υπουργού μεταφορών Χριστού Σπίρτζη εξαπέλυσε στη Βουλή ο αντιπρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας Άδωνις Γεωργιάδης, στη συζήτηση του νομοσχεδίου για την παραχώρηση του Θριασίου προκειμένου να δημιουργηθεί εμπορευματικό κέντρο.

Ο κ. Γεωργιάδης κατηγόρησε τον υπουργό ότι άλλαξε τους όρους του διαγωνισμού, αφού ο διαγωνισμός είχε τελειώσει και πως αν αυτές τις αλλαγές δεν τις έφερνε με νόμο στη Βουλή θα βρισκόταν ήδη στον Κορυδαλλό.

«Τέτοια λαμογιά σε νομοσχέδιο δεν έχω ξαναδεί, απορώ με το θράσος σας. Έρχεται η κυβέρνηση και με νόμο κάνει τα 235.000 τμ 970.000τμ και την προκαταβολή από τα 20 εκατομμύρια τη μειώνει στα 10 μετά το διαγωνισμό. Το έκανε με νόμο γιατί αν δεν το έχει κάνει με νόμο δεν θα πήγαινε στο ειδικό δικαστήριο θα πήγαινα κατευθείαν στον Κορυδαλλό. Ποτέ κυβέρνηση δεν εχει αλλάξει τους όρους του διαγωνισμού εκ των υστέρων χωρίς να κάνει τον διαγωνισμό από την αρχή. Και καθόμαστε και συζητάμε εδώ σαν τις κυρίες σαν να μην συμβαίνει τίποτα. Δεν έχει ξαναγίνει αυτό ποτέ στο κοινοβούλιο».

Μάλιστα ο κ. Γεωργιάδης ρώτησε τον υπουργό Υποδομών εάν κάποιος από τους συνεργάτες του «τα πήρε» προκειμένου να αλλάξουν οι όροι του διαγωνισμού.

«Κύριε Υπουργέ ρωτώ ευθέως για ποιο λόγο δεν κάνατε τον διαγωνισμό από την αρχή, με τους νέους όρους; Ποιος ωφελείται και αν θα ελέγξετε αν κάποιος από τους συνεργάτες σας τα πήρε γι’ αυτό που έκανε. Δεν έχει γίνει ποτέ στη Βουλή να αλλάζουν οι όροι του διαγωνισμού μετά τον διαγωνισμό. Το κάνει για πρώτη φορά ο Σπίρτζης με νόμο. Στον μοναδικό πλειοδότη χάρισε τα λεφτά από το Δημόσιο. Δικά σας είναι και τα χαρίζεται; Που τα βρήκατε από τον πατέρα σας;»

Ο κ.Σπίρτζης επέλεξε να μην σηκώσει τους τόνους και απάντησε στον κ. Γεωργιάδη ότι δεν έχουν αλλάξει οι όροι του διαγωνισμού.

« Κύριε Γεωργιάδη εγώ κρατάω την ψυχραιμία μου. Οι όροι που λέτε ήταν από την αρχή του διαγωνισμού και είναι κατατεθειμένοι στην επίσημη εφημερίδα της ευρωπαΐκής επιτροπής. Τα 230.000 τετραγωνικά είναι δεσμευτικά και δεν πολλαπλασιάζονται όπως πολλοί λένε προκειμένου τα 11 m ύψος να γίνουν 15. Δεν υπάρχει άλλο τεύχος προκήρυξης ούτε με 20 εκατομμύρια ούτε με άλλους όρους».

Όμως ο κ. Γεωργιάδης στη δευτερολογία του επέμεινε πως ο νόμος που ψηφίστηκε μετά το διαγωνισμό για όλα τα ακίνητα της ΓΕΟΣΕ αφορά και τη συγκεκριμένη επένδυση.

«Ψηφίσατε ναι ή όχι νόμο που όλα τα ακίνητα της ΓΕΟΣΕ αυξάνουν το συντελεστή στο 06; Συμπεριλαμβάνει αυτή η αύξηση κα το συγκεκριμένο ακίνητο και το συγκεκριμένο τίμημα. Έχει ο επενδυτής δυνητικά την δυνατότα να φτάσει στα 970.000 τετραγωνικά;

Ο κ. Σπίρτζης απάντησε: «Δεν έχει τη δυνατότητα, στην πρώτη περίοδο κατασκευής τα δεσμευτικά τετραγωνικά είναι 120.000 και μετά άλλα 120.000 σύνολο 240.000.»

Όμως ο κ. Γεωργιάδης επέμεινε και μάλιστα συνέδεσε τις πληροφορίες για την σύσταση προανακριτικής επιτροπής όσον αφορά το πόρισμα της εξεταστικής για την υγεία με τον έλεγχο που θα γίνει επί κυβερνήσεως Νέας Δημοκρατίας για το νομοσχέδιο του κ. Σπίρτζη

«Καμιά προκαταρκτική δεν θα γίνει για την υγεία, γιατί δεν μπορεί να γίνει. Η εξεταστική επιτροπή ήταν ένα φιάσκο, ψάχνατε ψάχνατε και δε βρήκατε τίποτα και την κλείσατε άρον άρον. Δεν θα κάνετε καμία προκατακτική και σας προκαλώ, δεν υπάρχει καμιά ποινική ευθύνη για κανέναν υπουργό. Αντίθετα γι’ αυτό ψηφίζετε σήμερα κ. Σπιρτζη να είμαστε συνεννοημένοι θα ελεγχθείτε μέχρι κεραίας».

Οι αλλαγές στη σύμβαση παραχώρησης

Χαμηλότερα οικονομικά ανταλλάγματα για το Δημόσιο, προβλέπει η σύμβαση παραχώρησης που κατατέθηκε στη Βουλή για την κατασκευή εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο πεδίο, συγκριτικά με προηγούμενες προκηρύξεις για τον ίδιο διαγωνισμό.

Σε παλαιότερο διαγωνισμό που ξεκίνησε το 2006 κι ολοκληρώθηκε το 2009, δεσμευτική προσφορά υπέβαλε το σχήμα που αποτελείτο από τις Ελλάκτωρ Α.Ε. – Άκτωρ Α.Τ.Ε. – Goldair – Τeotec Α.Ε. – Hellenic Logistics Transport Α.Ε. Τότε δεν προβλεπόταν εφάπαξ τίμημα, αλλά ετήσιο αντάλλαγμα το οποίο ανερχόταν σε 1.400.963 ευρώ για το πρώτο έτος της περιόδου παραχώρησης, αυξημένο κατά 30% μετά την ολοκλήρωση της πρώτης περιόδου κατασκευής (Τ1) η οποία είχε διάρκεια 1,5 έτος.

 

Η βιογραφία του Κ. Μήτση

Social life με την Τίνα