Ελλάδα

Πολιτική

Οικονομία

Επιχειρήσεις

Εκκλησία

Υγεία

Αυτοκίνητο

Το άρθρο της ημέρας

Άρθρογραφία

Συνεντεύξεις

Social Life με την Τίνα

Άλμα πίστης στην επιτυχία

Η επιτυχία αποτελεί μεγάλη νίκη γιατί εννιά φορές στις δέκα έρχεται μετά από πολλές αποτυχίες. Προσπερνώντας τον απρόβλεπτο παράγοντα της τύχης δεν υπάρχει επιτυχημένος άνθρωπος επί γης που να μην δοξάζει το μάθημα της αποτυχίας, αφού η επιμονή που του δίδαξε ήταν αυτή που στην κατάληξη μετέτρεψε την ήττα σε νίκη. Όπως είχε πει και ο Τρούμαν Καπότε «η αποτυχία είναι το καρύκευμα που δίνει στην επιτυχία τη γεύση της».

Για του λόγου το αληθές μερικοί από τους ανθρώπους του θεάματος και όχι μόνο που γνώρισαν μεγάλες επιτυχίες, αφού ξεπέρασαν πρώτα τις πάμπολλες αποτυχίες τους, είναι οι ακόλουθοι.

Ο Γούολτ Ντίσνεϊ έχει περάσει στην ιστορία ως ο άνθρωπος που επαναπροσδιόρισε την παιδική ηλικία των παιδιών της Αμερικής, αλλά και όλου του κόσμου με τα άκρως επιτυχημένα μέχρι και σήμερα καρτούν του. Κι όμως ο εξαιρετικός αυτός δημιουργός είχε απολυθεί από την εφημερίδα Kansas City Star, επειδή έπασχε κατά τον τότε διευθυντή της από έλλειψη φαντασίας και δεν είχε καθόλου καλές ιδέες. Ακριβώς όπως ο Γουόλτ Ντίσνεϊ έτσι και η Όπρα Γουίνφρεϊ είχε απολυθεί στα πρώτα της βήματα στον σκληρό κόσμο της τηλεόρασης στη Βαλτιμόρη, όπου βγήκε για πρώτη φορά στο γυαλί, επειδή επένδυε πολύ συναίσθημα στις ιστορίες που παρουσίαζε, με αποτέλεσμα να παθιάζεται μαζί τους και να χάνει, σύμφωνα με τους ιθύνοντες του σταθμού της περιοχής, την αντικειμενικότητα της. Η Όπρα, όπως σημειώνει το σχετικό άρθρο του περιοδικού Business Insider, δούλεψε με τέτοιο τρόπο ώστε να μετατρέψει το μειονέκτημα της σε πλεονέκτημα και σήμερα είναι εδώ και πολλές δεκαετίες η πιο επιτυχημένη τηλεπαρουσιάστρια ιστοριών της διπλανής πόρτας και όχι μόνο, την οποία πολλοί προσπάθησαν να μιμηθούν, ελάχιστοι όμως τα κατάφεραν. Στο βιβλίο On Writing: A Memoir of the Craft, ο Στίβεν Κινγκ, ένας από τους διασημότερους συγγραφείς βιβλίων τρόμου παραδέχτηκε ότι τα πρώτα χρόνια του ως συγγραφέας το μόνο που συγκέντρωνε ήταν απορρίψεις και χλεύη. Για να καταφέρει μάλιστα να αντιμετωπίσει όλη αυτή την αρνητικότητα, άρχισε να κρεμάει τις απορριπτικές επιστολές στον τοίχο του γραφείου του για να αντλεί κίνητρο. Όπως έχει αποκαλύψει χαρακτηριστικά ο ίδιος «στα 14 μου, το καρφί στον τοίχο δεν έφτανε για να κρατήσει το βάρος των αρνητικών απαντήσεων που κρεμούσα, τη μία μετά την άλλη. Πέταξα το καρφί, έβαλα πρόκα, και συνέχισα να γράφω».

Ιώβεια υπομονή αλλά και επιμονή, εκτός από τον Αμερικανό συγγραφέα, είχε και η συμπατριώτισσα του σχεδιάστρια μόδας Ντόνα Κάραν, η οποία όταν σπούδαζε στην σχολή σχεδίου υψηλού κύρους στον χώρο της μόδας, Parsons, είχε αποτύχει να περάσει το μάθημα σχετικά με τα υφάσματα. Σήμερα πάλι όχι μόνο είναι η επικεφαλής της αυτοκρατορίας DKNY, αλλά θεωρείται η σχεδιάστρια που έχει εμπνεύσει μια ολόκληρη στρατιά ανθρώπων να ασχοληθούν με τον χώρο της μόδας. Άλλος ένας Αμερικανός που απέτυχε παταγωδώς για να επιτύχει λαμπρά είναι ο Στίβεν Σπίλμπεργκ, ο κινηματογραφιστής που θεωρείται ο πατέρας του πρώτου blockbuster της ταινίας Τα σαγόνια του καρχαρία το 1975, ο οποίος στη συνέχεια σφράγισε την κυριαρχία του στο χώρο του κινηματογράφου με την κατάκτηση 3 Όσκαρ και 4 Έμμυ με τις 27 ταινίες του να έχουν αποφέρει περισσότερα από 9 δισεκατομμύρια δολάρια. Κι όμως ο Στίβεν Σπίλμπεργκ είχε απορριφθεί πολλές φορές από τη σχολή κινηματογραφικών σπουδών στο πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια πριν καταφέρει να περπατήσει στο κόκκινο χαλί της τελετής των Όσκαρ, ακριβώς όπως ο Σίντνεϊ Πουατιέ, που έριξε το φράγμα του χρώματος στην αμερικανική κινηματογραφική βιομηχανία, είχε απορριφθεί στις πρώτες του ακροάσεις ως ηθοποιός λόγω της βαριάς προφοράς του από την γενέτειρα του τη Καραϊβική με έναν εκ των διάσημων σκηνοθετών της εποχής να τον προτρέπει να πάει να πλύνει πιάτα.

Η Τζ. Κ. Ρόουλινγκ είναι ίσως η πιο γνωστή περίπτωση επιτυχημένου ανθρώπου που βίωσε πολλές και τρανταχτές αποτυχίες πριν ο ήρωας της ο μάγος Χάρι Πότερ ενθουσιάσει τους μικρούς και μεγάλους αναγνώστες και εκείνη μετατραπεί σε λογοτεχνικό αστέρι μεγάλου βεληνεκούς. Κι όλα αυτά ενώ έγραφε τις πρώτες ιστορίες του στην καφετερία της γειτονιάς της, όπου περνούσε τις ώρες της ψάχνοντας να βρει τι θα κάνει ως μόνη μητέρα, η οποία επιβίωνε με τα επιδόματα πρόνοια του βρετανικού κράτους. Αποτυχημένος είχε χαρακτηριστεί και ο πιο επιτυχημένος κατά πολλούς άνθρωπος των τελευταίων δεκαετιών, ο Στιβ Τζόμπς, που άλλαξε ριζικά τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι επικοινωνούν σήμερα μεταξύ τους. Ο συνιδρυτής της Apple είχε απομακρυνθεί το 1985 από τη θέση του επικεφαλής της ομάδας για το Macintosh με απόφαση του διοικητικού συμβούλιο της εταιρείας, με αποτέλεσμα πολύ αργότερα στη γνωστή ομιλία του προς τους απόφοιτους του Στάνφορντ να παραδεχτεί ότι ο φόβος του θανάτου ήταν αυτός που καθοδήγησε τις αποφάσεις του στη ζωή και του επέτρεψε να ξεπεράσει τον φόβο της αποτυχίας. «Το να θυμάμαι ότι σύντομα θα είμαι νεκρός είναι το σημαντικότερο εργαλείο που έχω βρει για να με βοηθά στο να λαμβάνω τις μεγάλες αποφάσεις στη ζωή. Καθετί – όλες οι προσδοκίες, η υπερηφάνεια, ο φόβος της αποτυχίας – καταρρέει μπροστά στον θάνατο, αφήνοντας μοναχά ό,τι είναι πραγματικά σημαντικό» είχε πει χαρακτηριστικά ο Στιβ Τζόμπς. Ομοίως δεν είναι τυχαίο ότι αν κάποιος ζητήσει από τον πλουσιότερο άνθρωπο στον κόσμο τον Μπιλ Γκέιτς να μιλήσει για την επιτυχία, το πιθανότερο είναι ότι θα καταλήξει να συζητά για την αποτυχία. Η ενσωμάτωση της αποτυχίας είναι, σύμφωνα με τον ίδιο, αυτό που επέτρεψε στην Microsoft να αναπτυχθεί τα πρώτα χρόνια της λειτουργίας της. «Στον επιχειρηματικό κόσμο, όταν κάποιος κάνει ένα λάθος, όλοι τρέχουν να κρυφτούν» είχε πει κάποτε για να εξηγήσει ότι «στη Microsoft έχω προσπαθήσει να βάλω ένα τέλος σ’ αυτό τον τρόπο σκέψης. Είναι ΟΚ να γιορτάζεις την επιτυχία, αλλά είναι σημαντικότερο να αντλείς διδάγματα από την αποτυχία».

Συντάκτης

Προηγούμενο άρθρο

Αστέρια πίσω από τη σκόνη

Η βιογραφία του Κ. Μήτση

Social life με την Τίνα