Ελλάδα

Πολιτική

Οικονομία

Επιχειρήσεις

Εκκλησία

Υγεία

Αυτοκίνητο

Το άρθρο της ημέρας

Άρθρογραφία

Συνεντεύξεις

Social Life με την Τίνα

Ένα βαγόνι, το τραμ και η Θεσσαλονίκη

Ένα απλό αμάξωμα βαγονιού, κενό ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού, θα εκτίθεται στο κοινό, στη διάρκεια της φετινής Διεθνούς Εκθέσεως Θεσσαλονίκης. Είναι ο πρόδρομος του πολύπαθου μετρό της συμπρωτεύουσας, που επιστρατεύθηκε για μια ένεση αισιοδοξίας στο… κουρασμένο επιβατικό κοινό της πόλης.
Βάσει, πάντως, των όσων δηλώνει ο πρόεδρος της «Αττικό Μετρό» Γ. Μυλόπουλος, στα τέλη του 2020 τα δύο τρίτα της βασικής γραμμής (Συντριβάνι – Νέα Ελβετία) θα δοθούν σε λειτουργία. Στις αρχές, δε, του 2021 θα δοθεί σε λειτουργία και η επέκταση προς Καλαμαριά, ενώ στα τέλη του 2021 με αρχές του 2022 το πρώτο τμήμα της βασικής γραμμής, από το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό έως τη Βενιζέλου.
Ένα σημαντικό πρόβλημα που έχει, ωστόσο, ανακύψει είναι με τις αρχαιότητες που εντοπίστηκαν στην Αγία Σοφία και οι αρχαιολόγοι έχουν ζητήσει να διατηρηθούν. Άρα, εκεί πρέπει να υπάρξει ανασχεδιασμός του προγραμματισμένου σταθμού μετεπιβίβασης και να υπάρξει εκ νέου έγκριση του τροποποιητικού σχεδιασμού.
Αξίζει να αναφερθεί ότι οι πρώτες επιστημονικές προτάσεις για ένα υπόγειο σύστημα σιδηροδρόμων για την Θεσσαλονίκη ήταν από το 1918- 1920 κατά τη διάρκεια του επανασχεδιασμού της πόλης, για να είναι εφικτή η εύκολη πρόσβαση από το κέντρο της πόλης (Βαρδάρι) προς τα τότε περίχωρα.
Πέρασαν πολλές δεκαετίες, έως το 1976, χρονιά που για πρώτη φορά στον κρατικό προϋπολογισμό υπάρχει η εγγραφή «Μετρό Θεσσαλονίκης» χάρη στον τότε νομάρχη Κων/νο Πυλαρινό, ενώ η πρώτη απόπειρα κατασκευής μετρό ξεκίνησε επί δημαρχίας Σωτήρη Κούβελα (1986).

Η βιογραφία του Κ. Μήτση