Ελλάδα

Πολιτική

Οικονομία

Επιχειρήσεις

Εκκλησία

Υγεία

Αυτοκίνητο

Το άρθρο της ημέρας

Άρθρογραφία

Συνεντεύξεις

Social Life με την Τίνα

Βασίλης Ρίσβας: «Η Tέχνη κάνει υποφερτή τη δύσκολη πραγματικότητα»

Γεννήθηκε στη Νίκαια του Πειραιά, είναι απόφοιτος της Δραματικής Σχολής Αθηνών του Γ. Θεοδοσιάδη και της σχολής Γραφικών Τεχνών ΑΚΤΟ. Σπούδασε τραγούδι, παρακολούθησε σεμινάρια Κίνησης και Αρχαίου Δράματος. Από το 1992 μέχρι σήμερα συμμετείχε και συνεχίζει να συμμετάσχει σε παραστάσεις του Εθνικού και του ελεύθερου θεάτρου. Από το 1996 γράφει σενάρια για τηλεοπτικές παραγωγές, ενώ μαζί με τη σύζυγό του, επίσης ηθοποιό Δήμητρα Σακαλή, έχουν γράψει τα πιο επιτυχημένα σίριαλ. Συνεργάστηκε, επίσης, με το ραδιόφωνο του ΣΚΑΙ ως κειμενογράφος σε εβδομαδιαία εκπομπή και με τις εφημερίδες ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ και ΕΘΝΟΣ με την ιδιότητα του γραφίστα – καλλιτεχνικού συντάκτη. Τώρα παίζει στο «Δείπνο Ηλιθίων» στο θέατρο «Κάππα». Μαζί μας ο αξιόλογος Βασίλης Ρίσβας. Κύριε Ρίσβα, από μικρός είχατε έφεση στην καλλιτεχνία; «Η αλήθεια είναι πως από παιδί μού άρεσε να δημιουργώ. Ζωγράφιζα από τότε που πρωτοέπιασα μολύβι, άρχισα να ασχολούμαι με τη μουσική και το τραγούδι στην ηλικία περίπου των έντεκα, και ανέκαθεν κατασκεύαζα παραμύθια, μικρές ιστορίες που είτε τις έλεγα σε φίλους (πάντα μου άρεσε να έχω κοινό) είτε τις έγραφα και τις καταχώνιαζα σε συρτάρια. Για έναν ανεξήγητο λόγο τα γραπτά τα έκρυβα και περίμενα την κατάλληλη στιγμή για να τα φανερώσω. Πρώτο αναγνωστικό κοινό, η δασκάλα μου στο Δημοτικό, οι γονείς μου και ο αδερφός μου». Πώς αποφασίσατε να σπουδάσετε Υποκριτική, υπήρχε κάποιος ηθοποιός που θαυμάζατε και θέλατε να του μοιάσετε; «Η Υποκριτική προέκυψε από ανάγκη. Ανάγκη για περισσότερη δημιουργία, ανάγκη για υπέρβαση προσωπικών ορίων. Ηθοποιούς θαύμαζα και θαυμάζω πολλούς. Από τότε, μάλιστα, που μπήκα κι εγώ στο θέατρο, θαυμάζω όλο και περισσότερους!». Σενάρια για τηλεοπτικές σειρές πώς ξεκινήσατε να γράφετε; Μόνος σας στην αρχή ή μαζί με τη σύζυγό σας, ηθοποιό κι εκείνη, Δήμητρα Σακαλή; «Με τη Δήμητρα γνωριστήκαμε στο α’ έτος της Δραματικής Σχολής και μοιραστήκαμε τη ζωή μας, τις αγωνίες και τις προσδοκίες για το μέλλον. Όταν προέκυψε η σκέψη για συγγραφή σεναρίου, αυτόματα προέκυψε και η συνεργασία. Είχαμε απόλυτη εμπιστοσύνη ο ένας στο μυαλό και την αισθητική του άλλου». Έχετε γράψει τα πιο δημοφιλή σίριαλ, «Μαύρα Μεσάνυχτα», «50-50», «Επτά Θανάσιμες Πεθερές», «Ταμάμ» και άλλα. Πού πιστεύετε ότι οφείλεται η τόση επιτυχία; «Η επιτυχία, πάντα προκύπτει από τον ευτυχή συνδυασμό κειμένου, παραγωγής, σκηνοθέτη, ηθοποιών, διευθυντή φωτογραφίας, ηχολήπτη και συνεργείου. Και, φυσικά, του καναλιού που προωθεί και προβάλλει τη σειρά. Δεν φτάνει μόνο μια καλή ιδέα και ένα καλό σενάριο». Όταν γράφατε τα κείμενά σας οι παραγωγοί επενέβαιναν; «Οι παραγωγοί, πάντα επεμβαίνουν, άλλος λιγότερο άλλος περισσότερο, γιατί έχουν ένα budget να διαχειριστούν. Η εμπλοκή τους αφορά συνήθως στο πρακτικό κομμάτι της δουλειάς. Σπανίως στο καλλιτεχνικό». Πώς γράφετε ένα σενάριο; Κάθε επεισόδιο ξεχωριστά, ή όλο μαζί το έργο; Βάζετε και στοιχεία ή σκηνές από προσωπικά σας βιώματα; «Πρώτα επεξεργαζόμαστε την ιδέα. Προχωράμε στο concept, στην ανάλυση χαρακτήρων, κι έπειτα ξεκινάμε να γράφουμε τα επεισόδια. Τα προσωπικά βιώματα κάποιες φορές εισχωρούν από μόνα τους στο γράψιμο! Δεν μπορείς να ξεφύγεις απ’ αυτό». Το φόρτε σας στο γράψιμο αστυνομικά, δράμα, ή κωμωδία ; «Μας αρέσουν όλα τα είδη. Κάθε ένα παρουσιάζει για μας ξεχωριστό ενδιαφέρον». Με την κρίση σε τι επίπεδο βρίσκεται η μυθοπλασία; Ή δεν υπάρχει και προβάλλονται μόνο διασκευασμένες ξένες σειρές; «Φυσικά και υπάρχει μυθοπλασία. Πάντα υπήρχε. Και άδικα τα κανάλια την παραγκώνισαν για κάποιο χρονικό διάστημα. Οι Έλληνες δημιουργοί έχουν πολλά να δώσουν. Μην ξεχνάμε ότι η ιδιωτική τηλεόραση άνθισε και γνώρισε τη χρυσή της εποχή, με ελληνική μυθοπλασία». Τώρα συμμετέχετε στο «Δείπνο Ηλιθίων» που παίζεται αρκετά χρόνια. Οι αντιδράσεις των θεατών; Ο ρόλος σας ποιος είναι; «Ναι, είναι ο τρίτος χρόνος επιτυχίας. Το κοινό από την πρώτη μέρα αγκάλιασε με ενθουσιασμό την παράσταση. Και όχι τυχαία. Το υπέροχο θεατρικό κείμενο (μετάφραση Νικολέτα Κοτσαηλίδου), η σκηνοθεσία του Σπύρου Παπαδόπουλου, οι ερμηνείες του ίδιου και όλων των ηθοποιών της παράστασης (Δαδακαρίδης, Μαυρόπουλος, Μενενάκου, Γεωργίου), προσφέρουν γενναιόδωρα στον θεατή γέλιο και τροφή για σκέψη. Καθαρή αναψυχή δηλαδή. Εγώ στην παράσταση υποδύομαι τον Πολ Λεμπλάν, τον φίλο του μεγαλοεκδότη Πιέρ Μπροσάν (Δαδακαρίδης), που παρά την προδοσία που έχει δεχτεί από τον φίλο του, τον συγχωρεί και σπεύδει προς βοήθειά του. Και μόνο αυτό δεν κατορθώνει! Πέφτει κι αυτός θύμα (όπως και όλοι οι άλλοι στο έργο) της αφοπλιστικής και αθώας σκέψης του Φρανσουά Πινιόν (Σπύρος Παπαδόπουλος). Είναι μεγάλη τύχη και χαρά που συνεργάζομαι με αυτούς τους συναδέλφους». Μπορεί να υπάρχει κρίση, αλλά τα περισσότερα θέατρα γεμίζουν. Πώς το εξηγείτε; «Ευτυχώς το καλό θέατρο επιβιώνει γιατί βρίσκει αμέσως στόχο στο μυαλό και στην καρδιά του κόσμου. Η Τέχνη κάνει υποφερτή τη δύσκολη πραγματικότητα». Εσάς σας αντιπροσωπεύει η ηθοποιία ή η συγγραφή; Ποιο είναι λύτρωση ψυχής; «Δύο διαφορετικές τέχνες, που τις λατρεύω εξίσου. Χωρίς αυτή τη λατρεία δεν θα μπορούσα να σταθώ σε καμία από τις δύο. Όσο για τη λύτρωση… Μετά από τόσα χρόνια κατέληξα στο συμπέρασμα ότι το κοινό λυτρώνεται, ο δημιουργός βασανίζεται!». Είστε προληπτικός; Αισιόδοξος, απαισιόδοξος, τολμηρός; «Παλαιότερα είχα άλλη εικόνα για τον εαυτό μου. Νομίζω ότι τα ερεθίσματα που δέχομαι καθημερινά, από τότε τουλάχιστον που αποφάσισα να ασχοληθώ με την υποκριτική και τη συγγραφή, με έχουν κάνει όλα αυτά που προαναφέρατε. Μη σας πω και άλλα πολλά ακόμα!». Μελλοντικά σχέδια; Έχετε κάνει και δύο ταινίες… «Οι ταινίες δεν έχουν βρει ακόμα τον δρόμο για την υλοποίησή τους. Θέλουμε όταν γίνουν, να γίνουν όπως πρέπει. Δεν υπάρχει λόγος βιασύνης. Προς το παρόν παίζεται στο ΟPEN TV η σειρά «ΟΥ ΦΟΝΕΥΣΕΙΣ» (κάθε Δευτέρα στις 22.45), με δικά μας σενάρια και σκηνοθεσία Πάνου Κοκκινόπουλου. Η κωμωδία μας «ΑΣΤΡΑ ΝΑ ΠΑΝΕ» κάθε Δευτέρα και Τρίτη, στις 20.30 στο θέατρο «ΚΑΠΠΑ» (σκηνοθεσία Ν. Μαγδαληνός), με τους Νίκο Μαγδαληνό, Δημήτρη Μάριζα, Μάρα Δαρμουσλή, Έλενα Καστανά και Γιώργο Φλωράτο. Και στις 23 Γενάρη κάνει πρεμιέρα ο μονόλογός μου «ΤΟ ΦΙΝΙΣΤΡΙΝΙ», στο «Από Μηχανής Θέατρο» (κάθε Τετάρτη & Πέμπτη στις 21.00), σε σκηνοθεσία Πέτρου Φιλιππίδη και ερμηνεία Αντίνοου Αλμπάνη. Διάγουμε μια άκρως δημιουργική περίοδο και είμαστε χαρούμενοι και ευγνώμονες γι’ αυτό».

Η βιογραφία του Κ. Μήτση

Social life με την Τίνα