Ελλάδα

Πολιτική

Οικονομία

Επιχειρήσεις

Εκκλησία

Υγεία

Αυτοκίνητο

Το άρθρο της ημέρας

Άρθρογραφία

Συνεντεύξεις

Social Life με την Τίνα

Οι ουρανοί είναι δικοί τους!

Οι Έλληνες πιλότοι παίζουν καθημερινά τη ζωή τους κορόνα-γράμματα πάνω από το Αιγαίο, και το… κέρμα δεν κάθεται πάντα στη σωστή πλευρά. Παίρνουν «ψίχουλα» μπροστά στο έργο που επιτελούν οι «φύλακες-άγγελοι» της Ελλάδας.

Αν τους δεις στο δρόμο, δεν μπορείς να τους ξεχωρίσεις από οποιονδήποτε άλλον καθημερινό άνθρωπο. Έχουν οικογένειες, παιδιά, όνειρα όπως αυτά που έχουν όλοι οι νέοι.
Μόνο που δεν είναι ακριβώς ίδιοι με όλους εμάς τους υπόλοιπους. Είναι οι άνθρωποι που καθημερινά παίζουν τη ζωή τους κορόνα-γράμματα είτε υπερασπιζόμενοι την πατρίδα είτε προσπαθώντας να σώσουν τις ζωές των συμπολιτών τους. Και σε αυτή την προσπάθειά τους, πολλές φορές το… κέρμα δεν κάθεται στη σωστή πλευρά.
Μιλάμε για τους ήρωες πιλότους των Ενόπλων Δυνάμεων της χώρας μας, που οι περισσότεροι τους θυμόμαστε μόνο όταν η γαλανόλευκη, που οι ίδιοι φροντίζουν να κυματίζει περήφανη σε κάθε άκρη της επικράτειας, σκύβει για να σκεπάσει τα φέρετρά τους, όπως συνέβη με τον πρόσφατο άδικο χαμό του σμηναγού Μπαλταδώρου την ώρα που επέστρεφε από αποστολή αναχαίτισης τουρκικών αεροσκαφών κάπου πάνω από το Αιγαίο.
Εκεί που οι συνάδελφοί του, κάνοντας πέτρα τις καρδιές τους και αγνοώντας τους φόβους και τις ανησυχίες των δικών τους ανθρώπων, θα βρεθούν και αύριο και μεθαύριο κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες για να υπερασπιστούν την εθνική μας ανεξαρτησία, για να μεταφέρουν κάποιον σοβαρά ασθενή ή για να διασώσουν κάποιο ναυαγό.
Εκεί όπου οι αετοί των ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων έχουν ταχθεί να απλώνουν τα ατσάλινα φτερά τους σαν μια μεγάλη αγκαλιά ικανή να χωρέσει και να προστατέψει όλους τους Έλληνες…

Αντιστρόφως ανάλογη

Για όλες αυτές τις υπηρεσίες που προσφέρουν με αυτοθυσία και με κίνδυνο της ζωής τους στην πατρίδα, οι «φύλακες-άγγελοι» της η ανταμοιβή τους είναι αντιστρόφως ανάλογη. Με βάση τους τελευταίους νόμους που ορίζουν τα μισθολόγια των ένστολων και τα πτητικά επιδόματα που παίρνουν οι ιπτάμενοι των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας τα χρήματα που παίρνει ένας σμηναγός (και οι αντίστοιχοι βαθμοί στα υπόλοιπα Όπλα και Σώματα) ξεκινούν από τις 2.300 ευρώ (900 ο μισθός και 1.400 το επίδομα) το μήνα, και φτάνουν το ανώτερο τις 2.700 ευρώ, μετά τις απαραίτητες κρατήσεις. Και αυτά τα ποσά αφορούν τους χειριστές των αεριωθούμενων τζετ της Πολεμικής Αεροπορίας – στα ελικοφόρα αεροσκάφη ή τα ελικόπτερα αμείβονται με λιγότερα, καθώς έχουν, ανάλογα τον τύπο του πτητικού μέσου, μικρότερο πτητικό επίδομα.
«Ψίχουλα» δηλαδή, για το έργο που επιτελούν, και σε πολλές περιπτώσεις πολύ λιγότερα από τους διάφορους σύμβουλους, διοικητές, γενικούς γραμματείς, μετακλητούς υπαλλήλους, και «Καρανίκες» που «βολεύουν» σε διάφορα πόστα του κρατικού μηχανισμού οι εκάστοτε κυβερνήσεις.
Γιατί ακόμη και στην κρίση οι έχοντες τα ηνία αυτού του κράτους συνεχίζουν να φροντίζουν την εκλογική τους πελατεία, και όχι αυτούς που πραγματικά αξίζουν την προσοχή τους.

Το μισθολόγιο της ντροπής

Η ίδια εικόνα των μισθών της ντροπής υπάρχει σε όλα τα Όπλα των Ενόπλων Δυνάμεων, αλλά και στα Σώματα Ασφαλείας. Για παράδειγμα στα σκάφη του Λιμενικού που περιπολούν στα Ίμια και πρωταγωνιστούν στις διασώσεις των μεταναστών, η πλειονότητα των πληρωμάτων έχει το βαθμό του επικελευστή. Οι αμοιβές αυτών των ανδρών ανάλογα με το κλιμάκιο που βρίσκονται, κυμαίνονται από 1.100 έως 1.200 ευρώ το μήνα, ενώ ο μέσος όρος των «πλευσίμων» (το αντίστοιχο πτητικό επίδομα των ιπταμένων) φτάνει τις 2-3 χιλιάδες ευρώ το χρόνο.
Η ομάδα ΔΙ.ΑΣ. της ΕΛ.ΑΣ. απαρτίζεται κυρίως από νεαρούς αστυφύλακες. Αυτοί είναι που φτάνουν πρώτοι στον τόπο του εγκλήματος. Με πόσα αμείβονται; Λίγο πάνω από τα 1.000 ευρώ…
Ένα άλλο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν όλοι οι ένστολοι είναι ότι η σημερινή κυβέρνηση δεν φρόντισε αυτό το μισθολόγιο της ντροπής που έφτιαξε να το προσαρμόσει με το βαθμολόγιο. Έτσι, η εξέλιξη των μόνιμων στελεχών έχει επιβραδυνθεί, αφού κάποιος μπορεί να φτάσει μέχρι τα 40 και να έχει ακόμη το βαθμό που είχε μια 6ετία πριν…

Η Βουλή «υιοθετεί» τα παιδιά του νεκρού σμηναγού

Τα παιδιά που άφησε πίσω του ο σμηναγός Γιώργος Μπαλταδώρος υιοθετεί η ελληνική Βουλή, ύστερα από απόφαση του προέδρου της Νίκου Βούτση.
Είναι ένα μέτρο που ύστερα από εισήγηση του τότε ΠτΒ Φίλιππου Πετσάλνικου έχει εγκριθεί από την ολομέλεια του Σώματος το 2010 και αφορά όλα τα παιδιά των πεσόντων εν ώρα καθήκοντος ανδρών των Ενόπλων Δυνάμεων.
Σύμφωνα με την απόφαση που ελήφθη, η Βουλή θα καταβάλλει κάθε χρόνο ένα ποσό για τα ανήλικα τέκνα, μέχρι την ενηλικίωσή τους, και αν σπουδάσουν, μέχρι τη συμπλήρωση του 25ου έτους της ηλικίας τους. Το ποσό αυτό καθορίστηκε στις 10.000 ευρώ για ένα τέκνο, 18.000 ευρώ για δύο τέκνα, 21.000 για τρία τέκνα και 25.000 ευρώ για τέσσερα τέκνα.

Ο ακήρυχτος πόλεμος μαίνεται στο Αιγαίο

Ο άτυχος σμηναγός Γιώργος Μπαλταδώρος είναι το πρώτο θύμα αυτής της νέας κρίσης των ελληνοτουρκικών σχέσων, αλλά παράλληλα και ο τελευταίος κρίκος στη μακρά αλυσίδα των Ελλήνων πιλότων που έχουν χάσει τη ζωή τους σε αυτόν τον ακήρυχτο πόλεμο που μαίνεται εδώ και χρόνια στο Αιγαίο.
Και αν ο Μπαλταδώρος έχασε τη ζωή του έχοντας πρώτα ολοκληρώσει με επιτυχία την αποστολή αναχαίτισης των τουρκικών αεροσκαφών που είχαν παραβιάσει τον ελληνικό εναέριο χώρο, δεν συνέβη το ίδιο με τον Νίκο Σιαλμά και τον Κώστα Ηλιάκη, που έπεσαν την ώρα της εμπλοκής τους με τα μαχητικά των προκλητικών γειτόνων.
Το πρώτο περιστατικό έλαβε χώρα το 1992 πάνω από τον Αϊ-Στράτη. Ο υποσμηναγός Νίκος Σιαλμάς με ένα παρωχημένο για την εποχή Mirage F1 βρέθηκε αντιμέτωπος με δύο υπερσύγχρονα τουρκικά F-16. Στην «εικονική αερομαχία» που ακολούθησε ο Έλληνας πιλότος κατάφερε να «εγκλωβίσει» τον έναν αντίπαλό του, που για να τον αποφύγει επιχείρησε «βύθιση». Το F-16 χάρη στο δυνατό κινητήρα του απέφυγε για εκατοστά τη συντριβή στη θάλασσα. Το Mirage πρόδωσε όμως τον Σιαλμά, που πέρασε στην αιωνιότητα. Σήμερα ένα μνημείο ορατό από τον αέρα θυμίζει την αυτοθυσία του Έλληνα πιλότου, και το ακρωτήρι της νησίδας κοντά στην οποία έδωσε τη ζωή του υπερασπιζόμενος την εθνική μας ακεραιότητα φέρει το όνομά του.
Το δεύτερο χαρακτηριστικό και τραγικό παράδειγμα των όσων βιώνουν καθημερινά οι πιλότοι μας έγινε το 2006 και στοίχισε τη ζωή στον Κώστα Ηλιάκη.
Ο Έλληνας σμηναγός συμμετείχε σε αποστολή αναχαίτισης αναγνωριστικού RF-4 και δύο F-16 που το συνόδευαν, και λέγεται ότι είχαν αποστολή τη φωτογράφηση της βάσης των ελληνικών S-300 στην Κρήτη.
Η «εικονική αερομαχία» έγινε πάνω από το θαλάσσιο χώρο της Καρπάθου, το ένα από τα δύο τουρκικά μαχητικά έπεσε στην καλύπτρα του ελληνικού F-16 σκοτώνοντας ακαριαία τον Ηλιάκη. Ο Τούρκος πιλότος, οι χειρισμοί του οποίου προκάλεσαν το δυστύχημα, πρόλαβε να εκτιναχθεί και περισυνελέχθη από διερχόμενο εμπορικό πλοίο που έπλεε εντός των ελληνικών χωρικών υδάτων.
Κατά καιρούς, πολλά έχουν ακουστεί και γραφτεί για τα αίτια και άλλων πτώσεων αεροσκαφών και των δύο χωρών στο Αιγαίο, αλλά η επίσημη εκδοχή που έδωσαν και οι δύο πλευρές έκανε λόγο είτε για μηχανικό πρόβλημα είτε για ανθρώπινο λάθος που δεν σχετίζονταν με την εναέρια εμπλοκή.

  • Στην πρώτη γραμμή και οι λιμενικοίΣτα όσα συμβαίνουν τα τελευταία χρόνια στο Αιγαίο, σημαντικό ρόλο διαδραματίζουν και οι άνδρες του Λιμενικού Σώματος, που βρίσκονται κυριολεκτικά στην πρώτη γραμμή, και πολλές φορές παραμένουν εν πλω ακόμη και για 15 ώρες την ημέρα.
    Σε αυτές τις ατελείωτες βάρδιες στη θάλασσα έχουν να αντιμετωπίσουν την τουρκική προκλητικότητα (είναι νωπές ακόμη οι μνήμες από τον παραλίγο εμβολισμό σκάφους του Λιμενικού από τουρκική ακταιωρό στα Ίμια), ενώ είναι και οι άνθρωποι που έχουν σηκώσει στις πλάτες το βάρος του παγκόσμιου προβλήματος που λέγεται προσφυγική κρίση. Χάρη στις υπεράνθρωπες προσπάθειές τους και την αυτοθυσία τους έχουν σωθεί χιλιάδες ανθρώπινες ψυχές. Τα μάτια τους έχουν δει πολλά, αφού έρχονται καθημερινά αντιμέτωποι με το θάνατο.
    Και όλα αυτά με μέσα και προσωπικό που δεν μπορεί, πλέον, να καλύψει τις ανάγκες και έχοντας υποστεί και αυτοί σημαντικές μειώσεις στους μισθούς τους.
    Για υπερωρίες φυσικά, ούτε λόγος να γίνεται. Είπαμε ότι σε αυτό το κράτος προτεραιότητα αποτελούν οι πάσης φύσεων «Καρανίκες» των εκάστοτε κυβερνήσεων…

Συντάκτης

Η βιογραφία του Κ. Μήτση