Ελλάδα

Πολιτική

Οικονομία

Επιχειρήσεις

Εκκλησία

Υγεία

Αυτοκίνητο

Το άρθρο της ημέρας

Άρθρογραφία

Συνεντεύξεις

Social Life με την Τίνα

Η οδήγησις των εφήβων

Ε να σοβαρό τροχαίο ατύχημα απασχόλησε, εσχάτως, την επικαιρότητα, τόσο για την ταυτότητα του οδηγού του αυτοκινήτου όσο και για την σφοδρότητα της συγκρούσεως όχι με έτερο όχημα, αλλά με το κράσπεδο της παραλιακής Λεωφόρου Ποσειδώνος. Η αιτία που προξένησε το ατύχημα φαίνεται ότι ήταν η υπερβολική ταχύτητα. Τώρα που ο 19χρονος έφηβος έχει εξέλθει του κινδύνου και έχει επιστρέψει στην οικογενειακή εστία, είναι χρήσιμο να εξαγάγουμε ορισμένα συμπεράσματα από την περιπέτεια της υγείας του. Το πρώτον είναι ότι ζει από θαύμα. Εάν μπει κανείς στον κόπο να ανατρέξει στην ιατρική διάγνωση όταν εισήλθε σε κωματώδη κατάσταση στην Μονάδα Εντατικής Θεραπείας (Μ.Ε.Θ.) του «Ευαγγελισμού», θα επιβεβαιώσει την σοβαρότητα των τραυμάτων του. Το δεύτερον είναι ότι μαζί με την δική του ζωή, η οποία εσώθη, επαναλαμβάνω ως εκ θαύματος, ενδέχεται να σωθούν και άλλες ζωές εάν λάβουμε υπ’ όψιν μας τον αυξημένο έλεγχο των γονέων, οι οποίοι θα νουθετούν δύο φορές παραπάνω τα παιδιά τους όταν θα τους ζητούν να πάρουν το αυτοκίνητο για να εξέλθουν το βράδυ. Το τρίτο, και σπουδαιότερο κατά την γνώμη μου, μάθημα είναι ότι το ατύχημα του 19χρονου εφήβου θα εγγραφεί στον «σκληρό δίσκο» των συνομιλήκων του ως παράδειγμα προς αποφυγήν. Κατ’ αυτόν τον τρόπο ένα ικανό μείγμα φόβου και δισταγμού στην επιτάχυνση, ενδέχεται να περιορίσει την αδρεναλίνη που ρέει στην εφηβική ηλικία, όπως τα νερά των ποταμών, ανεμπόδιστα. Κάθε γενεά, για να μην πω και κάθε μαθητική τάξις και φανώ υπερβολικός, έχει τους νεκρούς της στην άσφαλτο. Είναι αρκούντως ευτυχές ότι δεν χρειάσθηκε στην συγκεκριμένη περίπτωση, να θυσιασθεί κανείς.

Η αυστηροποίησις των ποινών

Εν μέσω της προεκλογικής περιόδου, ετέθη σε εφαρμογή ο νέος Ποινικός Κώδιξ, προκαλώντας θύελλα διαμαρτυριών για ορισμένες διατάξεις του. Οι περισσότεροι εστιάζουμε στην πιθανότητα αποφυλακίσεως των πρωτεργατών της «17 Νοέμβρη», όπως και σε άλλες «φωτογραφικές» διατάξεις προς ημετέρους. Λίγοι πληροφορήθηκαν ότι στο ίδιο Φ.Ε.Κ. περιλαμβάνοντο και οι νέες ποινές του Κώδικος Οδικής Κυκλοφορίας. Όποιος, λοιπόν, οδηγεί όχημα και: α. έχει καταναλώσει ποσότητα αλκοόλ, β. έχει κάνει χρήση ναρκωτικών ουσιών, γ. είναι σωματικά και πνευματικά εξαντλημένος, δ. σε εθνικές ή περιφερειακές οδούς οδηγεί αντίστροφα στο ρεύμα της εκάστοτε κατέυθυνσης, ή ε. σε πεζοδρόμους, πεζοδρόμιο, πλατείες κ.λπ., τιμωρείται με φυλάκιση έως τρία έτη ή με χρηματική ποινή εάν από την πράξη προέκυψε κοινός κίνδυνος σε ξένα πράγματα. Εάν από την οδήγηση έχει προκύψει βαρεία σωματική βλάβη ανθρώπου προβλέπεται κάθειρξις έως δέκα ετών, ενώ εάν προεκλήθη θάνατος μεγάλου αριθμού ανθρώπων το δικαστήριο δύναται να επιβάλει την ποινή ακόμα και της ισοβίας καθείρξεως. Ποινές, επίσης, προβλέπονται για όσους διαταράσσουν την ασφάλεια της συγκοινωνίας στους δρόμους, με την: α. καταστροφή, βλάβη ή μετακίνηση εγκαταστάσεων ή οχημάτων, β. τοποθέτηση ή διατήρηση εμποδίων, γ. αλλοίωση σημείων ή σημάτων, ή με τοποθέτηση ή διατήρηση εσφαλμένων σημείων ή σημάτων. Η αυστηροποίησις των ποινών και η εναρμόνισις της ελληνικής νομοθεσίας με την ευρωπαϊκή είναι καλοδεχούμενη, αρκεί η Τροχαία να δύναται να επιτελεί το έργο της.

Η στήλη έχει επιβραβεύσει εις το παρελθόν, την αναμόρφωση του Κώδικος Οδικής Κυκλοφορίας (Κ.Ο.Κ.) και την σοβαρή δουλειά που πραγματοποίησε η αρμόδια Επιτροπή της Βουλής. Εκείνο που εγείρει ερωτηματικά στην χώρα της φαιδράς πορτοκαλέας είναι η εφαρμογή των νόμων.

Η βιογραφία του Κ. Μήτση

Social life με την Τίνα