Ελλάδα

Πολιτική

Οικονομία

Επιχειρήσεις

Εκκλησία

Υγεία

Αυτοκίνητο

Το άρθρο της ημέρας

Άρθρογραφία

Συνεντεύξεις

Social Life με την Τίνα

ΙΚΤΕΟ : Για τα μεταχειρισμένα οχήματα

Για τις τελευταίες υπουργικές αποφάσεις που παρουσιάστηκαν πρόσφατα, και πρόκειται να τεθούν τις επόμενες εβδομάδες, σε εφαρμογή στην χώρα μας, μιλά ο πρόεδρος του Πανελλήνιου Συνδέσμου Ιδιωτικών ΚΤΕΟ Κωνσταντίνος Βήκας, εστιάζοντας στις περιπτώσεις αλλοίωσης των χιλιομετρικών ενδείξεων στα μεταχειρισμένα οχήματα.Ο ίδιος είπε τέλη Οκτωβρίου, πως «Με αυτές τις αποφάσεις επέρχεται διαφάνεια πλέον στον εντοπισμό περιπτώσεων αλλοίωσης των ταυτοτήτων των μεταχειρισμένων οχημάτων που πωλούνται στην ελληνική αγορά», σημειώνοντας πως εκκρεμεί η έκδοση αντίστοιχων σχετικών αποφάσεων για τα μεταχειρισμένα εισαγωγής, που προς το παρόν παραμένουν σε καθεστώς αδιαφάνειας.

Επέρχονται πλέον για τον πολίτη, διοικητικές   θετικές αλλαγές

Πιο αναλυτικά, σε συνέχεια των τελευταίων σχετικών διατάξεων αναφορικά με τα γυρισμένα χιλιόμετρα στους χιλιομετρητές οχημάτων και τον έλεγχο ΚΤΕΟ, και όπως το ζήτημα εξελίσσεται έως και σήμερα με την έκδοση της νέας εγκυκλίου 77465/902 – 21/10/2019, επέρχονται πλέον οι εξής, θετικές για τον πολίτη, διοικητικές αλλαγές καθώς τροποποιούνται – ισχύουν τα εξής: 1.Αναγραφή ιστορικού χιλιομετρικών ενδείξεων : Παραμένει σε ισχύ  η υποχρέωση από τα ΚΤΕΟ, αναγραφής του ιστορικού των χιλιομετρικών ενδείξεων στα δελτία ελέγχου, όπως αυτά αναφέρονται στην βάση του ΥΜΕ σύμφωνα με προηγούμενους ελέγχους ΚΤΕΟ. Με αυτόν τον τρόπο κάθε ενδιαφερόμενος ιδιοκτήτης οχήματος θα λαμβάνει γνώση επ`αυτού.

Τα στοιχεία θα αναγράφονται στο Δελτίο ΚΤΕΟ, χωρίς ταλαιπωρίες

2.Απόρριψη ελέγχου ΚΤΕΟ :  Έλεγχος ΚΤΕΟ σε όχημα με εμφανείς ενδείξεις παραποίησης στο ιστορικό του, δεν θα απορρίπτεται πλέον στα ΚΤΕΟ. Τα στοιχεία θα αναγράφονται στο Δελτίο ΚΤΕΟ δίχως όμως να υφίσταται περαιτέρω ταλαιπωρία ο ιδιοκτήτης του οχήματος.

3.Ποινικές – αστικές διώξεις:  Παραμένει σε ισχύ η προοπτική άσκησης διώξεων από κάθε θιγόμενο τελικό ιδιοκτήτη μεταχειρισμένου οχήματος.

4.Επαναφορά χιλιομετρητών κατά προσέγγιση: Καταργείται η υποχρέωση επαναφοράς των χιλιομετρικών ενδείξεων σύμφωνα με τεκμαρτό τρόπο υπολογισμού ως ίσχυε πρότινος. Επίσης, πρoτείνετε   όπως επανεξεταστούν άμεσα και τα εξής ζητήματα: Α) Μεταχειρισμένα οχήματα εισαγωγής :  Να συμπεριληφθούν στις ενδείξεις χιλιομετρητών, στη βάση του μηχανογραφικού συστήματος που τηρείται στο ΥΜΕ, τα χιλιόμετρα που καταγράφηκαν κατά τη διαδικασία εισαγωγής των μεταχειρισμένων οχημάτων. Τα στοιχεία αυτά προκύπτουν από έγγραφα ΚΤΕΟ του εξωτερικού, στοιχεία τιμολογίων και λοιπών εγγράφων που κατατίθενται στα τελωνεία της χώρα μας.

 Δεν θα στέλνεται ιστορικό για το ρυμουλκούμενο, μόνο για το ρυμουλκό

 Β) Στις περιπτώσεις των TAXI :  Να δοθεί οδηγία το ιστορικό των χιλιομέτρων αυτών των οχημάτων να προκύπτει από τον αριθμό πλαισίου και όχι σύμφωνα με την πινακίδα, καθώς ως γνωστόν οι άδειες ΤΑΧΙ ακολουθούν κατά κύριο λόγο τα πρόσωπα ιδιοκτησίας και όχι  τα οχήματα.

Γ) Στις περιπτώσεις ρυμουλκών και ρυμουλκούμενων με την ίδια πινακίδα : Το Μ.Σ  του ΥΜΕ να μην στέλνει ιστορικό για το ρυμουλκούμενο  αλλά μόνο για το ρυμουλκό. Οι μηδενικές ενδείξεις που «στέλνει» για το ρυμουλκούμενο δημιουργούν πλαίσιο λανθασμένων ανακολουθιών στο ιστορικό των ρυμουλκών.

Δ) Ανθρώπινα λάθη κατά την καταγραφή χιλιομέτρων σε προηγούμενους ελέγχους στα ΚΤΕΟ :  Να οριστούν διαδικασίες διόρθωσης λαθών καταγραφής σε προηγούμενους ελέγχους ΚΤΕΟ λόγω ανθρώπινου λάθους.

Ο νόμος θα καταλήξει πλήρης και συμπαγής

Καταλήγοντας, o  πρόεδρος του Πανελλήνιου Συνδέσμου Ιδιωτικών ΚΤΕΟ, επισήμανε πως «Με τα παραπάνω θεωρούμε ότι ο νόμος θα καταλήξει πλήρης και συμπαγής αφού αφενός θα ενισχύεται η διαφάνεια και αφετέρου θα αποτρέπεται κάθε αντίστοιχη ενέργεια στο εξής, βάζοντας έτσι ένα οριστικό τέλος στο φαινόμενο αυτό και δίχως ταλαιπωρία για τον χρήστη – ιδιοκτήτη μεταχειρισμένου οχήματος». Υπενθυμίζεται,   πως το πρώτο ΙΚΤΕΟ της Ελλάδας εγκαινιάστηκε στη Θέρμη Θεσσαλονίκης το Μάιο του 2004, ενώ στο νομό Αττικής , στις Αχαρνές στις αρχές του 2005.

Στη συνέχεια, εισήλθαν στην αγορά των ΙΚΤΕΟ η Autovision, η οποία ανήκε στο γαλλικό όμιλο Sakar, με την Autovision Γαλλίας   να διαθέτει στη χώρα αυτή δίκτυο 1.100 ιδιωτικών ΚΤΕΟ επιβατηγών, 50 ιδιωτικών ΚΤΕΟ φορτηγών, καθώς και 2 κινητά ΚΤΕΟ και ακολουθεί η Auteco της J&P Αβαξ, που διαθέτει τη δυνατότητα εξυπηρέτησης έως 300 αυτοκινήτων την ημέρα.

Η βιογραφία του Κ. Μήτση

Social life με την Τίνα