Ελλάδα

Πολιτική

Οικονομία

Επιχειρήσεις

Εκκλησία

Υγεία

Αυτοκίνητο

Το άρθρο της ημέρας

Άρθρογραφία

Συνεντεύξεις

Social Life με την Τίνα

Ι.ΠΛΑΚΙΩΤΑΚΗΣ : Η στρατηγική και οι βασικές προτεραιότητες στο υπουργείο Ναυτιλίας

Στην στρατηγική, τους στόχους και τις βασικές προτεραιότητες στους κρίσιμους τομείς του χαρτοφυλακίου του, εστίασε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Ιωάννης Πλακιωτάκης, στην διάρκεια της ομιλίας του, στο πλαίσιο των προγραμματικών δηλώσεων της κυβέρνησης. Συγκεκριμένα, το εθνικό νηολόγιο, η ναυτική εκπαίδευση, η λιμενική πολιτική, ο εκσυγχρονισμός του Λιμενικού Σώματος, η ακτοπλοΐα, ο τομέας του θαλάσσιου τουρισμού, καθώς και το κρίσιμο πεδίο της νησιωτικής πολιτικής είναι οι βασικοί τομείς στους οποίους η νέα πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής έχει ήδη σαφή και ξεκάθαρη εικόνα. Για τον καθένα από τους τομείς αυτούς ο κ. Πλακιωτάκης κατέθεσε συγκεκριμένες προτάσεις με την υποσημείωση πως για όλα τα παραπάνω θέματα θα «τρέξουν» άμεσα, όπως άλλωστε τόνισε και ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.

Επιτακτική ανάγκη πλήρους εκσυγχρονισμού του Εθνικού νηολογίου

Ειδικότερα, αναλύοντας τα στοιχεία του Ελληνόκτητου εμπορικού στόλου και το τεράστιο έλλειμμα που παρατηρείται μεταξύ των πλοίων που έχουν υψωμένη την Ελληνική σημαία και αυτών που αν και ανήκουν σε Ελληνικά συμφέροντα επιλέγουν άλλα νηολόγια, κατέδειξε την άμεση και επιτακτική ανάγκη πλήρους εκσυγχρονισμού του Εθνικού νηολογίου πλοίων., λέγοντας πως «Είναι πέρα για πέρα ξεκάθαρο, ότι το εθνικό νηολόγιο φθίνει συνεχώς, ενώ την ίδια ώρα ο Ελληνόκτητος εμπορικός στόλος αναπτύσσεται – εξίσου – συνεχώς. Είναι – λοιπόν – εθνικά αναγκαίο να ανακοπεί άμεσα και να αναστραφεί η πτωτική πορεία του εθνικού νηολογίου πριν η κατάσταση εξελιχθεί σε μη αναστρέψιμη με δραματικές συνέπειες τόσο στην εθνικής μας οικονομία, όσο και στην απασχόληση των Ελλήνων ναυτικών».

Θα προχωρήσει άμεσα η πλήρης ψηφιοποίηση του Εθνικού νηολογίου

Στη συνέχεια ο κ. υπουργός σημείωσε   ότι θα προχωρήσει άμεσα η πλήρης ψηφιοποίηση του Εθνικού νηολογίου μέσο της οποίας θα απλουστευθούν όλες οι διαδικασίες, προς όφελος και του πλοίου, αλλά και των Ελλήνων ναυτικών. Μάλιστα, για τον κρίσιμο τομέα της ναυτικής εκπαίδευσης ο επικεφαλής του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής τόνισε ότι οι ανάγκες της ναυτιλίας απαιτούν μια σύγχρονη και ισχυρή δημόσια ναυτική εκπαίδευση, αλλά και μια ιδιωτική εκπαίδευση η οποία ωστόσο θα είναι προσαρμοσμένη τις πραγματικές απαιτήσεις της Ελληνικής ναυτιλίας και του Έλληνα ναυτικού, επισημαίνοντας ότι «Μια σύγχρονη ναυτική εκπαίδευση», ανέφερε, «πρέπει να στοχεύει στην παραγωγή στελεχών ικανών να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις μιας αγοράς εργασίας που επηρεάζεται άμεσα και καθοριστικά από τις τεχνολογικές εξελίξεις». Στο πλαίσιο αυτό προανήγγειλε την προώθηση Νόμου – πλαισίου για την οργάνωση και λειτουργία της ναυτικής εκπαίδευσης στο σύνολο της.

Την άμεση ενεργοποίηση και λειτουργία του ΚΕΣΕΝ Νέας Μηχανιώνας.

Την ποιοτική και ποσοτική αναβάθμιση του ανθρώπινου κεφαλαίου, τόσο σε επίπεδο εκπαιδευτών, όσο και σε επίπεδο εκπαιδευομένων, προσθέτοντας πως «Στρατηγική επιλογή μας, είναι μια νέα αρχιτεκτονική του συστήματος ναυτικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα». Τα λιμάνια της χώρας πρέπει να εξελιχθούν σε ατμομηχανές ανάπτυξης. Όσον αφορά στα λιμάνια και στην λιμενική πολιτική, ο κ. Πλακιωτάκης, ανέφερε ότι «τα λιμάνια της χώρας μπορούν και πρέπει να εξελιχθούν σε ατμομηχανές ανάπτυξης της εθνικής και περιφερειακής ανάπτυξης, ενταγμένα σε ένα ενιαίο σύστημα μεταφορών και εφοδιασμού». Προκειμένου να επιτευχθεί αυτός ο στόχος ο  υπουργός   διεμήνυσε ότι προχωρά άμεσα : Για τα δέκα λιμάνια ανώνυμες εταιρίες, βέλτιστη αξιοποίηση κάθε λιμένα ξεχωριστά μετά από αξιολόγηση και μελέτη βιωσιμότητας σε συνεργασία με το ΤΑΙΠΕΔ. Εκσυγχρονισμός και βελτίωση των λιμενικών υποδομών με όρους αειφορίας. Μόχλευση χρηματοδότησης με κινητοποίηση δημοσίων, ιδιωτικών και κοινοτικών πόρων. Εξορθολογισμός του συστήματος των δημοσίων φορέων και δομών που ασχολούνται με τα λιμάνια. Αναφορικά με τα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, εκτίμησε ότι θα επιταχυνθεί η ολοκλήρωση των επενδυτικών και αναπτυξιακών σχεδίων τους.

Θα προχωρήσει άμεσα η αναδιάρθρωση του Μητρώου Πλοίων

Για τον τομέα του θαλάσσιου τουρισμού ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής υπογράμμισε ότι «το υπουργείο θα διαδραματίσει πιο αποφασιστικό ρόλο με νομοθετικές πρωτοβουλίες που θα εκσυγχρονίζουν τον κλάδο και θα βελτιώνουν την ανταγωνιστικότητα του». Προς την κατεύθυνση αυτή θα προχωρήσει άμεσα η αναδιάρθρωση του Μητρώου Πλοίων με στόχο να καταστεί εργαλείο εθνικής πολιτικής για τον κλάδο και όχι εργαλείο υπερφορολόγησης όπως είναι τώρα. Όσον αφορά στην κρουαζιέρα ο κ. Πλακιωτάκης υπογράμμισε ότι σε συνεργασία με τα συναρμόδια υπουργεία θα ληφθούν όλες εκείνες οι πρωτοβουλίες που απαιτούνται για την διεύρυνση του home porting. Αναφερόμενος στο Λιμενικό Σώμα αφού είπε ότι τον περασμένο Μάρτιο συμπληρώθηκαν 100 χρόνια από την ίδρυση του, τόνισε πως διαχρονικά υπήρξε ο άοκνος στυλοβάτης των προσπαθειών του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής σε όλο το φάσμα των δραστηριοτήτων του. «Στόχος μας», τόνισε ο υπουργός, «είναι ένας και μοναδικός.

Η επαναφορά της αξιοκρατίας είναι μονόδρομος και ιστορική ευθύνη

Η ενίσχυση των επιχειρησιακών δυνατοτήτων του Λιμενικού Σώματος, με την διασφάλιση των κατάλληλων μέσων, καθώς και η εμπέδωση στις τάξεις του, του αισθήματος ασφάλειας και αναγνώρισης του πολυεπίπεδου έργου του. Για εμάς», συνέχισε, «ο εκσυγχρονισμός και η βελτίωση των κανόνων εσωτερικής λειτουργίας του Λιμενικού Σώματος, η επαναφορά της αξιοκρατίας και η θέσπιση αντικειμενικών κριτηρίων για την ομαλή λειτουργία του είναι μονόδρομος και ιστορική ευθύνη». «Η ακτοπλοϊκή μεταφορά», ανέφερε ο ο κ. Πλακιωτάκης, «αποτελεί δημόσιο αγαθό που η Πολιτεία οφείλει να διασφαλίζει τόσο στο κοινωνικό σύνολο, όσο και στον κάθε νησιώτη ξεχωριστά». Για τον λόγο αυτό υποστήριξε ότι θα υπάρξουν στοχευμένες παρεμβάσεις για την εξέλιξη και αναβάθμιση του υφιστάμενου ακτοπλοϊκού δικτύου, ενώ παράλληλα θα επιδιωχθεί και ο εκσυγχρονισμός του ακτοπλοϊκού στόλου

Το τρίπτυχο, Θαλάσσια Οικονομία-Γαλάζια Ανάπτυξη-Νησιωτικότητα.

Ολοκληρώνοντας ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, μιλώντας για τη νησιωτικότητα τόνισε ότι «η διαμόρφωση και η υιοθέτηση μιας δημόσιας πολιτικής για το νησιωτικό χώρο, δεν αποτελεί πολιτική καινοτομία, αλλά Συνταγματική επιταγή. Δομικό στοιχείο της νησιωτικής πολιτικής μας, αποτελεί το τρίπτυχο, Θαλάσσια Οικονομία-Γαλάζια Ανάπτυξη-Νησιωτικότητα. Στο πλαίσιο αυτό οι άμεσες προτεραιότητες του υπουργείου θα είναι   ο συντονισμός κατάρτισης εθνικής στρατηγικής για την γαλάζια ανάπτυξη. Προώθηση και συμμετοχή στην διαμόρφωση της ευρωπαϊκής νησιωτικής ατζέντας.

Διατήρηση και επέκταση της ρήτρας της νησιωτικότητας.

Αξιολόγηση και εξορθολογισμός του μεταφορικού ισοδύναμου με παράλληλη υιοθέτηση κινήτρων ή ενισχύσεων για την βελτίωση της ανταγωνιστικότητας των νησιών μας. Προώθηση της διυπουργικής συνεργασίας για θέματα θαλασσίου χωροταξικού σχεδιασμού. Προώθηση σύγχρονων χρηματοδοτικών εργαλείων για την υλοποίηση μειζόνων νησιωτικών επενδύσεων». Καταλήγοντας ο κ. Πλακιωτάκης τόνισε πως «Η Ελλάδα, οφείλει   και πρέπει να έχει τον πρώτο λόγο στην διαμόρφωση της ατζέντας της ναυτιλίας σε παγκόσμιο επίπεδο. Είμαι βέβαιος», πρόσθεσε, «ότι η πατρίδα μας θα διαδραματίσει τον ρόλο που της αναλογεί ως ειρηνική δύναμη προόδου και ανάπτυξης στην ευρύτερη περιοχή της Νότιο-Ανατολικής Ευρώπης».

Η βιογραφία του Κ. Μήτση

Social life με την Τίνα