Ελλάδα

Πολιτική

Οικονομία

Επιχειρήσεις

Εκκλησία

Υγεία

Αυτοκίνητο

Το άρθρο της ημέρας

Άρθρογραφία

Συνεντεύξεις

Social Life με την Τίνα

Κ. ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ : Το μέλλον στην ηλεκτροκίνηση είναι ήδη εδώ

Στις προτάσεις της ΝΔ   για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης στη χώρα μας, αναφέρθηκε ο πρόεδρος Κυριάκος Μητσοτάκης, εστιάζοντας στην  αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής και ειδικότερα την μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. «Εμείς ως Νέα Δημοκρατία εκτός από τα ζητήματα τα οποία αφορούν την καθημερινότητα των πολιτών ενδιαφερόμαστε και για τα ζητήματα τα οποία έρχονται από το μέλλον», είπε την Τρίτη 27 Νοεμβρίου, στην ειδική παρουσίαση του προγράμματος του κόμματος για την Ηλεκτροκίνηση παρουσία στελεχών του κόμματος , προέδρων εταιριών εισαγωγής αυτοκινήτων και της συμβούλου του προέδρου της ΝΔ για θέματα Ενέργειας Αλεξάνδρας Σδούκου.

Οι μεγάλες ευκαιρίες που ανοίγονται μπροστά μας

Συνεχίζοντας ο επικεφαλής του κόμματος, μίλησε για την «υποχρέωση να εκπαιδεύσουμε την ελληνική κοινωνία και  να της μιλήσουμε για τις μεγάλες προκλήσεις και τις μεγάλες ευκαιρίες οι οποίες ανοίγονται μπροστά μας. Είμαστε πάντα ένας λαός  δημιουργικός και καινοτόμος. Και σε καμία περίπτωση δεν έχουμε την πολυτέλεια να είμαστε ουραγοί στις συγκλονιστικές τεχνολογικές εξελίξεις οι οποίες ήδη αλλάζουν τον τρόπο με τον οποίο δουλεύουμε. Αλλάζουν τον τρόπο με τον οποίο  ζούμε, αλλάζουν τον ίδιο τον τρόπο με τον οποίον είναι οργανωμένες οι κοινωνίες μας» .

Το μέλλον είναι ήδη το παρόν

Κατόπιν ο κ. Μητσοτάκης, εξήγησε πως «Το μέλλον είναι ήδη το παρόν. Είδαμε το πως αντιμετωπίζουν άλλες χώρες -πολλές από τις οποίες είναι και φτωχότερες από την Ελλάδα- τα ζητήματα που αφορούν στην ηλεκτροκίνηση. Και πρέπει να σας πω ότι αγανακτώ συχνά, ως πολιτικός, από το γεγονός ότι στην Ελλάδα επιμένουμε να συζητάμε για προβλήματα του περασμένου αιώνα. Να μην βλέπουμε την τεράστια τεχνολογική πρόοδο η οποία συντελείται αυτή τη στιγμή που μιλάμε» θυμίζοντας τις δραματικές, όπως τις χαρακτήρισε, επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής ειδικά στην Ελλάδα, συνδέοντας αυτό το πολύ σημαντικό ζήτημα με την ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης.

Η ηλεκτροκίνηση αποκτά μεγάλη σημασία

Στη συνέχεια ο αρχηγός της αξιωματικής   αντιπολίτευσης διευκρίνισε ότι «Ειδικά για την πατρίδα μας, ξέρουμε πολύ καλά ότι η Ανατολική Μεσόγειος θα χτυπηθεί ιδιαίτερα από αυτήν. Αυτό σημαίνει πιο έντονα καιρικά φαινόμενα, αύξηση της στάθμης της θάλασσας, με ενδεχομένως καταστροφικές επιπτώσεις. Αυτά θα γίνουν εάν συνολικά ως πλανήτης δεν αντιμετωπίσουμε την πρόκληση της κλιματικής αλλαγής. Και βέβαια, το θέμα των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα συνδέεται με την ηλεκτροκίνηση. Γι αυτό και η ηλεκτροκίνηση αποκτά η ίδια τόσο πολύ μεγάλη σημασία για την αντιμετώπιση του προβλήματος της κλιματικής αλλαγής και τη μείωση των εκπομπών του διοξειδίου του άνθρακα»

Συμμετοχή όλων των εμπλεκόμενων φορέων

Ολοκληρώνοντας   ο κ. Μητσοτάκης, έθεσε ως πρωταρχικό στόχο για την υλοποίηση τέτοιων πολιτικών έναν κεντρικό συντονισμό σε επίπεδο κορυφής, παράλληλα με τη συμμετοχή όλων των εμπλεκόμενων φορέων, της αγοράς, της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και των ίδιων των πολιτών, τονίζοντας «Μας ενδιαφέρει η ηλεκτροκίνηση για 3 βασικούς λόγους. Ο πρώτος είναι ο προφανής: Για το πως θα μπορέσουμε να μειώσουμε τις εκπομπές των αερίων του θερμοκηπίου. Είναι κάτι αρκετά προφανές, δεν χρειάζεται περισσότερη επεξήγηση. Ο δεύτερος έχει να κάνει με την βελτίωση της ποιότητας ζωής της πόλης. Όταν μιλάμε για ηλεκτρικά οχήματα δεν μιλάμε μόνο για το διοξείδιο του άνθρακα το οποίο δεν το αντιλαμβανόμαστε. Μιλάμε και για τη ρύπανση η οποία προέρχεται από τα σωματίδια τα οποία  εκλύονται από την καύση των κινητήρων εσωτερικής καύσης που είναι ένα σημαντικό ζήτημα και αφορά την ίδια την ποιότητα ζωής στην πόλη. Σε αυτή συμπεριλαμβάνεται φυσικά και ο θόρυβος που τα παραδοσιακά αυτοκίνητα προκαλούν. Ο τρίτος λόγος που μας ενδιαφέρει πολύ η ηλεκτροκίνηση είναι διότι μπορεί να δράσει ως ένας ουσιαστικός αναπτυξιακός βραχίονας για το μέλλον. Να δημιουργήσει περισσότερες δουλειές απ’ ότι θα καταστρέψει»

Τα self driving cars, είναι μια πραγματικότητα

Καταλήγοντας ο πρόεδρος της ΝΔ, εστίασε στην σημασία,  την οποία αποδίδει στη συμμετοχή της αγοράς στη δημιουργία  σωστής υποδομής φορτιστών για να μπορούν να φορτίζονται τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, επισημαίνοντας πως «Ειδικά σε μια εποχή όπου το ίδιο το μέλλον του αυτοκινήτου σε 5-10 χρόνια θα είναι τελείως διαφορετικό. Τα αυτοκίνητα μετατρέπονται σε πλατφόρμες λογισμικού σε ρόδες. Τα δε αυτοκινούμενα αυτοκίνητα, τα self driving cars, είναι μια πραγματικότητα, είναι ήδη εδώ. Αυτό το οποίο δεν γνωρίζουμε είναι με πόση ταχύτητα θα μπουν στην ευρωπαϊκή και την ελληνική αγορά. Αλλά είναι βέβαιο ότι αυτοκινούμενα αυτοκίνητα, θα δούμε, και θα τα δούμε σχετικά σύντομα».

Επιτυχημένες πρακτικές άλλων χωρών

Μάλιστα , σε ερώτηση της «ΒτΚ», στο περιθώριο της εκδήλωσης , για το πώς θα υλοποιηθούν τα μέτρα αυτά και πόσο θα κοστίσουν , ο κ. Μητσοτάκης αναφέρθηκε στις επιτυχημένες πρακτικές άλλων χωρών, όπως της Πολωνίας και στις   δυναμικές προσφορές εταιριών για την προβολή των προιόντων τους
Νωρίτερα, παρουσιάζοντας το ολιστικό σχέδιο ανάπτυξης της ηλεκτροκίνησης, και τις 25 δέσμες , η κ. Σδούκου , αναφέρθηκε στο φορολογικό πλαίσιο κινήτρων  για τους ιδιώτες, για τους εταιρικούς χρήστες, για τα ταξί, αλλά και ένα συνεκτικό σχέδιο για το πως θα δημιουργηθεί μια σωστή, μια συγκροτημένη υποδομή για να φορτίζονται  τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Θέσπιση κυκλοφοριακών προνομίων

Ειδικότερα, μίλησε για τη μείωση του συντελεστή του ΦΠΑ από το 24% στο 13% στην αγορά του ηλεκτρικού αυτοκινήτου, όπως και τη θέσπιση κυκλοφοριακών προνομίων ως κίνητρο για τη χρήση ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Παράλληλα, εστίασε στις αντικαταστάσεις των παλαιών κρατικών οχημάτων με ηλεκτρικά, των παλαιών αστικών λεωφορείων με ηλεκτρικά, αλά και στην παροχή κινήτρων για την κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων και παρελκομένων στην Ελλάδα και στην «καθαρή» ηλεκτροκίνηση από ΑΠΕ στην υπηρεσία του τουρισμού.

 

Ταυτοχρόνως , έκανε λόγο στην υστέρηση των Ευρωπαικών χωρών στην δυναμική αγορά συσσωρευτών, το στρατηγικό σχέδιο της Βρετανίας για καθαρές μεταφορές, τo Electromobility Development Plan της Πολωνίας, αλλά και τις ευρωπαϊκές κρατικές επιδοτήσεις.

Επίσης , σημείωσε τα πολλά συναρμόδια υπουργεία και κανένα συντονισμό , τις προβλέψεις για Σημεία Φόρτισης στο κεντρικό δίκτυο ΔΕΔ-Μ στην Ελλάδα, τα αναξιοποίητα Χρηματοδοτικά Εργαλεία The Cleaner Transport Facility, αλλά και τα ΑΕΙ και Ερευνητικά Ιδρύματα ως κοιτίδα έρευνας και ανάπτυξης καινοτομίας στην καθαρή κινητικότητα.

Η βιογραφία του Κ. Μήτση