Ελλάδα

Πολιτική

Οικονομία

Επιχειρήσεις

Εκκλησία

Υγεία

Αυτοκίνητο

Το άρθρο της ημέρας

Άρθρογραφία

Συνεντεύξεις

Social Life με την Τίνα

BMW M8 COUPE : Σπορ υψηλών επιδόσεων

Ένα νέο σύστημα απεικόνισης και ελέγχου, παρουσιάζει η BMW M GmbH, η οποία με το μπουτόν Setup για την παραμετροποίηση των συστημάτων κίνησης και πλαισίου, επιτρέπει τώρα την επιλογή ρυθμίσεων και στο σύστημα πέδησης, προάγοντας στα σπορ μοντέλα υψηλών επιδόσεων που διαθέτει, την οδηγική άνεση στο δρόμο και τη σπορ οδήγηση στην πίσταΣυγκεκριμένα, το μπουτόν Setup χρησιμοποιείται για τον έλεγχο των ρυθμίσεων του οχήματος, ενώ το M Mode επιτρέπει τη ρύθμιση των ενδείξεων και των συστημάτων υποστήριξης οδηγού σύμφωνα με τις απαιτήσεις του. Αυτή η πρόσθετη δυνατότητα εξατομίκευσης και η ακόμα πιο ‘διαισθητική’ φιλοσοφία ελέγχου παρέχονται για πρώτη φορά με τη νέα BMW M8 Coupe και τη νέα BMW M8 Competition Coupe (κατανάλωση μικτού κύκλου: 10,6 – 10,5 l/100 km, εκπομπές COστο μικτό κύκλο: 242 – 238 g/km, προκαταρτικές τιμές), καθώς και τις νέες BMW M8 Cabrio και BMW M8 Competition Cabrio (κατανάλωση μικτού κύκλου: 10,8 – 10,6 l/100 km, εκπομπές COστο μικτό κύκλο: 246 – 241 g/km, προκαταρτικές τιμές). Με τις πρόσθετες δυνατότητες, ανεβαίνει ο πήχης της οδηγικής απόλαυσης στα πολυτελή  μοντέλα υψηλών επιδόσεων της εταιρίας, καθώς προσφέρουν ακόμα μεγαλύτερη άνεση σε ταξίδια μεγάλων αποστάσεων και πιο συναρπαστική συμπεριφορά σε πίστα.

Επιτρέπει τη διαμόρφωση της τεχνολογίας συστημάτων κίνησης

Πιο αναλυτικά, το σύστημα ελέγχου που έχει αναπτυχθεί για τα μοντέλα BMW M, κατά παράδοση, επιτρέπει τη διαμόρφωση της τεχνολογίας συστημάτων κίνησης και πλαισίου ποικιλοτρόπως, σύμφωνα με τις προσωπικές προτιμήσεις και ανάγκες του οδηγού. Ο οδηγός μπορεί να επιλέγει ποικίλες ρυθμίσεις για τον κινητήρα, την ανάρτηση και το σύστημα διεύθυνσης, ανεξάρτητα το ένα από το άλλο. Σε μοντέλα με σύστημα τετρακίνησης M xDrive, μπορεί να ρυθμίζεται επίσης η κατανομή ισχύος μεταξύ εμπρός και πίσω τροχών. Τώρα, οι νέες   M8 Coupe και M8 Cabrio προσφέρουν τη δυνατότητα παραμετροποίησης και του συστήματος πέδησης.

Άμεση πρόσβαση σε όλα τα συστήματα κίνησης και πλαισίου

Ειδικότερα, με το νέο μπουτόν Setup στην κεντρική κονσόλα των   M8 Coupe και BMW M8 Cabrio, δίνεται η δυνατότητα, άμεσης πρόσβασης σε όλες τις διαθέσιμες επιλογές σεταρίσματος για πέντε παραμέτρους του οχήματος. Πιέζοντας το μπουτόν, εμφανίζεται ένα Setup menu στην Οθόνη Ελέγχου (Control Display), που προβάλλει τις τρέχουσες ρυθμίσεις. Ο οδηγός μπορεί στη συνέχεια να ενεργοποιήσει το επιθυμητό προφίλ οδήγησης για τον κινητήρα, τα συστήματα ανάρτησης, διεύθυνσης και πέδησης και το M xDrive – σταδιακά – μέσω της οθόνης αφής ή του iDrive Controller. Τα χαρακτηριστικά του κινητήρα προσαρμόζονται μέσω των ρυθμίσεων Efficient, Sport και Sport Plus, ενώ τα Comfort, Sport και Sport Plus παρέχουν πρόσβαση και στα τρία προφίλ οδήγησης για τους ηλεκτρονικά ελεγχόμενους αποσβεστήρες.

Δυνατότητα επιλογής μεταξύ Comfort και Sport

Ο οδηγός μπορεί επίσης να επιλέξει μεταξύ Comfort και Sport αφενός για το ηλεκτρομηχανικό σύστημα διεύθυνσης των μοντέλων Μ, αφετέρου για το νέο σύστημα πέδησης. Όταν είναι απενεργοποιημένο το DSC (Dynamic Stability Control), οι ρυθμίσεις 4WD, 4WD Sport και 2WD (για πίσω κίνηση ) για το σύστημα M xDrive all-wheel-drive μπαίνουν επίσης σε λειτουργία. Δύο σεταρίσματα μπορούν να αποθηκεύονται μόνιμα ως αγαπημένες ρυθμίσεις του οδηγού για τον ήχο του κινητήρα, τα χαρακτηριστικά αλλαγών ταχυτήτων, τον έλεγχο οδηγικής ευστάθειας και τη λειτουργία Auto Start Stop. Το σύνολο των ρυθμίσεων μπορεί να ανακτάται άμεσα οποιαδήποτε στιγμή, πιέζοντας οποιοδήποτε από τα δύο μπουτόν M στο τιμόνι.

BMW M 8: ενιαίο σύστημα πέδησης με ακριβή αίσθηση στο πεντάλ

Με τη νέα έκδοση της τεχνολογίας του συστήματος πέδησης, αποκλειστική για μοντέλα M, προετοιμάζεται ο δρόμος  για την παραμετροποίηση των χαρακτηριστικών πέδησης, κάτι που παρέχεται για πρώτη φορά με τη νέα BMW M8. Το νέο σύστημα συνδυάζει τις λειτουργίες ενεργοποίησης φρένων, του σερβόφρενου και του ελέγχου πέδησης σε μία συμπαγή μονάδα. Η ενιαία μονάδα του συστήματος πέδησης ζυγίζει περίπου δύο κιλά λιγότερο και χρησιμοποιεί σερβόφρενο χωρίς υποπίεση για αύξηση της συνολικής απόδοσης. Η απαιτούμενη πίεση πέδησης ελέγχεται από έναν ηλεκτρικό ενεργοποιητή, ώστε να παράγεται πιο δυναμικά και να εξασφαλίζει πολύ ταχύτερες και πιο ακριβείς παρεμβάσεις από το σύστημα ελέγχου οδηγικής ευστάθειας. Το ενιαίο σύστημα πέδησης είναι επίσης εξαιρετικό καθώς επιτρέπει την προσαρμογή της επιβράδυνσης με ακρίβεια σύμφωνα με τις απαιτήσεις του οδηγού σε συνδυασμό με αξεπέραστη αίσθηση στο πεντάλ σε όλες τις περιπτώσεις.

Ακριβή κατανομή της πίεσης πέδησης ανά πάσα στιγμή

Η αίσθηση που έχει ο οδηγός από το σύστημα πέδησης δεν επηρεάζεται από το βρεγμένο οδόστρωμα, την υψηλή πλευρική επιτάχυνση ή τις υψηλές θερμοκρασίες των φρένων, και αυτό εξασφαλίζει ακριβή κατανομή της πίεσης πέδησης ανά πάσα στιγμή. Η έκδοση του νέου συστήματος πέδησης που εξελίχθηκε για μοντέλα BMW M προσφέρει επίσης στον οδηγό δύο ρυθμίσεις για την αίσθηση του πεντάλ. Τα Comfort και Sport modes μεταβάλλουν την απαιτούμενη πίεση στο πεντάλ φρένου για την επιβράδυνση του αυτοκινήτου. Αυτό επιτρέπει στον οδηγό να επιλέγει μεταξύ ενός φρεναρίσματος με έμφαση στην άνεση και μιας ιδιαίτερα άμεσης απόκρισης στην πίεση του πεντάλ. Η νέα BMW M8 διαθέτει το καινοτόμο σύστημα τόσο με τα στάνταρ συνθετικά φρένα M όσο και με τα προαιρετικά carbon-κεραμικά φρένα Μ.

Μπουτόν MMode στην υπηρεσία της γνήσιας οδηγικής απόλαυσης

Πέρα από τις νέες δυνατότητες παραμετροποίησης που προσφέρονται με το μπουτόν Setup, η νέα BMW M8 επιτρέπει επίσης τη ρύθμιση των χαρακτηριστικών αλλαγών σχέσεων του οκτατάχυτου κιβωτίου Steptronic μέσω του μπουτόν Drivelogic στον επιλογέα ταχυτήτων όπως και την αλλαγή του ήχου του κινητήρα μέσω ανεξάρτητου διακόπτη στην κεντρική κονσόλα. M Dynamic Mode – που αυξάνει τα όρια παρέμβασης για τον έλεγχο οδηγικής ευστάθειας και επιτρέπει ελεγχόμενες υπερστροφές ισχύος (ντριφτ) – και DSC Off mode που επίσης τίθεται σε λειτουργία με την πίεση ενός μπουτόν. Μία νέα προσθήκη για τα νέα κορυφαία μοντέλα της BMW M GmbH είναι το μπουτόν M Mode στην κεντρική κονσόλα. Αυτό μπορεί να μεταβάλλει την απόκριση των συστημάτων υποστήριξης οδηγού και τις ενδείξεις στον πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων και την επιφάνεια προβολής πληροφοριών στο παρμπρίζ Head-Up Display. Με το M Mode, ο οδηγός μπορεί να ενεργοποιεί τα προφίλ Road και Sport, ενώ οι νέες BMW M8 Competition Coupe και BMW M8 Competition Cabrio διατίθενται και με ρύθμιση Track. Αυτές οι δυνατότητες αναβαθμίζουν τη διάσημη οδηγική εμπειρία M, ανάλογα με την εκάστοτε κατάσταση. Η αλλαγή των ρυθμίσεων μεταβάλλει τις πληροφορίες που εμφανίζονται στις οθόνες, ενώ οι παρεμβάσεις των συστημάτων υποστήριξης οδηγού – όπως ενεργός έλεγχος πέδησης και διεύθυνσης – μειώνονται στο ελάχιστο ή απενεργοποιούνται πλήρως.

Πιέζοντας απλά το μπουτόν M Mode ενεργοποιείται η ρύθμιση Sport

Στην προεπιλεγμένη ρύθμιση Road, όλα τα στάνταρ και προαιρετικά συστήματα υποστήριξης οδηγού είναι πλήρως ενεργοποιημένα. Πιέζοντας απλά το μπουτόν M Mode ενεργοποιείται η ρύθμιση Sport, στην οποία τα ενεργά συστήματα υποστήριξης οδηγού (στο επιλεγμένο προφίλ οδήγησης) μπορούν τώρα να μεταδίδουν προειδοποιήσεις μόνο για τα όρια ταχύτητας και τα απαγορευτικά προσπέρασης. Αυτό απενεργοποιεί όλες τις παρεμβάσεις στα συστήματα πέδησης και διεύθυνσης, εκτός από αυτές που εκτελούνται από το σύστημα Προειδοποίησης Σύγκρουσης με λειτουργία πέδησης και την Υποβοήθηση Αποφυγής Ελιγμού (Evasion Assistant). Σε Sport mode, ο οδηγός επωφελείται από το M View στον πίνακα οργάνων και το Head-Up Display. Στην περίπτωση αυτή, εμφανίζονται στο cockpit μόνο πληροφορίες που έχουν σχέση με τη σπορ οδήγηση – όπως στροφόμετρο Μ και λυχνίες αλλαγών σχέσεων (που δείχνουν την ιδανική στιγμή για την αλλαγή μιας σχέσης), ψηφιακό ταχύμετρο και την επιλεγμένη σχέση στο κιβώτιο. Πληροφορίες για θερμοκρασία ψυκτικού, πίεση υπερπλήρωσης, κατάσταση ελαστικών και διαμήκη και πλευρική επιτάχυνση, μπορούν να προβάλλονται δεξιά και αριστερά του πίνακα οργάνων.

Πιέζοντας εκ νέου το μπουτόν M Mode, επανέρχεται το Road mode

Οι ενδείξεις του συστήματος Head-Up Display εστιάζουν στις στροφές του κινητήρα και τις λυχνίες αλλαγών σχέσεων, τις πληροφορίες πλοήγησης και τις προειδοποιήσεις απόστασης, την επιλεγμένη σχέση στο κιβώτιο και την ταχύτητα του οχήματος, και επιπλέον τα όρια ταχύτητας και τα απαγορευτικά προσπέρασης που ανιχνεύονται από το σύστημα Speed Limit Info. Πιέζοντας εκ νέου το μπουτόν M Mode, επανέρχεται το Road mode. Με παρατεταμένη πίεση του μπουτόν M Mode ενεργοποιείται το Track mode, που διατίθεται με τα μοντέλα Competition και είναι σχεδιασμένο αποκλειστικά για χρήση σε αγωνιστικές πίστες. Η απόφαση ενεργοποίησης του συγκεκριμένου προφίλ πρέπει να επιβεβαιώνεται μέσω του iDrive Controller. Στη ρύθμιση αυτή, όλες οι λειτουργίες άνεσης και ασφάλειας των συστημάτων υποστήριξης οδηγού απενεργοποιούνται. Επιπλέον, το ηχοσύστημα και η Οθόνη Ελέγχου (Control Display) απενεργοποιούνται, ώστε ο οδηγός να είναι ακόμα πιο συγκεντρωμένος στο δρόμο. Με το Track mode,οι οδηγοί της νέας BMW M8 Competition Coupe και της νέας BMW M8 Competition Cabrio απολαμβάνουν γνήσια αίσθηση Μ εμπνευσμένη από αγωνιστικό αυτοκίνητο. Επιπρόσθετα, ο πίνακας οργάνων και το σύστημα Head-Up Display διαθέτουν M View, αν και το Track mode καταργεί τις πληροφορίες ανίχνευσης οδοσήμανσης και απόστασης. Πιέζοντας εκ νέου το μπουτόν M Mode απενεργοποιείται η ρύθμιση Track και επανέρχεται το Road mode.

Η βιογραφία του Κ. Μήτση

Social life με την Τίνα