Ελλάδα

Πολιτική

Οικονομία

Επιχειρήσεις

Εκκλησία

Υγεία

Αυτοκίνητο

Το άρθρο της ημέρας

Άρθρογραφία

Συνεντεύξεις

Social Life με την Τίνα

ΟΛΘ ΑΕ-ΥΠ. ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ : Το λιμάνι θα καταστεί Βαλκανικός κόμβος εμπορευμάτων

Στη δρομολόγηση του μεγάλου επενδυτικού προγράμματος της ΟΛΘ ΑΕ, συνολικού ύψους 300 εκατ. ευρώ, εστίασε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής   Γιάννης Πλακιωτάκης, δίδοντας τη διαβεβαίωση ότι, στο μερίδιο που του αναλογεί, το υπουργείο θα στηρίξει έμπρακτα την επένδυση, απλουστεύοντας και επιταχύνοντας όλες τις απαιτούμενες διαδικασίες. «Τα 180 εκατ. ευρώ είναι οι υποχρεωτικές επενδύσεις, όμως ο ΟΛΘ θα προχωρήσει και σε επιπλέον επενδύσεις, και με αυτόν τον τρόπο το λιμάνι της Θεσσαλονίκης θα αναβαθμιστεί λειτουργικά και θα καταστεί κόμβος εμπορευμάτων στα Βαλκάνια και την ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης», είπε το Σάββατο 7 Σεπτεμβρίου, ο κ.Πλακιωτάκης , εγκαινιάζοντας το περίπτερο του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης, παρουσία του προέδρου του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης Σωτήρη Θεοφάνη, ενώ νωρίτερα το περίπτερο  επισκέφτηκε  και ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, που ενημερώθηκε για την πορεία της εταιρείας και των έργων της και ιδιαίτερα των υποχρεωτικών επενδύσεων.

Το υπουργείο θα στηρίξει  έμπρακτα τη συγκεκριμένη επένδυση

Συνεχίζοντας ο κ. Πλακιωτακης, διευκρίνισε πως «το υπουργείο θα στηρίξει τη συγκεκριμένη επένδυση και θα τη στηρίξει έμπρακτα, πάντα βέβαια μέσα στο πλαίσιο των διεθνών, ευρωπαϊκών και εθνικών κανόνων. Θα απλουστεύσουμε και θα επιταχύνουμε τις διαδικασίες που απαιτούνται». Για να προσθέσει ότι «Η Θεσσαλονίκη για χρόνια έχει στερηθεί μεγάλα έργα υποδομής, αλλά σας διαβεβαιώνω ότι για το λιμάνι της δεν θα περιμένει για πολύ».

Το υπουργείο προχωρά στην αναθεώρηση του λιμενικού συστήματος

Κατόπιν, ο υπουργός Ναυτιλίας σημείωσε πως το υπουργείο προχωρά στην αναθεώρηση του λιμενικού συστήματος, λέγοντας ότι : «προσπαθούμε να δημιουργήσουμε ένα πλαίσιο για το εθνικό λιμενικό σύστημα. Για τα 10 μεγάλα περιφερειακά λιμάνια της χώρας θα προχωρήσουμε σε μελέτες αξιολόγησης βιωσιμότητας, για καθένα ξεχωριστά». Ειδικά για την πρωτεύουσα της Βορείου Ελλάδος εξήγησε πως : «Η Θεσσαλονίκη για χρόνια έχει στερηθεί μεγάλα έργα υποδομής, αλλά θέλω να σας διαβεβαιώσω για ένα πράγμα: ότι για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης δεν θα περιμένει για πολύ. Το υπουργείο θα σταθεί αρωγός στην προσπάθειά σας και θέλουμε να στείλουμε ξεκάθαρο μήνυμα ότι η Ελλάδα είναι χώρα φιλική προς τις επενδύσεις. Καλούμε τους επενδυτές να έρθουν να επενδύσουν στην πατρίδα μας και βεβαίως ως Πολιτεία δημιουργούμε τις αναγκαίες προϋποθέσεις».

 Εγκαθίσταται ο ανάδοχος για τα έργα στην 6η προβλήτα του ΟΛΘ ΑΕ

Παίρνοντας τον λόγο, ο κ. Θεοφάνης, επισήμανε ότι «Μέχρι το τέλος του πρώτου τριμήνου του 2020 αναμένεται να εγκατασταθεί στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης ο ανάδοχος για τα έργα στην 6η προβλήτα του ΟΛΘ ΑΕ. Το αργότερο στις αρχές Δεκεμβρίου εκτιμάται ότι θα έχει προκηρυχθεί ο σχετικός διαγωνισμός, με προοπτική το project να έχει ολοκληρωθεί το αργότερο στο πρώτο εξάμηνο του 2023, επιτρέποντας τον ελλιμενισμό πλοίων κύριων γραμμών (mainliners) μεγάλων ναυτιλιακών εταιρειών, χωρητικότητας μέχρι 18.000 TEUs (μονάδα μέτρησης εμπορευματοκιβωτίων)». Για να προσθέσει πως «Έχει πολύ μεγάλη σημασία για τη Θεσσαλονίκη, αλλά και για την κοινοπραξία μας, να ολοκληρωθούν πολύ σύντομα τα έργα, που θα δώσουν στο λιμάνι την πραγματική του θέση στη Βαλκανική και ευρύτερα τη Νοτιοανατολική Ευρώπη, τη θέση ενός ουσιαστικού μεγάλου λιμενικού κέντρου.

Η σύμβαση για την τελική επικαιροποίηση της οριστικής μελέτης

Ήδη προχτές υπογράφηκε με τη «Hill International NV- Ρόγκαν και Συνεργάτες ΑΕ» η σύμβαση για την τελική επικαιροποίηση της οριστικής μελέτης, τη σύνταξη των τευχών δημοπράτησης του διαγωνισμού και το project management της 6ης προβλήτας. Αυτό είναι το πρώτο τελικό βήμα -γιατί ήδη υπάρχει ανεξάρτητος μηχανικός- για να προχωρήσουμε άμεσα στην προκήρυξη του διαγωνισμού και τη δημοπράτηση του έργου.  Το έργο είναι εφικτό να τελειώσει σε τρία χρόνια, 36 μήνες, άρα στη χειρότερη περίπτωση θα ολοκληρωθεί το αργότερο στο πρώτο εξάμηνο του 2023. Θα κάνουμε προσπάθεια να το έχουμε ολοκληρώσει το 2022, αλλά αυτό εξαρτάται και από διάφορους άλλους παράγοντες».

 Οι υποχρεωτικές επενδύσεις, που πρέπει να γίνουν εντός επταετίας

Να σημειωθεί πως από τις επενδύσεις των 300 εκατ. ευρώ στον ΟΛΘ, τα 180 εκατ. ευρώ αφορούν στις υποχρεωτικές επενδύσεις, που πρέπει να γίνουν εντός επταετίας και τις οποίες η εταιρεία φιλοδοξεί να ολοκληρώσει σε 3-3,5 χρόνια (130 εκατ.  ευρώγια έργα πολιτικού μηχανικού, 30 εκατ. ευρώ για προμήθεια εξοπλισμού και 20 εκατ.  ευρώ για διάφορα έργα, μεταξύ των οποίων η στατική αναβάθμιση του κτηρίου του παλιού τελωνείου, ύψους επένδυσης 10 εκατ. ευρώ). Τα υπόλοιπα 120 εκατ. ευρώ , που περιλαμβάνονται στο σχέδιο ανάπτυξης του λιμανιού, αλλά όχι στο πακέτο των υποχρεωτικών επενδύσεων, έχουν να κάνουν με άλλα δύο μεγάλα έργα, συν τον απαιτούμενο εξοπλισμό: την επέκταση και εκβάθυνση του κρηπιδώματος 24, του bulk terminal της ανατολικής πλευράς της 6ης προβλήτας (ύψος επένδυσης περίπου 80 εκατ. ευρώ) και την ενοποίηση των προβλητών 4 και 5, έργο που μαζί με τον εξοπλισμό προϋπολογίζεται στα 40 εκατ. ευρώ.

Η βιογραφία του Κ. Μήτση

Social life με την Τίνα