Ελλάδα

Πολιτική

Οικονομία

Επιχειρήσεις

Εκκλησία

Υγεία

Αυτοκίνητο

Το άρθρο της ημέρας

Άρθρογραφία

Συνεντεύξεις

Social Life με την Τίνα

Πιο ευνοϊκές διατάξεις για Βαρέα και οικοδομικά

Παράλληλα με τις ασφαλιστικές διατάξεις (ρύθμιση οφειλών και συντάξεις χηρείας) στο νομοσχέδιο του υπουργείου Εργασίας προβλέπονται και ορισμένες ευνοϊκές διατάξεις για την συνταξιοδότηση των εργαζομένων με καθεστώς Βαρέων και Ανθυγιεινών (ΒΑΕ), καθώς και των οικοδόμων. Πρόκειται για δύο κατηγορίες μισθωτών οι οποίοι επλήγησαν ιδιαίτερα από την κρίση και προβλέπονται πιο ελαστικές προϋποθέσεις συνταξιοδότησης.

Να σημειωθεί ότι στις εν λόγω κατηγορίες δίνεται μέχρι τώρα πλήρης σύνταξη με 35ετία στο 62ο έτος (στο 60ό για τους οικοδόμους). Ωστόσο, σπάνια οι μισθωτοί αυτών των κατηγοριών συμπληρώνουν τις προϋποθέσεις για πλήρη σύνταξη και, συνήθως, συνταξιοδοτούνται με 4.500 ένσημα, στο 62ο έτος (60ό οι οικοδόμοι). Αλλά για να χορηγηθεί σύνταξη στις συγκεκριμένες ηλικίες θα πρέπει ο ασφαλισμένος να έχει 3.600 βαρέα ένσημα (και 4.500 στο σύνολο, είτε με αναγνώριση πλασματικών είτε με την προσμέτρηση μεικτών ενσήμων του ΙΚΑ). Και από αυτά τα 3.600 ΒΑΕ, τα 1.000 πρέπει να έχουν συμπληρωθεί κατά τα τελευταία 13 χρόνια. Κατά συνέπεια, όποιος κάνει φέτος αίτηση για συνταξιοδότηση θα έπρεπε να είχε 1.000 βαρέα ή οικοδομικά ένσημα από το 2006 και μετά. Δηλαδή, να είχε μια καλή απασχόληση εν μέσω κρίσης. Με την προτεινόμενη ρύθμιση παρατείνεται κατά τέσσερα έτη ο χρόνος συμπλήρωσης των 1.000 ενσήμων. Έτσι, για τη συνταξιοδότηση με το καθεστώς των ΒΑΕ ή με οικοδομικά ένσημα απαιτούνται 1.000 ένσημα τα τελευταία 17 έτη, δηλαδή από το 2002 και μετά. Έτσι, λοιπόν, οι ασφαλισμένοι της συγκεκριμένης κατηγορίας δεν είναι υποχρεωμένοι να συμπληρώσουν 3,5 έτη απασχόλησης μέσα στην κρίση. Πλέον, θα τους δοθεί και χρόνος κατά την περίοδο της μεγάλης οικονομικής ανάπτυξης,  γραπτά στο σύστημα «Εργάνη» το όχημα με τον αριθμό κυκλοφορίας που χρησιμοποιούν οι εργαζόμενοι στον κλάδο.Παράλληλα, προβλέπει τη λήψη αναγκαίων μέτρων ώστε τα οχήματα που χρησιμοποιούνται από τους εργαζομένους να είναι κατάλληλα προσαρμοσμένα και συντηρημένα, προκειμένου να διασφαλίζεται η ασφάλεια και η υγεία τους.  Όταν ο εργαζόμενος χρησιμοποιεί μεταφορικό μέσο δικής του ιδιοκτησίας, νομής ή κατοχής, ο εργοδότης οφείλει να καταβάλλει πρόσθετη μηνιαία αποζημίωση κίνησης και συντήρησης του οχήματος ίση με το 15% του νόμιμου κατώτατου μισθού ή της προκύπτουσας αναλογίας σε περίπτωση μερικής απασχόλησης.

Η βιογραφία του Κ. Μήτση

Social life με την Τίνα