Ελλάδα

Πολιτική

Οικονομία

Επιχειρήσεις

Εκκλησία

Υγεία

Αυτοκίνητο

Το άρθρο της ημέρας

Άρθρογραφία

Συνεντεύξεις

Social Life με την Τίνα

ΣΕΕΠΕ : Λαθρεμπόριο και νοθεία στην αγορά καυσίμων

Στην μαύρη τρύπα του λαθρεμπορίου υγρών καυσίμων, που φτάνει τα 300 εκατ. ευρώ ετησίως, εστίασε   ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εταιριών Εμπορίας Πετρελαιοειδών Ελλάδας, Ρομπέρτο Καραχάννας  , επισημαίνοντας μάλιστα και την πιστοποίηση των τελευταίων ελέγχων της ΑΑΔΕ.

«Είτε δεν μπορούν είτε δεν υπάρχει πολιτική βούληση», ανέφερε την Δευτέρα 8 Οκτωβρίου , στη δημοσιογραφική συνάντηση ο κ. Καραχάννας  , μιλώντας για «τσουνάμι λαθρεμπορίου και νοθείας στην αγορά υγρών καυσίμων»,διερωτώμενος για τη μη υλοποίηση   των αναγκαίων μέτρων αντιμετώπισης της παραβατικότητας, από την Πολιτεία, θυμίζοντας παράλληλα τις εδώ και χρόνια εξαγγελίες, με την   ολοκληρωμένη λειτουργία των συστημάτων εισροών-εκροών υγρών καυσίμων στα πρατήρια, με τη δυνατότητα αυτοματοποιημένης διασταύρωσης, με την τοποθέτηση του συστήματος GPS στα βυτιοφόρα οχήματα , καθώς και τη τοποθέτηση αντίστοιχων μηχανισμών και στα πρατήρια διάθεσης υγραερίου κίνησης.

650.000 τόνοι , είναι λαθραίες ποσότητες

Συνεχίζοντας ο επικεφαλής του Συνδέσμου , εξήγησε   πως στην τελευταία ανακοίνωση της ΑΑΔΕ, την Παρασκευή 28 Σεπτεμβρίου     με τα αποτελέσματα ελέγχων στην αγορά, καταδεικνύεται ότι το 10,1% των δειγμάτων που ελήφθησαν είναι μη κανονικά, με  το 90% περίπου να προέρχεται από τα τελωνεία και να αφορά ως επί το πλείστον στο πετρέλαιο κίνησης. Μάλιστα, αν γίνει αναγωγή των στοιχείων αυτών στις συνολικές καταναλώσεις, τότε από τα περίπου 7 εκατ. τόνους, οι 650.000 τόνοι , είναι λαθραίες ποσότητες και αν υπολογιστούν με τον διαφυγόντα φόρο του ντίζελ, που είναι 410 ευρώ ανά χίλια λίτρα, τότε συνάγεται το συμπέρασμα , από τις έρευνες του ΣΕΕΠΕ , για φοροδιαφυγή της τάξης των 300 εκατ. ευρώ.

Στο 50% της τιμής, οι φόροι του πετρελαίου θέρμανσης

Παράλληλα, ο κ. Καραχάννας  μίλησε και για το πετρέλαιο θέρμανσης , η διάθεση του οποίου θα αρχίσει   στις 15 Οκτωβρίου, διευκρινίζοντας πως οι φόροι στο καύσιμο αντιστοιχούν σχεδόν στο 50% της τελικής τιμής, καθώς με βάση   τα σημερινά δεδομένα, οι διεθνείς τιμές  Platts  από πέρυσι είναι αυξημένες κατά 36% , ανερχόμενες στα 697 ευρώ τον τόνο από 512 ευρώ τον Οκτώβριο του 2017. Βέβαια, σύμφωνα με τον Σύνδεσμο , μία μέση τιμή πώλησης του πετρελαίου θέρμανσης αναμένεται στο 1,14 ευρώ το λίτρο, όταν τον περυσινό Οκτώβριο, είχε ξεκινήσει κοντά στο 0,95 ευρώ το λίτρο, ακριβότερο κατά 20% , αφού τον περασμένο Απρίλιο, η τιμή του είχε κλείσει στο 1,02 ευρώ το λίτρο.

Η  υπερφορολόγηση στα καύσιμα κίνησης

Ολοκληρώνοντας τη συνέντευξη τύπου , ο πρόεδρος του   ΣΕΕΠΕ μετέφερε τον προβληματισμό του , περιγράφοντας τις δραματικές συνέπειες που προκάλεσε η οικονομική ύφεση και η υπερφορολόγηση στα καύσιμα κίνησης, διευκρινίζοντας πως το 2018, ο συνολικός όγκος της αγοράς ήταν στα 16,5 εκατ. τόνους. Δέκα χρόνια μετά, χάθηκαν 5,7  εκατ. τόνοι,  εκ των οποίων 4,5 εκατ τόνοι η  δασμολογημένη αγορά ,  δηλαδή με μία μέση μηνιαία κατανάλωση 150 λίτρων,  εξαφανίστηκαν 2,5 εκατ καταναλωτές και 600 εκατ ευρώ σε περιθώριο κέρδους , ενώ   υπολογίζεται ότι έβαλαν λουκέτο  περίπου  3.000 βενζινάδικα και εκατοντάδες εργαζόμενοι βρέθηκαν χωρίς δουλειά.

Οι μόνες εταιρίες που προκαταβάλλουν τον φόρο

Καταλήγοντας ο κ. Καραχάννας  επισήμανε ότι οι εταιρίες εμπορίας πετρελαιοειδών, είναι ίσως οι μόνες εταιρίες που προκαταβάλλουν τον φόρο στο κράτος και για την ακρίβεια, κάθε χρόνο ο ΕΦΚ και ο ΦΠΑ υπολογίζεται σε 3,8 δισ. ευρώ, ενώ οι επισφάλειες των επιχειρήσεων αυτών είναι μεγάλες και πέραν της σημαντικής συρρίκνωσης , υην οποία έχει υποστεί η αγορά και της υπερφορολόγησης, πλέον τώρα καλούνται και στην επίτευξη ενεργειακών στόχων για τη μείωση των ρύπων με βάση τις αντίστοιχες   κοινοτικές οδηγίες. Ωστόσο , το ελληνικό κράτος θα μπορούσε να εξαιρέσει τον κλάδο καθώς απαιτούνται η εφαρμογή μέτρων ενεργειακής απόδοσης και εξοικονόμησης, που δεν είναι υλοποιήσιμα, αφού οι εταιρίες καλούνται να πιάσουν τους στόχους αυτούς, μέσω της οικονομικής οδήγησης των μεταφορέων, υπογραμμίζοντας τελικά τον κίνδυνο της επιβολής προστίμων, της τάξης των 100 εκατ. ευρώ, λόγω αδυναμίας εφαρμογής της κοινοτικής οδηγίας

Η βιογραφία του Κ. Μήτση