Ελλάδα

Πολιτική

Οικονομία

Επιχειρήσεις

Εκκλησία

Υγεία

Αυτοκίνητο

Το άρθρο της ημέρας

Άρθρογραφία

Συνεντεύξεις

Social Life με την Τίνα

ΣΕΤΕ : Η διαχείριση των τουριστικών προορισμών, είναι το μεγάλο στοίχημα της τουριστικής βιομηχανίας

Για την ανάγκη εμπλουτισμού του προσφερόμενου τουριστικού χαρτοφυλακίου της χώρας με νέα προϊόντα που θα προσελκύσουν νέους επισκέπτες, μίλησε ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ Γιάννης Ρέτσος, υποστηρίζοντας πως ο τουριστικός κλάδος οφείλει να πάρει ρίσκα.«Η διαχείριση των τουριστικών προορισμών, υπό το πρίσμα των υψηλών ροών τουριστών που δέχεται η Ελλάδα είναι το μεγάλο στοίχημα της τουριστικής βιομηχανίας», είπε την Πέμπτη 17 Οκτωβρίου, ο κ. Ρέτσος, κατά τη διάρκεια της τοποθέτησής   του από το βήμα του ετήσιου συνεδρίου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων με θέμα «Redefining Realities: #someReactDifferent», ανοίγοντας μια διαδραστική συζήτηση, με τον ιδρυτή της Intelligencr, Paul Papadimitriou, ερευνητή καινοτομίας και ειδικό στις στρατηγικές του μέλλοντος.

Άμεση ανάγκη προσαρμογής του ελληνικού τουρισμού στα νέα δεδομένα

Συνεχίζοντας ο επικεφαλής του ΣΕΤΕ αναφέρθηκε στις διαρκώς μεταβαλλόμενες συνθήκες που επικρατούν στην παγκόσμια ταξιδιωτική αγορά και στην άμεση ανάγκη προσαρμογής του ελληνικού τουρισμού στα νέα δεδομένα, σημειώνοντας πως «τώρα είναι η στιγμή των μεγάλων αλλαγών για τον ελληνικό τουρισμό», προσθέτοντας ότι «Η εικόνα του μέλλοντος πρέπει να εστιάσει στην ωριμότητα του προορισμού η οποία συνδέεται με τη βιώσιμη ανάπτυξη, την καινοτομία, την τεχνολογία, τον πολιτισμό και τον αειφόρο τουρισμό. Στην πορεία αυτή, είναι χρήσιμο να εξετάσουμε ήδη επιτυχημένα μοντέλα και να υιοθετήσουμε, όπου απαιτείται, βέλτιστες διεθνείς πρακτικές».  Κατόπιν, ο κ. Ρέτσος επανέλαβε πως «το αφήγημα να φέρουμε περισσότερους τουρίστες έχει τελειώσει», προσθέτοντας πως η Ελλάδα είναι στις 15 με 20 κορυφαίες χώρες στον κόσμο, ενώ η   μεγάλη πρόκληση για το κλάδο είναι η ωρίμανση του και   με ποιο τρόπο θα συνεχίσει να προσφέρει η Ελλάδα υψηλού επιπέδου εμπειρίες, χωρίς να απολέσει το μοντέλο ήλιος και θάλασσα που όλα αυτά τα χρόνια προσέλκυε και συνεχίζει να αποτελεί το ισχυρό χαρτί της Ελλάδας.

Ανάγκη εμπλουτισμού του  τουριστικού χαρτοφυλακίου της χώρας

Στη συνέχεια ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ αναφέρθηκε στην ανάγκη εμπλουτισμού του προσφερόμενου τουριστικού χαρτοφυλακίου της χώρας με νέα προϊόντα που θα προσελκύσουν νέους επισκέπτες. Γαστρονομία, πολιτισμός κ.λπ. είναι στην κορωνίδα των τουριστικών προϊόντων που θα ενισχύσουν τη σύνδεση των επισκεπτών με τους ντόπιους κάτοικους των προορισμών. Μάλιστα σύμφωνα και με πρόσφατη έρευνα ανεδείχθη, ότι οι επισκέπτες της Ελλάδας αναζητάνε την επικοινωνία με τον Έλληνα, ως κάτι ιδιαίτερο για την εμπειρία που θέλουν να ζήσουν στην χώρα μας. Ο τουριστικός κλάδος στην Ελλάδα οφείλει πλέον να πάρει ρίσκα, να δημιουργήσει νέα προϊόντα και να γίνει πιο επιθετικός ξεπερνώντας την παθητική ψυχολογία των χρόνων της κρίσης, σημείωσε ο κ. Ρέτσος και εστιάζοντας στην παύση εργασιών της Thomas Cook, επισήμανε ότι η παγκοσμιοποίηση δεν ευνοεί την ύπαρξη «σταθερών» και όλα είναι ρευστά, λέγοντας πως «είναι ένα γεγονός που πρέπει να μας προβληματίσει και να μας κάνει να σκεφτούμε όχι το πώς θα απεμπλακούμε από τους Τour Οperators καθώς παραμένουν από τα πλέον σημαντικά κανάλια πωλήσεων, αλλά πως θα εμπλουτίσουμε τις εναλλακτικές μας δυνατότητες με νέα κανάλια.

Έχει γίνει πολύ συζήτηση για το βασικό μας προϊόν το Ήλιος και Θάλασσα

Επιπλέον, επειδή έχει γίνει πολύ συζήτηση για το βασικό μας προϊόν το Ήλιος και Θάλασσα, κανείς δε λέει ότι πρέπει να εγκαταλειφθεί το συγκεκριμένο μοντέλο, ωστόσο θα μπορούσε να αποκτήσει και άλλες διαστάσεις. Σε κάθε περίπτωση, ο τουρισμός δεν μπορεί να λειτουργεί με αυτόματο πιλότο. Για την επόμενη ημέρα, απαιτείται η διαμόρφωση στρατηγικών κατευθύνσεων και η υλοποίηση άμεσων δράσεων».Ωστόσο απευθυνόμενους στους επιχειρηματίες του κλάδου ανάφερε, ότι δεν είναι λύση η απεξάρτηση από τους μεγάλους παίκτες της τουριστικής βιομηχανίας, ενώ ους συμβούλευσε να δώσουν έμφαση στο πώς θα εμπλουτίσουν τα κανάλια πωλήσεων με νέους τρόπους προσέλκυσης πελατών, υπογραμμίζοντας   πως «Τα νέα δεδομένα για τον τουριστικό κλάδο είναι να παίξει επίθεση και όχι άμυνα».

Οι σύγχρονες τάσεις του τουρισμού που αναδιαμορφώνουν την ζήτηση

Παίρνοντας τον λόγο, ο ιδρυτής της Intelligencr, Paul Papadimitriou,  ειδικός στις στρατηγικές του μέλλοντος, αναφέρθηκε μεταξύ άλλων στις σύγχρονες τάσεις της τουριστικής βιομηχανίας που αναδιαμορφώνουν την προσφορά και ζήτηση των τουριστικών υπηρεσιών. Για παράδειγμα ό,τι θεωρειτο ως μοναδική εμπειρία πριν 20 χρόνια, τώρα είναι κάτι δεδομένο. Οι σύγχρονοι ταξιδιώτες πλέον βασίζονται στο εαυτό τους… και στο κινητό τους, σε ό,τι αφορά το τρόπο με τον οποίο οργανώνουν τις διακοπές τους. Πλέον στην παγκόσμια τουριστική σκακιέρα, υπολογίζεται σε 2,5 δισ. η μεσαία τάξη των Ινδών και των Κινέζων που ταξιδεύουν. Την ίδια στιγμή αλλάζει και η ανθρωπογεωγραφία των παγκόσμιων τουριστών, με τον πληθυσμό να γηράσκει και την ίδια στιγμή οι νέοι που ταξιδεύουν   να αυξάνονται, ενώ δεν πρέπει να ξεφύγει της προσοχής αυτών που διαμορφώνουν τουριστικά προϊόντα ότι η πλειονότητα των ταξιδευτών επιλέγουν να επισκεφτούν πόλεις, σημειώνοντας πως «Εκεί είναι τα κέντρα των αποφάσεων και των κοινωνικών δικτύων». Σε κάθε περίπτωση στην οικοδόμηση ενός τουριστικού brand, όπως τονίστηκε, θα πρέπει να ληφθεί υπόψη και η «αξία» που πρεσβεύει για τον υποψήφιο επισκέπτη. Για παράδειγμα, την Ιαπωνία την επισκέπτονται κάθε χρόνο 38 εκατ. τουρίστες, γιατί θέλουν να γνωρίσουν την κουλτούρα, τον πολιτισμό κ.λπ. της χώρας του ανατέλλοντος ηλίου

«Αν μπορούμε να κάνουμε κάτι για την Ελλάδα, θα πρέπει να το κάνουμε»

Από την πλευρά του, ο Στηβ Βρανάκης, γεννημένος στο Βανκούβερ του Καναδά, με καταγωγή από τα Σφακιά, ο Έλληνας της διασποράς με σταδιοδρομία ως επικεφαλής του δημιουργικού εργαστηρίου (Creative Lab) της Google σε Ευρώπη, Μέση Ανατολή και Αφρική,   στην παρέμβασή του, αναφέρθηκε στην επιλογή του να εγκαταλείψει τη θέση αυτή προκειμένου να προσφέρει τις υπηρεσίες του στην Ελλάδα ως επικεφαλής δημιουργικού (Chief Creative Officer) στην προεδρία της Κυβέρνησης, επισημαίνοντας πως «θα κάνει τα πάντα για να πετύχει στα νέα του καθήκοντα», δηλώνοντας ταυτόχρονα ενθουσιασμένος που επέστρεψε στην Ελλάδα. Ολοκληρώνοντας ο κ. Βρανάκης, υπογράμμισε ότι θα ενθαρρύνει και άλλους νέους που έχουν φύγει από την Ελλάδα να επιστρέψουν στην πατρίδα τους, τονίζοντας πως «Αν μπορούμε να κάνουμε κάτι για την Ελλάδα, θα πρέπει να το κάνουμε».

Η βιογραφία του Κ. Μήτση

Social life με την Τίνα