Ελλάδα

Πολιτική

Οικονομία

Επιχειρήσεις

Εκκλησία

Υγεία

Αυτοκίνητο

Το άρθρο της ημέρας

Άρθρογραφία

Συνεντεύξεις

Social Life με την Τίνα

Ταξί – Πως θα πληρώνεται το κόμιστρο

Δικαιωμένη από τις εξελίξεις εμφανίζεται η Ομοσπονδία των αυτοκινητιστών, η οποία θεωρούσε καθοριστικής σημασίας τα χρήματα να δίνονται απευθείας στον οδηγό. Ευπρόσδεκτες χαρακτηρίζουν, όμως, τις εξελίξεις και οι εταιρίες, σημειώνοντας ότι «δεν αλλάζει τίποτα», ενώ θεωρούν τη διαπίστωση της Ομοσπονδίας ως «λανθασμένη, παραπλανητική και επικίνδυνη». Όπως λένε, το κόμιστρο το εισέπραττε και το εισπράττει ο ταξιτζής, εξ ου και η έκδοση του παραστατικού κατευθείαν από το ταξίμετρο.

Καθοριστικές αλλαγές στον τρόπο που γίνονται οι πληρωμές στους επαγγελματίες αυτοκινητιστές και λειτουργούν οι πλατφόρμες διαμεσολάβησης μεταφοράς επιβατών, όπως η Beat και η Uber, έφερε η τροπολογία του υπουργείου Μεταφορών, με την οποία γίνεται ακόμη ένα βήμα για την υποχρεωτική εγκατάσταση POS στα ταξί. Επί της ουσίας δεν υπάρχει κάποια ουσιώδη αλλαγή για τον πελάτη, υπάρχουν, όμως, σημαντικές για όσους αυτοκινητιστές συνεργάζονται με τις λεγόμενες εταιρίες μεσολάβησης. Και τούτο, γιατί αντιστρέφεται η διαδικασία πληρωμής, και στο εξής τα χρήματα που φεύγουν από την πιστωτική ή χρεωστική κάρτα θα πηγαίνουν απευθείας στον οδηγό, ο οποίος θα αποδίδει εν συνεχεία τη συμφωνημένη αμοιβή στην εταιρία στο τέλος κάθε μήνα. Μέχρι σήμερα, τα χρήματα πήγαιναν πρώτα στην εταιρία, που κατέβαλλε έπειτα το ποσό στον οδηγό. Αυτό είχε προκαλέσει αντιδράσεις από τους συνδικαλιστές της ομοσπονδίας και των σωματείων, οι οποίοι έκαναν λόγο για αδιαφανείς διαδικασίες. Την ίδια ώρα, παρά τις ενέργειες των υπουργείων για να τοποθετηθούν υποχρεωτικά POS σε όλα τα ταξί, ώστε να παταχθεί η φοροδιαφυγή, υπολογίζεται ότι μόνον το 30% εξ αυτών το διαθέτουν. Πολλοί είχαν ως επιχείρημα τη συνεργασία με τις εταιρίες διαμεσολάβησης, που ουσιαστικά υποκαθιστούσε την ανάγκη για κατοχή POS. Πλέον, όμως, η τοποθέτηση των συσκευών είναι μονόδρομος για να πληρωθούν οι αυτοκινητιστές.

Ο ΣΑΤΑ στηρίζει το νόμο, σε άλλο κλίμα η Βeat

Οι νομοθετικές αλλαγές προκάλεσαν ακόμη ένα επεισόδιο στον «πόλεμο» μεταξύ του κ. Θύμιου Λυμπερόπουλου που εκπροσωπεί τους οδηγούς ταξί και του κ. Νίκου Δρανδάκη, προέδρου και διευθύνοντα συμβούλου της taxiBeat, η οποία μετά την αποχώρηση της Uber μονοπωλεί την αγορά. Σε πανηγυρικό τόνο ο κ. Λυμπερόπουλος χαιρέτισε τις ρυθμίσεις τονίζοντας ότι μέχρι τώρα τα χρήματα τα έπαιρνε η Beat ή κάθε άλλη διαμεσολαβητική εταιρία, τα περνούσε σε λογαριασμούς του εξωτερικού και εν συνεχεία έδινε ένα μέρος στους οδηγούς, ενώ τώρα θα αμοίβονται πρώτα οι ταξιτζήδες και ύστερα θα δίνουν προμήθεια στην εταιρία, σε φορολογικό μητρώο στην Ελλάδα. «Ο νόμος προστατεύει τη σωστή λειτουργία των αστικών μεταφορών ως δημοσίας χρήσεως, να μη φεύγουν τα χρήματα στο εξωτερικό. Δεν με ενδιαφέρει εάν η Beat φορολογείται στην Ελλάδα, απαγορεύεται στις αστικές μεταφορές να εισπράττει ως τρίτη. H αντίστοιχη εταιρία της σημερινής ιδιοκτησίας της Beat έτσι δούλευε στη Γερμανία, και παρουσίαζε ελλείμματα», δηλώνει, μεταξύ άλλων, ο κ. Λυμπερόπουλος. «Μην παίρνετε σοβαρά τα ρεπορτάζ Λυμπερόπουλου. Οι ερμηνείες που δίνουν οι συνδικαλιστές στον οποιονδήποτε νόμο δεν είναι ο ίδιος ο νόμος και οι υποχρεώσεις που απορρέουν από αυτόν», απαντά από την άλλη ο κ. Δρανδάκης. Αυτή η διάσταση προκύπτει και από τις ανακοινώσεις που εξέδωσαν οι δύο πλευρές, οι οποίες βρίσκονται και στα δικαστήρια. Αμέσως μετά την τροπολογία, η Πανελλήνια Ομοσπονδία Επαγγελματιών Ιδιοκτητών Αυτοκινητιστών Ταξί και Αγοραίων (ΠΟΕΙΤΑ) συνέταξε ενημερωτικό σημείωμα προς τα μέλη της, εξηγώντας ότι στο εξής: «Εφόσον η μεταφορά διενεργείται εντός της ελληνικής επικράτειας, τα έσοδα από την άσκηση της δραστηριότητας διαμεσολάβησης φορολογούνται με βάση την κείμενη φορολογική νομοθεσία. Οι φορείς διαμεσολάβησης εκδίδουν φορολογικό στοιχείο προς τους εκμεταλλευτές των οχημάτων για το ποσό της συμφωνηθείσας αμοιβής. Ο εκμεταλλευτής του οχήματος εκδίδει το προβλεπόμενο φορολογικό στοιχείο της συνολικής αμοιβής στον καταναλωτή, στην οποία συμπεριλαμβάνεται με διακριτή αναγραφή και η συμφωνηθείσα αμοιβή του φορέα διαμεσολάβησης. Εν συνεχεία, για κάθε ημέρα γίνεται εκκαθάριση, και η προκύπτουσα αμοιβή του φορέα διαμεσολάβησης καταβάλλεται από τον εκμεταλλευτή του οχήματος σε αριθμό λογαριασμού πληρωμών του φορέα, φυσικού ή νομικού προσώπου ή οποιασδήποτε οντότητας, ο οποίος έχει την υποχρέωση ανά μήνα, να εκδίδει το προβλεπόμενο φορολογικό στοιχείο με τη συνολική μηνιαία αμοιβή, που προκύπτει από τις ημερήσιες εκκαθαρίσεις». Ανακοίνωση εξέδωσε και η Beat υπογραμμίζοντας ότι τα χρήματα τα παίρνει ούτως ή άλλως ο οδηγός και αυτή απλώς μεσολαβεί μέσω νόμιμου πιστωτικού ιδρύματος, και ότι σε κάθε περίπτωση δεν υπάρχει καμία επίπτωση στις δραστηριότητές της Beat στην Ελλάδα. «Η νέα διάταξη εξειδικεύει τις σχετικές διατάξεις του Νόμου 4446/2016 και συγκεκριμένα τα άρθρα 65 μέχρι 71 αυτού, που προβλέπει την επιβολή της χρήσης πλαστικού χρήματος ως μέσου πληρωμής στις συναλλαγές, ως τρόπου πάταξης της φοροδιαφυγής. Μέχρι στιγμής, ο κλάδος του ταξί είχε μείνει εκτός της υποχρεωτικής χρήσης POS», αναφέρεται, μεταξύ άλλων, στην ανακοίνωση.

Η βιογραφία του Κ. Μήτση

Social life με την Τίνα