Ελλάδα

Πολιτική

Οικονομία

Επιχειρήσεις

Εκκλησία

Υγεία

Αυτοκίνητο

Το άρθρο της ημέρας

Άρθρογραφία

Συνεντεύξεις

Social Life με την Τίνα

Το γυμνό χτίζει… καριέρες

Όλοι το ξέρουν, ελάχιστοι το παραδέχονται. Οι περισσότεροι ηθοποιοί, γυναίκες και άνδρες, στη πρώτη γραμμή του παγκόσμιου κινηματογράφου πριν μας κατακτήσουν με το τεράστιο ταλέντο τους διεκδίκησαν τη προσοχή μας με τη γυμνή ομορφιά τους.

Κατάφεραν δηλαδή από αυτές τις πρώτες καυτές εμφανίσεις τους να μεταπηδήσουν στα βραβεία Όσκαρ κερδίζοντας τους πολυπόθητους διθυράμβους των κριτικών για τις κατοπινές αλησμόνητες ερμηνείες τους. Ανάμεσα τους όμως υπάρχουν κι αυτοί που απλά αναγκάστηκαν να περιοριστούν στο ρόλο του δευτεραγωνιστή ή σε μια καριέρα στη μικρή οθόνη επιβεβαιώνοντας ότι όσον αφορά τη κατάκτηση της επιτυχίας στο Χόλιγουντ μαγικές συνταγές δεν υπάρχουν. Το γυμνό σαφώς και βοηθά, αλλά από μόνο του δεν υπήρξε ποτέ αρκετό. Μερικές και μερικοί από αυτούς που ρίσκαραν και κέρδισαν και αυτούς που τόλμησαν αλλά δεν τα κατάφεραν είναι οι ακόλουθοι:

«Δεν είμαι ένα άτομο που του αρέσει να προκαλεί. Ούτως η άλλως θα ήταν η γυμνή σκηνή κάποιου. Απλά υπολογίζεις το ρίσκο του αν αξίζει να γυμνωθείς μπροστά στη κάμερα», έχει δηλώσει η ωραία Σκάρλετ Γιόχανσον για τη καυτή εμφάνιση της στη ταινία «Under the skin» όπου υποδύθηκε ένα εξωγήινο πλάσμα το οποίο κατεβαίνει στη Γη με τη μορφή μιας γοητευτικής και αισθησιακής γυναίκας. Οι κριτικοί πάντως έκαναν λόγο για τη πιο άρτια ερμηνεία της από πλευράς υποκριτικής, προκαλώντας τις κακές γλώσσες στο Χόλιγουντ να σχολιάσουν ότι απλά θαμπώθηκαν από τα προφανή κάλλη της χυμώδης Σκάρλετ.

Από τις συναδέλφους της πάντως που δεν φοβήθηκαν ποτέ το γυμνό –και γιατί να το φοβηθεί άλλωστε αφού διαθέτει αναλογίες μοντέλου- είναι η Αντζελίνα Τζολί. Για κάποιους σέξι, για άλλους ψυχρή αλλά για όλους ωραία, η σύντροφος του Μπραντ Πιτ εμφανίστηκε ολόγυμνη στη ταινία «Gia» για τη τραγική ζωή του supermodel Τζία Καράντζι που πέθανε από AIDS το 1986. Το δίχως άλλο η καυτή αυτή εμφάνιση δεν ζημίωσε ούτε στο ελάχιστο τη καριέρα της ωραίας Αντζελίνα, αφού την έστειλε τον επόμενο χρόνο γραμμή στα Όσκαρ για να παραλάβει το χρυσό αγαλματίδιο για την ερμηνεία της στη ταινία «Girl interrupted» πριν καταλήξει στην αγκαλιά του γοητευτικού Μπραντ, γίνει μητέρα και αφιερώσει το περισσότερο χρόνο της στη φιλανθρωπική δράση της σε κάθε γωνιά της γης. Ανάλογη ευτυχή κατάληξη από πλευράς καριέρας είχε και η γυμνή εμφάνιση της πανέμορφης Σαρλίζ Θερόν στη ταινία του 1996 «2 Days in the Valley». Τι κι αν τιμήθηκε με Όσκαρ όταν τσαλάκωσε την εμφάνιση της σε τέτοιο σημείο που να μοιάζει πραγματικά ως η δίδυμη αδελφή της κατά συρροή δολοφόνου Αϊλίν Γουόρνος που υποδυόταν στη ταινία «Monster» του 2003, οι ορκισμένοι θαυμαστές της κρατούν ακόμα ζωντανές στη μνήμη τους τις πολλές και έντονες ερωτικές σκηνές του πρώτου φιλμ.

Μια ακόμα πρωτοκλασάτη ηθοποιός που δεν αρνήθηκε ποτέ να εμφανιστεί γυμνή όταν το απαιτούσε ο ρόλος της είναι η Κέιτ Γουίνσλετ. Η χυμώδης Βρετανίδα, που κάποτε μήνυσε ένα περιοδικό επειδή την εμφάνισε πολύ πιο αδύνατη στο εξώφυλλο του από ότι είναι στη πραγματικότητα, είναι απόλυτα και αληθινά συμφιλιωμένη με το σώμα της. Μητέρα τριών παιδιών πια πιστεύει ότι για τον ηθοποιό το σώμα του είναι ένα εργαλείο που τον βοηθά στη καλύτερη ενσάρκωση των χαρακτήρων του, θεωρώντας ολέθριο λάθος την ομοιότητα που τείνουν να έχουν οι γυναίκες ηθοποιοί στο Χόλιγουντ λόγω των επεμβάσεων πλαστικής χειρουργικής στις οποίες υποβάλλονται για να είναι πάντα νέες και αδύνατες. Η ίδια εμφανίστηκε γυμνή σε πάρα πολλές ταινίες από τον «Τιτανικό» του 1997 μέχρι τα «Σφραγισμένα χείλη» του 2008, φιλμ για το οποίο τιμήθηκε με Όσκαρ Α’ γυναικείου ρόλου για την ερμηνεία της ως Χάννα Σμιτ, η αλησμόνητη ηρωίδα του βιβλίου «Διαβάζοντας στη Χάννα» του συγγραφέα Μπέρναρντ Σλινκ.

Το γυμνό δεν ωφέλησε μόνο τις καριέρες των ωραίων γυναικών του Χόλιγουντ αλλά και των ανδρών εκείνων που δεν δίστασαν να δείξουν τα κάλλη τους στη μεγάλη οθόνη. Πρώτος διδάξας ο ηθοποιός με το πιο σέξι περπάτημα, ο γοητευτικός σε κάθε ηλικία, Ρίτσαρντ Γκιρ, που με τις καυτές εμφανίσεις του στη ταινία «American gigolo» του 1980 στοίχειωσε τις φαντασιώσεις των γυναικών κάθε ηλικίας. Ο πρώτος σύζυγος της Σίντι Κρόφορντ, ο άνδρας με το περίσσευμα γοητείας και την ακλόνητη πίστη στον Βουδισμό, μπορεί να μην κατάφερε να κρατήσει στα χέρια του το χρυσό αγαλματίδιο καταξιώθηκε όμως στα μάτια κριτικών και κοινού με τις θεσπέσιες ερμηνείες που τους παρουσίασε σε ταινίες όπως το «Chicago» του 2002 αλλά και το πιο πρόσφατο «Arbitrage» του 2012.

Διάδοχος του Ρίτσαρντ Γκιρ, εξίσου τολμηρός στις γυμνές σκηνές του, σίγουρα περισσότερο ταλαντούχος από εκείνον σύμφωνα με τη γνώμη των περισσοτέρων, είναι το δίχως άλλο ο Μάικλ Φασμπέντερ. Ο ηθοποιός που συνταιριάζει πάνω του τη τρέλα των Ιρλανδών και τη πειθαρχία των Γερμανών κάρφωσε κυριολεκτικά το γυναικείο κατά κύριο λόγο κοινό στις καρέκλες των σινεμά με το ρόλο του Μπράντον με την ακόρεστη σεξουαλική όρεξη στη ταινία «Shame» το 2011. Το φιλμ αυτό, που πολλοί φοβήθηκαν ότι μπορεί και να υπέγραφε το τέλος της επέλασης του στο Χόλιγουντ, σήμανε τελικά την αρχή της κυριαρχίας του στην αμερικανική κινηματογραφική βιομηχανία σε ρόλους πρώτης γραμμής και υψηλών απαιτήσεων όπως ήταν αυτός που ανέλαβε για τη ταινία «12 χρόνια σκλάβος» του 2013 που τιμήθηκε με δύο Όσκαρ μεταξύ αυτών και με το βαρυσήμαντο της καλύτερης ταινίας.

Για τους αετονύχηδες ατζέντηδες από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού το γυμνό είναι ένας αστάθμητος παράγοντας για τη καριέρα ενός ηθοποιού. Κι αυτό γιατί όσο εύκολα μπορεί να αποτελέσει το εισιτήριο του προς τη γοργή επιτυχία, άλλο τόσο απόλυτα μπορεί να σβήσει τις ελπίδες του για αναγνώριση στο χώρο του θεάματος. Τα παραδείγματα και για την άλλη όψη του νομίσματος είναι πολλά με πρώτο και καλύτερο αυτό της Σάρον Στόουν. Η γυναίκα που έμελλε να γραφτεί στη συνείδηση ολόκληρου του ανδρικού πληθυσμού με ανεξίτηλο μελάνι λόγω ενός υπαινικτικού, σέξι, σταυρώματος των ποδιών της δεν κατάφερε να κάνει κάποια μεγάλη καριέρα παρά μόνο να εντυπωσιάσει με την ερμηνεία της στη ταινία Casino του 1995.

Η Αλίσα Μιλάνο, η μικροκαμωμένη ηθοποιός που έγινε γνωστή με τον ρόλο της Σαμάνθα στην αγαπημένη τηλεοπτική σειρά «Who’s the boss» μπορεί να αποτίναξε από πάνω τον τίτλο της χαριτωμένης με τη γυμνή εμφάνιση της στο θρίλερ «Embrace of the vampire» του 1995, ωστόσο δεν κατάφερε στη συνέχεια να κερδίσει σημαντικούς ρόλους σε μεγάλες ταινίες. Αν έπρεπε πάντως να δοθεί βραβείο στη πιο άτυχη Αμερικανίδα ηθοποιό που μια και μόνο ταινία με γυμνές της σκηνές σήμανε το τέλος κάθε υποκριτικής φιλοδοξίας της σε μεγάλη και μικρή οθόνη, αυτή είναι η Ελίζαμπεθ Μπέρκλεϊ που με το Showgirls του 1995 συγκλόνισε τόσο έντονα το Χόλιγουντ που εκείνο της γύρισε οριστικά τη πλάτη.

Συντάκτης

Η βιογραφία του Κ. Μήτση

Social life με την Τίνα