Ελλάδα

Πολιτική

Οικονομία

Επιχειρήσεις

Εκκλησία

Υγεία

Αυτοκίνητο

Το άρθρο της ημέρας

Άρθρογραφία

Συνεντεύξεις

Social Life με την Τίνα

ΥΠΝΑΝΠ : Επέκταση του μέτρου του ΜΙ στα αεροπορικά εισιτήρια

Για την επέκταση του μέτρου του Μεταφορικού Ισοδύναμου (ΜΙ) και στα αεροπορικά εισιτήρια μίλησε   ο αν. υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Νεκτάριος Σαντορινιός, μαζί με τον πρόεδρο της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδας και του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Αθηνών Κωνσταντίνο Μίχαλο, για τη μετακίνηση των πολιτών και την επιδότηση των επιχειρήσεων. 

«Η νησιωτική πολιτική είναι μια αναγκαία πολιτική κοινωνικής και οικονομικής συνοχής. Κανένας πολίτης στη χώρα μας δεν πρέπει να θεωρεί τον εαυτό του ως πολίτη δεύτερης κατηγορίας. Η νησιωτική πολιτική δεν είναι ένα μόνο μέτρο, αλλά αφορά ένα πλέγμα δράσεων, πρωτοβουλιών και θεσμικών παρεμβάσεων»είπε την Δευτέρα 20 Μαΐου ο κ. Σαντορινιός, στη συνέντευξη Τύπου στο ΕΒΕΑ, παρουσία των γενικών γραμματέων Δημοσίων Επενδύσεων ΕΣΠΑ Παναγιώτη Κορκολή, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής Γιώργου Κασσάρα, του γενικού διευθυντή της γενικής γραμματείας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής Παύλου Μιχαλακέλη, και ης επικεφαλής της Ερευνητικής Ομάδας για το ΜΙ, καθηγήτρια του Πανεπιστημίου Αιγαίου Μαρία Λεκάκου.

Mέτρο με το οποίο αντισταθμίζεται το κόστος μεταφοράς των επιβατών

Συνεχίζοντας, ο αν. υπουργός Ναυτιλίας, σημείωσε πως «Είναι ένας θεσμός που δεν επιβλήθηκε από έξω. Επιβλήθηκε από τα κάτω, από τους νησιώτες. Είναι μια θεσμική παρέμβαση που σχεδιάστηκε από την Κυβέρνηση για να απαντήσει στις ανάγκες των νησιών. Είναι το μέτρο με το οποίο αντισταθμίζεται το κόστος μεταφοράς των επιβατών με το κόστος και των εμπορευμάτων, σε σύγκριση με το κόστος μεταφοράς στη χερσαία Ελλάδα. Με αυτό τον τρόπο διασφαλίζεται η ισότιμη μεταχείριση των νησιωτών στην πρόσβασή τους στην ηπειρωτική χώρα, αλλά ταυτόχρονα, και στα γύρω νησιά, εξαλείφεται το ανταγωνιστικό μειονέκτημα των νησιωτικών επιχειρήσεων και τους δίνει αναπτυξιακές δυνατότητες για να μπορέσουν να επεκτείνουν τις δραστηριότητές τους, δίνει προοπτικές στον πρωτογενή και δευτερογενή τομέα, ενώ κάνει τα προϊόντα των νησιών πιο ελκυστικά και πιο ανταγωνιστικά».

Στόχος να  εξελιχθεί  έτσι ώστε να αντεπεξέλθει στις πραγματικές  ανάγκες.

Ολοκληρώνοντας ο κ. Σαντορινιός υποστήριξε ότι «Το μέτρο έχει ήδη αγκαλιαστεί από τους Νησιώτες και στόχος μας είναι συνεχώς να το εξελίσσουμε έτσι ώστε να αντεπεξέλθει στις πραγματικές τους ανάγκες. Προφανώς και δεν είναι αντιστάθμισμα στους μειωμένους συντελεστές ΦΠΑ. Είναι ένα δίκαιο μέτρο που διεκδικήθηκε από τους νησιώτες και τους αυτοδιοικητικούς των νησιών για πάρα πολλά χρόνια και λοιδορήθηκε όσο κανένα άλλο από προηγούμενες Κυβερνήσεις. Όλοι έταζαν, κανένας δεν έκανε τίποτε».Για να προσθέσει   πως «Δικαιούχοι του μέτρου της επιδότησης του κόστους μετακίνησης είναι όλοι οι κάτοικοι των νησιών καθώς και οι αναπληρωτές καθηγητές και δάσκαλοι, το επικουρικό ιατρικό και παραϊατρικό προσωπικό, τα στελέχη των Σωμάτων Ασφαλείας και των Ενόπλων Δυνάμεων, που διαμένουν στα νησιά μας, αλλά και μέλη αθλητικών νησιωτικών Σωματείων».Λέγοντας ότι «Η ανταπόκριση στο μέτρο, από την πρώτη εφαρμογή μέχρι και σήμερα, είναι χαρακτηριστική: 200.000 πολίτες έχουν εγγραφεί και έχουν λάβει το Μοναδικό Αριθμό Νησιώτη, καθημερινά καταγράφονται 1.000 με 1.500 εγγραφές. Το ποσό επιδότησης, μέχρι σήμερα, έχει υπερβεί τα 6 εκατ. ευρώ». Συμπληρώνοντας πως «Να επισημάνουμε ότι η επιδότηση αυτή είναι ακατάσχετη και αφορολόγητη».

Η διαδικασία εγγραφής είναι εξαιρετικά απλή

Καταλήγοντας ο αν. υπουργός Ναυτιλίας, τόνισε ότι «Η διαδικασία εγγραφής είναι εξαιρετικά απλή: μπαίνουμε στο www.metaforikoisodynamo.gr βάζουμε τους κωδικούς του TAXIS δίνουμε κάποια πληροφοριακά στοιχεία και τον λογαριασμό στον οποίο θα επιστρέφονται τα χρήματα και αμέσως παίρνουμε το μοναδικό αριθμό νησιώτη. Έκτοτε δεν χρειάζεται να κάνουμε τίποτε άλλο από το να δίνουμε στο πρακτορείο τον Μοναδικό Αριθμό Νησιώτη (ΜΑΝ) κάθε φορά που βγάζουμε το εισιτήριό μας». Συγκεκριμένα παραδείγματα επιστροφής μεταφορικού κόστους με ΜΙ για τους πολίτες: Σύρος- Πειραιά: κόστος 33 ευρώ, επιστρέφονται 19,31 ευρώ. Επιστροφή περίπου 58%. Για ταξίδι με κλίνη, από το κόστος των 49,5 ευρώ, επιστρέφονται 35,81, περίπου το 72% και για ταξίδι με ταχύπλοο από το κόστος των 47,7 ευρώ επιστρέφονται τα 34 ευρώ, περίπου 71%. Κάρπαθος – Πειραιάς: Από το κόστος των 63,5 ευρώ, επιστρέφονται 24,66, περίπου το 39%. Για ταξίδι με κλίνη, από το κόστος των 78 ευρώ, επιστρέφονται τα 19,16, περίπου το 50%. Λέσβος – Ρόδος με ενδιάμεσο σταθμό στη Σάμο: εδώ να επισημάνουμε ότι θεωρείται ως επιλέξιμο το ταξίδι και αν υπάρχει ενδιάμεσος σταθμός εντός 24 ωρών. Από το συνολικό κόστος των 91 ευρώ, επιστρέφονται 46,67, περίπου το 51%. Παξοί – Ηγουμενίτσα: κόστος των 11 ευρώ, επιστρέφονται τα 7,21, περίπου το 25%. Αλόννησος – Βόλος: κόστος των 30 ευρώ επιστρέφονται 19,53, περίπου το 65%. Σαμοθράκη – Αλεξανδρούπολη: κόστος των 15,9 ευρώ, επιστρέφονται 10,67, περίπου το 67%.

Το ΜΙ για τις νησιωτικές επιχειρήσεις, επιλέξιμες είναι οι πολύ μικρές

Πιο αναλυτικά το ΜΙ για τις νησιωτικές επιχειρήσεις, επιλέξιμες είναι οι πολύ μικρές, μικρές, μικρομεσαίες και μεσαίες επιχειρήσεις με κύκλο εργασιών μέχρι 40 εκατ. ευρώ, καθώς δεν υπάρχει επιχείρηση που να υπερβαίνει τα 40 εκατ. ευρώ. Το μέτρο αφορά όλες τις επιχειρήσεις των νησιών που ασχολούνται με την παραγωγή, το εμπόριο, τη βιομηχανία, την εστίαση, τον τουρισμό αλλά και την ανακύκλωση. Ειδικότερα, χαρακτηριστικό παράδειγμα, επιχείρηση στη Χίο με παραστατικά δαπανών συνολικής επιλέξιμης αξίας 1.313 ευρώ, έλαβε αντιστάθμιση 1.200 ευρώ. Ποσοστό επιστροφής, 91,5. Επιχείρηση στη Λέσβο, με παραστατικά δαπανών επιλέξιμης αξίας 2.400, έλαβε αντιστάθμισμα 2.185, ποσοστό 91%. Επιχείρηση στη Λήμνο με παραστατικά δαπανών επιλέξιμης αξίας 1.788 ευρώ, έλαβε αντιστάθμιση 1.096 ευρώ, ποσοστό 60%. Επιχείρηση στο Καστελόριζο, με παραστατικά δαπανών για επαγγελματικά της οχήματα, συνολικού ύψους 1.364,5, έλαβε αντιστάθμιση 656 ευρώ, ποσοστό 48%. Επιχείρηση στη Σαμοθράκη με παραστατικά δαπανών για επαγγελματικά οχήματα συνολικού ύψους 7.248 ευρώ, έλαβε ως αντιστάθμισμα 5.632 ευρώ, ποσοστό 78%.

Η βιογραφία του Κ. Μήτση

Social life με την Τίνα