Ελλάδα

Πολιτική

Οικονομία

Επιχειρήσεις

Εκκλησία

Υγεία

Αυτοκίνητο

Το άρθρο της ημέρας

Άρθρογραφία

Συνεντεύξεις

Social Life με την Τίνα

ΥΠΥΠΜΕ : Άνοιξε η συζήτηση για την οδική ασφάλεια, αλλά και για την ανάγκη ανανέωσης των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στους δρόμους της χώρας

Στη σπουδαία ευκαιρία που είχε ως παιδί και στη συνέχεια ως νέος, να δει συγκεντρωμένα σε μια εντυπωσιακή Έκθεση τόσα μοντέλα αυτοκινήτων και να γνωρίσει   καλύτερα τον συναρπαστικό κόσμο των 4 τροχών, αναφέρθηκε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, στα επίσημα εγκαίνια της έκθεσης «Αυτοκίνηση Anytime 2019»

«Πάνε αρκετά χρόνια –όχι πάρα πολλά, αλλά όχι και λίγα εδώ που τα λέμε – από τότε που πιτσιρικάς επισκεπτόμουν, θυμάμαι, μαζί με τον πατέρα μου, την τότε Έκθεση Αυτοκινήτου, το «Σαλόνι Αυτοκινήτου» όπως λεγόταν», είπε την Παρασκευή 8 Νοεμβρίου, κατά την τοποθέτησή του στα εγκαίνια της έκθεσης, ενώ σε   αντίστοιχη ερώτηση της «Βραδυνής της Κυριακής» στο περιθώριο της εκδήλωσης, ο κ. Καραμανλής επισήμανε πως το υπουργείο έχει και οφείλει να κάνει, πάρα πολλά στο χώρο του αυτοκινήτου, ανεβάζοντας ψηλά τον πήχη.

Τη χαρά να πραγματοποιεί τα εγκαίνια αυτής της έκθεσης

Συνεχίζοντας ο επικεφαλής του υπουργείου, αφού μίλησε για την έκθεση το «Σαλόνι Αυτοκινήτου» που είχε ξεκινήσει  να λειτουργεί το 1983, σημείωσε πως « σε μια εποχή που δεν υπήρχε internet, έβλεπα από κοντά, θαύμαζα, τα τελευταία μοντέλα αυτοκινήτου που κυκλοφορούσαν.

Νομίζω ότι σε εκείνο το μικρό αγόρι που ήμουν τότε, δεν θα υπήρχε καλύτερο δώρο που θα μπορούσε να του κάνει κανείς, από το να του πει ότι μια μέρα θα έχει τη χαρά να πραγματοποιεί τα εγκαίνια αυτής της έκθεσης. Και να δει πρώτο απ’ όλους τα εκθέματά της! Σας ευχαριστώ πολύ για την τιμή που μου κάνετε, λοιπόν, αλλά και για τη χαρά που μου δώσατε. Ή μάλλον για τη χαρά που δώσατε σε εκείνο το αγόρι. Προφανώς δεν ήμουν ο μόνος που έβλεπα και βλέπω έτσι την έκθεση αυτοκινήτου».

Ανάγκη ανανέωσης των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στους δρόμους

Κατόπιν ο κ. Καραμανλής στάθηκε ιδιαιτέρως στην έκθεση που έχει γίνει πλέον θεσμός λέγοντας πως «Το τελευταίο διάστημα, ως υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ανοίγουμε τη συζήτηση για την οδική ασφάλεια, αλλά και για την ανάγκη ανανέωσης των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στους δρόμους μας.

Εδώ πρέπει να αντιμετωπίσουμε ταυτόχρονα δύο προβλήματα: Αφενός ότι τα κόστη που πληρώνει σήμερα ο Έλληνας για να αγοράσει αυτοκίνητο είναι σε πολλές περιπτώσεις παράλογα – και για αυτό βέβαια ο μόνος που δεν φταίει είναι η ίδια η αγορά του αυτοκινήτου και οι άνθρωποι της»

Στη συνέχεια ο υπουργός έκανε λόγο για την κλιματική αλλαγή που μας χτυπάει ήδη την πόρτα και πρέπει άμεσα να λάβουμε μέτρα για το περιβάλλον, λέγοντας πως «Είναι γεγονός αναμφισβήτητο ότι ο στόλος των αυτοκινήτων στην Ελλάδα είναι επικίνδυνα γερασμένος.

Μεγάλο μέρος της παγκόσμιας ρύπανσης οφείλεται στα Ι.Χ. αυτοκίνητα

Ο μέσος όρος ηλικίας αυτήν την στιγμή είναι περίπου 15,4 έτη, ενώ στην Ευρώπη κυμαίνεται στα 9,9 έτη. Ενώ, λοιπόν, μεγάλο μέρος της παγκόσμιας ρύπανσης οφείλεται στα Ι.Χ. αυτοκίνητα, στην Ελλάδα ο μέσος όρος ηλικίας των Ι.Χ. είναι από τους υψηλότερους στην Ευρώπη. Συνεπώς, πρέπει να δράσουμε τώρα πριν είναι αργά.

Χρειαζόμαστε αυτοκίνητα που να ρυπαίνουν λιγότερο και να προσφέρουν μεγαλύτερη ασφάλεια. Αυτή την κατάσταση έχουμε να αντιμετωπίσουμε. Και την αντιμετωπίζουμε άμεσα. Όπως ξέρετε, επεξεργαζόμαστε ένα ολοκληρωμένο σχέδιο για «καθαρά» αυτοκίνητα, με ξεκάθαρες προτεραιότητες: Να δώσουμε κίνητρα για την αντικατάσταση πολλών από όσα κυκλοφορούν σήμερα με αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, όπως επιτάσσει και η ευρωπαϊκή νομοθεσία.

Να διευκολύνουμε την εισαγωγή ποιοτικών μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, αντιρρυπαντικής τεχνολογίας Euro5 και Euro6. Να κινητροδοτήσουμε, σε συνεννόηση και με το υπουργείο Οικονομικών, την αγορά νέων αυτοκινήτων».

Έπεσε έως και 80%, η αγορά του αυτοκινήτου, τα τελευταία 10 χρόνια

Ολοκληρώνοντας ο κ. Καραμανλής υποστήριξε ότι «Ήδη, όπως θετικά μας πιστώνεται, καταγράφεται μία σημαντική αύξηση της αγοράς, η οποία ξεπερνάει το 20%. Αυτό, ενώ τα τελευταία 10 χρόνια της οικονομικής κρίσης, η αγορά του αυτοκινήτου έπεσε έως και 80%.

Παράλληλα, όμως με τα κίνητρα, θα υπάρξουν και κάποια φορολογικά και δασμολογικά αντικίνητρα, στην εισαγωγή εκείνων των μεταχειρισμένων, που είναι παλαιάς τεχνολογίας, και δεν πληρούν τις σύγχρονες προδιαγραφές. Όπως βλέπεται, είμαστε πιστοί στη βασική ευρωπαϊκή αρχή «ο ρυπαίνων πληρώνει». Και υπό αυτό το πρίσμα, μεσοπρόθεσμα, σκοπεύουμε να στηρίξουμε την ηλεκτροκίνηση».

Καταλήγοντας ο κ. Καραμανλής έδωσε έμφαση στις δύο άλλες σπουδαίες προτεραιότητες, που έχει   θέσει ως υπουργείο και για τις οποίες εργάζεται συστηματικά, υπογραμμίζοντας «Την ολοκλήρωση των μεγάλων έργων υποδομής που έχει ανάγκη η χώρα μας, ώστε να οδηγούμε σε ένα ασφαλές δίκτυο σύγχρονων αυτοκινητοδρόμων.

Και το σχεδιασμό και την υλοποίηση εστιασμένων παρεμβάσεων για την αύξηση της οδικής ασφάλειας.

Να οδηγούμε πιο σύγχρονα αυτοκίνητα, σε ασφαλείς δρόμους

Όλοι μαζί, κάνοντας ο καθένας αυτό που πρέπει από την πλευρά του, μπορούμε να επιτύχουμε τον τελικό στόχο: Να οδηγούμε πιο σύγχρονα αυτοκίνητα, σε ασφαλείς δρόμους και με υπεύθυνη οδηγική συμπεριφορά. Έχοντας όλοι πάντα αυτό το μεγάλο στόχο στο μυαλό μας, λοιπόν, με μεγάλη μου χαρά κηρύσσω και επισήμως την έναρξη της έκθεσης Αυτοκίνηση».

Παρόντες στα εγκαίνια ήταν η γενική γραμματέας Ενέργειας και Φυσικών Πόρων Αλεξάνδρα Σδούκου , η οποία μίλησε για τις  δυνατότητες της αγοράς και τις ανάγκες της ηλεκτροκίνησης, ο   δήμαρχος Ελληνικού Γιάννης Κωνσταντάτος, που   τοποθετήθηκε για την τοπική αυτοδιοίκηση, ο πρόεδρος  του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων  Γιώργος Βασιλάκης, ο οποίος μίλησε για το μέλλον της αυτοκίνησης και τις προσπάθειες που κάνει ο Σύνδεσμος, ο   επικεφαλής της Έκθεσης Άρης Γαλανόπουλος  ευχαρίστησε τους προσκεκλημένους, και ο διευθύνων   σύμβουλος της Interamerican Γιάννης Καντώρος,  ανέδειξε τη δυναμική της Anytime.

Η βιογραφία του Κ. Μήτση

Social life με την Τίνα