Ελλάδα

Πολιτική

Οικονομία

Επιχειρήσεις

Εκκλησία

Υγεία

Αυτοκίνητο

Το άρθρο της ημέρας

Άρθρογραφία

Συνεντεύξεις

Social Life με την Τίνα

200.000 ευρώ για να βγεις Δήμαρχος

Οι εκλογές πλησιάζουν, με πρώτες πρώτες τις δημοτικές, με τους υποψήφιους δημάρχους και συμβούλους να έχουν από καιρό ξεκινήσει τον προεκλογικό αγώνα. Τα λεφτά, όμως, που απαιτούνται για τον κάθε συνδυασμό είναι αρκετά και ο κάθε υποψήφιος καλείται να δώσει κάποιο μεγάλο ποσό ανάλογα με το κόμμα που τον υποστηρίζει και κατά πόσο μεγάλος είναι ο δήμος στον οποίο θέτει υποψηφιότητα. Τα ανώτατα όρια δαπανών για τους συμβούλους Για να υπάρχει αξιοκρατία στις εκλογικές δαπάνες το υπουργείο Εσωτερικών έχει θέσει κάποια όρια χρημάτων που μπορεί να δώσει ένας υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος για διαφήμιση, καθώς έτσι παρεμποδίζεται ο αθέμιτος ανταγωνισμός μεταξύ των συμβούλων. Αξίζει να σημειωθεί πως για το ανώτατο όριο δαπανών των συνδυασμών στις δημοτικές εκλογές, αθροίζονται τα επιμέρους ανώτατα όρια δαπανών του κάθε υποψηφίου και λαμβάνεται υπόψη και ο αριθμός των κατοίκων του δήμου. Έτσι, για υποψηφίους στις δημοτικές εκλογές, για εκλογικές περιφέρειες μέχρι 30.000 κατοίκους προβλέπεται ανώτατο όριο δαπανών μέχρι 1.500 ευρώ, μέχρι 60.000 κατοίκους 2.000 ευρώ, μέχρι 100.000 κατοίκους 2.500 ευρώ, μέχρι 150.000 κατοίκους 3.000 ευρώ, μέχρι 200.000 κατοίκους 3.500 ευρώ, ενώ για εκλογικές περιφέρειες άνω των 200.000 κατοίκων ο συντελεστής αυξάνεται κατά 1 μονάδα/100.000 κατοίκους. Ανά περιοχή της Ελλάδος τα έξοδα για τον κάθε υποψήφιο δήμαρχο διαφέρουν, καθώς στους πιο μικρούς και «φτωχούς» δήμους τα έξοδα μπορούν να ξεκινήσουν από τα 20.000 ευρώ και να φτάσουν να ξεπεράσουν τις 700.000 200.000 ΕΥΡΩ ΓΙΑ ΝΑ ΒΓΕΙΣ ΔΗΜΑΡΧΟΣ ευρώ ανάλογα με τον πληθυσμό της εκάστοτε περιοχής. Σε αυτό το σημείο θα πρέπει να διευκρινιστεί πως κανείς δεν γνωρίζει τα ακριβή πόσα, διότι οι συνδυασμοί δεν συνηθίζουν να βγάζουν τα οικονομικά τους στη φόρα, αλλά και γιατί ο κάθε υποψήφιος μπορεί με διάφορους τρόπους να αυξήσει το ποσό που δίνει για την εκστρατεία του παρά τα όρια των εκλογικών δαπανών. Μία βασική υποχρέωση των υποψηφίων είναι η κατάθεση πιστοποιητικού εγγράφου του δήμου όπου διαμένει ο εκάστοτε υποψήφιος/α και υπεύθυνης δήλωσης στην οποία δηλώνεται ότι δεν έχει στερηθεί κανένα πολιτικό του δικαίωμα. Αυτή η δήλωση γίνεται με την καταβολή αποδεικτικού ενός παραβόλου. Έτσι, για τις δημοτικές εκλογές ο κάθε υποψήφιος δήμαρχος και δημοτικός σύμβουλος που θέτει υποψηφιότητα σε δήμους με πληθυσμό άνω των 100.000 κατοίκων, οφείλει να καταθέσει αντίστοιχα, το ποσό των εκατό ευρώ, ενώ οι δημοτικοί σύμβουλοι από πενήντα ευρώ. Τα ποσά μπορούν αυξομειώνονται ανάλογα με το πόσο μεγάλος είναι ένας δήμος. Κύριο μέσο το ίντερνετ Με τα χρόνια το ίντερνετ έχει γίνει πια το κύριο μέσο το οποίο οι υποψήφιοι χρησιμοποιούν για να προβληθούν και να διαφημίσουν το συνδυασμό τους. Ο κάθε υποψήφιος μπορεί να δώσει ένα ποσό για να διαφημιστεί σε κάποιες ιστοσελίδες με banner ή ακόμα και σε βίντεο στο YouTube. Τα χρήματα μπορούν να ξεκινήσουν από 40 ευρώ και να φτάσουν έως τα 2.500 μέχρι 3.000 χιλιάδες ευρώ ανάλογα με την επισκεψιμότητα του κάθε σάιτ. Βέβαια, αν θέλει ο υποψήφιος να διαφημιστεί μόνο κατ’ αυτόν τον τρόπο, ενδέχεται να μην τον δουν αρκετοί ψηφοφόροι, καθώς όσοι έχουν ενεργοποιημένο το εργαλείο ad block στον υπολογιστή τους (την εφαρμογή που αποκλείει τις διαφημίσεις) δεν μπορούν να δουν ούτε τη συγκεκριμένη διαφήμιση και έτσι είναι δώρον-άδωρον για τους υποψηφίους. Αξίζει να σημειωθεί πως ακόμα και στο ίντερνετ μπαίνουν όρια στο πόσες φορές θα μιλήσει ένας υποψήφιος, καθώς μπορεί να εκτεθεί μόνο 2 φορές σε κάθε ηλεκτρονικό ΜΜΕ εθνικής εμβέλειας, 1 φορά σε κάθε ηλεκτρονικό ΜΜΕ τοπικής εμβέλειας και 1 φορά σε διαδικτυακούς τόπους και ιστοσελίδες. Ο παλαιός τρόπος παραμένει ουσιαστικός Τα φειγ βολάν και οι κάρτες μπορεί να είναι παλαιά τακτική διαφήμισης αλλά αποδίδει πάντα. Η μέση τιμή μπορεί να ξεκινήσει από τα 1.000 ευρώ και να φτάσει μέχρι και τα 30.000 ευρώ ανάλογα με το δήμο. Επιπλέον, παίζει ρόλο και η ποιότητα του χαρτιού που θα χρησιμοποιηθεί και κατά πόσο θα αντέξει τις καιρικές συνθήκες. Οι υποψήφιοι δήμαρχοι θα χρειαστεί να καταθέσουν στον προεκλογικό αγώνα από 50.000 ευρώ μέχρι και 100.000. Αυτά τα ποσά θα χρειαστούν αν κατεβαίνουν σε μία μέση περιοχή με τους κατοίκους να μην ξεπερνούν τους 100.000. Αξίζει να σημειωθεί πως αν κάποιος υποψήφιος δήμαρχος θέλει τη διενέργεια κάποιας δημοσκόπησης, αυτή κοστίζει λίγο παραπάνω από 15.000 ευρώ, ενώ αν θέλει επικοινωνιακούς συμβούλους, αυτά τα λεφτά κυμαίνονται από 15.000 και φτάνουν στα 30.000 ευρώ. Από την άλλη, εάν επιθυμεί να στήσει εκλογικό κέντρο ή την αποστολή μαζικών SMS που ξεκινούν από 500 έως 4.000 ευρώ, ο προϋπολογισμός αυξάνεται σημαντικά.

Η βιογραφία του Κ. Μήτση

Social life με την Τίνα