Ελλάδα

Πολιτική

Οικονομία

Επιχειρήσεις

Εκκλησία

Υγεία

Αυτοκίνητο

Το άρθρο της ημέρας

Άρθρογραφία

Συνεντεύξεις

Social Life με την Τίνα

Η Ιερά Μητρόπολις Νέας Ιωνίας δεν ξεχνά… Προσφορά αγάπης στη μνήμη των προσφύγων

Η ιστορία της Μητροπόλεως Νέας Ιωνίας και Φιλαδελφείας έχει πολλά ιδιαίτερα χαρακτηριστικά. Καταρχάς, είναι η δεύτερη σε «νεαρότερη ηλικία» Μητρόπολη μεταξύ των 80 Μητροπόλεων της Εκκλησίας της Ελλάδος: ιδρύθηκε τον Μάιο του 1974, δύο μήνες πριν από την πτώση της δικτατορίας, επί αρχιεπισκοπίας του μακαριστού Σεραφείμ Τίκα.
Ένα άλλο αξιοσημείωτο είναι ότι οι δύο πρώτοι δεσποτάδες της είχαν άμεση σχέση με την Κομοτηνή. Ο πρώτος δεσπότης ήταν ο από Μαρωνείας και Κομοτηνής Τιμόθεος Ματθαιάκης ενώ ο δεύτερος, ο πρώην πρωτοσύγκελος της Μητροπόλεως Μαρωνείας και Κομοτηνής Κωνσταντίνος Φαραντάτος.
Ένα τρίτο «παράξενο» είναι ότι και ο πρώτος μητροπολίτης, ο Τιμόθεος, και ο τρίτος, ο σημερινός Γαβριήλ, εξελέγησαν μητροπολίτες σε ιδιαίτερα μικρή ηλικία, ο πρώτος στα 40 του και ο σημερινός στα 37 του, και θεωρούντο και οι δύο, ο καθένας στην εποχή του, οι βενιαμίν της Ιεραρχίας.
Στη Μητρόπολη Νέας Ιωνίας υπάγονται οι Δήμοι Νέας Ιωνίας, Νέου Ηρακλείου, Φιλαδέλφειας – Χαλκηδόνος, έδρα της είναι η Νέα Ιωνία και περιλαμβάνει 22 ενοριακούς ναούς. Ο πληθυσμός της αποτελείται κατά βάση από πρόσφυγες Έλληνες της Μικράς Ασίας.

Ο «βενιαμίν» της Ιεραρχίας

Ο μητροπολίτης Νέας Ιωνίας και Φιλαδελφείας Γαβριήλ (κατά κόσμον Γεώργιος Παπανικολάου), παραμένει μέχρι σήμερα ο βενιαμίν της Ιεραρχίας επί συνόλου 100 μητροπολιτών, βοηθών επισκόπων και τιτουλάριων μητροπολιτών. Έλαβε το επισκοπικό αξίωμα σε ηλικία μόλις 35 ετών ως ο νεότερος επίσκοπος, εκλεγείς βοηθός επίσκοπος Διαυλείας το 2012, ενώ δύο χρόνια αργότερα, το 2014, εξελέγη μητροπολίτης Νέας Ιωνίας σε ηλικία 37 ετών!
Αποφοίτησε από τη Θεολογική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών το 1999. Το 2001 έλαβε μεταπτυχιακό δίπλωμα από τη Θεολογική Σχολή Φριβούργου της Ελβετίας. Διάκονος χειροτονήθηκε το 1996 από τον τότε βοηθό επίσκοπο Διαυλείας και σημερινό μητροπολίτη Διδυμοτείχου, Ορεστιάδος και Σουφλίου Δαμασκηνό Καρπαθάκη και πρεσβύτερος το 2002 από τον μακαριστό Αρχιεπίσκοπο Χριστόδουλο Παρασκευαΐδη. Υπηρέτησε ως εφημέριος στην Αγία Μαρίνα Θησείου και ως πρωτοσύγκελος της Αρχιεπισκοπής από το 2009 έως το 2012, όταν εξελέγη βοηθός επίσκοπος, οπότε και τοποθετήθηκε αρχιγραμματέας της Ιεράς Συνόδου έως την εκλογή του στη Νέα Ιωνία το 2014.

Εκτεταμένο δίκτυο Οργανώσεων κοντά στους ενορίτες

Μονάδες φροντίδας ηλικιωμένων, παιδικοί σταθμοί, κοινωνικά φροντιστήρια, κοινωνικά παντοπωλεία, εστίες αγάπης για προσφορά συσσιτίων, κέντρο ιματισμού, κέντρο αιμοδοσίας και κέντρο γονέων πέραν των «παραδοσιακού» Φιλόπτωχου Ταμείου και του Ιδρύματος Νεότητας είναι ο εκτενής αριθμός των φορέων που λειτουργούν υπό την άμεση εποπτεία της Μητροπόλεως Νέας Ιωνίας. «Ένα μικρό κράτος εν κράτει», όπως εξομολογήθηκε στη «ΒτΚ» γέροντας ιεράρχης που εκτιμά ιδιαίτερα το έργο και την προσφορά του μητροπολίτη Γαβριήλ.
Το «στοίχημα» του εκλεγέντος το 2014 μητροπολίτη Γαβριήλ ήταν διττό. Από τη μία να αποδείξει ότι το νεαρόν της ηλικίας του θα μπορούσε να αποδειχθεί «ατού», και από την άλλη να στείλει ένα μήνυμα για τη δυνατότητα «συγκατοίκησης» σχολάζοντος αρχιερέα με τον διάδοχό του. Η περίθαλψη και αξιοποίηση του ευρισκόμενου σε προχωρημένη ηλικία πρώην Φιλαδελφείας Κωνσταντίνου από τον νυν αποτελεί πλέον «πιλοτικό παράδειγμα» στους κόλπους της Ιεραρχίας για άλλες αντίστοιχες περιπτώσεις.
Σήμερα, στη Μητρόπολη λειτουργούν δύο μονάδες φροντίδας ηλικιωμένων («Παναγία η Ελεούσα» και «Καλός Σαμαρείτης»), και τρεις παιδικοί σταθμοί («Κέντρο Προσχολικής Αγωγής», «Παναγία η Βρεφοκρατούσα», «Ιωνική Αγωγή»). Λειτουργεί, επίσης, με τρόπο υποδειγματικό –και παρά τις αρχικές αντιρρήσεις– κοινωνικό φροντιστήριο, όπου 27 εθελοντές καθηγητές αναλαμβάνουν την ενισχυτική διδασκαλία μαθητών Γυμνασίου και Λυκείου. Επίσης, με σκοπό την κοινωνική προστασία των ευπαθών κοινωνικών ομάδων που πλήττονται από τη σύγχρονη παγκόσμια οικονομική κρίση, όσο και τη μερική άρση των συνεπειών της φτώχειας, της ανεργίας και του κοινωνικού αποκλεισμού, λειτουργούν δύο κοινωνικά παντοπωλεία στα οποία προσφέρονται καθημερινά τυποποιημένα τρόφιμα και είδη υγιεινής και καθαριότητας σε άτομα που έχουν ανάγκη, ανεξαρτήτως φύλου, θρησκείας και εθνικότητος. Επιπλέον, από τις Εστίες Αγάπης που δραστηριοποιούνται σε επτά σημεία της περιφέρειας της Μητροπόλεως διανέμονται σε καθημερινή βάση πάνω 600 γεύματα φαγητού και περιθάλπονται πάνω 250 οικογένειες. Συμπληρωματικά λειτουργεί και το κέντρο ιματισμού «Ο Χητών», που έχει ως αποστολή την προσφορά και τη χορήγηση ειδών ένδυσης και υπόδησης σε ασθενείς οικονομικά ομάδες. Τέλος, η Μητρόπολη Νέας Ιωνίας προχώρησε στην ίδρυση και λειτουργία Τράπεζας Αίματος σε συνεργασία με το Κωνσταντοπούλειο Γενικό Νοσοκομείο Νέας Ιωνίας στην προσπάθειά της να ανταποκριθεί στις συνεχώς αυξανόμενες ανάγκες συνανθρώπων μας για αίμα και επιθυμώντας να βοηθήσει κυρίως τα μικρά παιδιά, γυναίκες και γέροντες.

Μητροπολίτης Γαβριήλ: «Προτεραιότητα η ανακούφιση του ανθρώπινου πόνου»

Ο μητροπολίτης Νέας Ιωνίας και Φιλαδελφεία Γαβριήλ Παπανικολάου με αποκλειστική του δήλωση προς τη «ΒτΚ» επισημαίνει ότι πρωταρχική του προτεραιότητα παραμένει η προστασία της αξίας του ανθρώπου μέσω κοινωνικών δράσεων και δηλώνει με σαφή και κατηγορηματικό τρόπο την προσήλωσή του στις αρχές του ελληνο-χριστιανικού πολιτισμού.
Η δήλωση του κ. Γαβριήλ έχει ως ακολούθως:
«Η Ιερά Μητρόπολη Νέας Ιωνίας και Φιλαδελφείας, που η Χάρις του Πανάγαθου Θεού με αξίωσε να βρίσκομαι στο τιμόνι της σεπτής ποιμαντορίας της τα τελευταία 2 έτη, αποτελεί μία κατεξοχήν προσφυγική Μητρόπολη, μπολιασμένη από τον βαρύ ανθρώπινο και αλησμόνητο πόνο ενός βίαιου διωγμού, αλλά και από τον αβάστακτο καημό ενός ασίγαστου νόστου.
Με σεβασμό τόσο απέναντι στην ιστορική και αλησμόνητη μνήμη της μακραίωνης και ένδοξης ιστορίας του Μικρασιατικού Ελληνισμού όσο και απέναντι στα εκατομμύρια των Ελλήνων της Ανατολής, ζώντων και τεθνεώτων, που αγωνίσθηκαν επί αιώνες υπέρ της Ορθοδοξίας και του Ελληνισμού, η Ιερά Μητρόπολη Νέας Ιωνίας και Φιλαδελφείας θέτει ως πρωταρχική προτεραιότητα την αξία του ανθρωπίνου προσώπου, ως εικόνας Θεού και μέσω των κοινωνικών και προνοιακών δράσεων που έχει αναπτύξει την ανακούφιση του ανθρωπίνου πόνου, προκειμένου ό πόνος του παρελθόντος να γίνει χαρά και να προσφέρει ελπίδα και αισιοδοξία στις καρδιές των σύγχρονων ανθρώπων. Αυτό άλλωστε έχει διαμορφώσει αιώνες τώρα τον ελληνο-χριστιανικό πολιτισμό μας».

Η βιογραφία του Κ. Μήτση