Ελλάδα

Πολιτική

Οικονομία

Επιχειρήσεις

Εκκλησία

Υγεία

Αυτοκίνητο

Το άρθρο της ημέρας

Άρθρογραφία

Συνεντεύξεις

Social Life με την Τίνα

Εθνική κυριαρχία και κρατικοποιήσεις… – Γ. Λοβέρδος

Ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, εκ των «Ηρακλέων» του συστήματος ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ και «κολλητός» του Αλέξη Τσίπρα και του Νίκου Παππά, μιλώντας για την απόφασή του να κρατικοποιήσει (αποϊδιωτικοποιήσει, κατά τη δική του έκφραση) τον ΟΑΣΘ, τις Αστικές Συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης, ισχυρίστηκε ότι με τον τρόπο αυτό, η χώρα επανακτά σταδιακά την εθνική της κυριαρχία.Η άποψη αυτή μας γυρίζει δεκαετίες πίσω. Στα «μαύρα» χρόνια του σταλινικού κομμουνισμού, όπου στο όνομα της προστασίας, δήθεν, της κοινωνίας από τις δυνάμεις του «καπιταλισμού» και του «ιμπεριαλισμού», όλα έπρεπε να ελέγχονται αυστηρά από το κράτος. Όλοι γνωρίζουμε πού οδήγησε αυτός ο ασφυκτικός εναγκαλισμός του κράτους με την Οικονομία. Στην πλήρη κατάρρευση του σοβιετικού ολοκληρωτισμού, στην πλήρη εξαθλίωση των λαών της Ανατολικής Ευρώπης και στο πρωτοφανές, από τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο και μετά, κύμα μεταναστών από τη Ρουμανία, τη Βουλγαρία, την Πολωνία, τη Ρωσία, την Αλβανία και τις άλλες χώρες στις οποίες διελύθη ο «σοσιαλιστικός παράδεισος», προς τις χώρες της «σκληρής καπιταλιστικής πραγματικότητας» στη Δύση. Έκτοτε, από τις αρχές της δεκαετίας του 1990 δεν υπάρχει ούτε μια ευρωπαϊκή χώρα που να εφαρμόζει κρατικοποιήσεις των μέσων παραγωγής, ούτε μία χώρα που να αντιμάχεται τις ιδιωτικοποιήσεις, την ιδιωτική πρωτοβουλία και την αγορά. Με τη μοναδική θλιβερή εξαίρεση της Ελλάδας, όπου επικρατεί η «Πρώτη Φορά Αριστερά» των συντρόφων Τσίπρα, Παππά και Σπίρτζη.
Η άποψη του υπουργού Μεταφορών, πέραν της ιστορικής ανακολουθίας και ανακρίβειας, είναι και ρεαλιστικά επιεικώς ανόητη. Αν οι κρατικοποιήσεις ενισχύουν την εθνική κυριαρχία, τότε γιατί να μην κρατικοποιήσουμε κάθε τι ιδιωτικό. Γιατί μόνο τις Αστικές Συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης και όχι όλα τα ΚΤΕΛ της Ελλάδας; Και γιατί όχι και τα ταξί και τα αγοραία, γιατί να λειτουργούν ως ιδιωτικές επιχειρήσεις; Γιατί όχι και τις εταιρίες τηλεπικοινωνιών και ηλεκτρικής ενέργειας.; Πού θα έπρεπε να σταματήσει η κρατικοποίηση στο όνομα της εθνικής κυριαρχίας.

 

Η βιογραφία του Κ. Μήτση