Ελλάδα

Πολιτική

Οικονομία

Επιχειρήσεις

Εκκλησία

Υγεία

Αυτοκίνητο

Το άρθρο της ημέρας

Άρθρογραφία

Συνεντεύξεις

Social Life με την Τίνα

5ο POSIDONIA FORUM : Προσαρμογή σε νέους περιβαλλοντικούς κανονισμούς

Για την πάγια θέση, του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, ότι ο θαλάσσιος τουρισμός πρέπει να αναπτύσσεται στο πλαίσιο του νόμου, της προστασίας της ναυτικής εργασίας, και φυσικά του θαλάσσιου πλούτου και περιβάλλοντος, αναφέρθηκε     ο γενικός γραμματέας Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων Χρήστος Λαμπρίδης, μεταφέροντας  και  το μήνυμα του υπουργού Ναυτιλίας Φώτη Κουβέλη. «Το υπουργείο Ναυτιλίας αντιμετωπίζει με ιδιαίτερα θετικό τρόπο το γεγονός ότι στο φετινό Posidonia Sea Tourism Forum θα εξετασθούν-μεταξύ άλλων- τα μέτρα που θα πρέπει να ληφθούν στην κρουαζιέρα για την προσαρμογή στους νέους  περιβαλλοντικούς κανονισμούς και στη χρήση εναλλακτικών καυσίμων», είπε την Δευτέρα 13 Μαίου, ο κ. Λαμπρίδης, παρουσία του γενικού γραμματέα Τουριστικής Πολιτικής και Ανάπτυξης του υπουργείου Τουρισμού Γεώργιου Τζιάλλα, του β’ αντιπροέδρου του Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου Ελλάδος Γιώργου Αλεξανδράτου, του προέδρου της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων   Θεόδωρου Κόντε, της εκπροσώπου κυβερνητικών και δημοσίων υποθέσεων Αν. Μεσογείου Μαρία Δεληγιάννη και του διευθύνοντος συμβούλου της Εκθέσεις Ποσειδώνια Α.Ε. Θεόδωρου Βώκου, στη συνέντευξη Τύπου για το 5ο Posidonia Sea Tourism Forum 2019,   στο κρουαζιερόπλοιο «Celestyal Crystal» στο λιμάνι του Πειραιά.

Ελπιδοφόρα σημάδια ανάκαμψης, εμφανίζουν  λιμάνια στην Αν. Μεσόγειο

Συνεχίζοντας, ο γενικός γραμματέας Λιμένων, στο πλαίσιο της ομιλίας του, υποστήριξε πως «το τελευταίο διάστημα σημαντικοί προορισμοί και λιμάνια στην Αν. Μεσόγειο εμφανίζουν τα πρώτα ελπιδοφόρα σημάδια ανάκαμψης έπειτα από μια τριετή κρίση λόγω σημαντικών γεωπολιτικών εντάσεων στην περιοχή».

Παίρνοντας τον λόγο, ο κ. Τζιάλλας, δήλωσε από την μεριά του ότι «ο θαλάσσιος τουρισμός αποτέλεσε στρατηγική μας επιλογή και ο αναπτυξιακός μας σχεδιασμός για τα επόμενα χρόνια στοχεύει στη βελτίωση και ενίσχυση των υποδομών σε μαρίνες, στην κρουαζιέρα και στο home-porting. Εκδώσαμε τα πρώτα στην Ελλάδα Προεδρικά Διατάγματα (Χίου, Αλίμου και Πύλου)  για την έγκριση χωροθέτησης μαρινών μεσαίου και μεγάλου μεγέθους σε περιοχές υπό ειδικό χωροταξικό καθεστώς προστασίας. Με τη διαχείριση κρίσης που ακολουθήσαμε τα προηγούμενα χρόνια και στρατηγικές κινήσεις μας, καταφέραμε να συγκρατήσουμε τα μερίδιά μας στην κρουαζιέρα από τις  γεωπολιτικές εξελίξεις σε γειτονικούς προορισμούς, που επηρέασαν τα προγράμματα των διεθνών ομίλων στην ευρύτερη περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου».

Επανένταξη των τουρκικών λιμανιών στα δρομολόγια της κρουαζιέρας

Νωρίτερα, ο κ. Βώκος, σημείωσε ότι μεταξύ των βασικών θεμάτων που θα συζητηθούν είναι η επανένταξη των τουρκικών λιμανιών στα δρομολόγια των μεγάλων εταιριών κρουαζιέρας και η αύξηση της συνολικής διαθεσιμότητας κλινών στην Ανατολική Μεσόγειο, καθώς και η επιστροφή της Disney Cruise Line. Πρόκειται για ορισμένους από τους παράγοντες που ωθούν την ανάπτυξη στην περιοχή, όπως υποδεικνύεται από την αναμενόμενη αύξηση 7,5% των προσεγγίσεων σε ελληνικά λιμάνια τη φετινή σεζόν, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και   Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ). Στο Φόρουμ θα τεθούν επί τάπητος  επίσης οι δυσκολίες που αντιμετωπίζει η κρουαζιέρα στην Αν. Μεσόγειο, οι συνεργασίες μεταξύ πλοίων, λιμανιών και προορισμών προς όφελος του αειφόρου τουρισμού, η δυνατότητα της περιοχής να προσφέρει προϊόντα κρουαζιέρας όλο τον χρόνο και ο συνολικός αντίκτυπος από την εντυπωσιακή αύξηση μεγέθους των κρουαζιερόπλοιων.

Ενισχύεται ης θέση της Ελλάδας ως προορισμού κρουαζιέρας

Ολοκληρώνοντας, ο διευθύνων σύμβουλος της Εκθέσεις Ποσειδώνια, επισήμανε πως «Η ενίσχυση της θέσης της Ελλάδας ως προορισμού κρουαζιέρας παγκόσμιου κύρους είναι ένα από τα θέματα που θα συζητηθούν από τους τουλάχιστον πενήντα ειδικούς της παγκόσμιας βιομηχανίας, οι οποίοι θα ανταλλάξουν απόψεις για πληθώρα θεμάτων, όπως οι επικείμενες ιδιωτικοποιήσεις ελληνικών λιμανιών και τα στρατηγικά πλεονεκτήματα που προσφέρει η σταδιακή επιστροφή της γεωπολιτικής σταθερότητας στην περιοχή»,

Ο τουρισμός αποτελεί βασικό περιουσιακό στοιχείο της Ελλάδας

Κατόπιν ο κ. Αλεξανδράτος,, στάθηκε στην στήριξη του ΝΕΕ ως προς το Posidonia Sea Tourism Forum, ενώ δεν παρέλειψε να αναφέρει ότι ο τουρισμός αποτελεί βασικό περιουσιακό στοιχείο της Ελλάδας, εκτιμώντας   ότι για την ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού και όχι μόνο σημαντικά στοιχεία αποτελούν η ύπαρξη συνεργειών, η πληροφόρηση και η εξωστρέφεια, τονίζοντας πως   το ΝΕΕ μαζί με την ΕΕ και τον ΕΒΕΠ έχουν δημιουργήσει το Maritime Hellas, μέσα από το οποίο επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον τουριστικό τομέα μπορούν να προχωρήσουν σε συνεργασίες.

Στόχος  τώρα είναι η επέκταση της περιόδου

Στη συνέχεια, ο κ.   Κόντες, υπογράμμισε ότι : «Ο στόχος μας τώρα είναι η επέκταση της περιόδου που ήδη έχει αρχίσει με σκοπό να φτάσουμε το full year operation. Για να το καταφέρουμε όμως αυτό χρειάζεται η βοήθεια λιμένων και κράτους, ώστε όχι μόνο να βελτιωθούν οι υποδομές για ασφαλείς προσεγγίσεις, αλλά να υπάρξει και μία ανταγωνιστική πολιτική σε κόστος και υπηρεσίες. Το Cruise & Stay πρόγραμμα, αλλά και το Short Cruising σε διάφορες περιοχές με πιθανούς λιμένες εκκίνησης εκτός του Πειραιά, την Κέρκυρα, τη Ρόδο, το Ηράκλειο και ίσως την Αλεξανδρούπολη ή Καβάλα θα είναι προς τη σωστή κατεύθυνση».

Δέχτηκε το 2017 πάνω από 4 εκατ. επιβατοεπισκέψεις κρουαζιέρας

Τέλος η κ. Δεληγιάννη, μίλησε για τα οικονομικά οφέλη της βιομηχανίας που είναι τεράστια, εξηγώντας πως «με βάση τα στοιχεία της CLIA, η Ελλάδα δέχτηκε το 2017 πάνω από 4 εκατ. επιβατοεπισκέψεις κρουαζιέρας που απέφεραν περίπου μισό δις ευρώ έσοδα στη χώρα. Οι καταναλώσεις των επιβατών κρουαζιέρας σταθερά αυξάνουν και, σύμφωνα με την Τράπεζα της Ελλάδας, έχουν φτάσει τα 65 ευρώ ανά επιβάτη σε κάθε τράνζιτ λιμάνι και τα διπλάσια, 139 ευρώ, σε κάθε λιμάνι επιβίβασης».

Το Forum θα προσελκύσει 600 και πλέον συνέδρους και εκθέτες

Συγκεκριμένα, στο πλαίσιο της διοργάνωσης, η Διεθνής Ένωση Εταιριών Κρουαζιέρας CLIA Europe και η Ένωση Μεσογειακών Λιμένων Κρουαζιέρας MedCruise αναμένεται να διοργανώσουν την περίοδο 28 και 29 Μαΐου σημαντικές συναντήσεις με παράγοντες του κλάδου. Συνολικά εκτιμάται ότι το Posidonia Forum θα προσελκύσει 600 και πλέον συνέδρους και εκθέτες από περισσότερες από 20 χώρες. Επιπλέον, στο σεμινάριο που διοργανώνουν οι Έλληνες Κατασκευαστές Ναυτιλιακού Εξοπλισμού (HEMEXPO), διευθυντές αγορών και τεχνικοί διευθυντές από τη Royal Caribbean Cruises και τη Silversea Cruises θα συζητήσουν διεξοδικά τις διαδικασίες προμηθειών του κλάδου με τους Έλληνες κατασκευαστές ναυτιλιακού εξοπλισμού που ενδιαφέρονται να προμηθεύσουν τη βιομηχανία κρουαζιέρας με τα προϊόντα τους.

Ανάδειξη των ευκαιριών καριέρας και των προοπτικών απασχόλησης

Η διοργάνωση συνεισφέρει, επίσης, σημαντικά στην ανάδειξη των ευκαιριών καριέρας και των προοπτικών απασχόλησης στο συγκεκριμένο κλάδο για τη νέα γενιά, καθώς για άλλη μια φορά η Εκθέσεις Ποσειδώνια Α.Ε. ενώνει τις δυνάμεις της με το Young Executives Shipping (YES) Forum. Επιπλέον, στην εκδήλωση Blue Growth, νέοι επιχειρηματίες θα έχουν την ευκαιρία να παρουσιάσουν επιχειρηματικά πλάνα με σκοπό την προσέλκυση επενδυτικών κεφαλαίων για τις νεοφυείς επιχειρήσεις τους.

Το 5ο Posidonia Sea Tourism Forum διοργανώνεται υπό την αιγίδα του Υπουργείου Τουρισμού και του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Υποστηρίζεται από το Ναυτικό Επιμελητήριο της Ελλάδας, τη Διεθνή Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας CLIA Europe, την Ένωση Μεσογειακών Λιμένων Κρουαζιέρας (MEDCRUISE), την Ένωση Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού, την Ένωση Μαρίνων Ελλάδας, το Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, την Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων & Φορέων Ναυτιλίας και την Ομοσπονδία Συνδέσμων Τουριστικών & Ταξιδιωτικών Γραφείων (fedHATTA). Χρυσός χορηγός είναι ο ΕΟΤ. Αργυροί Χορηγοί είναι ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς, η HEMEXPO και ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης. Χάλκινοι Χορηγοί είναι η Air France – KLM, το Ακτίνα Travel Group, η Celestyal Cruises, η Global Ports Holding και η Intercruises Shoreside and Port Services.

Η βιογραφία του Κ. Μήτση

Social life με την Τίνα