Ελλάδα

Πολιτική

Οικονομία

Επιχειρήσεις

Εκκλησία

Υγεία

Αυτοκίνητο

Το άρθρο της ημέρας

Άρθρογραφία

Συνεντεύξεις

Social Life με την Τίνα

BMW GROUP : Κορυφαίο στην ηλεκτροκίνηση

Για πρώτη φορά, πάνω από 100.000 οχήματα BMW i, iPerformance και MINI με πλήρως ηλεκτρικά ή plug-in υβριδικά συστήματα κίνησης έχουν παραδοθεί μέσα σε ένα χρόνο, εδραιώνοντας τη θέση της μάρκας ανάμεσα στους παγκόσμιους ηγέτες του χώρου της ηλεκτροκίνησης.Συγκεκριμένα , σύμφωνα με την ανεξάρτητη αναφορά της Polk / IHS Report (τεύχος 7.12.2017), ο Όμιλος βρίσκεται στην κορυφή της αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων σε Γερμανία και Ευρώπη με μερίδιο ταξινομήσεων 21%. Το Γερμανικό Group ισοβαθμεί στην πρώτη θέση παγκοσμίως με μερίδιο αγοράς 10%, ίσο με αυτό ενός Αμερικανού κατασκευαστή. Το μερίδιο της εταιρίας στην κατηγορία ηλεκτρικών οχημάτων , στην Ευρώπη και σε όλο τον κόσμο,   είναι τώρα τρεις φορές μεγαλύτερο από το αντίστοιχο στην αγορά παραδοσιακών οχημάτων. Και ενώ το μερίδιο ηλεκτρικών οχημάτων επί των συνολικών ταξινομήσεων όλων των κατασκευαστών στην Ευρώπη φτάνει το 2% (παγκοσμίως: 1%), το ποσοστό αυτό για το BMW Group είναι τώρα 6% (σε όλο τον κόσμο: 3%). Επομένως, ο Όμιλος   έχει «δυσανάλογα» ισχυρή εκπροσώπηση στην αυξανόμενη αγορά ηλεκτρικών οχημάτων.

Πιο αναλυτικά, «‘Οδηγοί» της επιτυχίας στην αρένα της ηλεκτροκίνησης είναι το BMW i3 (κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας στο μικτό κύκλο1: 13,6–13,1kWh/100km, εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο: 0g/km) και το πρόσφατα λανσαρισμένο, ακόμα ισχυρότερο i3s (κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας στο μικτό κύκλο1: 14,3kWh/100km, εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο: 0g/km). Τα τέσσερα χρόνια από τότε που κυκλοφόρησε στην αγορά, το i3 έχει ήδη γίνει το δημοφιλέστερο ηλεκτρικό όχημα στην κατηγορία των premium compact μοντέλων.

Από την άλλη, η γοητεία των plug-in υβριδικών σπορ αυτοκινήτων έχει εκτοξευθεί σε νέα ύψη με την πρόσφατη, επίσης ισχυρότερη νέα έκδοση του BMW i8 Coupe (κατανάλωση καυσίμου μικτό κύκλο1: 1,9l/100 km, κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας στο μικτό κύκλο: 14,0kWh/100km, εκπομπές  CO2 στο μικτό κύκλο: 42g/km) και το νέο BMW i8 Roadster (κατανάλωση καυσίμου μικτό κύκλο1: 2.1l/100 km, κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας στο μικτό κύκλο: 14,5kWh/100km, εκπομπές  CO2 στο μικτό κύκλο: 46g/km).

Παράλληλα, το BMW i8 που λανσαρίστηκε το 2014, θεωρείται αδιαμφισβήτητος ηγέτης στην κατηγορία υβριδικών σπορ με μερίδιο αγοράς πάνω από 50%. Η γερμανική μάρκα έχει ήδη εξασφαλίσει τα πνευματικά δικαιώματα για την ονοματολογία των μοντέλων από το i1 μέχρι το i9, και από το iX1 μέχρι το iX9. Το 2018, θα λανσαριστεί το BMW i8 Roadster, και το 2019 θα ακολουθήσει ένα πλήρως ηλεκτρικό MINI. Το 2020, προγραμματίζεται η πλήρως ηλεκτρική έκδοση BMW X3 και το 2021 η νέα τεχνολογική ναυαρχίδα της μάρκας,   iNext, που θα συνδυάζει ηλεκτροκίνηση με αυτόνομη οδήγηση και νέες δυνατότητες συνδεσιμότητας στο εσωτερικό, για πρώτη φορά σε μοντέλο μαζικής παραγωγής.

Ταυτοχρόνως , η μελέτη BMW i Vision Dynamics – ένα τετράθυρο gran coupe με αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα κίνησης και προγραμματισμένη αυτονομία 600 km που παρουσιάστηκε στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης 2017 – προσφέρει μια ακόμα γεύση από το μέλλον της δυνατής μάρκας . Στο μεταξύ, από το 2021, η επόμενη (5η) γενιά της τεχνολογίας ηλεκτροκίνησης και μπαταριών BMW i θα χρησιμοποιεί μεταβλητά, ηλεκτρικά, αρθρωτά κιτ που θα επιτρέπουν σε όλες τις σειρές μοντέλων να εξοπλίζονται με οποιονδήποτε τύπο συστήματος κίνησης.

Η ηλεκτροκίνηση είναι ένα θεμελιώδες συστατικό στοιχείο της εταιρικής στρατηγικής Number One > Next, που έχει επινοήσει ο Όμιλος για να ενισχύει τη θέση του ως ηγέτης premium ατομικής μετακίνησης και σχετικών υπηρεσιών. Μέχρι το 2025, η εταιρία θα προσφέρει 25 πλήρως ηλεκτρικά ή plug-in υβριδικά μοντέλα σε όλο τον κόσμο και εκτιμά ότι τα ηλεκτρικά οχήματα θα συγκεντρώνουν το 15 έως το 25% των παγκόσμιων πωλήσεων.

 Πέραν της γκάμας ηλεκτρικών οχημάτων, η BMW i – σαν hub του Group – προάγει και άλλους τομείς της ηλεκτρικής μετακίνησης επιβεβαιώνοντας τη συνεχή της δέσμευση στο χώρο αυτό. Οι μπαταρίες υψηλής τάσης της BMW i γνωρίζουν αυξανόμενη ζήτηση και σε τομείς πέραν των οχημάτων – π.χ. σε ηλεκτρικά συστήματα κίνησης σκαφών (π.χ. Torqeedo), επαγγελματικά οχήματα (π.χ. Streetscooter) και στατικές εφαρμογές αποθήκευσης ενέργειας (π.χ.Beck). Η plug-and-play δυνατότητα των μπαταριών της BMW i (που προορίζονταν από την αρχή για στατική χρήση μετά το πέρας της μακράς διάρκειας ζωής τους σε αυτοκίνητα) γνωρίζει τώρα μεγάλη ζήτηση και για νέες μπαταρίες.

Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι νέες μπαταρίες της εταιρίας με αποθηκευτική ικανότητα πάνω από 30,7 μεγαβατώρες έχουν προσφερθεί σε βιομηχανικούς πελάτες το 2017. Αυτό ισοδυναμεί με στόλο 1.400 οχημάτων BMW i3. Η υπηρεσία δημόσιας φόρτισης ChargeNow της BMW i, παρέχει τώρα πρόσβαση σε πάνω από 130.000 σημεία φόρτισης σε 32 χώρες – με μία απλή εγγραφή. Αυτό καθιστά τη φόρτιση τόσο εύκολη όσο η πληρωμή βενζίνης με πιστωτική κάρτα. Η εταιρία , έχει επενδύσει μέχρι τώρα 14,4 εκατ. ευρώ στην υποστήριξη της ηλεκτροκίνησης στη Γερμανία από τότε του λανσαρίστηκε το μπόνους απόσυρσης, κάνοντάς το τη μεγαλύτερη πηγή χρηματοδότησης.

Η BMW i τιμήθηκε με το βραβείο των Ηνωμένων Εθνών Momentum for Change για την παγκόσμια εμπλοκή της σε projects υποδομών φόρτισης και από τότε παραμένει από τους κορυφαίους εμπνευστές προγραμμάτων ηλεκτροκίνησης σε όλο τον κόσμο. Μάλιστα, η BMW έχει επενδύσει πάνω από 25 εκατ. ευρώ, με αποτέλεσμα τη δημιουργία άνω των 9.500 λειτουργικών σημείων φόρτισης. Επομένως, ο Όμιλος έχει υποστηρίξει την εγκατάσταση περισσοτέρων σημείων φόρτισης σε όλο τον κόσμο, από όσο διατίθενται συνολικά σήμερα στη Γερμανία, ενώ στο πλαίσιο μιας πρωτοβουλίας στην οποία το Group ήταν ιδρυτικό μέλος, το Ευρωπαϊκό δίκτυο ταχείας φόρτισης Ionity έχει αναλάβει λειτουργικό ρόλο.

Ο αριθμός αυτοκινήτων BMW i3 στα διεθνή προγράμματα κοινοχρησίας οχημάτων (car-sharing) DriveNow και ReachNow έχει αυξηθεί περαιτέρω. Αυτά έχουν μυήσει στην ηλεκτροκίνηση εκατοντάδες χιλιάδες πελάτες σε όλο τον κόσμο. Με σταθερό το ποσοστό στο 15%, το μερίδιο ηλεκτρικών οχημάτων σε αυτούς τους στόλους είναι πολύ μεγαλύτερος από όσο στις αντίστοιχες εθνικές αγορές συνολικά. Η Υπηρεσία Ψηφιακής Φόρτισης ‘BMW Digital Charging Service’ – η πρώτη στο είδος της και μία λογική περαιτέρω εξέλιξη του αρχικού BMW i project– επιτρέπει σήμερα την εύκολη χρήση όλων των δυνατοτήτων που συνοδεύουν τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση.

Η υπηρεσία μπορεί ακόμα και να βοηθήσει τους πελάτες να κερδίσουν χρήματα, βελτιστοποιώντας αυτόματα τη διαδικασία φόρτισης για ελαχιστοποίηση του κόστους ή μεγιστοποίηση της χρήσης πράσινης ενέργειας. Η BMW Energy Services λειτουργεί τώρα σαν μεμονωμένη επιχειρηματική μονάδα και συγκεντρώνει την εμπειρία στη βελτιστοποίηση ενέργειας της BMW i. Η σύνδεση της ηλεκτροκίνησης με τον τομέα ενέργειας είναι ένας από τους κύριους τομείς δραστηριοτήτων και θα βοηθήσει να απαλλάξει την ηλεκτρική μετακίνηση από τους ρύπους (όχι μόνο τους εκπεμπόμενους)

Η βιογραφία του Κ. Μήτση