Ελλάδα

Πολιτική

Οικονομία

Επιχειρήσεις

Εκκλησία

Υγεία

Αυτοκίνητο

Το άρθρο της ημέρας

Άρθρογραφία

Συνεντεύξεις

Social Life με την Τίνα



H αλήθεια για τα διόδια της Αττικής Οδού
– του Χρήστου Κώνστα

Xωρίς αμφιβολία η Αττική Οδός είναι ένας από τους ασφαλέστερους, καθαρότερους και ποιοτικότερους αυτοκινητοδρόμους που διαθέτει η Ελλάδα. Η κοινοπραξία ΕΛΛΑΚΤΩΡ και ΑΒΑΞ που κατασκεύασαν, αξιοποίησαν και λειτουργούν αυτόν τον εξαιρετικά κερδοφόρο οδικό άξονα έχουν πραγματικά ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις και τις υψηλές απαιτήσεις του έργου. Η σύμβαση του… 1996 που ανέθεσε το έργο στις δύο κατασκευαστικές εταιρίες ήταν από τις πρώτες Συμβάσεις Παραχώρησης του Ελληνικού Δημοσίου, ήταν ίσως η πρώτη προσπάθεια Συνεργασίας Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα. Γι’ αυτό, η εν λόγω Σύμβαση πάσχει από όλα τα σύνδρομα, τις ατέλειες, αδυναμίες και τις ελλείψεις κάθε πρώτης προσπάθειας. Η σύμβαση παραχώρησης λήγει το 2024. Η απερχόμενη κυβέρνηση, με υπουργό τον αλήστου μνήμης Χρήστο Σπίρτζη, ξεκίνησε διαπραγματεύσεις με την κοινοπραξία (το μετοχολόγιο της οποίας στο μεταξύ έχει αλλάξει σύνθεση) για την επέκταση της Σύμβασης Παραχώρησης για επιπλέον 2 χρόνια, μέχρι τον Οκτώβριο του 2026. Αυτό ήταν το πρώτο λάθος της απερχόμενης κυβέρνησης. Εφόσον η αρχική σύμβαση του 1996 είχε αναμφισβήτητα ελλείψεις και πρόνοιες σε βάρος του δημοσίου συμφέροντος, η κυβέρνηση της Ελληνικής Δημοκρατίας όφειλε να ανακτήσει τον έλεγχο της Αττικής Οδού και κατόπιν να προκηρύξει νέο διαγωνισμό παραχώρησης με σύγχρονους όρους του 2020 και όχι του 1996. Όπως συνηθίζουν οι υπουργοί της απερχόμενης κυβέρνησης, ο κ. Σπίρτζης προσπάθησε να έρθει σε μία συμφωνία, μία συναλλαγή για την επέκταση της σύμβασης παραχώρησης με κάποια ανταλλάγματα. Κάπου δεν τα βρήκαν οι συναλλασσόμενοι και ξαφνικά προέκυψαν οι εκλογές. Το ερώτημα είναι αν η αύξηση των διοδίων που ανακοίνωσε η κοινοπραξία (η οποία εδράζεται σε μια σειρά δικών της επιχειρημάτων και αιτιών, που προφανώς πρέπει να τεθούν στο τραπέζι ενός έντιμου και διαφανούς διαλόγου), θα γίνει αποδεκτή από την επόμενη κυβέρνηση της χώρας. Η απερχόμενη κυβέρνηση, αφού παλινδρόμησε ανάμεσα στα συνθήματα «δεν πληρώνω» και «κρατικός έλεγχος παντού», τελικά κατάφερε να επιβαρύνει τους Έλληνες πολίτες με ακόμη ακριβότερα εισιτήρια διέλευσης της Αττικής Οδού.

Συντάκτης

Η βιογραφία του Κ. Μήτση

Social life με την Τίνα