Ελλάδα

Πολιτική

Οικονομία

Επιχειρήσεις

Εκκλησία

Υγεία

Αυτοκίνητο

Το άρθρο της ημέρας

Άρθρογραφία

Συνεντεύξεις

Social Life με την Τίνα

MERCEDES BENZ : Υψηλή τεχνολογία EQC

Παρουσιάστηκε η ολοκαίνουργια EQC , το πρώτο   ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο ελευθέρου χρόνου (SUV) υψηλής τεχνολογίας της Mercedes-Benz, η παραγωγή του οποίου θα ξεκινήσει στις αρχές του 2019 και στην ευρωπαϊκή αγορά αναμένεται να είναι διαθέσιμο στα μέσα της επόμενης χρονιάς.

«Είναι αυτοκίνητο που είναι ευχάριστο να το οδηγείς», δήλωσε , την Τρίτη 4 Σεπτεμβρίου στη Στοκχόλμη, κατά την διάρκεια της παρουσίασης, αναφερόμενος στην EQC ο διευθύνων σύμβουλος της Daimler   Dr Dieter Zetsche , επισημαίνοντας πως «αρχικά προβλεπόταν επένδυση της τάξεως των 10 δισ. ευρώ, αλλά τελικά οι δαπάνες θα είναι υψηλότερες».

Στη Bremen της Γερμανίας, θα γίνεται η συναρμολόγηση

Η συναρμολόγηση του EQC θα πραγματοποιείται στο εργοστάσιο που διαθέτει η Mercedes στη Bremen της Γερμανίας, όπου κατασκευάζονται τα πολυτελή μοντέλα C-Class της   εταιρείας , που   παρουσιάζουν τις υψηλότερες πωλήσεις. Το νέο όχημα,   προστίθεται στον μικρό αριθμό ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων που έχουν σχεδιαστεί από ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως τα Audi E-tron , η Porsche Taycan, και η Jaguar I-Pace. Βέβαια, σήμερα κυριαρχεί σε αυτήν την αγορά   η Tesla με έδρα την Καλιφόρνια , με τις   πωλήσεις του νέου μοντέλου να φθάνουν φέτος τις 50.000 με στόχο τον   διπλασιασμό τους το 2019.

Προβληματισμός από τη μείωση των εκπομπών καυσαερίων

Ωστόσο, μετά την παρουσίαση του EQC στη Στοκχόλμη, η τιμή της μετοχής της Daimler, μητρικής της Mercedes-Benz, υποχώρησε κατά 1,5%, στα 54,20 ευρώ, παρατείνοντας πτώση της τάξεως του 23% που έχει σημειώσει από τις αρχές του έτους. Ο λόγος είναι ότι οι επενδυτές προβληματίζονται από τις πιέσεις που δέχονται οι αυτοκινητοβιομηχανίες για να αντεπεξέλθουν στους στόχους των κυβερνήσεων για τη μείωση των εκπομπών καυσαερίων. Ενδεικτικό είναι ότι η Γαλλία και η Βρετανία έχουν ανακοινώσει πως θα απαγορεύσουν την κυκλοφορία πετρελαιοκίνητων και ντιζελοκίνητων αυτοκινήτων μέχρι το 2040

Τα εξαιρετικής σχεδίασης πίσω φωτιστικά σώματα

Πίσω   λοιπόν στο ολοκαίνουργιο EQC , όπου το εμπρός μέρος , παρουσιάζει τα νέα χαρακτηριστικά στην ταυτότητα της μάρκας, με την χαρακτηριστική μαύρη γυαλιστερή λωρίδα να   ξεκινά κάτω από τα φωτιστικά τεχνολογίας LED αγκαλιάζοντας το κάτω μέρος της μάσκας, ενώ το πίσω μέρος είναι πιο αναγνωρίσιμο με τα εξαιρετικής σχεδίασης πίσω φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED. Στο δρόμο, η συνολική απόδοση φτάνει τους   407 hp και τα 765 Nm ροπής, σύμφωνα με την παρουσίαση, δίνοντας τη δυνατότητα στο crossover να επιταχύνει μέχρι τα 100 km/h σε μόλις 5,1 sec , ενώ η μπαταρία έχει χωρητικότητα 80 kWh και είναι ιόντων λιθίου, με τη χωρητικότητα να του προσδίδει αυτονομία 450 Km.

Φόρτιση του μοντέλου στο 80% μέσα σε  40 λεπτά

Παράλληλα, το μοντέλο εφοδιάζεται με έναν υδρόψυκτο φορτιστή με χωρητικότητα 7,4 kW και σύμφωνα με την Mercedes-Benz υπάρχει η δυνατότητα φόρτισης του μοντέλου στο 80% μέσα σε μόλις 40 λεπτά. Ακόμη η εταιρία έχει προχωρήσει στην παραγωγή δικών της φορτιστών με το λογότυπο της επάνω, οι οποίοι δείχνουν ιδιαίτερα καλαίσθητοι και φορτίζουν και πιο γρήγορα, ενώ έχει γίνει έλεγχος μέχρι και για τη διαφορετική ποιότητα του ηλεκτρικού ρεύματος σε πολλές χώρες ώστε να μην υπάρχει πρόβλημα σε αυτόν τον τομέα.

Οι ψηφιακές τεχνολογίες αλλάζουν την οδηγική εμπειρία

Να σημειωθεί, πως η Mercedes-Benz έχει ήδη δείξει ότι κατανοεί την άποψη , πως οι ψηφιακές τεχνολογίες αλλάζουν την οδηγική εμπειρία με την παρουσίαση και την προώθηση της πλατφόρμας me. Βέβαια, η προσέγγιση αυτή εξελίσσεται στο EQC με τη Γερμανική εταιρία να θέλει να αξιοποιήσει τα δεδομένα που θα έρχονται από τους οδηγούς προκειμένου να βελτιώσει την οδηγική συμπεριφορά τους αλλά και να μειώσει την κατανάλωση. Ειδικότερα, είναι άμεσα διαθέσιμο ένα app, που θα «διαβάζει» την οδηγική συμπεριφορά του οδηγού και μετά θα μπορεί να τον ενημερώσει για το ποια θα είναι η πραγματική αυτονομία που θα έχει με το EQC, εφόσον αποφασίσει να το αγοράσει

Η βιογραφία του Κ. Μήτση