Ελλάδα

Πολιτική

Οικονομία

Επιχειρήσεις

Εκκλησία

Υγεία

Αυτοκίνητο

Το άρθρο της ημέρας

Άρθρογραφία

Συνεντεύξεις

Social Life με την Τίνα

OUTLANDER PHEV: Το plug-in υβριδικό

Παρουσιάστηκε το παγκοσμίως πρώτο, plug-in υβριδικό, ηλεκτρικό twin-motor SUV, στους έλληνες δημοσιογράφους, που βασίζεται στη μοναδική   αρχιτεκτονική του ηλεκτρικού αυτοκινήτου, αντίθετα με τον εξηλεκτρισμό οχημάτων με κινητήρα καύσης που εφαρμόζεται αλλού, παραμένοντας το μοναδικό plug-in υβριδικό όχημαΣυγκεκριμένα, η Mitsubishi Motors αποφάσισε να αποφύγει τον γενικό εξηλεκτρισμό των οχημάτων με κινητήρα καύσης (ICE), αντίθετα με τη γενικότερη τάση που επικρατεί στη βιομηχανία και να αναπτύξει τα δικά της, plug-in υβριδικά οχήματα, με το Outlander PHEV να βρίσκει το κοινό του στην Ευρώπη, ικανοποιώντας τις απαιτήσεις ενός αυξανόμενου αριθμού πελατών καλύτερα από τους καθιερωμένους ανταγωνιστές του

Ηλεκτρικό όχημα που αντλεί ισχύ κυρίως από δύο ηλεκτροκινητήρες

Βασισμένοι λοιπόν σε έρευνα και εξέλιξη (R&D) 50 χρόνων στον τομέα της ηλεκτροκίνησης, οι μηχανικοί της MMC ακολούθησαν τον αντίθετο δρόμο. Αποφάσισαν να κατασκευάσουν ένα ηλεκτρικό όχημα που αντλεί ισχύ κυρίως από δύο ηλεκτροκινητήρες, δηλαδή, έναν μπροστά και έναν πίσω, με τη συμβολή ενός μεγάλου βενζινοκινητήρα και μιας ισχυρής γεννήτριας, που ενεργοποιούνται αυτόματα όταν οι οδηγικές συνθήκες και   η κατάσταση φόρτισης το απαιτούν. Εκμεταλλευόμενη την απλή δομή των ηλεκτρικών οχημάτων, χωρίς κιβώτιο, με όλα τα συστήματα drive-by-wire και υποστηριζόμενη από ένα πολύ προηγμένο Λειτουργικό Σύστημα PHEV που εξελίχθηκε εσωτερικά, αυτή η πρωτοποριακή αρχιτεκτονική αποφέρει αξιοσημείωτα οφέλη, σε επίπεδο διαστάσεων (ελάχιστες διαφορές από την έκδοση ICE), εξοικονόμησης βάρους (έως 275 kg λιγότερο από τον ανταγωνισμό) και απόδοσης (χαμηλότερες εκπομπές CO2, μεγαλύτερη ηλεκτρική αυτονομία στην κατηγορία, συμπεριλαμβανομένου του νέου πρωτοκόλλου WLTP).

Ο βενζινοκινητήρας και η γεννήτρια ποτέ δεν λειτουργούν μαζί

Βέβαια, αυτή η διαφορετική προσέγγιση της ηλεκτροκίνησης οδηγεί στην ενδιαφέρουσα εξέλιξη πως η έννοια «μέγιστη ισχύς» είναι μόνον ονομαστική καθώς ο βενζινοκινητήρας σύν το εμπρός μοτέρ, σύν το πίσω μοτέρ και η γεννήτρια ποτέ δεν λειτουργούν μαζί στη μέγιστη ταχύτητα,   επειδή ένας τέτοιος συνδυασμός ποτέ δεν συμβαίνει στην πραγματικότητα, το σύστημα PHEV πάντα επιλέγει τον πιο κατάλληλο συνδυασμό συστημάτων κίνησης και drive modes, με έμφαση στην απόδοση – κίνηση και φόρτιση – και τους χαμηλούς ρύπους. Ωστόσο, ενώ το EV Mode είναι το προεπιλεγμένο πρόγραμμα κατά την εκκίνηση, η ηλεκτρική αυτονομία των 45 km δεν είναι ποτέ σειριακή, δηλαδή., 45 km και μετά τίποτα. Αντί αυτού, το σύστημα PHEV θα αλλάζει συνεχώς μεταξύ κίνησης και φόρτισης, κυρίως όταν το όχημα   οδηγείται σε SAVE mode. Το σύστημα PHEV της Mitsubishi Motors είναι εκ φύσεως ηλεκτρικό, επομένως η χαρτογράφηση του Λειτουργικού Συστήματος επιτρέπει 89 ημέρες λειτουργίας μόνο με ηλεκτροκίνηση (η αυτονομία των 45 km είναι αρκετή για τις καθημερινές μετακινήσεις των περισσότερων Ευρωπαίων). Την 90ή μέρα, μία προειδοποιητική λυχνία θα ανάψει στον πίνακα οργάνων και ταυτόχρονα θα τεθεί σε λειτουργία ο βενζινοκινητήρας μέσω του PHEV OS, για προστασία του συστήματος τροφοδοσίας καυσίμου.

Πλήρως αυτόματο είναι το σύστημα PHEV, χωρίς προβλήματα

Το σύστημα PHEV είναι πλήρως αυτόματο, χωρίς προβλήματα – και απολύτως αξιόπιστο, δηλαδή ο οδηγός θα μπορεί να επιλέξει το EV Mode όπου και όποτε είναι απαραίτητο. Να ενεργοποιήσει το SAVE mode – η προτιμώμενη λύση για προστασία της φόρτισης της μπαταρίας, προσθέτοντας μία δόση ηλεκτροκίνησης για μείωση της κατανάλωσης και των ρύπων, ενώ διατηρεί φορτισμένες τις μπαταρίες. Να πιέσει το διακόπτη CHARGE mode για να ξεκινήσει η φόρτιση όταν καμία πηγή ισχύος δεν είναι διαθέσιμη. Αυτό το σύστημα θα είναι κρίσιμης σημασίας όταν ισχύσουν νέοι κανόνες σε μερικές πόλεις που θα επιτρέπουν μόνο την είσοδο οχημάτων μηδενικών ρύπων σε μερικές περιοχές. Ο οδηγός του Outlander PHEV θα μπορεί να οδηγεί στα προάστια χρησιμοποιώντας τα υβριδικά προγράμματα και στη συνέχεια να αλλάζει σε πλήρη ηλεκτροκίνηση, στο κέντρο της πόλης. Να χρησιμοποιεί τους μοχλούς πίσω από το τιμόνι (paddles) για ρύθμιση του φρένου του κινητήρα και της ανάκτησης ενέργειας – και όλα αυτά χωρίς την παράξενη αίσθηση του πεντάλ που παρέχουν τα περισσότερα αυτοκίνητα με σύστημα αναγεννητικής πέδησης.

Πολλαπλές   οι επιλογές φόρτισης, ως στάνταρ εξοπλισμός

Διατίθενται πολλαπλές επιλογές φόρτισης – ως στάνταρ εξοπλισμός: Κανονική φόρτιση: ± 3,5 ώρες – AC 230V 16A ή ± 5,5 ώρες – AC 230V 10A. Ταχεία φόρτιση, CHAdeMO στάνταρ – 25 λεπτά για φόρτιση 80%, Charge mode, 30 λεπτά για φόρτιση 80% . Αναγεννητική πέδηση με 5 στάδια. Αυτόματη «στιγμιαία φόρτιση» σε Save Mode, 80% μόνο για να μπορεί να αποθηκεύεται ενέργεια και από το σύστημα αναγεννητικής πέδησης στο υπόλοιπο 20% Σημειώνεται ότι το Outlander PHEV προσφέρει τρία Drive Modes, και όλα ενεργοποιούνται αυτόματα από το PHEV Operating System και όλα προσφέρουν μόνιμη ηλεκτρική τετρακίνηση, με το « Pure EV Mode » , μέχρι 135 km/h – όπου είναι νόμιμο. Το όχημα κινείται από τα Εμπρός και Πίσω Μοτέρ και η Ενέργεια τροφοδοτείται από τη μπαταρία « Series Hybrid Mode », το αυτοκίνητο εξακολουθεί να χρησιμοποιεί την ισχύ των Εμπρός και Πίσω Μοτέρ. Ο κινητήρας ενεργοποιείται ως Γεννήτρια, για φόρτιση της μπαταρίας κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, με το πρόγραμμα να ενεργοποιείται αυτόματα – για 3-10 λεπτά το μέγιστο. Με ταχύτητα πάνω από 135 km/h, όπου επιτρέπεται από το νόμο. Ξαφνική απαίτηση ισχύος, πάνω από 60 kW, υπόλοιπη φόρτιση κάτω από 23%, με στόχο, τη επιστροφή στο Pure EV Mode όσο πιο συχνά, σύντομα είναι δυνατόν. Μάλιστα, ο κινητήρας ενεργοποιείται επίσης με ακρίβεια και αυτόματα για τη διατήρηση του καταλύτη σε βέλτιστη κατάσταση και μετά από 89 ημέρες λειτουργίας μόνο με ηλεκτρισμό για προστασίας του συστήματος ψεκασμού καυσίμου.

 Κινεί τους εμπρός τροχούς, μέσω του MultiMode εμπρός άξονα

Ο κινητήρας κινεί τους εμπρός τροχούς, μέσω του Multi-Mode εμπρός άξονα. Η αρχιτεκτονική του Outlander PHEV που βασίζεται σε EV προσφέρει ένα νέο, σημαντικό πρόσθετο πλεονέκτημα σε ό,τι αφορά τη διαχείριση της ενέργειας: Δύο ηλεκτρικές πρίζες 1.500W είναι τοποθετημένες, μία πίσω από την κεντρική κονσόλα, διαθέσιμη για τους δύο πίσω επιβάτες και μία στο χώρο αποσκευών,   για σύνδεση κάθε είδους υπαίθριου εξοπλισμού 230V, όπου δεν υπάρχει ηλεκτρικό δίκτυο. Τα ενεργειακά αποθέματα του αυτοκινήτου αρκούν για τη λειτουργία ενός συνηθισμένου νοικοκυριού για 10 ημέρες, με την προϋπόθεση η μπαταρία να είναι πλήρως φορτισμένη και το ρεζερβουάρ καυσίμου γεμάτο – ένα πλεονέκτημα του οποίου η αξία έχει αποδειχτεί, με δυσάρεστο τρόπο, από τους κατοίκους που χτυπήθηκαν από τις φυσικές καταστροφές στην Ιαπωνία λόγω του τσουνάμι. Ένα από τα πλεονεκτήματα της τεχνολογίας PHEV του MMC είναι ότι επιτρέπει στους οδηγούς να χρησιμοποιούν τις μπαταρίες για να τροφοδοτούν με ηλεκτρισμό DC τα σπίτια τους, την κοινότητα και το ηλεκτρικό δίκτυο. Το εμπρός Μοτέρ υποστηρίζει τον Κινητήρα, συν το Πίσω Μοτέρ να εξακολουθεί να κινεί τους πίσω τροχούς. Το πρόγραμμα αυτό ενεργοποιείται αυτόματα μετά τα 135 km/h. Στόχος του συστήματος η επιστροφή στο Series hybrid Mode, ή Pure EV Mode κάτω από τα 135 km/h, όσο πιο συχνά είναι δυνατόν. Ο κινητήρας επίσης ενεργοποιείται για φόρτιση μέσω της Γεννήτριας, χρησιμοποιώντας την περίσσεια ροπή

Η βιογραφία του Κ. Μήτση

Social life με την Τίνα