Ελλάδα

Πολιτική

Οικονομία

Επιχειρήσεις

Εκκλησία

Υγεία

Αυτοκίνητο

Το άρθρο της ημέρας

Άρθρογραφία

Συνεντεύξεις

Social Life με την Τίνα

PUBLIC : Συνεχίζεται η ανοδική πορεία της τελευταίας πενταετίας

Στα 256,4 εκατ. ευρώ, ανήλθε ο κύκλος εργασιών της αλυσίδας καταστημάτων Public (Retailworld Α.Ε.), μέλος του ομίλου Olympia, σε Ελλάδα και Κύπρο για τα 2018   έναντι 241 εκατ. ευρώ το 2017 παρουσιάζοντας αύξηση 6,4% σε ετήσια βάση.

«Σε μια χρονιά που η αγορά κινήθηκε οριακά ανοδικά, καταφέραμε σημαντική αύξηση πωλήσεων και ρεκόρ ενίσχυσης της λειτουργικής κερδοφορίας με υπερδιπλασιασμό του EBITDA», ανέφερε την Πέμπτη 18 Απριλίου, παρουσιάζοντας όλη τη δυναμική ομάδα και τα οικονομικά μεγέθη, ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Χρήστος Καλογεράκης σημειώνοντας ότι «Το 2018 η Public σημείωσε οργανική ανάπτυξη πωλήσεων 6,4%. Τα πολύ θετικά αποτελέσματα του έτους αποτελούν επιστέγασμα ενός πενταετούς πλάνου στρατηγικής που στόχο είχε   τη συνολική βελτίωση σε όλους τους δείκτες εξυπηρέτησης, πωλήσεων και κερδοφορίας.

Αφετηρία μίας νέας πενταετίας, αποτελεί  η χρονιά που διανύουμε 

Η χρονιά που διανύουμε αποτελεί την αφετηρία μίας νέας πενταετίας, όπου με ξεκάθαρη στρατηγική και μια ισχυρή ομάδα, θα συνεχίσουμε να αναπτύσσουμε δυναμικά όλα τα κανάλια πώλησης με περαιτέρω επενδύσεις στον τομέα της τεχνολογίας. Το όραμά μας είναι να δημιουργούμε το retail του αύριο, εξελίσσοντας την καταναλωτική εμπειρία σε όλα τα κανάλια μας και προσφέροντας εργαλεία ανάπτυξης για τους ανθρώπους μας» Μάλιστα στο περιθώριο της παρουσίασης ο κ.   Καλογεράκης, απαντώντας σε αντίστοιχη ερώτηση της «ΒτΚ» μίλησε για τις δυσκολίες που παρουσιάζουν όλοι επί μέρους τομείς της αγοράς, από την αρχή του χρόνου, ενώ δεν έκανε κανένα σχόλιο, για τις διαπραγματεύσεις που υπάρχουν, σύμφωνα με πληροφορίες, με τη Media Markt.

Επένδυση  στην ενίσχυση του brand της Public

Στη συνέχεια, κατά τη διάρκεια της σχετικής παρουσίασης, ο διευθύνων σύμβουλος αναφέρθηκε αρκετά συχνά στην επένδυση που έχει γίνει στην ενίσχυση του brand της Public, όπως επίσης και στις επενδύσεις σε υποδομές, στην ανακαίνιση των καταστημάτων αλλά και στο ανθρώπινο δυναμικό. Κατόπιν, ο κ. Καλογεράκης μίλησε διεξοδικά για το επενδυτικό πλάνο   του 2019, που ανέρχεται σε 4,5 εκατ. ευρώ, που   αφορούν κυρίως την ανακαίνιση των υφιστάμενων καταστημάτων, εξηγώντας πως σήμερα η Public διαθέτει, 49 φυσικά καταστήματα στην Ελλάδα και 6   στην Κύπρο, διευκρινίζοντας   πως το δίκτυο είναι ικανοποιητικό όσον αφορά τις περιοχές που καλύπτει, σημειώνοντας όμως την ύπαρξη   περιπτώσεων όπου θα ήθελε να βρει μεγαλύτερα καταστήματα ή καλύτερες τοποθεσίες, σημειώνοντας πως ήδη εξετάζονται ορισμένες τέτοιες περιπτώσεις. Αναφορικά με το πρόγραμμα ενσωμάτωσης ψηφιακών εργαλείων, που χρησιμοποιούνται για να βελτιωθεί η εμπειρία των καταναλωτών αλλά και των εργαζομένων, ώστε να εξυπηρετούν καλύτερα τους επισκέπτες,   μίλησε για την ναυαρχίδα της εταιρίας στην   Πλατεία Συντάγματος, που αποτελεί  και το   πρώτο κατάστημα όπου υλοποιούνται εκτενώς τέτοιου είδους λύσεις.

Το 2018 η  εταιρία ενίσχυσε τα μερίδιά της στα κινητά τηλέφωνα

Όσον αφορά την είσοδο της Public στο χώρο των οικιακών «λευκών»   ηλεκτρικών συσκευών, ο επικεφαλής της αλυσίδας είπε  πως η διοίκηση   έχει δείξει ότι δεν φοβάται να μπει σε νέες, διαφορετικές προϊοντικές κατηγορίες,  επισημαίνοντας  ότι αυτό γίνεται εφόσον υπάρχει η σχετική μελέτη, αλλά και αναζήτηση από την πλευρά των καταναλωτών. Ολοκληρώνοντας την παρουσίαση ο   κ. Καλογεράκης αποκάλυψε πως το 2018 η   εταιρία ενίσχυσε τα μερίδιά της στα κινητά τηλέφωνα, αλλά και στις κατηγορίες των βιβλίων, μουσικής, ταινιών, gaming, αξεσουάρ κινητών, περιφερειακών, wearables και gadget, ενώ πέτυχε σημαντική αύξηση στο κανάλι των B2B πωλήσεών της, εξυπηρετώντας πλέον 133.000 εταιρικούς πελάτες, μεταξύ των οποίων, κορυφαίοι όμιλοι εταιριών. Παράλληλα, ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, έκανε ειδική αναφορά στη δημιουργία μέσα στο τρέχον έτος, του πρώτου ελληνικού ηλεκτρονικού marketplace, μέσα από το οποίο το καταναλωτικό κοινό απέκτησε πρόσβαση σε 101.000 προϊόντα από 10 νέες προϊοντικές κατηγορίες, ενώ 180 ελληνικά καταστήματα απέκτησαν ένα ισχυρό κανάλι πώλησης, το public.gr. Ταυτοχρόνως,   έφερε καινοτομίες στα ecommerce κανάλια της εταιρίας καθώς ήταν ο πρώτος μεγάλος retailer που ανέπτυξε την υπηρεσία φωνητικής αναζήτησης προϊόντων στην Ελλάδα, αλλά και νέα εργαλεία search και recommendation για την αγορά της Κύπρου.

Ρεκόρ επισκέψεων με 29,2 εκατ. επισκέπτες στα  φυσικά καταστήματα 

Καταλήγοντας, ο κ. Καλογεράκης υπογράμμισε πως   κατεγράφη ρεκόρ επισκέψεων με 29,2 εκατ. επισκέπτες στα φυσικά καταστήματα της και 50,5 εκατ. επισκέψεις στα e-commerce κανάλια της, ενώ πέτυχε τη   διακίνηση 2,2 εκατ. προϊόντων online παραγγελιών με τις σχετικές πωλήσεις να αντιστοιχούν στο 20% του ετήσιου κύκλου εργασιών. Να σημειωθεί πως ήταν θεαματική και η ενίσχυση της λειτουργικής κερδοφορίας της εταιρίας, με υπερδιπλασιασμό του EBITDA. Συγκεκριμένα, τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) για το 2018 ανέρχονται σε 9,1 εκατ ευρώ ., σημειώνοντας υπερδιπλάσια αύξηση από τα επίπεδα του 2017 (3,4 εκατ. ευρώ ) και καταγράφοντας άνοδο +164% σε ετήσια βάση.

Υπενθυμίζεται ότι η Public για μία ακόμη χρονιά επένδυσε στην ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού της. Ήταν η πρώτη εταιρία στην Ελλάδα που συνεργάστηκε με το LinkedIn, προσφέροντας στους εργαζομένους τη διεθνή εκπαιδευτική πλατφόρμα LinkedIn Learning, με τους εκπαιδευόμενους να αποσπούν συνολικά 1.683 πιστοποιήσεις σε διάφορους τομείς. Πιο αναλυτικά, με στόχο να ακούει τη φωνή και τις ιδέες όλων των ανθρώπων της, σε Ελλάδα και Κύπρο και στα κεντρικά της γραφεία, εισήγαγε την καινοτόμα ηλεκτρονική πλατφόρμα, Ιdea Management, όπου οι εργαζόμενοι καταθέτουν προτάσεις για θέματα που αφορούν στη λειτουργία της εταιρίας. Στον πρώτο κύκλο κατατέθηκαν 122 ιδέες και υλοποιήθηκαν 3 νικητήριες ιδέες.

Η βιογραφία του Κ. Μήτση

Social life με την Τίνα