Ελλάδα

Πολιτική

Οικονομία

Επιχειρήσεις

Εκκλησία

Υγεία

Αυτοκίνητο

Το άρθρο της ημέρας

Άρθρογραφία

Συνεντεύξεις

Social Life με την Τίνα

SUZUKI JIMNY : Νικητής στα World Car

Νικητής στα βραβεία World Car 2019, στέφθηκε το νέο Suzuki Jimny, το αυτοκίνητο που δημιουργήθηκε για να μην σταματά πουθενά, κερδίζοντας τον τίτλο World Urban Car.«Εμείς στην Suzuki νοιώθουμε ιδιαίτερη τιμή, που το νέο Jimny, έλαβε αυτό το ξεχωριστό βραβείο κι αυτή την τιμητική διάκριση»,δήλωσε την Τετάρτη 17 Απριλίου, στην συνέντευξη Τύπου του θεσμού «World Car Awards» στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Νέας Υόρκης   ο πρόεδρος Toshihiro Suzuki, με την ελπίδα, να αποτελεί την αρχή των τιμητικών βραβεύσεων που θα λάβουν τα μοντέλα της Suzuki στο μέλλον.

Είναι το μοναδικό, συμπαγές, αυθεντικό τετρακίνητο off-roader

Συνεχίζοντας ο επικεφαλής της μάρκας σημείωσε πως «Το   Jimny,  είναι το μοναδικό, συμπαγές, αυθεντικό τετρακίνητο off-roader στην αγορά. Εμείς στην Suzuki είμαστε πιστοί σε αυτό το concept και φροντίζουμε να διατηρούμε αναλλοίωτη την ταυτότητα του αυτοκινήτου εδώ και σχεδόν 50 χρόνια. Το Suzuki Jimny,  αναμφίβολα έχει κερδίσει τις εντυπώσεις καθώς και πολλούς οπαδούς σε όλο τον κόσμο, οι οποίοι απολαμβάνουν την οδηγική εμπειρία, το μοναδικό ρετρό σχεδιασμό του καθώς και τις αξεπέραστες επιδόσεις του τόσο σε on-road όσο και σε off-road διαδρομές. Παραλαμβάνουμε αυτό το βραβείο εξ ονόματος των πελατών μας. Δεσμευόμαστε ότι θα συνεχίσουμε με περηφάνια και εμπιστοσύνη στο πάθος μας να κατασκευάζουμε συναρπαστικά αυτοκίνητα που ικανοποιούν τις ανάγκες των πελατών μας στην καθημερινή τους ζωή.»

Το νέο Jimny, συνεχίζει τη φιλοσοφία του προηγούμενου

Συγκεκριμένα, ύστερα από σχεδόν 20 χρόνια συνεχούς παρουσίας στις περισσότερες αγορές του πλανήτη, το  Suzuki Jimny, έχει κερδίσει επάξια μια θέση στο πάνθεον των κορυφαίων αυτοκινήτων 4×4. Πιο αναλυτικά, το νέο Jimny που παρουσιάστηκε πέρυσι, συνεχίζει τη φιλοσοφία του προηγούμενου, σε όλους τομείς, καθώς η τετράγωνη σιλουέτα του προηγούμενου μοντέλου, έδωσε τη θέση της σε μια ακόμα πιο τετραγωνισμένη, με εντονότερες γωνίες και ακμές. Η χαρακτηριστική μάσκα με τις πέντε κατακόρυφες γρίλιες φάρδυνε, έτσι ώστε να καλύπτει όλο το πλάτος του αυτοκινήτου, ενσωματώνοντας πλέον και τα δύο στρογγυλά φανάρια, ενώ το πίσω μέρος θυμίζει κάτι από τα παλαιότερα   Samurai. Μάλιστα, οι πλαστικές προεκτάσεις των φτερών είναι στάνταρ στα Jimny της ευρωπαϊκής αγοράς και το οπτικό αποτέλεσμα είναι πολύ καλύτερο απ’ ό,τι στα ιαπωνικά, για παράδειγμα που χωρίς αυτές δείχνουν στενότερα και ψηλότερα.

Όλες οι εξωτερικές διαστάσεις έχουν μεγαλώσει ελάχιστα

Βέβαια, όλες οι εξωτερικές διαστάσεις έχουν μεγαλώσει ελάχιστα σε σχέση με το προηγούμενο Jimny, κερδίζοντας από δύο έως τέσσερις πόντους, με το καθαρό μήκος του αμαξώματος να είναι 3,48 m, ενώ φτάνει τα 3,65 συνυπολογίζοντας και την εξωτερική ρεζέρβα που είναι δυναμικά παρούσα. Το συνολικό ύψος ξεπερνά οριακά το 1,72 m, νούμερο που υποδηλώνει αύξηση δύο πόντων, ενώ δύο πόντους είναι η διαφορά και στην απόσταση από το έδαφος, που πλέον φτάνει τα 21 cm, με τη βοήθεια και της λίγο μεγαλύτερης διαμέτρου των τροχών 195/80 R15. Η μόνη διάσταση που δεν άλλαξε καθόλου είναι το μεταξόνιο των 2,25 m Η ανάρτηση αποτελείται από άκαμπτους άξονες εμπρός και πίσω, με τρεις συνδέσμους στήριξης στο πλαίσιο και στις δύο περιπτώσεις.

Η τετρακίνηση ονομάζεται AllGrip Pro

Εξωτερικά, οι πιο κοντοί εμπρός και πίσω πρόβολοι έχουν βελτιώσει τις γωνίες προσέγγισης και φυγής, που φτάνουν τις 37º και 49º, αντίστοιχα, με την γωνία της ράμπας να είναι λιγότερο εντυπωσιακή, φτάνοντας τις 28º. Η τετρακίνηση ονομάζεται AllGrip Pro, και αυτά τα τρία έξτρα γραμματάκια είναι που τη διαφοροποιούν πλήρως από την αυτόματη τετρακίνηση AllGrip των Vitara και SX4 S-Cross. Πρόκειται για ένα κλασικό σύστημα που στέλνει την κίνηση μόνο πίσω υπό κανονικές συνθήκες και είναι στο χέρι του οδηγού το πότε θα εμπλέξει την τετρακίνηση. Πλέον, η επιλογή δεν γίνεται πια μέσω πλήκτρων στο ταμπλό, αλλά με την πιο παραδοσιακή λύση του χειροκίνητου λεβιέ στο πάτωμα, πίσω από εκείνον του κιβωτίου, που συνδέεται κατευθείαν με το transfer case.

Το βλέμμα τραβάει αμέσως   η έγχρωμη οθόνη αφής 7”

Εσωτερικά, στην καμπίνα, αντίθετα με το αμάξωμα, σχεδόν τίποτα δεν έμεινε ίδιο, ενώ το μόνο σημείο που παραπέμπει στο προηγούμενο Jimny είναι η περιοχή εμπρός από το συνοδηγό, με τη ρηχή, ανοιχτή θήκη πάνω από το ντουλαπάκι και το οριζόντιο στέλεχος λίγο ψηλότερα, που πλέον εκτελεί και χρέη χειρολαβής. Βέβαια, το βλέμμα τραβάει αμέσως   η έγχρωμη οθόνη αφής 7” του γνώριμου Smartphone Linkage Display Audio, αλλά και το φορτωμένο με πλήκτρα τιμόνι του Swift, ενώ είναι νέα τα χειριστήρια του κλιματισμού που εξέχουν από την κατακόρυφη επιφάνεια του ταμπλό, οι περίτεχνοι αεραγωγοί, αλλά και ο πίνακας οργάνων, με ξεχωριστό πλαίσιο για κοντέρ και στροφόμετρο. Φυσικά, κάθε σημείο της καμπίνας είναι φτιαγμένο για να αντέχει τη σκληρή χρήση, με τις πλάτες των πίσω καθισμάτων   να καλύπτονται από σκληρό πλαστικό, έτσι ώστε με την αναδίπλωσή τους να προκύπτει ένας επίπεδος, ανθεκτικός και αδιάβροχος χώρος φόρτωσης που παραπέμπει σε επαγγελματικό αυτοκίνητο. Το ίδιο υλικό άλλωστε υπάρχει στα καλύμματα των θόλων και στο πάτωμα του πορτμπαγκάζ.

Το επίπεδο εξοπλισμού είναι πλουσιότερο από ποτέ

Πλέον, με τη διθέσια διαμόρφωση της καμπίνας, ο συνολικός χώρος φτάνει τα 377 lt, ή 53 περισσότερα από πριν, ενώ με τα πίσω καθίσματα στη θέση τους, ο χώρος αποσκευών είναι μόλις 85 lt. Σημειώνεται πως  το επίπεδο εξοπλισμού είναι πλουσιότερο από ποτέ, καθώς εκτός από το προαναφερθέν infotainment, που προσφέρει συνδεσιμότητα με smartphone μέσω MirrorLink, διαθέτει σύστημα πλοήγησης, αυτόματος κλιματισμός, πλήρης υπολογιστής ταξιδιού και σύστημα ελέγχου κατάβασης (hill descent control). Παράλληλα, το δυνατό μοντέλο, διαθέτει την εργητική ασφάλεια Suzuki Safety Support, η οποία περιλαμβάνει σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος που ανιχνεύει και πεζούς, ειδοποίηση ακούσιας αλλαγής λωρίδας, αυτόματη λειτουργία των φωτών πορείας, αναγνώριση πινακίδων κυκλοφορίας κ.ά.

Ένας  δυνατός ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας 1.500 cc

Όσον αφορά το μηχανικό σύστημα, κάτω από το καπό του νέου Jimny, είναι τοποθετημένος κατά το διαμήκη άξονα, ένας ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας 1.500 cc, που παρά τον αυξημένο κυβισμό του, είναι μικρότερος σε διαστάσεις και 15% ελαφρύτερος από τον 1.300άρη του προηγούμενου μοντέλου. Στο δρόμο το νέο Suzuki, έχει περισσότερη δύναμη σε όλο το φάσμα στροφών και κυρίως στις χαμηλές, με τις μέγιστες τιμές να είναι σημαντικά καλύτερες, με ισχύ 102 PS στις 6.000 rpm και ροπή 13,3 kgm στις 4.000 rpm. Ταυτοχρόνως, το χειροκίνητο 5άρι κιβώτιο έχει διαφορετικές σχέσεις μετάδοσης, με τον λεβιέ να μεταφέρει λιγότερους κραδασμούς και να είναι πιο ακριβής στη λειτουργία του, ενώ προσφέρεται και με αυτόματο 4άρι, με μετατροπέα ροπής, ανασχεδιασμένο με στόχο την οικονομία καυσίμου. Η μέση κατανάλωση του χειροκίνητου Jimny φτάνει τα 6,8 lt/100 km και οι εκπομπές CO2 τα 154 g/km, στον κύκλο NEDC. Με το νέο πρότυπο μέτρησης WLTP, το τελευταίο νούμερο ανεβαίνει στα 178 g/km, ενώ στην περίπτωση του αυτόματου, τα αντίστοιχα νούμερα είναι 7,5 lt/100 km και 170 g/km (WLTP: 198 g/km).

Η βιογραφία του Κ. Μήτση

Social life με την Τίνα