Ελλάδα

Πολιτική

Οικονομία

Επιχειρήσεις

Εκκλησία

Υγεία

Αυτοκίνητο

Το άρθρο της ημέρας

Άρθρογραφία

Συνεντεύξεις

Social Life με την Τίνα

SUZUKI VITARA : Νέα δυναμική εμφάνιση

Αλλάζει τους όρους του παιχνιδιού για ακόμα μια φορά, το νέοVitara που με τη νέα, δυναμική εμφάνιση και ακόμα πιο αναβαθμισμένη ποιότητα εσωτερικού, ηγείται σταθερά στην κατηγορία των SUV, με το 2018, να είναι ορόσημο για το 30ο έτος κυκλοφορίας του μοντέλου.

Το πρώτο Vitara  έκανε το ντεμπούτο του το 1988 ως πρωτοπόρος μιας ολόκληρης κατηγορίας, αυτής των καθαρόαιμων SUV με εντυπωσιακό σχεδιασμό, δυναμικό χαρακτήρα, προσφέροντας άνεση κατά την οδήγηση και εξαιρετικές επιδόσεις σε διαδρομές παντός εδάφους , ενώ η τέταρτη γενιά λανσαρίστηκε το 2015 για να καλύψει τις ανάγκες της εποχής.

Κερδίζει τις εντυπώσεις με την πρώτη ματιά

Το νέο μοντέλο, κερδίζει τις εντυπώσεις με την πρώτη ματιά, καθώς είναι εξοπλισμένο με turbo κινητήρες βενζίνης Boosterjet 1.0 και 1.4 λίτρων με τεχνολογία άμεσου ψεκασμού, σε αντικατάσταση του υπάρχοντος βενζινοκινητήρα 1.600 κ.εκ., επιτυγχάνοντας   εξαιρετικές επιδόσεις και απαράμιλλη οικονομία καυσίμου. Στον τομέα της σχεδίασης, το νέο Suzuki έχει δεχθεί   αισθητικές                                          παρεμβάσεις  στην εξωτερική σχεδίαση που συνθέτουν την κομψή και ανανεωμένη του εμφάνιση.

Πνοή φρεσκάδας στο μοντέλο-ναυαρχίδα

Η επιβλητική μάσκα με γρίλιες και ο εμπρός προφυλακτήρας, που   αποτελούν χαρακτηριστικά στοιχεία του μοντέλου, ανανεώθηκαν με την προσθήκη κάθετων γραμμών και λεπτομερειών χρωμίου που δίνουν μια πνοή φρεσκάδας στο μοντέλο-ναυαρχίδα της εταιρίας . Επίσης, τα πίσω φωτιστικά σώματα προεξέχουν πλέον προς τα έξω και σε συνδυασμό με την τεχνολογία LED ανανεώνουν και το πίσω μέρος του αυτοκινήτου εκφράζοντας ένα πρωτοποριακό συναίσθημα. Το σύνολο έρχεται να συμπληρώσει η επανασχεδιασμένη πίσω ποδιά, η οποία προσδίδει μια αίσθηση ποιότητας. Επιπλέον, πανοραμική ηλιοροφή διατίθεται στις εκδόσεις GLX, ενώ οι ζάντες αλουμινίου νέας σχεδίασης ολοκληρώνουν την εντυπωσιακή εικόνα του νέου Vitara . Η παλέτα χρωμάτων του νέου μοντέλου, η οποία αποτελείται από 7 επιλογές χρωμάτων και 8 επιλογές διχρωμίας έχει ανανεωθεί με την προσθήκη τριών επιπλέον επιλογών διχρωμίας: την σπορ και φωτεινή Solar Yellow Pearl / Cosmic Black Pearl, την Solar Yellow Pearl / Superior White και την εκλεπτυσμένη επιλογή Ice Grayish Blue Metallic / Cosmic Black Pearl.

Αναβαθμισμένο στιλ στο εσωτερικό

Η ποιότητα και το στυλ αναβαθμίζονται σε όλο το εσωτερικό του νέου οχήματος . Οι διαστάσεις των οργάνων έχουν σχεδιαστεί με απόλυτη ακρίβεια και με τρόπο που ταιριάζουν εξαιρετικά σ’ ένα stylish και τολμηρό SUV. Νέα έγχρωμη οθόνη LCD 4,2 ιντσών τοποθετείται στον πίνακα οργάνων και προσφέρει στον οδηγό πληθώρα πληροφοριών όπως οι λειτουργίες της τεχνολογίας Allgrip η λειτουργία Hill Control, η επιτάχυνση της βαρύτητας G, η ισχύς και η ροπή του κινητήρα, η επιτάχυνση, η χρήση φρένου καθώς και η αναγνώριση κυκλοφοριακών σημάτων. Εκτός από τον ήδη υπάρχοντα κινητήρα 1.4 Boosterjet άμεσου ψεκασμού, με τον οποίο ήταν εξοπλισμένο το Vitara , εισάγεται κι o νέος κινητήρας 1.0 Boosterjet άμεσου ψεκασμού, που ισορροπεί την ισχύ και τις χαμηλές εκπομπές ρύπων.

Ο κινητήρας K10C προσφέρει  αυξημένη ροπή στις χαμηλές στροφές

Ο υπερσυμπιεστής, με τον άμεσο ψεκασμό και η διαμόρφωση τριών κυλίνδρων σε σειρά στον συμπαγή, ελαφρύ κινητήρα K10C προσφέρουν αυξημένη ροπή στις χαμηλές στροφές, υψηλή απόδοση και χαμηλές εκπομπές ρύπων. Ο κινητήρας 1.0 Boosterjet συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων 5 σχέσεων, ενώ ο κινητήρας 1.4 Boosterjet συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων. Και οι δύο κινητήρες συνδυάζονται προαιρετικά με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων. Βέβαια , τόσο ο κινητήρας 1.0 Boosterjet, όσο και ο 1.4 Boosterjet συνδυάζονται με κίνηση στους δύο τροχούς, αλλά και με τετρακίνηση. Είναι σημαντικό να σημειώσουμε ότι με την προσθήκη του κινητήρα 1.0lt στην γκάμα εκδόσεων του ανανεωμένου   το μοναδικό τετρακίνητο με τον μικρότερο κυβισμό στο σύνολο της αγοράς.

Το ανανεωμένο Suzuki είναι το πιο φιλικό προς το περιβάλλον

Έτσι το νέο μοντέλο   συνδυάζει ακόμα περισσότερο τις εκτός δρόμου επιδόσεις με την χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, ειδικά τώρα που οι μετρήσεις καταναλώσεων και ρύπων αυστηροποιήθηκαν με αποτέλεσμα να παράγουν ακόμα μεγαλύτερες τιμές για όλες τις αυτοκινητοβιομηχανίες. Με εκπομπές ρύπων CO2 στα 129 γρ. ανά χλμ., το ανανεωμένο Suzuki είναι το πιο φιλικό προς το περιβάλλον τετρακίνητο SUV με κινητήρα βενζίνης. Το γεγονός αυτό αντικατοπτρίζεται και στα χαμηλότερα τέλη κυκλοφορίας στην αγορά των βενζινοκίνητων τετρακίνητων SUV με μόλις 154,80 ευρώ. Ομοίως, οι τιμές ρύπων και καταναλώσεων του 1.4lt Boosterjet σε σχέση με τον απερχόμενο 1.6lt VVT, παραμένουν σε αρκετά ικανοποιητικά επίπεδα:

Με προηγμένα συστήματα ασφαλείας

Το ανανεωμένο Vitara διαθέτει τώρα ένα ολοκληρωμένο πακέτο προηγμένων συστημάτων ασφαλείας τα οποία βοηθούν τον οδηγό να αποφύγει πιθανά ατυχήματα ενώ παράλληλα χρησιμοποιεί μια κάμερα και ένα αισθητήρα λέιζερ. Ο συνδυασμός της κάμερας, που εστιάζει στις μέσες και μεγάλες αποστάσεις και μπορεί επίσης να ανιχνεύσει πεζούς και τη διαγράμμιση των λωρίδων, και του αισθητήρα laser, που επικεντρώνεται στις μικρές αποστάσεις και στη νυχτερινή ανίχνευση, εξασφαλίζει εξαιρετικά αποτελέσματα. Επειδή η Suzuki με κάθε λανσάρισμα νέου μοντέλου έχει συνηθίσει σε καινοτόμες προσθήκες στον τομέα της ασφάλειας, εντάσσει για πρώτη φορά στο πλαίσιο των προηγμένων συστημάτων ασφαλείας Suzuki Safety Support που φέρει , το Σύστημα Αναγνώρισης Τυφλού Σημείου (BlindSpotMonitor), το Σύστημα Υποβοήθησης Οπίσθιας Διασταυρούμενης Κυκλοφορίας (Rear Cross Traffic Control), το Σύστημα Αναγνώρισης Σημάτων Κυκλοφορίας (Traffic Sign Recognition), το οποίο γνωρίσαμε πρώτη φορά στο νέο Jimny.

Διατηρεί  ασφαλή απόσταση, από προπορευόμενο όχημα

Επιπλέον συστήματα ασφαλείας που διαθέτει το μοντέλο είναι τα Σύστημα αποφυγής αλλαγής λωρίδας, Σύστημα Προειδοποίησης εκτροπής, Σύστημα Hill Hold, Σύστημα Hill Descent Control και Adaptive Cruise Control. Το νέο μοντέλο , στις εκδόσεις με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διαθέτει τώρα το σύστημα Adaptive Cruise Control (ACC) με την λειτουργία Stop & Go η οποία επιπλέον βοηθά την επιτάχυνση και την πέδηση διατηρώντας ασφαλή απόσταση (ανιχνεύοντας την βάσει του χιλιοστομετρικού ραντάρ) από το προπορευόμενο όχημα. Η ταχύτητα που καθορίζει ο οδηγός αποτελεί το μέγιστο όριο ταχύτητας. Το σύστημα Αναγνώρισης Τυφλού Σημείου – Blind Spot Monitor (BSM) και το Σύστημα Υποβοήθησης Οπίσθιας Διασταυρούμενης Κυκλοφορίας – Rear Cross Traffic (RCTC) αποτελούν καινοτόμες προσθήκες στον τομέα της ασφάλειας και παρουσιάζονται για πρώτη φορά σε μοντέλο της μάρκας Suzuki.

Με σύστημα υποβοήθησης πέδησης

Καθοδόν το νέο Vitara αξιοποιεί μία κάμερα και έναν αισθητήρα λέιζερ για να ανιχνεύσει τον κίνδυνο σύγκρουσης με ένα προπορευόμενο όχημα ή με πεζό. Στην περίπτωση αυτή, με σκοπό να μειωθεί η πιθανότητα σύγκρουσης ειδοποιεί αρχικά τον οδηγό μέσω λυχνίας και ηχητικού μηνύματος, στην συνέχεια αυξάνει τη δύναμη πέδησης, εάν διαγνωσθεί υψηλή πιθανότητα σύγκρουσης και ο οδηγός φρενάρει εξαιρετικά απότομα, ενώ αν δεν υπάρξει κάποια αντίδραση από τον οδηγό ενεργοποιεί αυτόματα τα φρένα, αφού η πιθανότητα σύγκρουσης έχει αυξηθεί.  Το σύστημα Adaptive Cruise Control με την λειτουργία Stop & Go διατίθεται στις εκδόσεις με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων και βοηθά τον οδηγό στην επιτάχυνση και την πέδηση διατηρώντας παράλληλα μια ασφαλή απόσταση από το προπορευόμενο όχημα. Το Adaptive Cruise Control με την λειτουργία Stop & Go μπορεί να φρενάρει σταματώντας εντελώς το αυτοκίνητο, παρέχοντας στον οδηγό πρόσθετη υποστήριξη για παράδειγμα σε κυκλοφοριακή συμφόρηση.

Ανιχνεύει ένα όχημα όταν προσεγγίζει

Παράλληλα, το σύστημα Αναγνώρισης Τυφλού Σημείου είναι ένα σύστημα που ανιχνεύει ένα όχημα όταν προσεγγίζει τα πίσω τυφλά σημεία σε κάθε πλευρά του οχήματος. Όταν ένα όχημα βρίσκεται ή πλησιάζει στα τυφλά σημεία κάθε πλευράς του οχήματος, στον αντίστοιχο εξωτερικό καθρέφτη εμφανίζεται μια προειδοποιητική ένδειξη. Αν ο οδηγός ενεργοποιήσει το φλας προκειμένου να αλλάξει λωρίδα κυκλοφορίας, τότε η ένδειξη αναβοσβήνει και συνοδεύεται και από ηχητική ειδοποίηση. Το σύστημα βοηθά τον οδηγό να κάνει τους απαιτούμενους ελιγμούς στους χώρους στάθμευσης με περισσότερη ασφάλεια. Συγκεκριμένα, σε ταχύτητες έως και 8 χλμ/ώρα κι ενώ το όχημα κινείται με την όπισθεν, χρησιμοποιεί ταυτόχρονα τους δύο πλευρικούς αισθητήρες οι οποίοι βοηθούν τον οδηγό προειδοποιώντας ότι πλησιάζουν οχήματα σε κάθε πλευρά του οχήματος όταν εξέρχεται από χώρο στάθμευσης. Εάν εντοπιστεί ένα όχημα, ο οδηγός λαμβάνει οπτικοακουστική ειδοποίηση στην οθόνη του πίνακα οργάνων. Αυτό βοηθάει τον οδηγό να χειριστεί με μεγαλύτερη ασφάλεια την έξοδο του από χώρους στάθμευσης όπου η ορατότητα δεν είναι καλή σε όλες τις πλευρές του οχήματος

Η βιογραφία του Κ. Μήτση