Ελλάδα

Πολιτική

Οικονομία

Επιχειρήσεις

Εκκλησία

Υγεία

Αυτοκίνητο

Το άρθρο της ημέρας

Άρθρογραφία

Συνεντεύξεις

Social Life με την Τίνα

VOLVO XC 90 : Σημαντική πορεία κυριαρχίας

Συνεχίζει την   εντυπωσιακή πορεία κυριαρχίας ανάμεσα στα μεγάλα SUV, στην ελληνική αγορά, το Volvo XC90, μία πορεία κορυφαίων πωλήσεων που ξεκίνησε από το λανσάρισμά του και συνεχίζεται με αμείωτο ρυθμό και το 2017.Μάλιστα, το πρώτο εξάμηνο της φετινής χρονιάς το δυνατό όχημα , κατέγραψε 98 ταξινομήσεις, που του χαρίζουν μερίδιο 41,5% στην κατηγορία του , καθώς τέσσερα στα δέκα μεγάλα SUV που πωλήθηκαν στην Ελλάδα από την αρχή του έτους είναι XC90 , με το μερίδιο αυτό , να είναι υπερδιπλάσιο του μοντέλου που ακολουθεί στη δεύτερη θέση. Να σημειωθεί πως η κατηγορία των μεγάλων SUV είναι πολύ ιδιαίτερη, με τον ανταγωνισμό να είναι έντονος.

Κορυφαίοι κατασκευαστές παρουσιάζουν πολυτελή μοντέλα με ότι πιο προηγμένο διαθέτουν τεχνολογικά καθώς οι υποψήφιοι αγοραστές είναι πολύ απαιτητικοί και δαπανούν ένα αρκετά σεβαστό ποσό για την αγορά αυτοκινήτου. To XC90 ήταν το πρώτο αυτοκίνητο της ανανεωμένης Σειράς 90 της Volvo, αποτελώντας το πρώτο μοντέλο της σουηδικής μάρκας   βασισμένο στη SPA (Scalable Product Architecture), τη Μεταβλητή Αρχιτεκτονική Προϊόντος πάνω στην οποία ακολούθησαν τους τελευταίους μήνες τα τρία υπόλοιπα μοντέλα της Σειράς 90 (S90, V90 και V90 Cross Country).

Όμως στο νέο XC60 η Volvo παρουσίασε και κάποιες νέες τεχνολογίες άνεσης και ασφάλειας, με κοινό χαρακτηριστικό την ενεργή υποβοήθηση στο σύστημα διεύθυνσης. Τα νέα συστήματα ασφάλειας έχουν σχεδιαστεί έτσι ώστε να παρέχουν αυτόματη ενεργή υποβοήθηση στο τιμόνι και δίνουν τη δυνατότητα στον οδηγό για ακόμα καλύτερο έλεγχο του αυτοκινήτου, προκειμένου να αποφύγει πιθανές επικείμενες συγκρούσεις. Πλέον, οι τεχνολογίες αυτές είναι άμεσα διαθέσιμες και στο XC90.

Πιο συγκεκριμένα, το δυνατό μοντέλο   διαθέτει   πλέον στο βασικό του εξοπλισμό, το Oncoming Lane Mitigation (Σύστημα Αποφυγής Οδήγησης στο Αντίθετο Ρεύμα), το οποίο χρησιμοποιεί την ενεργή υποβοήθηση τιμονιού για να συμβάλει στην αποτροπή των μετωπικών συγκρούσεων. Το σύστημα αυτό βοηθά τους οδηγούς να αποφύγουν συγκρούσεις με αντίθετα ερχόμενα οχήματα. Το σύστημα προειδοποιεί τον οδηγό όταν αυτός κινείται ακούσια έξω από τη λωρίδα του και στο αντίθετο ρεύμα, παρέχοντάς του στη συνέχεια ενεργή υποβοήθηση στο τιμόνι, ώστε να τον οδηγήσει πίσω στη σωστή λωρίδα κυκλοφορίας και έξω από την τροχιά κάποιου αντίθετα ερχόμενου οχήματος.

Το συγκεκριμένο σύστημα είναι ενεργό για ταχύτητες ανάμεσα στα 60 και τα 140 χλμ./ώρα. Ειδικότερα, τo XC90 ήταν το πρώτο αυτοκίνητο της ανανεωμένης Σειράς 90 της Volvo,   αποτελώντας το πρώτο μοντέλο της σουηδικής μάρκας   βασισμένο στη SPA (Scalable Product Architecture), τη Μεταβλητή Αρχιτεκτονική Προϊόντος πάνω στην οποία ακολούθησαν τους τελευταίους μήνες τα τρία υπόλοιπα μοντέλα της Σειράς 90 (S90, V90 και V90 Cross Country). Παράλληλα, πριν μερικές μέρες παρουσιάστηκε και το νέο XC60, το μεσαίο SUV της εταιρίας που επίσης είναι «χτισμένο» στη SPA και που κάνει προσιτά τα χαρακτηριστικά της Σειράς 90 σε ευρύτερο κοινό και σε πιο μικρό, πιο compact σχήμα.

Επίσης , στον   προαιρετικό εξοπλισμό το νέο μοντέλο διαθέτει, την ενεργή υποβοήθηση τιμονιού όπως αυτή εφαρμόζεται και στη νέα γενιά του Blis, του γνωστού συστήματος επιτήρησης τυφλών σημείων, με στόχο να μειωθεί το ενδεχόμενο συγκρούσεων σε περιπτώσεις αλλαγής λωρίδας. Αν ανιχνευθεί κίνδυνος από επερχόμενο άλλο όχημα πίσω από το XC90, το Blis πλέον λειτουργεί ανακατευθύνοντας το αυτοκίνητο πίσω στη λωρίδα του.

Υπενθυμίζεται ότι στο βασικό εξοπλισμό του XC90 ανήκει και το Pilot Assist, το προηγμένο σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης της Volvo, ενεργό σε δρόμους με σχετικά καλή σήμανση των λωρίδων κυκλοφορίας στο οδόστρωμα και για ταχύτητα μέχρι τα 130 χλμ./ώρα.

Η βιογραφία του Κ. Μήτση