Ελλάδα

Πολιτική

Οικονομία

Επιχειρήσεις

Εκκλησία

Υγεία

Αυτοκίνητο

Το άρθρο της ημέρας

Άρθρογραφία

Συνεντεύξεις

Social Life με την Τίνα


Γιώργος Γεωργαντάς: «Ψηφιακά και πιο απλά οι αδειοδοτήσεις»

«Προτεραιότητά μας είναι το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης να έχει την ιδιοκτησία όλων των δεδομένων του ελληνικού Δημοσίου, πλην φυσικά των διαβαθμισμένων, έτσι ώστε να μπορεί ο πολίτης από μία κεντρική ψηφιακή πύλη να αντλεί όλα τα στοιχεία που είναι απαραίτητα για τις προσωπικές και επαγγελματικές του συναλλαγές με το Δημόσιο», σημειώνει στη συνέντευξή του στη «Βραδυνή της Κυριακής» o υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης για θέματα Απλούστευσης Διαδικασιών Γιώργος Γεωργαντάς.

Ποιο είναι το στοίχημα που πρέπει να κερδίσει η νέα κυβέρνηση; Τι είναι αυτό που τη διακρίνει από την προηγούμενη της;

«Το μεγάλο στοίχημα της κυβέρνησης, όπως έχει τονίσει και ο πρωθυπουργός, είναι να επαναφέρει την Ελλάδα σε μια τροχιά ισχυρής και συνεχούς ανάπτυξης, χωρίς κοινωνικούς αποκλεισμούς. Τα τελευταία τέσσερα χρόνια, οι αναιμικοί ρυθμοί ανάπτυξης μας έφεραν μπροστά σε περιοριστικές δυσκολίες, ιδίως όσον αφορά την αποπληρωμή του Χρέους. Η επίτευξη, λοιπόν, υψηλών ρυθμών ανάπτυξης μέσα από ένα γενναίο πρόγραμμα επενδύσεων, μείωση των φορολογικών συντελεστών για όλους και αναβάθμισης των θεσμών, είναι, νομίζω, το μεγάλο στοίχημα που καλούμαστε να πετύχουμε. Η προηγούμενη κυβέρνηση συμβολίζει την Ελλάδα των υψηλών φόρων, των αναπτυξιακών περιορισμών, της έλλειψης δημόσιας ασφάλειας και των κατάφορων θεσμικών παρεμβάσεων. Η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη, με συγκεκριμένη στοχοθεσία και μελετημένη αντίληψη των προβλημάτων, θα εφαρμόσει ένα κοστολογημένο φιλοαναπτυξιακό πρόγραμμα, που θα ωφελήσει όλους ανεξαιρέτως τους πολίτες και θα οδηγήσει την Ελλάδα σε μια νέα εποχή».

Ποιες είναι οι προτεραιότητες που έχετε στο χαρτοφυλάκιό σας;

«Έχουμε ήδη ξεκινήσει διαβουλεύσεις και συντάσσονται μελέτες για να κινηθούμε γρήγορα στην άρση των γραφειοκρατικών εμποδίων στις συναλλαγές πολίτη – κράτους, απλουστεύοντας το επίπεδο διαδικασιών και εγγράφων. Προτεραιότητά μας είναι το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης να έχει την ιδιοκτησία όλων των δεδομένων του ελληνικού Δημοσίου, πλην φυσικά των διαβαθμισμένων, έτσι ώστε να μπορεί ο πολίτης από μία κεντρική ψηφιακή πύλη, είτε από τον προσωπικό του υπολογιστή είτε από το ΚΕΠ, να αντλεί όλα τα στοιχεία που είναι απαραίτητα για τις προσωπικές και επαγγελματικές του συναλλαγές με το Δημόσιο. Κινούμαστε με βάση το αξίωμα ότι το κράτος είναι ένα, μία ενιαία οντότητα, άρα θα πρέπει να υπάρχει η διαλειτουργικότητα που απαιτείται για να μην ταλαιπωρείται ο πολίτης».

Ποια θεωρείτε ως πιο μεγάλη δυσκολία;

«Το Δημόσιο, λόγω της πολυνομίας αλλά και της κακής νομοθέτησης, διαχρονικά, έχει δημιουργήσει γραφειοκρατικούς μηχανισμούς που του στερούν την αποτελεσματικότητα και την ταχύτητα που θα μπορούσε να έχει. Το πρόβλημα αυτό, έχει βαθιές ρίζες στην ελληνική Δημόσια Διοίκηση, και δυστυχώς έχει δημιουργηθεί και ανάλογη νοοτροπία. Η απουσία απλών και ξεκάθαρων κανόνων με καθολική ισχύ, η ανυπαρξία στοχοθεσίας και κεντρικού σχεδιασμού, αλλά και η μεγάλη πολυπλοκότητα στις διαδικασίες, ακόμα και όσον αφορά τη λήψη αποφάσεων σε ανώτατο εκτελεστικό επίπεδο, μας κρατούν πίσω. Είναι, πλέον, επιτακτική ανάγκη, με συγκεκριμένες οργανωσιακές και νομοθετικές παρεμβάσεις και άμεσες μεταρρυθμίσεις, η κατάσταση να αλλάζει ριζικά».

Ποιο είναι το πρώτο πράγμα που έχετε δρομολογήσει στο χαρτοφυλάκιό σας;

«Αυτή τη στιγμή επιχειρούμε την καταγραφή όλων των πράξεων της Διοίκησης που αφορούν τον πολίτη ως οικογενειάρχη, ως επαγγελματία, ως επιχειρηματία αλλά και ως ασφαλισμένο, έτσι ώστε να έχουμε μία πλήρη εικόνα του όγκου των συναλλαγών του πολίτη με το κράτος. Αμέσως μετά, με την υποστήριξη ειδικών συμβούλων αλλά και τη διαβούλευση με όλους τους εμπλεκόμενους, θα προσπαθήσουμε να απλουστεύσουμε τις διαδικασίες αυτές, καταργώντας όσες έχουν το χαρακτήρα της επικάλυψης ή αξιολογηθούν ως μη αναγκαίες. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, εκτιμούμε ότι έως το τέλος του έτους, θα μπορέσουμε να απλουστεύσουμε πολλές από τις 270 διαδικασίες αδειοδοτήσεων διαφόρων υπουργείων, οι οποίες ήδη εξετάζονται από τα στελέχη του υπουργείου μας. Η άμεση προτεραιότητα θα δοθεί σε διαδικασίες που άπτονται των υπουργείων Προστασίας του Πολίτη και Αγροτικής Ανάπτυξης».

Θα αναβαθμιστεί ο ρόλος των ΚΕΠ;

«Τα ΚΕΠ επιτέλεσαν και επιτελούν ένα κομβικό ρόλο στην εξυπηρέτηση του πολίτη, και η αξιοπιστία τους είναι αναγνωρίσιμη από όλους. Αυτή τη στιγμή, όμως, γίνονται και αυτά “θύμα” της ψηφιακής γραφειοκρατίας που έχει δημιουργηθεί στη χώρα και τείνουν να περιοριστούν σε ένα ρόλο διαμεσολαβητικό, ανάμεσα στις Υπηρεσίες. Αυτό θ’ αλλάξει. Τα ΚΕΠ θα ενισχυθούν και θα αποτελέσουν τον κεντρικό άξονα της προσπάθειας του υπουργείου μας για την άμεση και ολοκληρωμένη εξυπηρέτηση του πολίτη, μέσω μιας κεντρικής ψηφιακής πύλης»

Ποια είναι η πρωτοτυπία για το νέο υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης;

«Για πρώτη φορά υπάρχει ένα υπουργείο με αυτή τη μορφή και με αυτές τις αρμοδιότητες. Επίσης για πρώτη φορά υπάρχει υφυπουργός αρμόδιος αποκλειστικά για την απλούστευση των διαδικασιών. Το υπουργείο δομείται από την αρχή, παίρνοντας αρμοδιότητες τόσο από το -πρώην- υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής όσο και από το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης. Η σύζευξη των αρμοδιοτήτων και ο συνδυασμός των στόχων κινείται με γνώμονα έναν κεντρικό, που εκτείνεται σε βάθος τετραετίας, στόχο: να μπορέσουμε να μετασχηματίσουμε συνολικά τη Δημόσια Διοίκηση απαλλάσοντάς την από τους θεσμικούς και γραφειοκρατικούς περιορισμούς του παρελθόντος, και στο τέλος αυτής της διαδρομής να μπορεί ο πολίτης να αντλεί από μία κεντρική ψηφιακή πύλη όλα τα στοιχεία που τον αφορούν, χωρίς να χρειάζεται να τρέχει σε πολλά διαφορετικά σημεία».

Συντάκτης

Η βιογραφία του Κ. Μήτση

Social life με την Τίνα