Ελλάδα

Πολιτική

Οικονομία

Επιχειρήσεις

Εκκλησία

Υγεία

Αυτοκίνητο

Το άρθρο της ημέρας

Άρθρογραφία

Συνεντεύξεις

Social Life με την Τίνα

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ : Ολοκληρώνεται ένα ικανό οδικό δίκτυο

Την πεποίθηση ότι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών , θα ανοίξει νέα έργα, νέα μέτωπα, τόσο στον Ε65, όσο και στα συνοδά έργα τις Εγνατίας,   εξέφρασε ο υπουργός Χρήστος Σπίρτζης, , επισημαίνοντας τις συνδέσεις με τα αστικά κέντρα που δεν έχουν ολοκληρωθεί στην Παρα-Ιόνια και βέβαια στην ωρίμανση και στην έναρξη του έργου της σύνδεσης της Ιόνιας Οδού και της Εγνατίας με την Αλβανία.

«Είναι κάτι που το χρωστάμε και στην Ήπειρο και στην ολοκλήρωση των οδικών αξόνων που επιτέλους μπορούμε να λέμε σαν χώρα ότι έχουμε ένα στοιχειώδες ικανό σε εύρος δίκτυο, για να κινούμαστε με ασφάλεια και για να αναβαθμίσουμε και τις αστικές μεταφορές και τις εμπορευματικές μεταφορές», είπε την Πέμπτη 3 Αυγούστου, παρουσία του γενικού γραμματέα Υποδομών και Μεταφορών   Θάνου Βούρδα, των εκπροσώπων της Ιονίας οδού, στην παράδοση στην κυκλοφορία του τμήματος, μήκους 14 χλμ. από την Πέρδικα στα Ιωάννινα έως τον ανισόπεδο κόμβο Εγνατίας , ο κ. Σπίρτζης , σημειώνοντας : «Θα ήθελα να ευχαριστήσω όλους τους δημόσιους λειτουργούς, τους νομικούς συμβούλους, την υπηρεσία, τους τεχνικούς συμβούλους, που συνέβαλαν στην ολοκλήρωση του έργου.

Θα ήθελα να ευχαριστήσω διαχρονικά και τους φορείς της πόλης.» Συνεχίζοντας , αφού ευχαρίστησε τα στελέχη της εταιρείας και του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ηπείρου, λέγοντας   ότι «είναι κοινός τόπος, κοινός στόχος όλων να περάσουμε την κρίση» ανέφερε «Πρέπει να φτιάξουμε την δική μας αγορά, να κάνουμε την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας. Το οδικό και το σιδηροδρομικό δίκτυο έχει τη δική του αξία για να το πετύχουμε αυτό. Κινούμαστε στο στρατηγικό σχεδιασμό των υποδομών για να υπηρετήσουμε την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας και η Δυτική Ελλάδα και η Ήπειρος έχει όλα τα πλεονεκτήματα για να έχει ένα πολύ μεγάλο ποσοστό σε αυτό το παραγωγικό κομμάτι της χώρας και το πρώτο που έχει είναι το ανθρώπινο δυναμικό.»

Ολοκληρώνοντας , ευχαρίστησε τον Σταύρο Καλογιάννη, που ήταν παρών   σημειώνοντας: «Μπορεί να διαφωνούμε στο σύστημα των έργων και σε πολλά πολιτικά, αλλά θα ήθελα να τονίσω με την ευκαιρία ότι τα έργα δεν ανήκουν, σε καμία κυβέρνηση, σε κανένα υπουργό, σε κανένα περιφερειάρχη ή δήμαρχο, ανήκουν στον ελληνικό λαό που τα πληρώνει και όλοι όσοι έχουμε περάσει από αυτές τις θέσεις κρινόμαστε και συμβάλλουμε με την ολοκλήρωση των έργων».

Παίρνοντας τον λόγο ο κ. Βούρδας, επισήμανε την οριστική άρση της απομόνωσης της Ηπείρου και των Ιωαννίνων με την παράδοση του τελευταίου κομματιού της Ιόνιας Οδού. Στη συνέχεια ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών , απαντώντας σε αντίστοιχη ερώτηση δημοσιογράφου, τόνισε  :«Το επόμενο διάστημα θα γίνουν τα συνοδά έργα, που δεν είχαν προβλεφθεί στον σχεδιασμό, δηλαδή θα ωριμάσει το έργο της σύνδεσης με τα μεγάλα αστικά κέντρα της Ιονίας Οδού που δεν είχαν καν προβλεφθεί, η σύνδεση με την Παρά – Ιόνια, το ξεκόλλημα της Παρά-Ιόνιας που ήταν το ίδιο μπερδεμένη και κολλημένη όπως τα έργα παραχωρήσεων και βέβαια η δημοπράτηση και η σύνδεση της Ιονίας και της Εγνατίας Οδού με την Αλβανία.

Ο Ε65. Ολοκληρώνεται όλη η διαδικασία με τις διευθύνσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για το νότιο τμήμα. Ολοκληρώνεται επίσης η διαπραγμάτευση που κάνουμε με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα για το Βόρειο Τμήμα.» για να προσθέσει «Τα έργα υποδομών δεν είναι μόνο οι αυτοκινητόδρομοι. Για εμάς οι αυτοκινητόδρομοι θα ολοκληρωθούν όταν μπει σε λειτουργία το ηλεκτρονικό αναλογικό σύστημα διοδίων το 2018 και όταν θα υπάρχουν κοστολογήσεις στις τιμές των διοδίων πολύ πιο προσιτές για τους πολίτες και για τις εμπορευματικές μεταφορές και αυτό είναι αρκετά κοντά.

Τα έργα υποδομών στην ευρύτερη περιοχή πρέπει να βοηθούν στο να έχουμε παραγωγική δομή, στην πρωτογενή παραγωγή και στην μεταποίηση της και βέβαια να ιεραρχήσουμε, να δώσουμε βαρύτητα στις σιδηροδρομικές μεταφορές και στα εμπορευματικά κέντρα, στα λιμάνια της χώρας, στα οποία δεν βρήκαν ούτε ωριμότητες, ούτε προβλέψεις στην Προγραμματική Περίοδο 2014 – 2020, για να μπορέσουμε να τα εντάξουμε.» Απαντώντας σε ερώτηση σε σχέση με τα διόδια , ο κ. Σπίρτζης υπογράμμισε  :« Έχει συμφωνηθεί σε περιοχές που δεν υπάρχει εναλλακτική διαδρομή με εναλλακτική ασφαλής όδευση να υπάρχουν δωρεάν προσβάσεις   και να υπάρχει και ειδικό τιμολόγιο για τους καθημερινούς συχνούς χρήστες με πολύ μεγάλες εκπτώσεις.

Η λύση όμως κατά την γνώμη μας δεν είναι αυτή. Πρέπει να μπει το αναλογικό ηλεκτρονικό σύστημα, να είναι και δίκαιη η χρέωση, αλλά να βοηθήσει και σε μια διαπραγμάτευση που θα ξεκινήσουμε για την επέκταση των έργων παραχώρησης και σε χρονικό επίπεδο, αλλά και σε επίπεδο φυσικού αντικειμένου, για να γλιτώσουμε χρονοβόρες διαδικασίες. Να το εκμεταλλευτούμε αυτό και να έχουμε πραγματική – ουσιαστική μείωση της χρέωσης ανά χιλιόμετρο».

Πιο αναλυτικά, παραδόθηκε στην κυκλοφορία  το βόρειο τμήμα της Ιόνιας Οδού (Πέρδικα – Α/Κ Εγνατίας, Ιωάννινα), το τελευταίο τμήμα, 14 περίπου χιλιομέτρων, με την παράδοση του οποίου η Ιόνια Οδός γίνεται, ένας ενιαίος, ολοκληρωμένος,   σύγχρονος και ασφαλής αυτοκινητόδρομος 196 χλμ, που θα ενώνει Αθήνα – Ιωάννινα σε 3,5 ώρες, με τη διαδρομή   Αντίρριο – Ιωάννινα να καλύπτεται πλέον σε μιάμιση ώρα με ταχύτητα και ασφάλεια για το χρήστη.

Το έργο της Ιόνιας Οδού είναι προϋπολογισμού 1,025 δισ. ευρώ και προκειμένου να επιταχυνθεί η πρόοδος υλοποίησης του έργου και να ξεπεραστούν οι καθυστερήσεις που σχετίζονταν με τις απαλλοτριώσεις και το Δημόσιο, η Τέρνα   προχώρησε στην μίσθωση περισσότερων από 2.000 στρεμμάτων από περισσότερες από 360 ιδιοκτησίες.

Η βιογραφία του Κ. Μήτση

Social life με την Τίνα