«Η ευτυχία κάνει τον άνθρωπο υπερήφανο»
Αισχύλος

Η αλήθεια είναι ότι συχνά πέφτουμε στην παγίδα να σκεφτόμαστε ότι όλοι γύρω μας είναι χαρούμενοι, ενώ εμείς όχι. Στην πραγματικότητα κανείς δεν είναι συνεχώς χαρούμενος. Όλοι βιώνουν κάποια στιγμή στη ζωή τους στιγμές στρες, υπερφόρτωσης ή ακόμα και απαισιοδοξίας.

Συνήθως, ρίχνουμε τις ευθύνες στα περιττά κιλά, στην αύξηση που δεν πήραμε ή στο λαχείο που δεν κερδίσαμε, καθώς πιστεύουμε ότι κατακτώντας αυτούς ή παρόμοιους στόχους θα είμαστε πιο ευτυχισμένοι. Είναι όμως αυτό το κλειδί για την ευτυχία;

Σύμφωνα με μελέτη του Northwestern University, οι άνθρωποι έχουμε την ικανότητα να προσαρμοζόμαστε εύκολα στη νέα πραγματικότητα, όποια κι αν είναι αυτή. Πιο συγκεκριμένα, παρατηρήθηκε ότι άνθρωποι που κέρδισαν 20 εκατομμύρια στο λαχείο δεν ήταν πιο ευτυχισμένοι μετά το πέρας ενός χρόνου από τη νίκη τους. Ομοίως, άνθρωποι που υπέστησαν σωματική βλάβη μετά από κάποιο ατύχημα δεν ήταν λιγότερο χαρούμενοι από ότι πριν το ατύχημα, αφού πέρασαν κάποια χρόνια.

Με απλά λόγια υπεύθυνοι για την ευτυχία μας είμαστε εμείς οι ίδιοι. 10 απλοί τρόποι για να προσεγγίζουμε αυτή την πολυπόθητη κατάσταση σε καθημερινή βάση είναι οι ακόλουθοι:

Γυμναστείτε περισσότερο

Δημοσίευμα των New York Times υποστηρίζει ότι ένα πρόγραμμα γυμναστικής 12 ασκήσεων διάρκειας μόλις 7 λεπτών είναι όσο χρειάζεστε για τέλεια φυσική κατάσταση. Η γυμναστική δεν είναι απαραίτητη μόνο για τη φυσική μας κατάσταση αλλά και για την ψυχική μας υγεία και μάλιστα έχει αποδειχτεί ότι δρα αποτελεσματικά ενάντια στην κατάθλιψη.

Κοιμηθείτε περισσότερο

Ο ύπνος μάς είναι απαραίτητος γιατί βοηθάει το σώμα να ξεκουραστεί, τον οργανισμό να επιδιορθώσει τις φθορές και το μυαλό μας να μπορεί να συγκεντρώνεται καλύτερα. Φαίνεται όμως ότι είναι εξίσου απαραίτητος και για να νιώθουμε ευτυχισμένοι, αφού η έλλειψη ύπνου επηρεάζει περισσότερο τον ιππόκαμπο (την περιοχή του εγκεφάλου που επεξεργάζεται τις θετικές και ουδέτερες εμπειρίες) και λιγότερο την αμυγδαλή (την περιοχή όπου γίνεται η επεξεργασία των αρνητικών ερεθισμάτων).

Αφιερώστε περισσότερο χρόνο στους φίλους και την οικογένειά σου

Ακούγεται κάπως μακάβριο αλλά καλό είναι να ξέρετε ότι ένα από τα πέντε πρώτα πράγματα για τα οποία μετανιώνουν οι άνθρωποι όταν νιώθουν ότι βρίσκονται κοντά στο θάνατο είναι ότι δεν πέρασαν όσο χρόνο θα ήθελαν μαζί με τους φίλους και τους συγγενείς τους. Δεν είναι τυχαίο ότι πολλές έρευνες έχουν δείξει ότι ο χρόνος που περνάμε μαζί τους επηρεάζει σημαντικά το πόσο χαρούμενοι νιώθουμε.

Βγείτε έξω

Οι επιστήμονες εκτιμούν ότι ο χρόνος που περνάμε στον καθαρό αέρα είναι ένας σημαντικός δείκτης της ευτυχίας που νιώθουμε. Σύμφωνα μάλιστα με την American Meteorological Society νιώθουμε τα θετικά συναισθήματα στο μέγιστο όταν βρισκόμαστε σε θερμοκρασία 13,9 βαθμών Κελσίου. Έρευνα έχει δείξει ότι 20 λεπτά στο ύπαιθρο όταν έχει καλό καιρό δεν ανεβάζουν μόνο τη διάθεση αλλά διευρύνουν τους ορίζοντες της σκέψης μας και βελτιώνουν τη μνήμη.

Προσφέρετε τη βοήθειά σας

\Αν θέλετε μια αληθινά πλούσια σε θετικά συναισθήματα ζωή, τότε βάλτε σαν στόχο να βοηθάτε τους συνανθρώπους σας 100 ώρες το χρόνο (περίπου δύο ώρες την εβδομάδα). Αυτός είναι ο «μαγικός» αριθμός που εξασφαλίζει την ευτυχία, σύμφωνα με τον Έρικ Μπάρκερ, έναν από τους κορυφαίους επιστήμονες που επιχειρεί να εφαρμόσει στοιχεία από την επιστήμη της ανθρώπινης συμπεριφοράς στις συνθήκες εργασίας.

Κάντε διαλογισμό

Ο διαλογισμός είναι γνωστό ότι βοηθάει στη συγκέντρωση, την προσοχή και την καθαρότητα της σκέψης, όμως νεότερες έρευνες τον συνδέουν και με την ευτυχία. Συγκεκριμένα μελέτη που διενεργήθηκε στο Γενικό Νοσοκομείο της Μασαχουσέτης κατέληξε στο συμπέρασμα ότι ο διαλογισμός καθαρίζει το μυαλό από ό,τι του κάνει κακό και μάλιστα η θετική επίδρασή του αυξάνεται όσο περνάει ο χρόνος.

Χαμογελάστε

Ακόμη κι όταν χαμογελάμε χωρίς κανέναν απολύτως λόγο νιώθουμε καλύτερα! Όταν όμως το χαμόγελό μας συνδέεται με κάποιες θετικές σκέψεις, όπως η εικόνα μιας εξωτικής παραλίας ή η σκέψη του αγαπημένου μας η ευτυχία μας χτυπάει πραγματικά κόκκινο.