Με στόχο την ευκολότερη εξυπηρέτηση των δικαιούχων διεθνούς και επικουρικής προστασίας, ακόμη 13 γραφεία διαβατηρίων της Ελληνικής Αστυνομίας λειτουργούν σε όλη τη χώρα. Πλέον, ο χρόνος για τις διαδικασίες που απαιτούνται είναι αρκετά μικρότερος.

Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση του υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου οι δικαιούχοι απευθύνονται στα κατά τόπους γραφεία ανάλογα με τον τόπο κατοικίας τους, για να καταθέσουν τα δικαιολογητικά που απαιτούνται. Η παραλαβή των ταξιδιωτικών εγγράφων γίνεται αποκλειστικά από το Περιφερειακό Γραφείο Ασύλου Θεσσαλονίκης και το Αυτοτελές Κλιμάκιο Ασύλου Νίκαιας.

Επίσης, με οκτώ επιπλέον αστυνομικούς υπαλλήλους λειτουργεί το Γραφείο Διαβατηρίων που βρίσκεται εντός του Περιφερειακού Γραφείου Ασύλου Θεσσαλονίκης.

Σκοπός είναι η ταχύτερη έκδοση ταξιδιωτικών εγγράφων των αναγνωρισμένων προσφύγων που διαμένουν στη Βόρεια Ελλάδα. Όπως αναφέρει η ανακοίνωση, με τα νέα δεδομένα, ο αριθμός αναγνωρισμένων προσφύγων που εξυπηρετείται ημερησίως, αγγίζει τα 70 περίπου άτομα, ενώ ο χρόνος έκδοσης των ταξιδιωτικών εγγράφων έχει περιοριστεί σε λιγότερο από 30 ημέρες.

Τέλος, σύμφωνα με το Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, σήμερα αναρτήθηκε η προκήρυξη για την εγγραφή 33 δικηγόρων από την Λέσβο, 20 από τη Χίο και 15 από τη Σάμο στο Μητρώο Βοηθών Εισηγητών, καθώς και η προκήρυξη για τη στελέχωση με 95 δικηγόρους του Μητρώου Δικηγόρων.

Οι προκηρύξεις εντάσσονται στο πλαίσιο ενεργειών του υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου για την επίσπευση των διαδικασιών εξέτασης των αιτημάτων ασύλου, αλλά και παροχής νομικής συνδρομής στους αιτούντες διεθνή προστασία.