Οι πόνοι προκαλούνταν από μία κάμπια – ταινία, η οποία είχε βρει χώρο στον εγκέφαλό της, σύμφωνα με μια νέα μελέτη βασισμένη στην περίπτωσή της, η οποία δημοσιεύτηκε στις 21 Σεπτεμβρίου, στο αμερικανικό περιοδικό The American Journal of Tropical Medicine and Hygiene.

Η περίπτωση της γυναίκας, η οποία δεν έχει ταξιδέψει ποτέ στο εξωτερικό, είναι η πρώτη γηγενής περίπτωση στην Αυστραλία, σύμφωνα με τη μελέτη.

Οι προηγούμενες περιπτώσεις στη χώρα αυτή ήταν από μετανάστες ή κατοίκους οι οποίοι είχαν επιστρέψει από περιοχές όπου η ασθένεια είναι ενδημική, όπως η Αφρική, η Ασία και η Λατινική Αμερική.

Τα τελευταία επτά χρόνια η γυναίκα παραπονούνταν για πονοκεφάλους που εμφανίζονταν δύο με τρεις φορές το χρόνο και έφευγαν μόνο με συνταγογραφημένη θεραπεία.

Ωστόσο ο τελευταίος πονοκέφαλος κράτησε περισσότερο από μία εβδομάδα και συνοδεύτηκε και με άλλα σοβαρά συμπτώματα, μεταξύ των οποίων θολή κεντρική όραση.

Η μαγνητική στην οποία υποβλήθηκε στον εγκέφαλο οδήγησε τους γιατρούς στο συμπέρασμα ότι ένας όγκος ίσως ήταν η αιτία του πονοκεφάλου.

Κατά τη διάρκεια ωστόσο της διαδικασίας αφαίρεσής του διαπίστωσαν ότι στην πραγματικότητα πρόκειται για μια κύστη γεμάτη με προνύμφες ταινίας.

Μετά την αφαίρεση της κύστης, η γυναίκα δεν χρειάστηκε καμία επιπλέον θεραπεία.

Η νευροκυστερίωση είναι θανατηφόρα

Αυτή η πάθηση είναι γνωστή ως νευροκυστερίωση, η οποία μπορεί να προκαλέσει νευρολογικά συμπτώματα όταν αναπτύσσονται κύστες προνυμφών στον εγκέφαλο.

Η νευροκυστερίωση είναι θανατηφόρα, σύμφωνα με το CDC.

Τα σκουλίκια ταινίες εισβάλουν στο έντερο του οργανισμού, μέσω μιας μόλυνσης γνωστής ως ταινίαση, και κάποια από αυτά φεύγουν χωρίς να απαιτηθεί θεραπεία.

Τα παράσιτα αυτά συνήθως μεταδίδονται όταν οι άνθρωποι καταναλώνουν ωμό φαγητό –το χοιρινό είναι συχνά άμεσος ξενιστής τέτοιων σκουλικιών- ή έρχονται σε επαφή με φαγητό, νερό και έδαφος που είναι μολυσμένο με αυγά σκουλικιών.

Αντίστοιχη με της γυναίκας από την Αυστραλία ήταν και η περίπτωση ενός άνδρα από το Τέξας, ο οποίος υπέφερε από σοβαρούς πονοκεφάλους για περισσότερο από μία δεκαετία.

Σύμφωνα με τους ειδικούς, ο καλύτερος τρόπος για να προφυλαχθεί κανείς από αυτήν την ασθένεια, είναι να μαγειρεύει το φαγητό του σε ασφαλείς θερμοκρασίες, να πλένει τα χέρια του με σαπούνι πριν το φαγητό και να τρώει μόνο φαγητό που γνωρίζει ότι έχει μαγειρευτεί υπό ασφαλείς συνθήκες.