Η άνοια είναι μια δύσκολη ασθένεια, όχι μόνο για το άτομο που το περνά, αλλά και για όλους εκείνους που βρίσκονται κοντά του. Δυστυχώς, δεν υπάρχουν ακόμη πολλά που μπορούν να γίνουν για τη θεραπεία της άνοιας. Επομένως, εστιάζουμε την προσοχή μας περισσότερο στην πρόληψη παρά τη θεραπεία της.

Αυτά τα 6 καθημερινά πράγματα μπορούν πραγματικά να κάνουν τη διαφορά σύμφωνα με έρευνα.

6 καθημερινές συνήθειες μπορούν να μειώσουν τον κίνδυνο άνοιας

#1 Brain Games

Διατηρώντας τον εγκέφαλό σου ενεργό, το βοηθάς να παραμείνει δυνατός και σε φόρμα, όπως κάνεις δηλαδή με το σώμα σου και τη γυμναστική. Μπορείς να κάνεις διάφορα κουίζ, να λύνεις γρίφους, να φτιάχνεις παζλ κι άλλα παιχνίδια που θα βοηθήσουν το μυαλό σου να παραμείνει ενεργό. Ακόμα και το να προσπαθείς να θυμηθείς απ’ έξω μερικά τηλέφωνα ή τη λίστα του μανάβη μπορεί να σε βοηθήσει!

#2 Να κοιμάσαι αρκετά

Ο επαρκής ύπνος είναι προφανώς ένα από τα καλύτερα πράγματα που μπορείς να κάνεις. Ο βαθύς ύπνος βοηθά να «καθαρίσουμε» τα μυαλά μας και να οργανωθούμε. Η έρευνα δείχνει μια άμεση σχέση μεταξύ του καλού ύπνου και του μειωμένου κινδύνου εμφάνισης άνοιας ή Αλτσχάιμερ.

#3 Μουσική

Δεν είσαι ποτέ μεγάλος για να ξεκινήσεις να μαθαίνεις ένα μουσικό όργανο! Η εκμάθηση της μουσικής θα μπορούσε να μειώσει τις πιθανότητες εμφάνισης άνοιας, σύμφωνα με τους επιστήμονες. Κιθάρα, πιάνο ή οτιδήποτε άλλο θα σε βοηθήσει!

#4 Περπάτημα στη φύση

Η βόλτα στον καθαρό αέρα κάνει πολλά για το σώμα σου, ενώ σε βοηθά να σκέφτεσαι πιο θετικά, βελτιώνει την πέψη, σταθεροποιεί την αρτηριακή πίεση και βελτιώνει το ανοσοποιητικό σου σύστημα. Όλα αυτά τα πλεονεκτήματα για την υγεία μπορούν να εμποδίσουν τον εγκέφαλό σου να κατευθυνθεί προς τη λάθος κατεύθυνση.

#5 Υγιεινή διατροφή και άσκηση

Τα τρόφιμα που είναι υγιή για την καρδιά σου, παίζουν επίσης ρόλο στη διατήρηση της υγείας του εγκεφάλου σου. Οι κανόνες είναι απλοί: Απόφυγε το αλάτι, τα κορεσμένα λίπη και τα επεξεργασμένα τρόφιμα. Επίλεξε λαχανικά, φρούτα, προϊόντα ολικής αλέσεως, ξηρούς καρπούς, όσπρια, ψάρια και κρέατα χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά. Είναι επίσης καλύτερο να αποφεύγεις το αλκοόλ όσο το δυνατόν περισσότερο για να διατηρείς την καρδιά και το μυαλό σου σε άριστη κατάσταση.

Παράλληλα, ένας γρήγορος περίπατος μπορεί να κάνει θαύματα για την υγεία σου. Η συχνή άσκηση και η υγιεινή διατροφή μειώνουν πάρα πολύ τον κίνδυνο παθήσεων που σχετίζονται με την ηλικία, συμπεριλαμβανομένης της άνοιας.

#6 Ασκήσεις αναπνοής

Η επιστήμη έχει αποδείξει ότι οι ασκήσεις αναπνοής μπορούν να είναι εξαιρετικά ευεργετικές για την υγεία σου. Οι ασκήσεις προσοχής και αναπνοής κρατούν το μυαλό σου σε εγρήγορση και ενεργοποιούν ορισμένα μέρη του εγκεφάλου που συνήθως “κοιμούνται”.

Οι παραπάνω προτάσεις μπορούν να ωφελήσουν συνολικά την ψυχολογία και την υγεία σου, επομένως μην χάνεις χρόνο, υιοθέτησε αυτές τις υγιεινές συνήθειες.