Ποιοτικό, με εντυπωσιακό εσωτερικό, το Clio επιστρέφει στην 5η γενιά του με hi-tech εικόνα, δυνατότητες ημι-αυτόνομης οδήγησης και βελτιωμένα όλα τα χαρακτηριστικά που το έκαναν να ξεχωρίζει στα supermini. Στη χώρα μας από 13.490 ευρώ.

Οι ριζοσπαστικές αλλαγές ήρθαν στο εσωτερικό. Ο νέος διάκοσμος, προσφέρει πιο hi-tech αίσθηση σε σχέση με το παρελθόν, με την οθόνη αφής 9,3’’ (7’’ στις βασικές εκδόσεις) αλά τάμπλετ στην κορυφή της κεντρικής κονσόλα για το infotainment να είναι τοποθετημένη σε εξαιρετικό σημείο και να κλέβει την παράσταση. Το νέο τιμόνι διαθέτει πιο συμπαγή αερόσακο και προσφέρει καλύτερη ορατότητα για τον πίνακα οργάνων που μπορεί να είναι και εντελώς ψηφιακός με οθόνες 7’’ ή και 10’’. Τα γραφικά αλλάζουν μορφή ανάλογα με το επιλεγμένο πρόγραμμα στο Multi-Sense (Eco, Sport και το διαμορφώσιμο MySense).

Οι τρεις πρώτες εξοπλιστικές εκδόσεις (Authentic, Expression και Dynamic) θα καλύψουν το μεγαλύτερο μέρος της ζήτησης, με τις RS Line και Initiale Paris να προσφέρουν αρκετές αισθητικές αναβαθμίσεις. Όλες οι τεχνολογίες συνδεσιμότητας είναι παρούσες, με το σύστημα πλοήγησης να έχει πρόσβαση στα Google Places και το infotainment να έχει τη δυνατότητα αναβάθμισης μέσω διαδικτύου (Over-The-Air). Ο εξοπλισμός από πλούσιος μπορεί να φτάσει και σε επίπεδο… τα πάντα όλα, με αιχμή του δόρατος το σύστημα αυτόνομης οδήγησης 2ης γενιάς Highway & Traffic Jam Companion που διατηρεί το αυτοκίνητο στη λωρίδα του και πίσω από το προπορευόμενο όχημα, με ταχύτητες έως 160 km/h.  

Οι τιμές του νέου Clio ξεκινούν από τα 13.490 ευρώ, στην έκδοση 1.0 SCe 75 PS με τον ατμοσφαιρικό χιλιάρη κινητήρα βενζίνης. Το μεγαλύτερο βάρος όμως θα πέσει στις νέες υπερτροφοδοτούμενες εκδόσεις με τον 3κύλινδρο 1.0 TCe 100 PS (από 14.690 ευρώ) και τον 4κύλινδρο 1.3 TCe 130 PS (από 20.790 ευρώ). Η πρώτη συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων είτε με αυτόματο CVT με προκαθορισμένες σχέσεις για πιο ομαλή λειτουργία, ενώ η κορυφαία αποκλειστικά με το αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων EDC. Στους κινητήρες πετρελαίου, ο αναβαθμισμένος 1.5 dCi διατίθεται σε δύο εκδόσεις με 85 (από 14.790 ευρώ) και 115 ίππους (από 19.790 ευρώ), ενώ ο συνδυασμός εδώ είναι με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων.

Ευχάριστο και… μασίφ

Οδηγήσαμε την έκδοση με τον 3κύλινδρο χιλιάρη turbo TCe 100. Με επίστρωση κυλίνδρων με πλάσμα, πολλαπλή εξαγωγής ενσωματωμένη στην κεφαλή, σφυρήλατο στρόφαλο και αρκετές ακόμα καινοτομίες, αποδίδει 100 ίππους και 160 Nm ροπής. Αρκετά δυνατός από χαμηλά και παρά τις σχετικά «μακριές» σχέσεις στο 5άρι κιβώτιο, κινεί αρκετά σβέλτα το Clio. Ακόμα και υπό πίεση η κατανάλωση δεν ξέφυγε πολύ πάνω από τα 7-8 l/100 km. Χωρίς τους συνήθης κραδασμούς που συνοδεύουν τα 3κύλινδρα σύνολα είναι και αρκετά ήσυχος χάρη και στην πολύ προσεγμένη ηχομόνωση.

Αυτό που μας έκανε περισσότερη εντύπωση στη νέα… Μούσα των Γάλλων, δεν ήταν τόσο τα βελτιωμένα δυναμικά της χαρακτηριστικά, που, ούτως ή άλλως, και στο παρελθόν μιλούσαμε για ένα ευκίνητο, ευθύβολο και εντέλει ένα από τα πιο ευχάριστα supermini. Την μεγαλύτερη αίσθηση στο σύντομο test drive, μας έκανε ο πραγματικά «μασίφ» τρόπος που περνούσε το νέο Clio πάνω από τις… κακουχίες του ελληνικού οδοστρώματος.

Η γνώριμη, σχετικά σφιχτή αίσθηση της ανάρτησης που ελέγχει με ακρίβεια τις κινήσεις του αμαξώματος παραμένει και με το παραπάνω, ενώ ταυτόχρονα η άνεση είναι ακόμη υψηλότερου επιπέδου με τις όποιες… αναταράξεις να μένουν εκτός καμπίνας. Το τιμόνι μπορεί να είναι λίγο πιο «ελαφρύ» και λιγότερο επικοινωνιακό απ’ ό,τι θα θέλαμε, αλλά η ευχάριστη συνολικά αίσθηση παραμένει. Θα συμφωνήσουμε απόλυτα με τους ανθρώπους της γαλλικής εταιρίας που λένε ότι αυτό είναι το καλύτερο Clio… ever.

Πριν κλείσουμε, σημειώστε και τα εξής: πλήρη εργοστασιακή εγγύηση 5 ετών, δωρεάν οδική βοήθεια για 3 χρόνια, δωρεάν ασφάλιση 6 μηνών και 500 ευρώ έκπτωση για το λανσάρισμα. Δεν είναι και λίγα…