Lynk & Co 02: Ηλεκτρικό coupe SUV
Σμιλεμένο με έντονα χαρακτηριστικά αλά coupe, το 02 είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό της Lynk & Co στην Ευρώπη και πάτησε Ελλάδα με ανταγωνιστική τοποθέτηση στα C-SUV.

Την κινεζική Lynk & Co, τη γνωρίσαμε στη χώρα μας μέσα στο 2024 με το plug-in υβριδικό SUV 01. Μιλάμε για μία εταιρία που βρίσκεται στην ομπρέλα του ομίλου Geely. Τι εστί Geely; Είναι ο όμιλος που ελέγχει μεταξύ άλλων τις τύχες εταιριών όπως η Volvo, η smart και η Lotus και αυτό από μόνο του λέει πολλά για το μέγεθος και την αξία του.
Εν προκειμένω, η Lynk & Co εισέρχεται ακόμα πιο δυναμικά στην ευρωπαϊκή αγορά με ένα αμιγώς ηλεκτρικό SUV με χαρακτηριστικά coupe, το 02 που γνωρίσαμε από κοντά σε μία ξεχωριστή εκδήλωση στις εγκαταστάσεις της εταιρίας στο Μαρούσι (Lynk & Co space Athens).
Από την πλούσια μηχανολογική βάση του ομίλου, η νέα δημιουργία της εταιρίας έχει «δανειστεί» την πλατφόρμα Sustainable Experience Arhitecture (SEA), πάνω στην οποία έχει χτιστεί. Για να καταλάβετε τι εννοούμε, την ίδια πλατφόρμα μοιράζεται με το Volvo EX30 και τα smart #1 και #3. Με μήκος 4.460 mm, πλάτος στα 1.845 mm και ύψος στα 1.575 mm, τοποθετείται στα C-SUV, ενώ το μεταξόνιο των 2.755 mm υπόσχεται καλούς χώρους παρά την έντονη κλίση της οροφής στο πίσω μέρος. Καλός είναι και ο χώρος αποσκευών με 410 λίτρα, ενώ υπάρχουν επιπλέον 15 κάτω από το εμπρός καπό (το λεγόμενο και frunk).
Η αρκετά φουτουριστική σχεδίαση κάνει σίγουρα το 02 να ξεχωρίζει. Στα highlights τα λεπτά φωτιστικά σώματα εμπρός που θυμίζουν Zeekr, η απουσία πλαισίου στις πόρτες, η κλειστή εμπρός μάσκα (ή, αν θέλετε, η απουσία της), η ενεργή γρίλια χαμηλά στον εμπρός προφυλακτήρα και φυσικά το έντονο τελείωμα της οροφής στο πίσω μέρος. Νιώθεις ότι η οροφή σβήνει στην ευμεγέθη αεροτομή στο πίσω μέρος, η οποία, μάλιστα, ενσωματώνει και τα φώτα LED σε αυτό το σημείο. Το σύνολο, με απλές και ρέουσες γραμμές, εκτός από αρκετά ξεχωριστό, δείχνει και αρκετά εντυπωσιακό από κοντά, με την έννοια του coupe SUV να ερμηνεύεται αρκετά πειστικά στην προκειμένη υλοποίηση.
Στα ενδότερα, η απαλές και ρέουσες γραμμές δημιουργούν ένα αρκετά μινιμαλιστικό περιβάλλον, με τους φυσικούς διακόπτες να περιορίζονται στους απαραίτητους, ενώ η κεντρική οθόνη αφής για το infotainment έχει διαγώνιο 15,4΄΄, ενώ αυτή για τον ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,2΄΄. Υπάρχουν δύο επιλογές διχρωμίας για τις εκδόσεις Core και More (μαύρο/γκρι και μαύρο μπλε αντίστοιχα), ενώ δεν λείπουν και οι έξυπνες λύσεις αποθήκευσης όπως η εύκαμπτη και αφαιρούμενη μονάδα με ξεχωριστές θήκες μεταξύ των εμπρός καθισμάτων.
Ο εξοπλισμός είναι πολύ πλούσιος σε κάθε περίπτωση και συμπεριλαμβάνει από τη βασική έκδοση 21 συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού, όπως Front Cross Traffic Alert (FCTA), Evasive Maneuver Assist (EMA), Lane Change Assist (LCA), Rear Cross Traffic Alert (RCTA) , Rear Collision Warning (RCW) και Intelligent Cruise Control (ICC). Σημειώστε, μάλιστα ότι υπάρχει και δυνατότητα φόρτισης εξωτερικών συσκευών από το αυτοκίνητο V2L (Vehicle-to-load), ενώ στον πλούσιο εξοπλισμό περιλαμβάνεται και η πανοραμική οροφή.
Το Lynk & Co 02 διαθέτει ένα ηλεκτρικό μοτέρ που τροφοδοτεί τους πίσω τροχούς, με την απόδοσή του να αγγίζει τους 272 ίππους και τα 323 Nm μέγιστης ροπής (αν σας θυμίζει Volvo EX30, δεν γελιέστε…).
Το κλασικό 0-100 km/h πραγματοποιείται σε 5,5΄΄, ενώ η τελική αγγίζει τα 180 km/h. Η χωρητικότητα της μπαταρίας (NMC) αγγίζει τις 66 kWh, με το 02 να έχει ενσωματωμένο φορτιστή AC 11 kW στην έκδοση Core και 22 kW στη More, ενώ επιπλέον υπάρχει και αντλία θερμότητας. H εταιρία λέει ότι η φόρτιση της μπαταρίας 400V απαιτεί 7,5 ώρες σε 11άρη φορτιστή και 4 σε 22άρη, ενώ σε ταχυφορτιστή 150 kW, χρειάζονται 30 λεπτά για τη φόρτιση από το 10 στο 80%. Η μέγιστη αυτονομία σε μεικτές συνθήκες αγγίζει τα 445 km. Όσον αφορά τώρα στις τιμές των εκδόσεων Core και More, αυτές είναι αντίστοιχα στις 38.990 και 42.990 ευρώ χωρίς την κρατική επιδότηση (- 9.000 ευρώ