Νέο Dacia Bigster: Bigger, better
Αυτό είναι το μεγαλύτερο SUV της Dacia. Υπόσχεται άπλετους χώρους, εξηλεκτρισμένη γκάμα κινητήρων και εξελιγμένα off-road χαρακτηριστικά στα C-SUV.
Είχε ανακοινωθεί πίσω στο 2021, στο στρατηγικό πλάνο Renaulution. Η Dacia στοχεύει και στην κατάκτηση του segment C. Όντας ήδη η κορυφαία μάρκα του segment Β στην Ευρώπη, η Dacia μπαίνει στην κατηγορία των C-SUV με το Bigster. Με μήκος 4,57 μέτρα (πλάτος 1,81 μέτρα και ύψος 1,71 μέτρα) και μεγάλο μεταξόνιο που αγγίζει τα 2,7 μέτρα, το μεγαλύτερο SUV στην γκάμα της Dacia, εκφράζει τις αξίες της Dacia: Ουσιαστικό αλλά cool, eco-smart, στιβαρό και περιπετειώδες.
Εξωτερικά, το μοτίβο που είδαμε και στο νέο Duster συνεχίζεται με εξαιρετικό τρόπο και εδώ. Οι γενναιόδωρες διαστάσεις ενισχύονται από τα έντονα γεωμετρικά σχήματα και τους όγκους, των οποίων οι απλές γραμμές παραπέμπουν κατευθείαν στην ουσία. Το μπροστινό μέρος είναι επίσης συμβατό με τη σχεδιαστική φιλοσοφία της Dacia, με μία φαρδιά, γυαλιστερή μαύρη γρίλια και το εμβληματικό σήμα «Dacia link» στο κέντρο της. Η μπροστινή και πίσω ποδιά είναι βαμμένες από την κατασκευή τους για μεγαλύτερη ανθεκτικότητα, ενώ τα περιμετρικά προστατευτικά είναι κατασκευασμένα από ένα υλικό που αποτελείται από ανακυκλωμένα υλικά και ονομάζεται Starkle.
Στο εσωτερικό του νέου Bigster οι σχεδιαστές έδωσαν μεγάλη βάση στα ουσιώδη: χώροι, εργονομία και άνεση. Σημειώστε, μάλιστα, ότι τα 667 λίτρα του χώρου αποσκευών αποτελούν κορυφαία τιμή για την κατηγορία. Εδώ ξεχωρίζει ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 10’’, αλλά και η κεντρική οθόνη αφής 10,1”. Τις δύο οθόνες ενώνει αισθητικά μία κομψή πράσινη λωρίδα, ενώ η σχεδιαστική υπογραφή του γνωστού «Υ» της Dacia τονίζει την αισθητική σχέση του εσωτερικού με την εξωτερική σχεδίαση του νέου Bigster (από τους αεραγωγούς και την επένδυση των χειρολαβών, μέχρι τη φωτιστική υπογραφή στα μπροστινά και πίσω LED φωτιστικά σώματα). Το ασύμμετρα (40/20/40) αναδιπλούμενο πίσω κάθισμα διαθέτει λειτουργία «Easy Fold», ενώ δεν λείπουν και οι «έξυπνες» λύσεις, όπως το σύστημα YouClip, που περιλαμβάνει μία πληθώρα από χρήσιμα αξεσουάρ.
Στην γκάμα των μηχανικών συνόλων έχουμε το Bigster HYBRID 155 και το HYBRID 140. Το Dacia Bigster είναι το πρώτο μοντέλο του Renault Group που κινείται από το ολοκαίνουργιο σύστημα κίνησης HYBRID 155, συνδυάζοντας έναν 4κύλινδρο βενζινοκινητήρα 107 ίππων, δύο ηλεκτροκινητήρες (έναν ηλεκτροκινητήρα 50 ίππων και έναν κινητήρα μίζα/γεννήτρια υψηλής τάσης), μία μπαταρία 1,4 kWh (230V), και αυτόματο ηλεκτρικό κιβώτιο ταχυτήτων. Διαθέτει τέσσερις ταχύτητες για τον κινητήρα εσωτερικής καύσης και άλλες δύο για τους ηλεκτροκινητήρες. Το HYBRID 140 που είδαμε και στο νέο Duster και Jogger, αποδίδει εδώ περισσότερη ισχύ (15 ίππους), περισσότερη ροπή (20 Nm παραπάνω, με μέγιστη τιμή τα 170 Nm μόνο για τον κινητήρα εσωτερικής καύσεως), και αυξημένη ικανότητα ρυμούλκησης (250 κιλά παραπάνω, με μέγιστη τιμή περίπου έναν τόνο). Η οικονομία έχει επίσης βελτιωθεί, με μείωση κατά 6% στην κατανάλωση καυσίμου. Σημαντικό στοιχείο το γεγονός ότι η εταιρία υποστηρίζει ότι το Hybrid μπορεί να κινηθεί ως αμιγώς ηλεκτροκίνητο, έως και στο 80% του χρόνου κυκλοφορίας του στην πόλη.
Την γκάμα του νέου Bigster συμπληρώνει το TCe 140, που συνδυάζει έναν νέας γενιάς 3κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1,2 λίτρου, που λειτουργεί βάσει του κύκλου Miller, και Mild Hybrid σύστημα 48V, με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων. Στις επιλογές και η έκδοση διπλού καυσίμου (βενζίνης/LPG) ECO-G 140 που συνδυάζεται επίσης με ένα σύστημα Mild Hybrid 48 V. Με δύο ρεζερβουάρ που περιέχουν συνολικά 99 λίτρα καυσίμου (50 λίτρα βενζίνη και 49 λίτρα υγραέριο), το μοντέλο επιτυγχάνει αυτονομία που φτάνει έως και τα 1.450 km. Τέλος, το νέο Bigster TCe 130 4×4, συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων, Mild Hybrid σύστημα 48V και εξελιγμένη τετρακίνηση για αυξημένες off-road ικανότητες.
Αναδημοσίευση από τη Βραδυνή της Κυριακής