Νέο KIA EV3: Ανώτερη εμπειρία
Μπορεί το ολοκαίνουριο EV3 να ανήκει στα compact SUV, αλλά υπόσχεται σε όλα τα επίπεδα μία εμπειρία αντίστοιχη με τη ναυαρχίδα της KIA στα αμιγώς ηλεκτρικά, το EV9!

Χωρίς καμία αμφιβολία, η KIA τα τελευταία χρόνια έχει προχωρήσει σε μία ολική μεταμόρφωση. Από πλευράς design, ποιότητας, τεχνολογίας, ασφάλειας και επιπέδου εξοπλισμού, οι υλοποιήσεις των Κορεατών δεν κοιτάνε απλά τον ανταγωνισμό στα μάτια, αλλά σε αρκετές περιπτώσεις προχωράνε και τα πράγματα ένα βήμα παρακάτω στην εκάστοτε κατηγορία τους.
Η επίθεσή της KIA, μάλιστα, στα αμιγώς ηλεκτρικά που ξεκίνησε με το EV6 (θα δούμε το facelift εντός του 2024) και συνεχίστηκε με το θηριώδες EV9, είναι πραγματικά αξιοσημείωτη. Δεν είναι καθόλου τυχαίο το γεγονός ότι το μεγάλο αμιγώς ηλεκτρικό SUV της KIA ανακηρύχτηκε Παγκόσμιο Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2024.
Και η επίθεση συνεχίζεται σε όλα τα επίπεδα, καθώς το αμέσως προσεχές διάστημα αναμένεται να δούμε τρεις ακόμα υλοποιήσεις που θα εμπλουτίσουν την γκάμα των EV της εταιρίας προς τα κάτω. Εκτός από το EV4, το πραγματικά ξεχωριστό sedan με coupe προσανατολισμό, αλλά και το μικρομεσαίο SUV EV5, η αρχή της επέλασης των πιο προσιτών ηλεκτρικών οχημάτων της KIA, θα γίνει από αυτό εδώ που βλέπετε στις φωτογραφίες.
Το ολοκαίνουριο συμπαγές ηλεκτρικό SUV EV3. Με μοντέρνο design, αυτονομία που θα μπορεί να αγγίζει ή και να ξεπερνάει τα 600 km και τεχνολογίες που αναμένεται σε αρκετά σημεία να ανεβάσουν τον πήχη στην κατηγορία του, το αμιγώς ηλεκτρικό B-SUV φιλοδοξεί να φέρει αρκετή από την αύρα του EV9 στα προσιτά compact crossover.
Σύμφωνα με τον Πρόεδρο και Διευθύνων Σύμβουλο της εταιρίας Ho Sung Song, το νέο EV3 αναμένεται να «καθησυχάσει όσους μπορεί να δίσταζαν να κάνουν τη μετάβαση στην ηλεκτρική κινητικότητα και θα οδηγήσει στη μαζική υιοθέτηση των EV».
Βασισμένο στην πλατφόρμα E-GMP, το μήκος του EV3 αγγίζει τα 4.300 mm, το πλάτος τα 1.850 mm και το ύψος τα 1.560 mm, με το μεταξόνιο να φτάνει τα 2.680 mm. Σύμφωνα με την KIA, η πρακτική σχεδίαση και η διαμόρφωση του εσωτερικού το καθιστούν άνετο για 5 επιβάτες, με το χώρο αποσκευών να φτάνει τα 460 λίτρα και να υπάρχουν επιπλέον 25 λίτρα κάτω από το εμπρός καπό (frunk).
Οι έξυπνες λύσεις (ακόμα και συρόμενο τραπεζάκι υπάρχει στην κεντρική κονσόλα), καθιστούν το εσωτερικό πρακτικό και λειτουργικό, με το μεγάλο πάνελ που εκτείνεται μέχρι το κέντρο του ταμπλό να τραβάει άμεσα την προσοχή. Ενσωματώνει τρεις οθόνες, μία για τον ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3’’, μία για το infotainment 12,3’’ και άλλη μία 5’’ ενδιάμεσα για τον έλεγχο του κλιματισμού. Προσθέστε σε αυτά και ένα head-up display 12’’ και το ψηφιακό περιβάλλον του οδηγού αγγίζει το εντυπωσιακό νούμερο των 42’’!
Στον εξοπλισμό συμπεριλαμβάνονται όλα τα σύγχρονα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού (ADAS), ενώ υπάρχει φωνητικός οδηγός με Τεχνητή Νοημοσύνη (ΑΙ Assistant), αλλά και σύστημα ελέγχου ροπής eDTVC (Electric Dynamic Torque Vectoring Control).
Στο μακρύ κατάλογο συμπεριλαμβάνονται από ατμοσφαιρικός φωτισμός και ηχοσύστημα της Harman Kardon, μέχρι τα πιο σύγχρονα συστήματα συνδεσιμότητας, i-Pedal 3.0 για οδήγηση με ένα πεντάλ, Digital Key 2.0, λειτουργία Vehicle-to-Load (V2L) που επιτρέπει την τροφοδοσία εξωτερικών συσκευών, αλλά και Remote Smart Parking Assist της Kia που επιτρέπει το παρκάρισμα χωρίς ο οδηγός να βρίσκεται εντός του αυτοκινήτου.
Το μοντέρνο και δυναμικό νέο EV3 που υιοθετεί τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία «Opposites United» αξιοποιεί την τεχνολογία μπαταρίας τέταρτης γενιάς της KIA. Στην βασική έκδοση (Standard), η χωρητικότητά της είναι 58,3 kWh, ενώ στην έκδοση Long Range αυτή φτάνει τις 81,4 kWh (στην τελευταία η αυτονομία είναι 600 km).
Σε ταχυφορτιστή DC (102 kW για τη βασική και 128 kW για τη «μεγάλη»), η φόρτιση από 10 έως 80 % απαιτεί περίπου 31 λεπτά. Ο ηλεκτροκινητήρας είναι ίδιο και στις δύο περιπτώσεις και αποδίδει 204 ίππους και 283 Nm μέγιστης ροπής με το 0-100 km/h να πραγματοποιείται σε 7,5’’ και την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 170 km/h. Το λανσάρισμα του νέου EV3 στην Ευρώπη αναμένεται το δεύτερο 6μηνο του 2024.