Νέο MINI Cooper: 65 χρόνια μετά

Το ολοκαίνουριο MINI Cooper ήρθε στη χώρα μας και διατίθεται σε εκδόσεις βενζίνης και αμιγώς ηλεκτρικές

Έχουν περάσει 65 χρόνια από τη γέννηση του πρώτου MINI και το εμβληματικό βρετανικό μοντέλο έχει καταγράψει αναμφισβήτητα μία χρυσή ιστορία. Με την ολοκαίνουρια 4η γενιά της νέας εποχής MINI να βρίσκεται ήδη στη χώρα μας, δεν ήταν τυχαία η επιλογή της 5ης Ιουνίου για τη πανελλήνια παρουσίαση της στο Πόρτο Ράφτη.

Έχει οριστεί ως η παγκόσμια ημέρα για το περιβάλλον και οι ιθύνοντες της MINI στην Ελλάδα, παρόντος του νέου CEO του BMW Group Hellas, Christopher Puth, ήθελαν με αυτόν τον τρόπο να δώσουν έμφαση στον eco-friendly χαρακτήρα της νέας γενιάς. Όπως όμως τονίστηκε και στην παρουσίαση, το οδηγικό DNA και τα ξεχωριστά χαρακτηριστικά, παραμένουν αναλλοίωτα και στη νέα γενιά.

Στη νέα γενιά του MINI, σημειώστε ότι όλες οι εκδόσεις έχουν πλέον το Cooper στην ονομασία τους, το οποίο θα συνοδεύεται από τα E ή SE στις αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις και τα C ή S στις συμβατικές εκδόσεις βενζίνης. Αργότερα θα δούμε και την κορυφαία έκδοση JCW (John Cooper Works). Με τις διαστάσεις να έχουν μεγαλώσει (ΜxΠxΥ: 3.858 x 1.756 x 1.460 mm) και τη φιλοσοφία «Charismatic Simplicity» να γεφυρώνει με πολύ πετυχημένο τρόπο το παρελθόν με το τώρα, το νέο MINI Cooper συνδυάζει γνώριμα στοιχεία, όπως οι χαρακτηριστικοί στρογγυλοί προβολείς, με τη νέα οκτάγωνη γρίλια, αλλά και τα νέα πίσω φωτιστικά σώματα τριγωνικού σχήματος.

Στην οριζόντια μπάρα μεταξύ των αεραγωγών κρύβεται ο αισθητήρας ραντάρ του BMW Group, ενώ συνολικά υπάρχουν 12 αισθητήρες υπερήχων για την υποστήριξη των πολυάριθμων συστημάτων υποβοήθησης οδηγού. Η προσοχή στη λεπτομέρεια της σχεδίασης αντανακλάται και στο χαμηλό συντελεστή οπισθέλκουσας (Cd 0,28), ενώ οι ηλεκτρικές εκδόσεις ξεχωρίζουν ελάχιστά από τις συμβατικές. Ένα στοιχείο που τις διαχωρίζει είναι οι ενσωματωμένες στις πόρτες χειρολαβές.

Μίνιμαλ, σοφιστικέ, hi-tech, ποιοτικό, εξαιρετικά ευχάριστο και μοντέρνο είναι και το εσωτερικό, με την εκτεταμένη χρήση ανακυκλώσιμων υλικών να δίνει και εδώ τον τόνο του eco-friendly. Οι ευφάνταστες υφασμάτινες επενδύσεις συμβάλουν τα μέγιστα στη δημιουργία μίας ατμόσφαιρας ευεξίας, ενώ την παράσταση κλέβει το μεγάλο κυκλικό όργανο σήμα-κατατεθέν του μοντέλου. Στην προκειμένη περίπτωση σε μορφή λεπτής οθόνης OLED υψηλής ανάλυσης με διάμετρο 240 mm (9,4’’ αν θέλετε). Με παρόμοια φιλοσοφία λειτουργίας με αυτήν ενός smartphone, ο οδηγός μπορεί να ελέγξει ολόκληρο το αυτοκίνητο μέσω της οθόνης αφής OLED με το λειτουργικό σύστημα MINI Operating System 9. Από τον κλιματισμό και τα «experience modes», μέχρι το ηχοσύστημα και το ταχύμετρο. Το νέας σχεδίασης τιμόνι και η χαρακτηριστική μπάρα με τους διακόπτες, συμπληρώνουν την εικόνα.


Όσων αφορά στις τεχνικές λεπτομέρειες, το νέο αμιγώς ηλεκτρικό MINI Cooper εφοδιάζεται με νέο σύστημα μετάδοσης κίνησης. Στη βασική έκδοση Cooper E (από 33.450 ευρώ, ενώ με την επιδότηση του «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3» η τιμή πέφτει στα 25.450 και υπάρχει και περεταίρω μείωση 2.000 ευρώ αν υπάρξει και απόσυρση) τροφοδοτείται από μπαταρία 40,7 kWh, που του χαρίζει 305 km αυτονομίας (WLTP). Το ηλεκτρικό μοτέρ αποδίδει 184 ίππους και 290 Nm μέγιστης ροπής, με το 0-100 km/h να ολοκληρώνεται σε 7,3”. Στην έκδοση Cooper SE (37.450 ευρώ ή 28.450 με την επιδότηση), η ισχύς ανεβαίνει στους 218 ίππους και η ροπή στα 330 Nm, με το 0-100 km/h να πραγματοποιείται σε μόλις 6,7”. Χάρη στη μπαταρία 54,2 kWh, η αυτονομία στην προκειμένη περίπτωση ξεπερνάει τα 402 km.

Η φόρτιση γίνεται με εναλλασσόμενο ρεύμα (11 kW) ή σε ταχυφορτιστή DC έως 75 kW στο Cooper E και έως 95 kW στο Cooper SE. Αυτό στην πράξη σημαίνει ότι η φόρτιση από το 10% στο 80% ολοκληρώνεται σε λιγότερο από 30 λεπτά. Όσων αφορά στις θερμικές εκδόσεις, υπάρχουν και εδώ δύο επιλογές. Η βασική Cooper C διαθέτει 3κύλινδρο 1.500άρη κινητήρα που αποδίδει 156 ίππους και 230 Nm ροπής (από 25.500 ευρώ), ενώ η Cooper S τροφοδοτείται από έναν 4κύλινδρο δίλιτρο κινητήρα με 204 ίππους και 300 Nm ροπής (από 30.870 ευρώ).

Ίσως σας ενδιαφέρουν