Νέο Peugeot Ε-5008: Ηλεκτρικό και 7θέσιο

To ολοκαίνουριο Peugeot E-5008, θέτει νέα στάνταρτ στην αμιγώς ηλεκτρικά SUV με 7θέσια διάταξη και τρεις εκδόσεις ηλεκτροκινητήρα και αυτονομία έως και 660 km

Το E-Lion project ή αν θέλετε η επέλαση της Peugeot στα ηλεκτρικά οχήματα βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη. Η γαλλική φίρμα προχωράει με γρήγορους ρυθμούς σε έναν ριζικό μετασχηματισμό και αισιοδοξεί να γίνει η κορυφαία μάρκα στην ευρωπαϊκή ηλεκτρική αγορά μέχρι το 2025. Όλα αυτά, βεβαίως, προσφέροντας την ευρύτερη γκάμα EV από κάθε άλλη ευρωπαϊκή mainstream εταιρία, που θα περιλαμβάνει 9 επιβατικά και 3 ελαφρά επαγγελματικά μοντέλα.

Από τα νέα E-208, E-2008, E-308, E-308 SW, E-3008, E-RIFTER, E-TRAVELLER, E-PARTNER, E-EXPERT και E-BOXER, μέχρι το αναμενόμενο E-408 (θα παρουσιαστεί και αυτό μέσα στη χρονιά) και αυτό εδώ που βλέπετε στις φωτογραφίες. Το ολοκαίνουριο E-5008, που θέτει νέα στάνταρτ στα αμιγώς ηλεκτρικά SUV, όντας 7θέσιο και έχοντας μία αυτονομία που μπορεί να ξεπεράσει τα 660 km.

Εκτός από τις αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις, το νέο «5008» θα είναι διαθέσιμο από το φθινόπωρο του 2024 και σε plug-in υβριδική έκδοση με 195 ίππους και δυνατότητα 79 km σε λειτουργία μηδενικών εκπομπών, καθώς και σε μια με κινητήρα βενζίνης και ήπια υβριδικό σύστημα 48V, η οποία αποδίδει 136 ίππους.

Ξεκινώντας από το πάτωμα, το Ε-5008 βασίζεται στην νέα πλατφόρμα STLA Medium της Stellantis (όπως και το E-3008) και με μήκος 4,79 μ., πλάτος 1,89 μ. και ύψος 1,69 μ., έχει ένα μεγάλο μεταξόνιο 2,9 μ. που του επιτρέπει την 7θέσια διάταξη. Ο χώρος αποσκευών σε αυτήν την περίπτωση φτάνει τα 259 λίτρα, ενώ με την 5θέσια διαμόρφωση, αγγίζει τα 748. Με την πλήρη αναδίπλωση των δύο πίσω σειρών καθισμάτων δε, η δυνατότητα φόρτωσης του νέου E-5008 φτάνει τα 1.815 λίτρα! Θα κατασκευάζεται στο Sochaux της Γαλλίας με τις μπαταρίες να γίνονται στο gigafactory του Douvrin και να καλύπτονται με εγγύηση 8 χρόνων ή 160.000 km. Να σημειώσουμε, μάλιστα, ότι η νέα εγγύηση PEUGEOT ALLURE CARE καλύπτει τον ηλεκτροκινητήρα, τον φορτιστή, το σύστημα μετάδοσης κίνησης και τα κύρια ηλεκτρικά και μηχανικά μέρη του έως και 8 χρόνια ή 160.000 km.

Τα μοντέρνα και δυναμικά σχεδιαστικά χ

αρακτηριστικά που είδαμε στο νέο E-3008 που αναμένουμε σύντομα στη χώρα μας, διακατέχουν και το μεγαλύτερο αμάξωμα του E-5008. H χαρακτηριστική μεγάλη μάσκα, τα Pixel LED εμπρός φωτιστικά σώματα και οι μεγάλοι τροχοί των 19 ή 20 ιντσών είναι μερικά από τα στοιχεία που τραβάνε την προσοχή με την πρώτη. Στο εσωτερικό, αναπόφευκτα το μάτι πέφτει στο ολοκαίνουριο Panoramic i-Cockpit (που είδαμε για πρώτη φορά στο E-3008). Ο οδηγός έχει στο οπτικό του πεδίο ένα μεγάλο ψηφιακό πάνελ 21 ιντσών συνολικά (στη βασική έκδοση υπάρχουν δύο οθόνες 10’’), ενώ στο ταμπλό ξεχωρίζει και το χαρακτηριστικό πλέον i-Toggle με τα shortcuts για τις βασικές λειτουργίες. Το νέο i-Cockpit, εκτός όλων των άλλων, διαθέτει πλόεν και το πιο γνωστό μοντέλο γενετικής τεχνητής νοημοσύνης, το γνωστό σε όλους ChatGPT. Έμφαση έχει δοθεί φυσικά και στο τομέα της ασφάλεια με το νέο E-5008 να διαθέτει περισσότερα από 40 συστήματα υποβοήθησης οδήγησης.

Copyright Greg Jongerlynck @ ContinentalProductions

Με κίνηση στους εμπρός τροχούς, το βασικό E-5008 διαθέτει ένα ηλεκτρικό μοτέρ 214 ίππων και υπόσχεται 500 km αυτονομίας (μπαταρία 73 kWh). Με τη μεγαλύτερη μπαταρία των 98 kWh, η αυτονομία αγγίζει τα 660 km ενώ η ισχύς του ηλεκτροκινητήρα φτάνει στους 231 ίππους, με τη ροπή να μένει ίδια με το βασικό μοντέλο (345 Nm). Στο κορυφή έχουμε την τετρακίνητη έκδοση Electric 320, η οποία προσθέτει έναν κινητήρα 109 ίππων στον πίσω άξονα (320 ίπποι συνδυαστικά). Και εδώ έχουμε μπαταρία 98 kWh με την αυτονομία όμως να είναι στα 500 km. Και στις τρεις εκδόσεις έχουμε σύστημα 400 volt με μέγιστη ταχύτητα φόρτισης DC στα 160 kW. Αυτό σημαίνει ότι μέσα σε 10 λεπτά μπορεί να προστεθούν 100 km αυτονομίας ενώ η φόρτιση από το 20 έως το 80% διαρκεί 30 λεπτά. Ο ενσωματωμένος φορτιστής των 11 kW μπορεί να αναβαθμιστεί και στα 22 kW.

Ίσως σας ενδιαφέρουν