Το CX-5 του 2012, ήταν αυτό που ενσωμάτωσε για πρώτη φορά τη σχεδιαστική φιλοσοφία Kodo, αλλά και την τεχνολογία Skyactiv και έδωσε μία νέα αντίληψη στα compact SUV.

Με το πέρασμα των χρόνων και τις συνεχείς αναβαθμίσεις έφτασε να αντιπροσωπεύει περίπου το 35% των ετήσιων πωλήσεων της ιαπωνικής εταιρίας.

Μέχρι σήμερα, 490.870 μονάδες έχουν πωληθεί στην Ευρώπη, και συνολικά 3.190.000 σε 130 χώρες.

Σε παγκόσμιο επίπεδο, το CX-5 παραμένει το μοντέλο με τις καλύτερες πωλήσεις της Mazda.

Αυτό και μόνο είναι αρκετό για να κρατήσει τους ανθρώπους της Mazda σε συνεχή εγρήγορση για το CX-5 που δέχτηκε ένα ουσιαστικό facelift.

Οι μικρές αισθητικές παρεμβάσεις τονίζονται και από τα 10 εξωτερικά χρώματα αμαξώματος.

Αναβαθμισμένο Human Machine Interface και νέα οθόνη

Το ανανεωμένο Mazda CX-5 διαθέτει αναβαθμισμένη τεχνολογία επικοινωνίας οδηγού-αυτοκινήτου (Human Machine Interface/HMI), με το σύστημα να περιλαμβάνει μία νέα, ταχύτερη και ευκρινέστερη κεντρική οθόνη 10.25 ιντσών.

Αντικαθιστώντας την σημερινή 16:9 οθόνη των 8 ιντσών, η νέα, ευρεία οθόνη 8:3 των 10,25 ιντσών προσφέρει στους χρήστες έναν πολύ πιο γρήγορο χρόνο εκκίνησης, βελτιώνοντας σημαντικά την ευκρίνεια, και την ταχύτητα μετάδοσης του ψηφιακού σήματος.

Υπάρχει δυνατότητα ενσύρματης σύνδεσης με Apple CarPlay και ακόμη πιο διαισθητική λειτουργία του πλήκτρου ελέγχου Commander, χάρη σε μια νέα, και πιο ευκρινή σχεδίαση της γραμματοσειράς.

Εκτός από το νέο hardware του συστήματος HMI, το αυτοκίνητο διαθέτει και νέο software για το σύστημα Mazda Connect, το οποίο έχει αναβαθμιστεί ώστε να μπορεί να λειτουργήσει με ραδιοφωνικό σήμα DAB+ που τώρα είναι διαθέσιμο στο βασικό εξοπλισμό.

MyMazda App

Η τελευταία έκδοση της εφαρμογής MyMazda, είναι διαθέσιμη μέσω του Apple App Store και του Google Play Store.

Οι πολυάριθμες λειτουργίες ευκολίας και εξασφάλισης περιλαμβάνουν τα εξής: σύστημα αναζήτησης αυτοκινήτου (Vehicle Finder), εξ αποστάσεως κλείδωμα του αυτοκινήτου, πριν από την είσοδο στο αυτοκίνητο η εφαρμογή MyMazda μπορεί να χρησιμοποιηθεί για αναζήτηση προορισμών, λειτουργία ενημέρωσης για την καλή κατάσταση του αυτοκινήτου (Vehicle Health Report).

Μπορεί επίσης να γίνει αναζήτηση της πλησιέστερης αντιπροσωπείας της Mazda και να επικοινωνήσει απευθείας μαζί τους μέσω e-mail ή τηλεφώνου, ενώ μέσω της λειτουργίας οδικής βοήθειας (Roadside Assistance), μπορούν να σταλούν, μέσω της εφαρμογής MyMazda, πληροφορίες σχετικά με κάποια βλάβη του αυτοκινήτου, και να γίνει έλεγχος μέσω της εφαρμογής από το τμήμα υποστήριξης πελατών.

Τέλος, εάν ανοίξει κάποια πόρτα, ενεργοποιείται η λειτουργία ειδοποίησης κλοπής και μια ειδοποίηση ασφαλείας εμφανίζεται στην εφαρμογή MyMazda, ενημερώνοντας για το λόγο ενεργοποίησης της ειδοποίησης.

Καλύτερη απόδοση μειωμένοι ρύποι

Οι επεμβάσεις στα μηχανικά μέρη έχουν συμβάλλει στην καλύτερη απόδοση και απόκριση των κινητήρων, αλλά και στις μειωμένες εκπομπές ρύπων, ενώ βελτιωμένο είναι και το αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων.

Το βελτιωμένο αυτόματο κιβώτιο 6 ταχυτήτων, συμβάλλει στην καλύτερη απόκριση του πεντάλ του γκαζιού και ταχύτερη αντίδραση του κινητήρα, για ευκολότερο και πιο ακριβή έλεγχο του αυτοκινήτου.

Οι μειωμένες εκπομπές CO2 προκύπτουν και από τη βελτιστοποιημένη λειτουργία και τον περιορισμό των αντιστάσεων στο σύστημα i-Activ AWD.

Το CX-5 διατίθεται με μια σειρά κινητήρων Skyactiv βενζίνης και ντίζελ, με επιλογή είτε του 6τάχυτου χειροκίνητου Skyactiv-MT της Mazda, είτε του 6τάχυτου αυτόματου κιβωτίου Skyactiv-Drive, και με το τελευταίας γενιάς έξυπνο σύστημα 4κίνησης (AWD) i-Activ, της Mazda.

Το ξεχωριστό ηλεκτρικό Mazda MX-30 πεντάστερο σε ασφάλεια (vids)

Η πλήρης γκάμα των κινητήρων του CX-5 του 2021, περιλαμβάνει δύο βενζινοκινητήρες και δύο πετρελαιοκινητήρες. Ένας βενζινοκινητήρας Skyactiv-G 2.0 με απόδοση 165 ίππων και ένας Skyactiv-G 2.5 με απόδοση 194 ίππων με επιλογή κίνησης στους εμπρός ή και στους 4 τροχούς.

Ο κινητήρας Skyactiv-G 2.0 διατίθεται με χειροκίνητο ή αυτόματο κιβώτιο και ο Skyactiv-G 2.5 μόνο με αυτόματο κιβώτιο.

Οι χειροκίνητες εκδόσεις με κινητήρα Skyactiv-G 2.0 και όλες οι εκδόσεις με κινητήρα Skyactiv-G 2.5 εφοδιάζονται με σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων.

Τη γκάμα συμπληρώνουν, οι κινητήρες diesel Skyactiv-D 2,2λ. με απόδοση 150 ίππων και 184 ίππων με δυνατότητα επιλογής χειροκίνητου ή αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων και κίνησης στους εμπρός ή και στους 4 τροχούς.

Βελτιωμένο i-Activsense

Βελτιωμένο είναι και το i-Activsense, με πολυάριθμα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού.

Βασικός εξοπλισμός σε όλη τη γκάμα του CX-5, το εξελιγμένο σύστημα υποβοήθησης πέδησης στην πόλη (Advanced Smart City Brake Support/Advanced SCBS) χρησιμοποιεί μία κάμερα που εντοπίζει οχήματα και πεζούς μπροστά στο αυτοκίνητο – τόσο την ημέρα όσο και τη νύχτα – και βοηθά στην αποφυγή συγκρούσεων ή τον περιορισμό των επιπτώσεων στην περίπτωση που η σύγκρουση είναι αναπόφευκτη.

Το σύστημα σταματά ή μειώνει αυτόματα την ταχύτητα του αυτοκινήτου, όταν υπάρχει κίνδυνος σύγκρουσης με το όχημα ή τον πεζό μπροστά του.

Άλλες βασικές τεχνολογίες υποβοήθησης οδήγησης i-Activsense που περιλαμβάνονται ως βασικός εξοπλισμός σε όλη τη γκάμα, είναι το σύστημα υποβοήθησης Διατήρησης Λωρίδας κυκλοφορίας (Lane-keep Assist) της Mazda και το σύστημα παρακολούθησης τυφλών σημείων με ειδοποίηση πίσω διασταυρούμενης κυκλοφορίας.

Ο έλεγχος των τυφλών σημείων ενημερώνει τον οδηγό για τα οχήματα που πλησιάζουν όταν, για παράδειγμα, εκείνος αλλάζει λωρίδα.

Ikuo Maeda και Kodo: η δεκαετία «Soul of Motion» της Mazda (vid)

Η λειτουργία προειδοποίησης πίσω διασταυρούμενης κυκλοφορίας (Rear Cross Traffic Alert) παρακολουθεί το περιβάλλον όταν το αυτοκίνητο ξεπαρκάρει με όπισθεν, προειδοποιώντας τον οδηγό όταν εντοπίσει οχήματα που πλησιάζουν από τα πλάγια.

Το Mazda Radar Cruise Control (MRCC), στον βασικό εξοπλισμό των πλούσιων εκδόσεων, με λειτουργία Stop and Go (μόνο με αυτόματο κιβώτιο), διατηρεί αυτόματα την κατάλληλη ταχύτητα και τη βέλτιστη απόσταση από το προπορευόμενο αυτοκίνητο, και σταματά το αυτοκίνητο μόλις σταματήσει και το προπορευόμενο.

Ακόμη, ο βασικός εξοπλισμός ενεργητικής ασφάλειας περιλαμβάνει ένα 4κάναλο ABS (4W-ABS) με Ηλεκτρονικό Κατανεμητή Πέδησης (EBD) και Υποβοήθηση Πέδησης, Δυναμικό Έλεγχο Ευστάθειας (DSC), σύστημα ελέγχου πρόσφυσης (TCS), ειδοποίηση πέδησης έκτακτης ανάγκης (ESS), υποβοήθηση εκκίνησης σε ανηφόρα (HLA) και αυτόματη λειτουργία φώτων, που ανάβουν περίπου 30 λεπτά πριν από το ηλιοβασίλεμα, διευκολύνοντας τους πεζούς και τα άλλα αυτοκίνητα να δουν το CX-5.

Και νέα έκδοση Homura

Την παλέτα της ανανέωσης, συμπληρώνει η νέα έκδοση «Homura» (σημαίνει φωτιά ή φλόγα στα Ιαπωνικά), που αντικατοπτρίζεται με το μοναδικό μαύρο χρώμα, τις εσωτερικές στιλιστικές λεπτομέρειες, τις μοναδικές ταπετσαρίες και τις ζάντες αλουμινίου 19’’.