Σε γρήγορες λύσεις θα πάει το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών για την αντιμετώπιση της πανδημίας και την αποσυμφόρηση του συνωστισμού στα λεωφορεία.

Στη συνέντευξή του στη «Βραδυνή της Κυριακής», ο υφυπουργός Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης είναι σαφής για το πώς θα γίνει αυτό: «Αποφασίσαμε να πάμε σε γρήγορες λύσεις, με πρώτη τη σύμπραξη με τα ΚΤΕΛ για την ενσωμάτωση 203 νέων λεωφορείων στο δίκτυο, με 550 νέους οδηγούς που θα προσλάβουν στα ΚΤΕΛ. Η διαδικασία επισπεύστηκε με σκοπό στις αρχές Οκτωβρίου να αρχίσει η παραλαβή των οχημάτων με τα πρώτα 100 λεωφορεία, και έως τις αρχές Δεκεμβρίου το σύνολο αυτών των οχημάτων να βρίσκεται στο δρόμο».  

Παράλληλα, όπως επισημαίνει ο υφυπουργός Μεταφορών και Υποδομών, στα τέλη του έτους θα αρχίσει η ένταξη στον στόλο και των άλλων 300 λεωφορείων που θα αγοράσουν με μίσθωση. 

Τα κρούσματα Covid-19 στην Αττική έχουν χτυπήσει «κόκκινο» και ένας πολλαπλασιαστής παράγοντας, σύμφωνα με τους επιδημιολόγους, είναι τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Εξακολουθούμε να παρατηρούμε συνωστισμούς σε Μετρό και λεωφορεία. Τι σκοπεύετε να κάνετε; Τι άλλα μέτρα μπορείτε να λάβετε; Πώς θα αυξηθούν περισσότερο τα δρομολόγια;

«Η πανδημία δοκιμάζει καθημερινά τα όρια αντοχής των δημόσιων συγκοινωνιών, καθώς από τη μία πρέπει να εξυπηρετηθεί το επιβατικό και κοινό, και από την άλλη να εφαρμοστούν τα μέτρα ατομικής υγιεινής που ζητεί ο ΕΟΔΥ. Και πρέπει να γίνουν και τα δύο ταυτόχρονα, όταν ο στόλος των οχημάτων και το προσωπικό δεν έχουν ανανεωθεί για περισσότερα από 10 χρόνια. Αποφασίσαμε, λοιπόν, να πάμε σε γρήγορες λύσεις, με πρώτη τη σύμπραξη με τα ΚΤΕΛ για την ενσωμάτωση 203 νέων λεωφορείων στο δίκτυο, με 550 νέους οδηγούς που θα προσλάβουν στα ΚΤΕΛ. Η διαδικασία επισπεύστηκε με σκοπό στις αρχές Οκτωβρίου να αρχίσει η παραλαβή των οχημάτων με τα πρώτα 100 λεωφορεία, και έως τις αρχές Δεκεμβρίου το σύνολο αυτών των οχημάτων να βρίσκεται στο δρόμο».  

Είχατε προαναγγείλει το καλοκαίρι ότι θα ενισχύσουν την κυκλοφορία νέα λεωφορεία που θα αγοράσετε ή θα τα αποκτήσετε μέσω leasing. Πότε θα γίνει αυτό; Και επίσης πότε θα προσληφθούν οι οδηγοί σε μετρό και λεωφορεία που είχατε ανακοινώσει;

«Έχουν ετοιμαστεί τα τεύχη προκηρύξεων για τους 655 οδηγούς και τεχνίτες σε ΟΣΥ και ΣΤΑΣΥ, και αναμένουμε έως τις αρχές Οκτωβρίου να δημοσιευθούν. Στα τέλη του έτους περιμένουμε να αρχίσει η ένταξη στον στόλο και των άλλων 300 λεωφορείων που θα αγοράσουμε με μίσθωση. Συνολικά, με τη σύμπραξη με τα ΚΤΕΛ, το leasing και τις προσλήψεις, οι αστικές συγκοινωνίες θα ενισχυθούν με 500 λεωφορεία και 1.200 νέα άτομα, μετά από 11 χρόνια!». 

Η αυξανόμενη χρήση ηλεκτρικών πατινιών, ακόμη και σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας ή στα πεζοδρόμια, ήταν επικίνδυνη. Στο νομοσχέδιο που ετοιμάζετε τι κανόνες προβλέπονται;

«Η Ελλάδα θα γίνει μία από τις πρώτες χώρες που βάζει κανόνες κυκλοφορίας στα ελαφρά προσωπικά ηλεκτροκίνητα οχήματα (ΕΠΗΟ) που έχουν κατακλύσει τις πόλεις μας (π.χ. πατίνια, σκούτερς, ρόλερς), με κριτήριο την οδική ασφάλεια. Ρυθμίζονται όρια ταχύτητας και κανόνες κυκλοφορίας ανάλογα με τις προδιαγραφές τους. Ενδεικτικά, τα οχήματα αυτά που αναπτύσσουν μικρή ταχύτητα (έως 6 χλμ./ώρα), παραπλήσια δηλαδή με την ταχύτητα του πεζού, επιτρέπεται να κυκλοφορούν όπου και όπως κυκλοφορούν οι πεζοί. Τα ΕΠΗΟ, που αναπτύσσουν ταχύτητα έως 25 χλμ./ώρα, λογίζονται ως ποδήλατα και κυκλοφορούν όπου επιτρέπονται τα ποδήλατα. Απαγορεύεται η κυκλοφορία των οχημάτων αυτών σε οδούς όπου αναπτύσσονται υψηλές ταχύτητες (άνω των 50 χλμ./ώρα)».

Ποιες αλλαγές σχεδιάζετε για τον ΚΟΚ; Θα υπάρξει κάποιος εκσυγχρονισμός; Και τι θα γίνει με τις κλήσεις που πολλές φορές μένουν απλήρωτες χωρίς καμία επίπτωση;

«Θα επιδιώξω να απαντήσω συνδυαστικά στο ερώτημά σας. Μία από τις σημαντικές παρεμβάσεις που ετοιμάζουμε είναι η ηλεκτρονική καταγραφή των κλήσεων από τις παραβάσεις του ΚΟΚ και η ψηφιοποίηση των σχετικών διαδικασιών. Έχει νόημα να προβλέπονται οι ποινές που επιβάλλονται και όχι να υπάρχουν πολύ αυστηρά πρόστιμα τα οποία να μην καταβάλλονται ποτέ. Σε συνεργασία με τα συναρμόδια υπουργεία σχεδιάζουμε την ψηφιοποίηση και απλούστευση της διαδικασίας, οποία θα ξεκινά από τη βεβαίωση των παραβάσεων με ηλεκτρονικά μέσα και την ενημέρωση του παραβάτη–οδηγού, θα προσφέρει τη δυνατότητα ηλεκτρονικής πληρωμής της παράβασης και σε περίπτωση μη συμμόρφωσης, η οφειλή θα βεβαιώνεται στο TAXIS».

Ελλάδα και Τουρκία ανακοίνωσαν την επανέναρξη των διερευνητικών επαφών στην Κωνσταντινούπολη. Αλλάζει η στάση της χώρας μας όσον αφορά τις κυρώσεις κατά της Τουρκίας στη Σύνοδο Κορυφής της Ε.Ε. που θα γίνει 1 και 2 Οκτωβρίου;

«Η κυβέρνηση διατήρησε μία ψύχραιμη και αποφασιστική στάση απαιτώντας τον τερματισμό των προκλήσεων ως απαραίτητη προϋπόθεση για την έναρξη συνομιλιών. Μετά την απόσυρση του “Ορούτς Ρέις” και των τουρκικών πολεμικών πλοίων εκδηλώθηκε από την Άγκυρα πρόθεση επιστροφής στις διερευνητικές επαφές που διακόπηκαν με ευθύνη της Τουρκίας τον Μάρτιο του 2016. Όσον αφορά στις κυρώσεις, υπενθυμίζω ότι από τον Αύγουστο το Συμβούλιο Εξωτερικών Υποθέσεων έχει εγκρίνει ένα πλαίσιο κυρώσεων που επρόκειτο να συζητηθεί στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο, το οποίο έχει μετατεθεί για την επόμενη εβδομάδα Σε κάθε περίπτωση, το πλαίσιο αυτής της συζήτησης είναι ότι η Άγκυρα πρέπει να επιδείξει απτά δείγματα δείγματα σεβασμού του Διεθνούς Δικαίου και από αυτό θα εξαρτηθούν οι κατευθύνσεις στις ευρω-τουρκικές σχέσεις».

Ο Αμερικανός υπουργός Εξωτερικών κ. Πομπέο κατά την επίσκεψή του στη χώρα μας θα βρεθεί και στην πατρίδα σας, την Κρήτη, και θα επισκεφθεί και τη Σούδα. Τι περιμένει η ελληνική κυβέρνηση να προσφέρει αυτή η επίσκεψη στη χώρα μας;

«Ο επικεφαλής της αμερικανικής διπλωματίας έχει εκφραστεί πρόσφατα και με σαφήνεια υπέρ της εκτόνωσης της έντασης στην Ανατολική Μεσόγειο και μία ανάλογη τοποθέτηση είναι πολύ πιθανή. Πέραν αυτού, όμως, η επίσκεψη στη Σούδα σηματοδοτεί την εμβάθυνση της στρατιωτικής συνεργασίας των δύο χωρών, καθώς η Ελλάδα αναδεικνύεται με συνέπεια ως πόλος ειρήνης και σταθερότητας στην ευρύτερη περιοχή».