Από τη «Βραδυνή της Κυριακής» – Το σχέδιο για το νέο Μάτι
Προτεραιότητα της κυβέρνησης να δώσει νέα ζωή στην περιοχή και να γίνει μια βιώσιμη και καταπράσινη πόλη
Μεγάλη προτεραιότητα έχει δώσει η κυβέρνηση ώστε το Μάτι της φονικής πυρκαγιάς να ξαναγίνει μία βιώσιμη και καταπράσινη πόλη, με ήπια δόμηση, με πολεδομική χάραξη, με αντιπλημμυρικά έργα, ακόμα και με ποδηλατοδρόμους.
Ειδικότερα, σχεδιάζεται ποδηλατική διαδρομή μέσα στο νέο οικισμό, που όχι μόνο θα προσφέρεται για άθληση, αλλά θα αποτελεί και μία ασφαλή διαδρομή για την εκκένωση του οικισμού.
Επίσης, θα δημιουργηθεί ένα δίκτυο ήπιας κυκλοφορίας μέσα στον οικισμό με κατάλληλη χάραξη, ώστε να διευκολύνεται η επικοινωνία του με τη λεωφόρο Μαραθώνος. Ο κύριος χαρακτήρας της περιοχής θα παραμείνει η παραθεριστική κατοικία, με το συντελεστή δόμησης να κυμαίνεται από 0,30 έως 0,50. Με το Ειδικό Χωροταξικό Σχέδιο, οργανώνεται χωρικά μια περιοχή περίπου 8.000 στρεμμάτων, από τα οποία τα 2.600 πολεοδομούνται για πρώτη φορά.
Οι περιοχές που προστατεύονται με τη δασική νομοθεσία ή άλλες διατάξεις φθάνουν τα περίπου 4.250 στρέμματα. Το υπόλοιπο της συνολικής έκτασης περιλαμβάνει τις ήδη εκτός σχεδίου περιοχές που αναπλάθονται (6%), αιγιαλό και παραλία (2%), κατασκηνώσεις (2%) και διαφορές άλλες περιπτώσεις (4%).
Στα περίπου 2.600 στρέμματα που πολεοδομούνται, θα οικοδομηθούν 710 στρέμματα, 1.060 στρέμματα θα είναι ιδιωτικοί χώροι πρασίνου (ακάλυπτοι), και 830 στρέμματα αποτελούν την εισφορά σε γη αυξάνοντας τους κοινόχρηστους και κοινωφελείς χώρους στην περιοχή.
Σε γενικές γραμμές, το Ειδικό Χωρικό Σχέδιο προωθεί μεταξύ άλλων:
– Την αντιπυρική και αντιπλημμυρική προστασία για τη θωράκιση και ενίσχυση της ανθεκτικότητας της Περιοχής Επέμβασης.
– Την αντιμετώπιση των δευτερογενών επιπτώσεων των κατολισθήσεων και προστασίας από τη διάβρωση στο παράκτιο μέτωπο.
– Την αποκατάσταση του ιδιαίτερου χαρακτηριστικού της Περιοχής Επέμβασης που αποτελούσε η έντονη δενδρώδης και θαμνώδης βλάστηση.
– Την ανασυγκρότηση του οικιστικού ιστού.
– Την ιεράρχηση του Οδικού Δικτύου.
– Τη βελτίωση των οδικών συνδέσεων μεταξύ της Δημοτικής Ενότητας Ραφήνας και Νέας Μάκρης, καθώς και της Περιοχής Επέμβασης με το Ζούμπερι και το Ν. Βουτζά.
– Δημιουργία δικτύου κίνησης πεζών και ποδηλάτων.
– Διερεύνηση και ενίσχυση του κοινόχρηστου, δημόσιου χαρακτήρα της παραλιακής ζώνης.
– Αποκατάσταση της φυσικής λειτουργίας των ρεμάτων, με οριοθέτηση, προστασία και ανάδειξή τους σε όλο το μήκος τους μέχρι τη θάλασσα.