Αποκάλυψη για το πανίσχυρο τετρακίνητο hot hatch, με το βραβευμένο 5κύλινδρο 2.5 TFSI να βρίσκεται κάτω από το καπό και του νέου Audi RS 3.

Με 400 ίππους, 500 Nm μέγιστης ροπής και ήχο που ανεβάζει την αδρεναλίνη, χαρίζει εκρηκτικές επιδόσεις στην καυτή έκδοση του premium μικρομεσαίου.

Το 0-100 km σε μόλις 3,8 δευτερόλεπτα και η βελόνα του ταχύμετρου είναι ικανή να αγγίξει τα 290 km/h.

Σημειώστε ότι είναι το πρώτο μοντέλο της εταιρίας με το νέο κατανεμητή ροπής για τους πίσω τροχούς που η Audi αποκαλεί «RS Torque Splitter» και διαθέτει και «drift mode» για πιο συμμετοχικό πίσω άξονα.

Τα semi-slick ελαστικά και συγκεκριμένα προφίλ οδήγησης RS, το κάνουν ικανό για δρόμο και πίστα.

Το πιο επιθετικό «body kit», οι μεγάλοι προφυλακτήρες RS, το επανασχεδιασμένο «Singleframe» εμπρός, οι σφηνοειδής προβολείς LED (προαιρετικά υπάρχουν και LED Matrix) εμπρός, τα LED φώτα πίσω, τα +33 mm στον εμπρός άξονα σε σχέση με το προηγούμενο RS 3 (+10 mm στον πίσω άξονα στο Sportback) και η νέα έξοδος αέρα πίσω από τους εμπρός θόλους, είναι μερικά από τα στοιχεία που κάνουν το νέο μικρομεσαίο «όπλο» της Audi να ξεχωρίζει.

Τον σκληροπυρηνικό του χαρακτήρα, τονίζουν και τα semi-slick ελαστικά επιδόσεων Pirelli P Zero «Trofeo R» για πρώτη φορά, προαιρετικά, ο πίσω διαχύτης και το σύστημα εξάτμισης RS με δύο μεγάλες οβάλ απολήξεις.

Ο βραβευμένος κινητήρας

Ο 2.5 TFSI που χρησιμοποιεί το νέο RS 3 έχει κερδίσει το βραβείο «International Engine of the Year» εννέα συνεχόμενες φορές.

Στην τελευταία του γενιά, ο κινητήρας είναι πιο ισχυρός από ποτέ. Εκτός της επιτάχυνσης 0-100 km/h σε μόλις 3,8 δευτερόλεπτα, η  τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 250 km/h, με τα 280 km/h να διατίθενται ως προαιρετική αναβάθμιση, ενώ με το πακέτο RS Dynamic και τα κεραμικά φρένα, η τελική ταχύτητα ανεβαίνει στα 290 km/h.

Αυτό καθιστά το Audi RS 3 το καλύτερο στην κατηγορία του όσον αφορά την επιτάχυνση και την τελική ταχύτητα.

Ένα αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων, είναι αυτό που βγάζει τη δύναμη του 5κύλινδρου στο δρόμο με μικρούς χρόνους αλλαγής και σπορ λόγο μετάδοσης.

Η μοναδική ακολουθία ανάφλεξης 1-2-4-5-3 των κυλίνδρων και ο πειστικός ήχος που τον συνοδεύει, ξυπνάνε ακόμα περισσότερο τις αισθήσεις.

Για πρώτη φορά, το σύστημα εξάτμισης διαθέτει ένα πλήρως μεταβλητό σύστημα ελέγχου πτερυγίων που υποστηρίζει ενδιάμεσες θέσεις, διευρύνοντας έτσι τα χαρακτηριστικά του ήχου ακόμη περισσότερο.

Το ηλεκτρικό Audi Q4 e-tron στην Ελλάδα (vid)

Το νέο RS 3 είναι το πρώτο μοντέλο της μάρκας που διαθέτει το «RS Torque Splitter», ένα νέο κατανεμητή ροπής που διαμοιράζει τη ροπή κίνησης μεταξύ των πίσω τροχών με πλήρως μεταβλητό τρόπο.

Σε αντίθεση με το διαφορικό του πίσω άξονα και το προηγούμενο πακέτο πολύδισκου συμπλέκτη, ο κατανεμητής ροπής χρησιμοποιεί από έναν ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πολύδισκο συμπλέκτη σε κάθε ημιαξόνιο.

Η Audi ανέπτυξε μία ακόμα λειτουργία οδήγησης ειδικά για το RS 3, την RS Torque Rear – ως λειτουργία drift με τη δική της χαρακτηριστική καμπύλη για τον κατανεμητή ροπής.

Η λειτουργία RS Performance, που δημιουργήθηκε ειδικά για την πίστα, είναι μια ένδειξη του σκληροπυρηνικού του χαρακτήρα.

Η στάνταρ σπορ ανάρτηση RS διαθέτει πρόσφατα αναπτυγμένα αμορτισέρ και σύστημα βαλβίδων και τα δύο ειδικά για το RS 3, με την ανάρτηση να ανταποκρίνεται στην αντίστοιχη κατάσταση οδήγησης ακόμα πιο γρήγορα και πιο αποτελεσματικά.

Η σπορ ανάρτηση RS plus με ρυθμιζόμενους αποσβεστήρες διατίθεται προαιρετικά.

Το περιβάλλον του… πιλότου

Στο εσωτερικό, επίσης, πολλά στοιχεία ειδικά για το RS αναδεικνύουν τη σπορ εμφάνιση. Οι οθόνες εμφανίζονται στο Audi virtual cockpit plus 12,3 ιντσών, το οποίο διατίθεται στάνταρ.

Εμφανίζει τις τιμές rpm με τη μορφή ραβδόγραμμων και προβάλλει ισχύ και ροπή ως ποσοστά.

Προαιρετικά, η οθόνη rpm είναι διαθέσιμη στη νέα σχεδίαση «RS Runway», με τις τιμές να εμφανίζονται με τρόπο που μοιάζει οπτικά με διάδρομο αεροπλάνου, με την υψηλότερη ταχύτητα στο προσκήνιο και τη χαμηλότερη ταχύτητα στο βάθος.

Διαθέσιμες και οθόνες για g-force, χρόνους γύρου πίστας και επιτάχυνση από 0-100 km/h, 0-200 km/h, τέταρτο μιλίου και όγδοο μιλίου.

Η αγωνιστική αίσθηση ενισχύεται περαιτέρω από τον πίνακα οργάνων από ανθρακονήματα και τα σπορ καθίσματα RS με ανάγλυφο RS και ραφή αντίθεσης σε ανθρακί χρώμα.

Το RS 3 είναι στάνταρ εξοπλισμένο με δερμάτινο τιμόνι RS Sport τριών ακτίνων με επίπεδη βάση.

Διαθέτει ενσωματωμένα, υψηλής ποιότητας paddles από χυτοσίδηρο. Όσοι επιλέγουν το design πακέτο λαμβάνουν, εκτός από το σήμα RS, μια λωρίδα-ένδειξη στο σημείο 12 ωρών για ταχύτερη αίσθηση της θέσης του τιμονιού κατά τη δυναμική οδήγηση.

Στα δεξιά του τιμονιού βρίσκεται το νέο κουμπί RS Mode, για επιλογή των λειτουργιών Audi drive RS Performance, RS Individual ή την πιο πρόσφατη λειτουργία που χρησιμοποιήθηκε.

Και στις δύο λειτουργίες RS, η οθόνη των οργάνων και η head-up οθόνη έχουν μια ακόμη πιο σπορ εμφάνιση, με μια ένδειξη αλλαγής ταχύτητας που αναβοσβήνει.

Τα Audi RS 3 Sportback και RS 3 Sedan θα είναι διαθέσιμα για παραγγελία στην Ευρώπη μετά το καλοκαίρι. Μία πρώτη ένδειξη τιμής στη Γερμανία, είναι 60.000 ευρώ και 62.000 ευρώ, για τις βασικές εκδόσεις των RS 3 Sportback και RS 3 Sedan, αντίστοιχα.