Αυτοκίνητο

BMW: Με 5 αστέρια η νέα σειρά 3, στα crash tests του Euro NCAP

Τα νέα μοντέλα Σειρά 3 Sedan και Touring βρίσκονται στην κορυφή της κατηγορίας τους

dtjs

Του Γιάννη Χαλκιαδάκη. Νέα πρότυπα δυναμικής συμπεριφοράς, ελκυστικής εμφάνισης και προηγμένης τεχνολογίας θέτει η νέα BMW Σειρά 3 στους τομείς ελέγχου/ λειτουργίας, υποστήριξης οδηγού και συνδεσιμότητας.

Συγκεκριμένα, τα νέα μοντέλα Σειρά 3 Sedan και Touring βρίσκονται στην κορυφή της κατηγορίας τους και στον τομέα της ασφάλειας. Μάλιστα, η τελευταία γενιά της 3 απέσπασε 5 αστέρια στα crash tests του Euro NCAP (New Car Assessment Programme).

Επιπλέον, έφερε το καλύτερο αποτέλεσμα στην προστασία ενηλίκων επιβατών που έχει πετύχει ποτέ ένα «μεγάλο οικογενειακό αυτοκίνητο» (μεσαίο μοντέλο) υπό το νέο, πιο απαιτητικό καθεστώς του Euro NCAP.

H BMW 3 κατέγραψε επίσης εξαιρετικά αποτελέσματα στην προστασία παιδιών, στην προστασία ευάλωτων χρηστών στον δρόμο (π.χ πεζών) και στον στάνταρ εξοπλισμό ασφαλείας.

Υπενθυμίζεται πως μία πεντάστερη κατάταξη στο Euro NCAP αποδεικνύει περίτρανα την αποτελεσματικότητα της ολοκληρωμένης φιλοσοφίας της ασφαλείας του οχήματος, η οποία -στη νέα Σειρά 3, όπως και σε άλλα οχήματα- περολαμβάνει τόσο τη δομή του αμαξώματος όσο και τα συστήματα συγκράτησης.

Πιο αναλυτικά, στο νέο μοντέλο, ενισχυμένες δομές με σχεδίαση βελτιστοποιημένου βάρους και μία υψηλή ικανότητα διαχείρισης φορτίου, αποτελώντας τη βάση για την ακεραιότητα του κλωβού επιβατών σε διάφορα είδη σύγκρουσης - δηλαδή για να παραμένει άθικτος ο χώρος των επιβίωσης.

Ειδικότερα, στις δοκιμές Euro NCAP της νέας BMW 3, ο κλωβός ασφαλείας των επιβατών από αλουμίνιο/ατσάλι υψηλής αντοχής αποδείχθηκε άκρως ανθεκτικός -τόσο στις εμπρόσθιες και πλευρικές συγκρούσεις όσο και στις πλάγιες συγκρούσεις με στύλο.

Μάλιστα, σε μία εμπρόσθια σύγκρουση, οι δυνάμεις που επενεργούν στο όχημα διοχετεύονται μέσω πολλαπλών διαδρόμων απόσβεσης φορτίου στη διάταξη του πατώματος, στο πλαϊνό πλαίσιο στο τροπέτο και στην οροφή, ενώ απορρωφόνται από μεγάλες ζώνες παραμόρφωσης.

Παράλληλα, ενισχύσεις στις κολόνες Β και στις περιοχές των κατωφλίωνθυρών, δοκοί υψηλής αντοχής στις πόρτες και ανθεκτικά εγκάρσια στοιχεία στα καθίσματα προστατεύουν τους επιβάτες σε περίπτωση πλευρικής σύγκρουσης.

Ταυτοχρόνως, τα καθίσματα και τα προσκέφαλα είναι ειδικά σχεδιασμένα για να ελαχιστοποιούν το ενδεχόμενο τραυματισμού από τράνταγμα, εξ αιτίας μιας οπίσθιας σύγκρουσης. Ενισχυμένες κολόνες και στοιχεία οροφής διασφαλίζουν την ακεραιότητα του κλωβού επιβατών εάν το αυτοκίνητο ανατραπεί.

Το κεντρικό ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου ασφάλειας παρακολουθεί τη λειτουργία διαφόρων συστημάτων συγκράτησης της νέας Σειράς 3. Αυτό σημαίνει ότι οι ζώνες ασφαλείας τριών σημείων σε όλα τα καθίσματα ενεργοποιούνται σε πλήρη συντονισμό με τους αερόσακους (εμπρός, πλευρικούς και οροφής) – ανάλογα με τον τύπο και τη σφοδρότητα σύγκρουσης.

Δείτε επίσης