Αυτοκίνητο

BMW iX, i4: Ολοκαίνουργια και εντυπωσιακά τα νέα ηλεκτροκίνητα οχήματα

BMW Diamandis Adanalis Sieben Doulgeridis 31 10 21

Για το νέο κεφάλαιο της ηλεκτροκίνησης και τους μελλοντικούς στόχους του BMW Group, μίλησαν ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος στην Ελλάδα Andreas Sieben, ο Sales Operation i Manager Αντώνης Αδαναλής και ο Motorrad Manager Γιάννης Δουλγερίδης, κατά την παρουσίαση των ολοκαίνουργιων και εντυπωσιακών sedan i4, του μεγάλου SUV iX, και του σκούτερ CE 04, με τον συντονισμό του διευθυντή επικοινωνίας Κωνσταντίνου Διαμάντη.

«Το δικό μας όραμα για ένα καθαρότερο «αύριο», αποτυπώνεται στο σταδιακό εξηλεκτρισμό της γκάμας, στην ευρεία χρήση ανακυκλωμένων και ανακυκλώσιμων υλικών στην παραγωγή, αλλά και στη λειτουργία των εργοστασίων μας με ανανεώσιμες πηγές ενέργειας», είπε ο κ. Sieben, παρουσιάζοντας τα νέα μοντέλα.

Σύμφωνα με τον ίδιο, ήδη το BMW Group δίνει μία νέα, επαναστατική διάσταση στη βιωσιμότητα στα μοντέλα της "Neue Klasse” από τα μέσα της δεκαετίας, μειώνοντας σημαντικά τη χρήση πρώτων υλών ανά όχημα.

Παίρνοντας τον λόγο, ο κ.Αδαναλής, ανέφερε πως: «Στόχος μας είναι η ουσιαστική αύξηση του ποσοστού δευτερογενών υλικών, προερχόμενων από ανακυκλωμένο χάλυβα, πλαστικό και αλουμίνιο.

Ο όμιλος, αντιμέτωπος με την έλλειψη φυσικών πόρων και την αύξηση των τιμών των πρώτων υλών, θεωρεί αυτό το βήμα ως ένα κρίσιμο μοχλό για βιώσιμες επιχειρηματικές πρακτικές και δημιουργία μιας σαφούς υποχρεωτικής αποδοτικότητας».

Εκτός από τη μεταστροφή στην πράσινη ενέργεια που ήδη εφαρμόζεται από τους κατασκευαστές κυψελών, η νέα φιλοσοφία μπαταρίας και κυψέλης, σε συνδυασμό με τη βελτιωμένη χημική σύσταση της κυψέλης, θα συμβάλλουν επίσης αισθητά.

Όπως ανέφερε, πρόκειται για ένα ακόμα παράγοντα στην αυξανόμενη αναλογία δευτερογενών υλικών στις κυψέλες και τις μπαταρίες υψηλής τάσης συνολικά. Το κέλυφος της στην BMW iX ήδη περιέχει μέχρι 30% δευτερογενές αλουμίνιο, ενώ μέχρι 50% δευτερογενές νικέλιο, που είναι βασική πρώτη ύλη, χρησιμοποιείται στην κυψέλη της μπαταρίας.

Παράλληλα, υποστήριξε πως το BMW Group έχει περιορίσει τη χρήση των κρίσιμων πρώτων υλών στην τρέχουσα γενιά κυψελών μπαταριών και έχει μειώσει την ποσότητα κοβαλτίου στο υλικό καθόδου σε λιγότερο από 10%.

Μάλιστα, απαντώντας σε ερώτηση του «Vradini.gr», για το πρόβλημα των ημιαγωγών, σημείωσε πως πρόκειται για ένα μεγάλο ζήτημα και ότι θα χρειαστούν δύο χρόνια για την αντιμετώπισή του, ενώ αναφορικά με τη δημιουργία εργοστασίων για κατασκευή μπαταριών, όπως προγραμματίζουν άλλες εταιρίες, διευκρίνισε πως ο Όμιλος, θα συνεχίσει να συνεργάζεται με τα 3 μεγάλα εργοστάσια, παραλαμβάνοντας τις κυψέλες για τη συναρμολόγηση τους.

Πιο αναλυτικά, η BMW iX σχεδιασμένη εξ αρχής ως αμιγώς ηλεκτρική, βασίζεται σε ένα νέο πακέτο τεχνολογικών εργαλείων για το μέλλον, με τεράστιες δυνατότητες για καινοτομίες στους τομείς αυτοματοποιημένης οδήγησης, λειτουργίας, συνδεσιμότητας και ψηφιακών υπηρεσιών.

Το νέο μοντέλο, θα λανσαριστεί σε δύο εκδόσεις οι οποίες θα διαθέτουν ηλεκτρικό σύστημα τετρακίνησης, με συνδυασμένη ισχύ 385 kW/523 hp στην BMW iX xDrive50, συνδυασμένη κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας στον κύκλο WLTP: 23,0 – 19,8 kWh/100 km, εκπομπές CO2: 0 g/km και 240 kW/326 hp στην BMW iX xDrive40, με συνδυασμένη κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας στον κύκλο WLTP: 22,5 – 19,4 kWh/100 km, εκπομπές CO2: 0 g/km.

Το αποδοτικό σύστημα κίνησης σε συνδυασμό με την τελευταία τεχνολογία κυψελών μπαταριών, θα προσφέρει αυτονομίες 630 km στην BMW iX xDrive50 και μέχρι 425 km στην BMW iX xDrive40 (υπολογισμός σύμφωνα με το πρότυπο WLTP).

Στη συνέχεια, θα προστεθεί στη γκάμα η BMW iX M60, με συνδυασμένη κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας στον κύκλο WLTP: 21,6 kWh/100 km, εκπομπές CO2: 0 g/km, με μέγιστη ισχύ πάνω από 440 kW/600 hp που υπόσχεται μία εξαιρετικά σπορ, αμιγώς ηλεκτρική οδηγική εμπειρία.

Όσον αφορά την BMW i4, πρόκειται για το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της μάρκας, που δίνει έμφαση από την αρχή στις δυναμικές επιδόσεις. Η νέα γενιά του συστήματος απεικόνισης και ελέγχου/ λειτουργίας iDrive που τοποθετείται για πρώτη φορά στην i4, βασίζεται στο νέο BMW Operating System 8 και έχει σχεδιαστεί με ξεκάθαρη έμφαση στη λειτουργικότητα οθόνης αφής του BMW Curved Display και στη λεκτική επικοινωνία με τον εκτενώς αναβαθμισμένο ψηφιακό βοηθό, BMW Intelligent Personal Assistant.

Με το λανσάρισμα, θα διατίθενται δυο εκδόσεις του μοντέλου συμπεριλαμβανομένης της πρώτης BMW M με σύστημα κίνησης μηδενικών εκπομπών ρύπων.

Η BMW i4 M50, με συνδυασμένη κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας: 24 – 19 kWh/100 km κατά το πρότυπο WLTP, εκπομπές CO2: 0 g/km, ένα μοντέλο υψηλών επιδόσεων της BMW M GmbH, χρησιμοποιεί έναν ηλεκτροκινητήρα στον εμπρός άξονα και έναν ακόμα πίσω, προσφέροντας συνολική ισχύ συστήματος 400 kW/544 hp και κορυφαία οδηγική απόλαυση, με την αυτονομία του να φτάνει τα 510 km στον κύκλο WLTP.

Η BMW i4 eDrive40, με συνδυασμένη κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας: 20 – 16 kWh/100 km κατά WLTP, εκπομπές CO2: 0 g/km, συνδυάζει έναν ηλεκτροκινητήρα 250 kW/340 hp με κλασική πίσω κίνηση. Η μέγιστη αυτονομία του σύμφωνα με το πρότυπο WLTP είναι 590 km.

Επίσης, η 5η γενιά της τεχνολογίας BMW eDrive περιλαμβάνει μία μπαταρία υψηλής τάσης με την τελευταία τεχνολογία κυψελών μπαταριών.

Η βαρυμετρική ενεργειακή πυκνότητα της μπαταρίας ιόντων λιθίου είναι περίπου 20% υψηλότερη από την αντίστοιχη της μπαταρίας που χρησιμοποιείται στο τρέχον BMW i3, ενώ το συνολικό ενεργειακό περιεχόμενο της μπαταρίας υψηλής τάσης είναι 83.9 kWh (καθαρό ενεργειακό περιεχόμενο: 80,7 kWh).

Δείτε επίσης