Αυτοκίνητο

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Σημαντικές απαντήσεις σε ένα… «Φανατικό οπαδό της ηλεκτροκίνησης»

Electriic Car 16 01 22

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι ιδανικά για αστικές μετακινήσεις, μερικά είναι κατάλληλα για ταξίδια και τουρισμό, απλά οι υποδομές φόρτισης δημιουργούνται τώρα και θέλουν χρόνο για να ωριμάσουν.

Ένας καλός οικογενειακός φίλος, έμπορος αυτοκινήτων, που τον χαρακτηρίζει η διακριτικότητα στη ζωή του και δεν θέλει να υποτεθεί ότι διαφημίζει την επιχείρηση του, έστειλε τις τοποθετήσεις του, με την αφορμή ενός δημοσιεύματος, στο οποίο ένας οδηγός κατέγραψε τις ανησυχίες του για την ηλεκτροκίνηση με τίτλο:

ΜΗΝ ΞΑΝΑΚΟΥΣΩ ΓΙΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ»,

όπου ένας «Φανατικός οπαδός της ηλεκτροκίνησης», έζησα μια 24ωρη εμπειρία (τόσο άντεξα) με ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο.

ΕΝΤΟΣ ΠΟΛΗΣ το πλεονέκτημα είναι ότι στα φανάρια «ρίχνεις στα αυτιά» και σε Φερράρι ακόμη. Και κάπου εδώ τελειώνουν όλα τα καλά της ηλεκτροκίνησης για τον ιδιοκτήτη.

Απαντώντας ο οικογενειακός φίλος, γνώστης της ηλεκτροκίνησης και της οικολογίας, ανέφερε:

«Παραβλέπετε ρύπους όπως μονοξείδιο και διοξείδιο του άνθρακα, οξείδια του αζώτου όζον και γενικά έννοιες όπως προστασία του περιβάλλοντος και ειδικότερα της υγείας των κατοίκων των αστικών κέντρων όπου προορίζονται να κινηθούν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα΄

Παραβλέπετε και τον οικονομικό παράγοντα, δηλαδή ότι με 2-3ευρώ (νυχτερινού) ρεύματος, διανύεις 100χλμ, έχεις σχεδόν μηδενικό κόστος συντήρησης, απαλλάσσεσαι από πληρωμή τελών στάθμευσης σε δημόσια πάρκινγκ, δεν πληρώνεις τέλη κυκλοφορίας,

δεν πληρώνεις φόρο πολυτελείας ούτε επιπλέον φόρο εισοδήματος αφού δεν υπάρχει τεκμήριο συντήρησης και αν είσαι επαγγελματίας, έχεις επιπλέον φορολογικά κίνητρα για την επιχείρηση.

Παραβλέπετε την απόλαυση που παρέχει η αθόρυβη λειτουργία η αστείρευτη ροπή του ηλεκτροκινητήρα, η ξεκούραστη οδήγηση λόγω του “αυτόματου” κιβωτίου ταχυτήτων μιας σχέσης, η άμεση επιτάχυνση με το πάτημα του γκαζιού αφού δεν χρειάζεται κατέβασμα ταχύτητας,

η ελάχιστη χρήση του φρένου μέσα στην πόλη, το κράτημα που προσφέρουν όντας πιο καλά ζυγισμένα και με χαμηλό κέντρο βάρους λόγω της μπαταρίας, είναι αδύνατο να ντεραπάρουν, να πειραχτούν τα χιλιόμετρα, πολύ δύσκολο να κλαπούν κλπ κλπ

Εστιάζετε στα λίγα χιλιόμετρα που γίνονται εκτός πόλης και όχι στο 95% των χιλιομέτρων που γίνονται στον αστικό ιστό.

Όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι ιδανικά για αστικές μετακινήσεις, μερικά είναι κατάλληλα για ταξίδια και τουρισμό απλά οι υποδομές φόρτισης δημιουργούνται τώρα και θέλουν χρόνο για να ωριμάσουν».

Συνεχίζοντας στο κείμενό του, ο προβληματισμένος οδηγός, έγραψε: ΕΚΤΟΣ ΠΟΛΗΣ μιλάμε για ταλαιπωρία άνευ προηγουμένου. Ξεκίνησα για μικρό ταξιδάκι μέχρι τη Σπάρτη για δουλειά (άρα δεν είχα περιθώρια για σπατάλη χρόνου). Το αυτοκίνητο κοστίζει 40.000 ευρώ και είχε θεωρητική αυτονομία 350 χλμ.

Από την πλευρά του, ο έμπορος αυτοκινήτων, αφού μίλησε για τη θεωρητική αυτονομία, που έχει να κάνει με την θερμοκρασία, τον δρόμο, την ταχύτητα κίνησης και τον τρόπο οδήγησης, σημείωσε:

«Στο ev-database θα δείτε ότι δίνουν για κάθε ηλεκτρικό αυτοκίνητο 6 (έξι) διαφορετικές αυτονομίες: α. Κίνηση σε πόλη, β. Κίνηση σε αυτοκινητόδρομο, γ. Μικτές διαδρομές και όλα αυτά επί δύο (χαμηλή / κανονική θερμοκρασία).

Για το αυτοκίνητο που αναφέρεστε δίνουν αυτονομία ανάμεσα σε 250 και 525 χιλιόμετρα οπότε καταλαβαίνετε ότι η διαφορά στην αυτονομία είναι τεράστια ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης. Υποθέτω ότι διαβάσατε την μέση αυτονομία και νομίσατε ότι ισχύει και για τον αυτοκινητόδρομο».

Κατόπιν ο οδηγός σχολίασε: Αυτό φυσικά όπως έμαθα (the hard way), ισχύει μόνο αν οδηγείς με 90χλμ/ώρα. Οδηγούσαμε στα 120 έως 150 όπως όλος ο κόσμος. Με την ταχύτητα αυτή με το ζόρι κάνεις 200χλμ. Μέχρι να φτάσουμε στα Μέγαρα η φόρτιση κατέβηκε στο 75% οπότε ανησυχήσαμε κι αποφασίσαμε να ψάξουμε που έχει φορτιστές.

Και τον γνώστη της ηλεκτροκίνησης, να υποστηρίζει: «Το όριο ταχύτητας στους ελληνικούς αυτοκινητόδρομους είναι 130χλμ/ώρα, όχι 150, και ας πηγαίνει έτσι "όλος ο κόσμος“.

Η αντίσταση του αέρα είναι ανάλογη με το τετράγωνο της ταχύτητας που κινείται το όχημα, έτσι, η αντίσταση του αέρα στα 150χλμ είναι διπλάσια από αυτή στα 106 χλμ/ώρα και τετραπλάσια από κίνηση με 75 χλμ/ ώρα!

Η Ελλάδα δεν είναι μια επίπεδη χώρα της κεντρικής Ευρώπης. Οι υψομετρικές διακυμάνσεις και οι στροφές που φρενάρεις δεν προσφέρονται για αγωνιστική οδήγηση.

Ο οδηγώντας λοιπόν σε ταχύτητες που σου αφαιρούν το δίπλωμα, καταναλώσατε το 25% της μπαταρίας μέχρι τα Μέγαρα πετυχαίνοντας ρεκόρ κατανάλωσης.

Την χαμηλή αυτονομία κακώς την καταλογίζετε στο αυτοκίνητο κι όχι στον τρόπο οδήγησής σας».

Λοιπόν φορτιστές υπάρχουν μόνο στα Μέγαρα, στην Κόρινθο, στην Τρίπολη και έξω από τη Σπάρτη.

«Η έλλειψη φορτιστών είναι ένας λόγος παραπάνω για να μην πηγαίνετε προς το παρόν με 150χλμ την ώρα.

Υπάρχουν εφαρμογές για το κινητό, που σας βρίσκουν σταθμό φόρτισης. (Charge Assist, PlugShare, ΔΕΗ Blue, EVziiin, Fortizo κτλ)

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα διαθέτουν από κατασκευής σύνδεση στο διαδίκτυο για να κάνουν αυτόματες αναβαθμίσεις στο λογισμικό τους και για να εντοπίζουν τον πλησιέστερο σταθμό φόρτισης.

Κάποια πιο έξυπνα, συνδυάζουν την πλοήγηση με τους διαθέσιμους φορτιστές και υπολογίζουν μόνα τους την διαδρομή για να φτάσετε στον προορισμό σας».

ΟΜΩΣ οι φορτιστές αυτοί είναι 22ΚW και χρειάζονται 8 ώρες για να φορτίσουν πλήρως ένα μικρό ηλεκτρικό.

«Τα 22kw του φορτιστή δεν σημαίνουν πρακτικά τίποτα. Δεν φορτίζουν γρήγορα ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο που διαθέτει μονοφασικό on board φορτιστή και για να γίνω πιο σαφής:

Στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η ταχύτητα φόρτισης εξαρτάται από δύο παράγοντες: α. Τον εξωτερικό φορτιστή οικιακό ή δημόσιο και

β. Τον (on board) ενσωματωμένο φορτιστή του αυτοκίνητου, ο οποίος είναι ο πιο σημαντικός γιατί δεν αλλάζει.

Το αυτοκίνητο που αναφέρεστε διαθέτει ενσωματωμένο τριφασικό φορτιστή των 11KW οπότε δεν εκμεταλλεύεται τα 22KW που προσφέρει ο δημόσιος φορτιστής.

Καλό είναι, αν κάποιος ταξιδεύει εκτός πόλης να αγοράζει αυτοκίνητο που διαθέτει μπαταρία τουλάχιστον 75KWh, “γρήγορο” AC τριφασικό φορτιστή και DC charger.

Το λάθος έγινε στην επιλογή της μπαταρίας κατά την αγορά του αυτοκινήτου αφού επρόκειτο να χρησιμοποιηθεί για επαγγελματικά ταξίδια εκτός Αθήνας».

Φορτιστές 50KW υπάρχουν ένας στα Μέγαρα κι ένας 20 χλμ από τη Σπάρτη (Πελλάνα). Αυτοί θέλουν 1,5 ώρες για πλήρη φόρτιση. Φορτίσαμε λοιπόν γύρω στα 45 λεπτά το αυτοκίνητο στα Μέγαρα και καθήσαμε όρθιοι πίνοντας μια πορτοκαλάδα.

Στη συνέχεια, ο οικογενειακός μας φίλος αποκάλυψε: «Αυτή την στιγμή όντως είμαστε οι ουραγοί της Ευρώπης σε ποσοστό ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών αυτοκινήτων στο σύνολο οχημάτων που κυκλοφορούν, καθώς και σε φορτιστές στο εθνικό δίκτυο, αλλά όταν είσαι τελευταίος, μόνο να ανέβεις μπορείς και δεν πιστεύω ότι αυτό θα πάρει πολύ χρόνο.

Παρεμπιπτόντως, 45 λεπτά φόρτισης με φορτιστή των 50kw για να αναπληρώσετε το 25% που είχατε καταναλώσει, είναι πολύς χρόνος. Ίσως να ξεχαστήκατε.

Τα apps του φορτιστή και του αυτοκινήτου παρέχουν πληροφόρηση ανά πάσα στιγμή για την πορεία της φόρτισης οπότε δεν χάνετε το χρόνο σας και από την άλλη δεν καθυστερείτε τον επόμενο που θέλει να φορτίσει το δικό του αυτοκίνητο».

Με την ψυχή στο στόμα και διαπληκτιζόμενοι αν θα έπρεπε να το παρκάρουμε στην Τρίπολη και να πάρουμε το ΚΤΕΛ για σιγουριά, φτάσαμε Σπάρτη σχεδόν άδειοι και το βάλαμε σε φορτιστή 22KW που βρισκόταν 1 χλμ έξω από τη Σπάρτη και καλέσαμε ραδιοταξί για να πάμε στη δουλειά μας.

Αφού δεν μπορούσαμε να φτάσουμε Αθήνα με μισό γέμισμα, αναγκαστικά ξανασταματήσαμε στην Πελλάνα στο φορτιστή των 50KW όπου μείναμε καμία ωρίτσα όρθιοι στο Κυλικείο μέχρι να φτάσει η φόρτιση στο 100%. Οδηγήσαμε προς Αθήνα με 90-100 χλμ την ώρα οπότε ενώ οδηγούσαμε αυτοκίνητο που «πατάει» και φερράρι, στο δρόμο μας περνούσαν και Zastava και μας μούτζωναν κιόλας που τους εμποδίζαμε.

«Οι ταχυφορτιστές DC φορτίζουν πολύ γρήγορα από το 20% ως το 80% της χωρητικότητας της μπαταρίας. Από το 80% έως το 100% της φόρτισης, καθυστερούν καθώς η μπαταρία θερμαίνεται πολύ και αυξάνεται η εσωτερική της αντίσταση.

Επίσης η μπαταρία φθείρεται πρόωρα αν επιμένετε να την φορτίζετε ως το 100% σε DC charger. Θα ήταν προτιμότερο να φορτίσετε μισή ώρα στην Πελλάνα και άλλη μισή ώρα κοντά στην Κόρινθο. Με τον τρόπο αυτό θα μπορούσατε να ταξιδεύετε με όση ταχύτητα θέλετε για να μην σας προσπερνά κανένας».

Θα μου πείτε ναι αλλά τουλάχιστον ταξιδεύεις φθηνά. Αμ δε, που ταξιδεύεις φθηνά. Το αυτοκίνητο παίρνει περίπου 60KW. Στον 50άρη φορτιστή στο δρόμο (που κάνει 1,5 ώρες να φορτίσει), το KW χρεώνεται περίπου 60λεπτά κι επομένως για ένα γέμισμα θέλεις 35 ευρώ. Με αυτά τα 35 ευρώ κάνεις μετά βίας 200 χλμ αν οδηγείς σαν άνθρωπος. Δηλαδή για να κάνεις 400χλμ θέλεις 70 ευρώ !!! Πιο φθηνά πας με το Lexus 450 hybrid, που είναι αμαξάρα SUV 3 τόνων.

«Προσοχή!! Διαδρομές 500χλμ μέσα σε πόλη κοστίζουν κοντά στα 12 ευρώ με τις σημερινές ψηλές τιμές του ρεύματος. Ευτυχώς αυτές τις μέρες η MWh από τα 340 ευρώ έπεσε στα 192 αλλά δεν ξέρουμε που θα καταλήξει. Συγχωρήστε μου λοιπόν την όποια ασάφεια σχετικά με το κόστος κίνησης ανά 100χλμ με φόρτιση στο σπίτι.

Α. Σύμφωνα με τους δικούς μου υπολογισμούς : Εκτός πόλης ταξίδι 400 χιλιομέτρων με 150 χλμ/ ώρα κοστίζει 48 ευρώ και όχι 70 ευρώ.

Τα πρώτα 200 από αυτά τα δίνει η αρχική φόρτιση στο σπίτι με κόστος 12 ευρώ

Για τα υπόλοιπα 200χλμ, θα πληρώσετε 36 ευρώ (60ΚWh * 0,60 ευρώ/KWh = 36 ευρώ). Συνολικό κόστος 48 ευρώ(12 ευρώ οικιακό ρεύμα + 36 ευρώ από DC φορτιστή). Οι φορτιστές των 22ΚW χρεώνουν την κιλοβατώρα 0,45 ευρώ. Το ίδιο ταξίδι θα σας κόστιζε 39 ευρώ.

Β. Από τα υβριδικά, μόνο τα plug-in προσφέρουν σημαντική οικονομία στα καύσιμα ρίχνοντας την μέση κατανάλωση κάτω από τα 2 λίτρα ανά 100 χλμ. Τα Hybrid και τα Μild Ηybrid έχουν ξεπεραστεί από τις εξελίξεις της τεχνολογίας.

Έχω ταξιδέψει από την Αθήνα στην Πάτρα με Lexus 450 Hybrid των 107.000 ευρώ και των τριών τόνων το οποίο είναι όντως αμαξάρα, και σας διαβεβαιώ ότι σε τέτοια διαδρομή το υβριδικό του σύστημα δεν προσφέρει πρακτικά καμία εξοικονόμηση καυσίμου.

Μόνο στην πόλη, στο ξεκίνα-σταμάτα αποδίδει ένα υβριδικό όπως το Lexus που αναφέρατε. Η συγκεκριμένη διαδρομή κόστισε ακριβά στον ιδιοκτήτη του γιατί και εμείς “πηγαίναμε σαν άνθρωποι” με 150χλμ την ώρα.

Εκτός αυτού, το συγκεκριμένο αυτοκίνητο εκπέμπει 127 gr CO2/χλμ και δεν κυκλοφορεί κάθε μέρα στον δακτύλιο οπότε θα αναγκαστείτε να πάρετε και ένα δεύτερο. Σας συνιστώ ανεπιφύλακτα ένα ηλεκτρικό πόλης. Επίσης ως εταιρικό αυτοκίνητο, η χρήση του θα θεωρούνταν ως «παροχή σε είδος» και θα πληρώνατε επιπλέον φόρο».

Με απλά λόγια τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι παιχνίδια για πλούσια αγόρια που έχουν κανα-δύο άλλα αυτοκίνητα για να κάνουν τη δουλειά τους και θέλουν κι ένα ακόμη πολύ ακριβό παιχνίδι για να «ρίχνουν» στα φανάρια στις φερράρι, στα παπάκια και στα βεσπάκια. Αν το θέλετε για κανονικό αυτοκίνητο, ξαναδέστε το σε 10 χρονάκια. Μέχρι τότε μια χαρά είναι τα υβριδικά.

Ολοκληρώνοντας, ο δικός μας γνώστης της ηλεκτροκίνησης, διεμήνυσε: «Ίσως και για «εργαζόμενα κορίτσια» που πηγαίνουν κάθε μέρα στη δουλειά τους και κατόπιν όλο το απόγευμα, πηγαίνουν τα παιδιά τους σε διάφορες δραστηριότητες και θέλουν να μηδενίσουν το κόστος αυτών των μετακινήσεων.

Όντως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν είναι για όλους. Απευθύνονται σε ανθρώπους που διαθέτουν χώρο στάθμευσης για να τα φορτίζουν και διαθέτουν οικονομική άνεση για δεύτερο αυτοκίνητο, πρακτικά δηλαδή, στα αμέτρητα ζευγάρια που διαθέτουν θέση στάθμευσης και δύο αυτοκίνητα.

Δεν χρειάζεται να είναι κανείς πλούσιος όμως. Αν αγοράσεις ένα μεταχειρισμένο ηλεκτρικό smart των 12.000 ευρώ με 72 δόσεις, πληρώνεις μεν δόση 235 ευρώ το μήνα, αλλά από την άλλη, γλιτώνεις ίσως και όλο το ποσό της δόσης από οικονομία στα καύσιμα.

Ίσως αυτοί που βλέπουμε να κυκλοφορούν ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης να μην είναι όλοι πλούσιοι, μπορεί να είναι απλά έξυπνοι.

Με βάση την αρχική σας δήλωση ότι ήσασταν φανατικός της ηλεκτροκίνησης που όμως άλλαξε γνώμη σε μια μέρα, το ότι δεν οδηγείτε οικολογικά και πιστεύετε ότι η χρησιμότητα των ηλεκτρικών οχημάτων εξαντλείται σε κόντρες και ταξίδια με 150 χλμ. στην Εθνική οδό, δεν πείθομαι για τις οικολογικές σας αναζητήσεις.

Εκφράσεις όπως «καθόμασταν όρθιοι περιμένοντας», είναι υπερβολές για να δείξετε το μέγεθος ενός ανύπαρκτου για εμένα προβλήματος.

Αποφάσισα λοιπόν να απαντήσω το άρθρο σας διότι πιστεύω στην ηλεκτροκίνηση. Η εσφαλμένη σας, κατ’ εμέ, οπτική, πήρε μεγάλη δημοσιότητα και αντί για ευθυμογράφημα, κατέληξε να επηρεάζει αρνητικά τους ανώριμους καταναλωτές.

Αισθάνομαι την ανάγκη να παρέμβω διότι δεν θέλω ο κόσμος να παρασύρεται σε λάθος συμπεράσματα σε αυτό το στάδιο που ελάχιστοι γνωρίζουν τι σημαίνει ηλεκτροκίνηση.

Σας απαντά κάποιος που αγόρασε το πρώτο του ηλεκτρικό αυτοκίνητο πριν 6 χρόνια. Που διαθέτει 2 ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην οικογένεια.

Που έχει πουλήσει δεκάδες ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα, ακόμα και κάποια που ούτε η αντιπροσωπεία τους, δεν τα έφερε στην Ελλάδα.

Που στην διαβούλευση για το νομοσχέδιο της ηλεκτροκίνησης έκανε παρέμβαση η οποία έγινε δεκτή και ενσωματώθηκε στο Νόμο ώστε να μπει πλαφόν 50.000 ευρώ στην απαλλαγή από πόθεν έσχες για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου».

Καταλήγοντας, ο οικογενειακός μας φίλος, δίνοντας έμφαση στους αναγνώστες που μελετούν τη αγορά ηλεκτρικού οχήματος, επισήμανε:

«Υπομονή! Όταν είσαι πρωτοπόρος πρέπει να διαθέτεις την υπομονή που χρειάζεται να προσαρμοστεί η Ελλάδα στις νέες συνθήκες. Την προηγούμενη χρονιά δεν υπήρχαν σχεδόν καθόλου φορτιστές. Σε λίγο, με τα κίνητρα που δίνονται, θα είναι πολύ πιο εύκολο να μετακινούμαστε με ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

Αν μένετε στην Αθήνα αγοράσετε αυτοκίνητο με μικρή αυτονομία διότι είναι φτηνά για αυτά που προσφέρουν, μηδενίζουν το κόστος μετακίνησης και υπάρχουν αρκετά σημεία φόρτισης στο λεκανοπέδιο ώστε να μην έχετε κανένα πρόβλημα. Αυτοκίνητα με μικρή αυτονομία όπως πχ το Honda e ή το Fiat 500e υπάρχουν γιατί είναι σχεδιασμένα για τους κατοίκους των πόλεων

Αν μένετε σε νησί, τα φθηνά ηλεκτροκίνητα που διαθέτουν μικρή αυτονομία, είναι ιδανικά για τον τόπο σας. Στα αραιά σέρβις, τα μόνα που αντικαθίστανται, είναι το φίλτρο αέρα της καμπίνας, τα υγρά φρένων και ένας φθηνός αφυγραντήρας για την μπαταρία.

Τα κίνητρα που παρέχει η κυβέρνηση με τη μορφή επιδότησης και φοροαπαλλαγών δεν θα ισχύουν για πάντα. Κάποια στιγμή τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα ακριβύνουν.

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι τέλεια για αστικές διαδρομές αρκεί να συνειδητοποιήσει κανείς ότι δεν θα πάει ακόμα ταξίδι με αυτά.

Θεωρώ ότι δεν αξίζει να πληρώσεις για μια πανάκριβη μπαταρία απλά για να μεταφέρεις άσκοπα το βάρος της μέσα στην πόλη.

Η μεγάλη αυτονομία δεν είναι απαραίτητη για πρακτικούς λόγους πέρα από ψυχολογικούς. Εάν ταξιδεύετε συχνά, υπάρχουν πολλές προτάσεις από plug-in υβριδικά μοντέλα που συνδυάζουν αυτονομία και οικονομία και απευθύνονται σε όσους θέλουν να έχουν ένα μόνο αυτοκίνητο.

Κερδίζουν σε αυτονομία, χάνοντας σε οδηγική απόλαυση σε σχέση με τα ηλεκτρικά. Είναι όμως πολύ ανώτερα σε όλους τους τομείς σε σχέση με τα συμβατικά βενζίνης ή πετρελαίου.

Οδηγήστε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο όσοι δεν το έχετε ήδη κάνει. Θα πάθετε “πολιτισμικό” σοκ. Στο τέλος του test drive, ένα πλατύ χαμόγελο θα φωτίζει το πρόσωπο σας

Οποιοδήποτε συμβατικό αυτοκίνητο, αυτόματο, με ιπποδύναμη 200+ ίππων και εξοπλισμό σαν του αυτοκινήτου που εξετάζουμε, σίγουρα κοστίζει πολύ πάνω από 40.000 ευρώ.

Τέτοια ιπποδύναμη προκύπτει από μεγάλο κυβισμό οπότε σίγουρα πληρώνει τέλη κυκλοφορίας, φόρο πολυτελείας και καταναλώνει αρκετό καύσιμο. Η χρήση του θα κόστιζε κάθε χρόνο τουλάχιστον 1.500 ευρώ παραπάνω σε καύσιμα από ένα ηλεκτρικό.

Αν κάνετε λίγα ταξίδια το χρόνο, αν η αυτονομία του ηλεκτροκίνητου που σας ενδιαφέρει φθάνει για να πάτε μέχρι το εξοχικό σας ή αν οι διακοπές σας γίνονται σε κάποιο νησί, μάλλον αξίζει τον κόπο να κάνετε λίγη υπομονή μέχρι να φορτίσει στην εθνική οδό, ώστε να γλιτώσετε όλα τα παραπάνω έξοδα και να απολαμβάνετε την ησυχία ενός ηλεκτρικού.

Η αγορά ενός μεταχειρισμένου ηλεκτρικού είναι συμφέρουσα για όλους καθώς ο αγοραστής δεν δεσμεύεται να κρατήσει το νέο αυτοκίνητο για τρία χρόνια και γλιτώνει αρκετά χρήματα. Το κράτος δεν δαπανά για να επιδοτήσει την αγορά του ηλεκτρικού αυτοκινήτου και ο στόχος της ηλεκτροκίνησης θα επιτευχθεί πιο γρήγορα.

Τέλος, ο αστικός μύθος που λέει ότι θα χαλάσουν οι πανάκριβες μπαταρίες και η όποια οικονομία έγινε θα χαθεί, είναι αβάσιμος. Οι μπαταρίες διαθέτουν εργοστασιακή εγγύηση 8 ετών. Όταν δίνεται από τους κατασκευαστές εγγύηση για 8 έτη, υποθέτω ότι αναμένουν να αντέξει τουλάχιστον τα διπλάσια.

Οι μπαταρίες αντέχουν στο χρόνο. Απόδειξη τα Toyota Prius του 2001 που κυκλοφορούν ακόμα με τις αρχικές μπαταρίες. Δεν βλέπω το λόγο οι πιο σύγχρονες να μην διαρκέσουν αντίστοιχο διάστημα.

Εξάλλου οι μπαταρίες των Prius, έχουν στην «πλάτη» τους δεκάδες χιλιάδες φορτίσεις και εκφορτίσεις, καθώς σε κάθε μέρα χρήσης, αδειάζουν και γεμίζουν πολλές φορές.

Θεωρώ βέβαιο ότι οι σύγχρονες μπαταρίες θα αντέξουν στον χρόνο καθώς φορτίζονται από μια φορά τη μέρα, ως μια φορά την εβδομάδα και επίσης φορτίζονται το πολύ ως το 90% της χωρητικότητας τους, για πρόσθετη μακροζωία. Εξάλλου, οι μπαταρίες αποτελούνται από πολλά στοιχεία και είναι επισκευάσιμες».

Δείτε επίσης