Αυτοκίνητο

Το «Ράλι των Θεών» μπαίνει και στο ΟΑΚΑ: Φαντασμαγορική υπερ-ειδική διαδρομή σχεδόν 2 χιλιομέτρων

Αρχίζει την Πέμπτη και... ξαναγράφει ιστορία

Το «Ράλι των Θεών» μπαίνει και στο ΟΑΚΑ: Φαντασμαγορική υπερ-ειδική διαδρομή σχεδόν 2 χιλιομέτρων
Αρθρογράφος: Θεοχάρης Δημήτρης
Από Θεοχάρης Δημήτρης

Η επιστροφή του ΕΚΟ Ράλι Ακρόπολις έπειτα από οκτώ χρόνια απουσίας στο καλεντάρι του WRC, ήταν αναμφισβήτητα άκρως επιτυχημένη το 2021. Το «Ράλι των Θεών» έχει χρώμα, άρωμα και χαρακτήρα Ελλάδας και είναι ένα από τα πιο σκληρά, απαιτητικά και αγαπημένα για τους οδηγούς του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλι.

Αναδημοσίευση από τη «Βραδυνή της Κυριακής»

Η περσινή επιτυχία δεν έφερε κανέναν εφησυχασμό στους ιθύνοντες του δύσκολου εγχειρήματος. Το αντίθετο! Στόχος ήταν και είναι το ΕΚΟ Ράλι Ακρόπολις να παραμείνει στις κορυφαίες θέσεις του θεσμού. Και αν το 2021 η Super Stage στο Σύνταγμα ήταν το κερασάκι μίας επιτυχημένης διοργάνωσης, το 2022 αναμένεται ακόμα πιο εντυπωσιακό. Το κεντρικό Ολυμπιακό Στάδιο της Αθήνας, που συμπληρώνει 40 χρόνια επιβλητικής παρουσίας, θα είναι ο χώρος απ’ όπου θα ξεκινήσει το ΕΚΟ Ράλι Ακρόπολις με μία φαντασμαγορική υπερ-ειδική διαδρομή, σχεδόν 2 χιλιομέτρων, στις 8 Σεπτεμβρίου. Τα εισιτήρια, μάλιστα, είναι αρκετά προσιτά για το ευρύ κοινό και ξεκινούν από 10 ευρώ (διατίθενται από την πλατφόρμα του viva.gr), ενώ αξίζει να αναφερθεί πως περισσότερα από 40.000 εισιτήρια έχουν μέση τιμή 18,5 ευρώ. Όσοι δεν καταφέρουν να εξασφαλίσουν μία θέση στο γήπεδο, θα μπορέσουν να παρακολουθήσουν απευθείας το εντυπωσιακό event από την ΕΡΤ, καθώς και μέσα από το αφιερωμένο στο ΕΚΟ Ράλι Ακρόπολις pop-up κανάλι της COSMOTE TV.

Παρότι η εντυπωσιακή «EKO SSS Olympic Stadium» θα ξεκινήσει στις 19.30, με τα πρώτα 2 πληρώματα να ξεκινούν τις προσπάθειές τους στην παράλληλη διαδρομή των 1,95 χλμ., στις 20.08, θα πρέπει να σημειωθεί ότι η μεγάλη γιορτή του αγώνα θα έχει ξεκινήσει πολύ πριν, με δεδομένο ότι οι πύλες του ΟΑΚΑ θα ανοίξουν στις 16.30.

Εκείνη την ώρα θα ξεκινήσουν οι αναγνωρίσεις της διαδρομής για το 3ο γκρουπ πληρωμάτων. Στις 17.00, στην αίθουσα «Κασιμάτης» του ΟΑΚΑ, θα διεξαχθεί ο Παγκόσμιος Τελικός e-Sports WRC - για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά στην Ελλάδα. Πρόκειται για το εικονικό Πρωτάθλημα WRC, που, μεταξύ άλλων, δημιουργεί ακόμα περισσότερες προοπτικές ώστε ο μηχανοκίνητος αθλητισμός να καταστεί πιο προσβάσιμος στις νεαρές ηλικίες. Στις 18.30, οι κορυφαίοι οδηγοί ράλι στον κόσμο, καθώς και οδηγοί από όλες τις κατηγορίες που προσμετρούν στο ΕΚΟ Ράλι Ακρόπολις, θα βρεθούν στο Rally Village του OAKA (εντός του περιβάλλοντα χώρου του σταδίου, από την πλευρά της Λ. Ειρήνης), για να υπογράψουν αυτόγραφα στους φίλους του σπορ. Στις 18.30, το ΟΑΚΑ θα «γεμίσει» από τους ήχους του Athens DeeJay 95,2, με τον Μιχάλη Τσαουσόπουλο στα deck, να δίνει τον παλμό λίγο πριν από την Εκκίνηση του αγώνα. Στις 19.00, εντός της αγωνιστικής διαδρομής, υψηλοί προσκεκλημένοι θα συνοδηγήσουν σε ένα Ford Fiesta Rally 3 Junior WRC της M-Sport Poland, ενώ στις 19.45, οι οδηγοί της κορυφαίας κατηγορίας του Πρωταθλήματος θα συγκεντρωθούν στον αγωνιστικό χώρο, για μία αναμνηστική φωτογραφία εμπρός σε δεκάδες χιλιάδες θεατές.

Στην παρουσίαση θα βρίσκεται ο δημοσιογράφος Αντώνης Σρόιτερ, ενώ οι εξειδικευμένοι δημοσιογράφοι Τάκης Πουρναράκης, Παναγιώτης Σεϊτανίδης και Παναγιώτης Τριανταφυλλίδης θα μεταφέρουν κάθε στιγμή της δράσης στους θεατές.

Το αγωνιστικό μέρος

Τρεις προσθήκες είναι τα highlights του φετινού ΕΚΟ Ράλι Ακρόπολις. Πιο συγκεκριμένα, η γνωστή ειδική διαδρομή «Χαρβάτι» (14,02 χλμ.) στην Κορινθία, η Ε.Δ. «Λειβαδιά» (21,21 χλμ.), γνωστή ως «Ευαγγελίστρια» τα προηγούμενα χρόνια, αλλά και μία διαδρομή που θα χρησιμοποιηθεί για πρώτη φορά. Πρόκειται για τη «Δάφνη», στο Δήμο Τανάγρας, με μήκος 17,45 χλμ.

Όλα ξεκινούν το πρωί της Πέμπτης 8 Σεπτεμβρίου, με το «Shakedown» στη Λαμία (08.01). Αμέσως μετά, τα «θηρία» του WRC θα φορτωθούν στις αυτοκινητάμαξες και θα μεταφερθούν στην Αθήνα, με τα πρώτα δύο πληρώματα να ξεκινούν τις προσπάθειές τους στην «EKO SSS Olympic Stadium», λίγο μετά τη δύση του ηλίου (19.50), στις 20.08. Μετά το πέρας της υπερ-ειδικής, τα 70 πληρώματα θα μεταφερθούν στο Λουτράκι, όπου και θα διανυκτερεύσουν, ώστε να είναι κοντά στο σημείο που θα ξεκινήσει η πρώτη αγωνιστική μέρα του ΕΚΟ Ράλι Ακρόπολις.

Η Παρασκευή (9 Σεπτεμβρίου), που είναι και η πιο απαιτητική αγωνιστικά, περιλαμβάνει έξι ειδικές, με την έναρξη να γίνεται με την ειδική «ΛΟΥΤΡΑΚΙ 1» (07.53). Η ειδική υπήρχε και το 2021, αλλά φέτος θα έχει την αντίθετη φορά. Αμέσως μετά ακολουθεί η ειδική «ΧΑΡΒΑΤΙ» (08.46), και στις 11.29 έχουμε το «ΛΟΥΤΡΑΚΙ 2». Τα πληρώματα θα μεταφερθούν έπειτα στην καινούρια ειδική «ΔΑΦΝΗ» (13.12), κοντά στις Ερυθρές, ενώ αμέσως μετά ακολουθεί μία ακόμα νέα ειδική, η «ΛΕΙΒΑΔΙΑ» (15.15), κοντά στην πρωτεύουσα της Βοιωτίας. Παρότι οι διάσημοι «ΒΩΞΙΤΕΣ» (17.53) είχαν αρχικά σχεδιαστεί ως η βραδινή ειδική του ΕΚΟ Ράλι Ακρόπολις, έπειτα από τα προβλήματα ασφάλειας που προέκυψαν στο Ράλι Κένυας, οι διοργανωτές ζήτησαν να γίνει η ειδική υπό το φως της ημέρας.

Το Σάββατο 10 Σεπτεμβρίου έχουμε τις ειδικές «ΠΥΡΓΟΣ» και «ΤΑΡΖΑΝ», που το 2021 είχαν γίνει την τελευταία ημέρα του αγώνα, ενώ νέα είναι η ειδική «ΠΕΡΙΒΟΛΙ», που ξεκινάει λίγο έξω από το ομώνυμο χωριό και τερματίζει κοντά στη Φτέρη. Το πρόγραμμα ξεκινάει στις 08.33 με την ειδική «ΠΥΡΓΟΣ 1», αμέσως μετά έχουμε την ειδική «ΠΕΡΙΒΟΛΙ 1» (09.34), και έπεται ο θρυλικός «ΤΑΡΖΑΝ 1» (11.08). Και οι τρεις ειδικές θα επαναληφθούν για να ολοκληρωθεί το πρόγραμμα της ημέρας. Στις 14.33 έχουμε την ειδική «ΠΥΡΓΟΣ 2», στις 15.34 την «ΠΕΡΙΒΟΛΙ 2» και στις 17.08 την «ΤΑΡΖΑΝ 2».

Η τελευταία ημέρα του αγώνα (Κυριακή 11 Σεπτεμβρίου), περιλαμβάνει τρεις ειδικές, με το «ΕΛΕΥΘΕΡΟΧΩΡΙ» να επαναλαμβάνεται και να αποτελεί και την Power Stage του ΕΚΟ Ράλι Ακρόπολις. Το πρόγραμμα ξεκινάει στις 09.08, με την ειδική «ΕΛΕΥΘΕΡΟΧΩΡΙ 1», και στις 10.11 έχουμε την «ΕΛΑΤΕΙΑ – ΡΕΓΓΙΝΙ». Στις 13.18 ξεκινάει η Power Stage του αγώνα «ΕΛΕΥΘΕΡΟΧΩΡΙ 2», με την οποία θα ολοκληρωθεί το ΕΚΟ Ράλι Ακρόπολις του 2022.

Τα πληρώματα θα κληθούν να καλύψουν μία συνολική απόσταση 1.189,42 χλμ., με τα 888,07 να αφορούν στις απλές διαδρομές και τις 16 Ειδικές Διαδρομές να αγγίζουν τα 303,30 χλμ. Όπως είναι κατανοητό, το 25,5% είναι Ειδικές, και, όπως όλα δείχνουν, για μία ακόμη φορά το ΕΚΟ Ράλι Ακρόπολις θα δικαιώσει τη φήμη του, ως ένας σκληρός και απαιτητικός αγώνας, όπου άνθρωποι και μηχανές υπόκεινται σε μεγάλες δοκιμασίες.

70 συμμετοχές και... Σούπερ 13!

Συνολικά 70 συμμετοχές με πληρώματα από 31 χώρες κοσμούν τη λίστα εκκίνησης του ΕΚΟ Ράλι Ακρόπολις, που συνεχίζει ό,τι ξεκίνησε πέρσι: να διευρύνει τη σπουδαία παρουσία του στο διεθνές στερέωμα, έχοντας ως βάση του μοναδικές εικόνες, απόλυτα ταυτισμένες με την Ελλάδα.

Σε πλήρη σύνθεση αναμένονται οι εργοστασιακές ομάδες του WRC. Του λόγου το αληθές επιβεβαιώνει η παρουσία 13 αυτοκινήτων της κατηγορίας Rally1, αριθμός που αποτελεί ρεκόρ στη νέα εποχή των υβριδικών αυτοκινήτων. Η πρωτοπόρος στη βαθμολογία των Κατασκευαστών, Toyota Gazoo Racing WRT, θα ξεκινήσει τον αγώνα με τέσσερα Toyota GR Yaris, με τους επικεφαλής στη βαθμολογία και νικητές του EKO Ράλι Ακρόπολις 2021, Kalle Rovanpera – Jonne Halttunen, σε ρόλο πρώτου βιολιού, πλαισιωμένους από τους Elfyn Evans – Scott Martin, Esapekka Lappi – Janne Ferm και Takamoto Katsuta – Aaron Johnston.

Με τρία i20 Ν έρχεται στην Ελλάδα η Hyundai Shell Mobis WRT. Οι συνήθεις ύποπτοι Ott Tanak – Martin Jarveoja και Thierry Neuville – Martijn Wydaeghe θα ηγηθούν της προσπάθειας της κορεατικής ομάδας. Το τρίτο Rally1 της Hyundai θα οδηγήσουν οι Dani Sordo – Candido Carrera, οι οποίοι επιστρέφουν στους αγώνες μετά το Ράλι Σαρδηνίας.

Η μεγαλύτερη –αριθμητικά– συμμετοχή αναμένεται από την πολυνίκη του αγώνα, την M-Sport Ford WRT, που ειδικά για το ΕΚΟ Ράλι Ακρόπολις ετοιμάζει έξι Puma Rally1! Ανάμεσά τους τα περισσότερα βλέμματα θα συγκεντρώσει o εννέα φορές παγκόσμιος πρωταθλητής Sebastien Loeb. Ο Γάλλος οδηγός, με την Isabelle Galmiche δίπλα του, στην τέταρτη και πιθανότατα τελευταία φετινή του εμφάνιση, επιστρέφει στα χώματα της Ελλάδας για πρώτη φορά έπειτα από δέκα ολόκληρα χρόνια! Ο κατά πολλούς κορυφαίος οδηγός όλων των εποχών, στην τελευταία του συμμετοχή στο Ράλι Ακρόπολις, το 2012, στέφθηκε νικητής με ένα Citroen DS3 WRC.

Μαζί με τον ρέκορντμαν του WRC, θα δούμε τους Craig Breen – Paul Nagle, που ηγούνται της φετινής προσπάθειας της M-Sport Ford, αλλά και τους ταλαντούχους Gus Greensmith – Jonas Andersson, Adrien Fourmaux – Alexandre Coria και Pierre Louis Loubet – Vincent Landais. Όσο για το… εγχώριο ενδιαφέρον, για λογαριασμό της βρετανικής ομάδας θα αγωνιστεί ακόμα ένα Puma Rally1, με τον Ιορδάνη Σερδερίδη στα πηδάλιά του. Ο Έλληνας οδηγός θα πραγματοποιήσει τη δεύτερη φετινή του εμφάνιση με το αυτοκίνητο, με συνοδηγό τον Frederic Miclotte.

Μπορεί τα υβριδικά αυτοκίνητα να κλέβουν την παράσταση, ωστόσο συνολικά 35 συμμετοχές στο WRC2, με αυτοκίνητα τεσσάρων διαφορετικών Κατασκευαστών, αναμένεται επίσης να χαρίσουν μοναδικό θέαμα. Ανάμεσά τους οι βασικοί διεκδικητές του τίτλου, Andreas Mikkelsen – Torstein Eriksen (Skoda Fabia Rally2 Evo), Emil Lindholm – Reeta Hamalainen με ίδιο αυτοκίνητο, αλλά και οι περσινοί πρωταθλητές στο WRC3, Yohan Rossel – Valentin Sarreaud (Citroen C3 Rally2). Στη μάχη για τη νίκης θα δούμε και τους πολύπειρους Teemu Suninen – Mikko Markkula (Hyundai i20 N Rally2), Marco Bulacia – Diego Vallejo (Skoda Fabia Rally2 Evo) και Nikolay Gryazin –Konstantin Aleksandrov (Skoda Fabia Rally2 Evo).

Τα ελληνικά πληρώματα

Απέναντί τους, έντεκα ελληνικά πληρώματα με αυτοκίνητα προδιαγραφών Rally2 θα δώσουν τη δική τους μάχη για το καλύτερο. Μεταξύ τους, ο πρωταθλητής Ελλάδας του 2019 και πρώτος στην άτυπη ελληνική κατάταξη του ΕΚΟ Ράλι Ακρόπολις 2021, Γιώργος Κεχαγιάς, με τον Δημήτρη Σαΐνη (Skoda Fabia Rally2 Evo), όπως και οι νικητές στην κατηγορία PWRC στο Ράλι Ακρόπολις του 2009, Λάμπρος Αθανασούλας – Νίκος Ζακχαίος, με ένα Hyundai i20 N Rally2. Με ίδιο αυτοκίνητο θα δούμε τον Μάνο Στεφανή, ο οποίος συνοδηγό θα έχει τον πατέρα του και έναν εκ των κορυφαίων συνοδηγών στη χώρα μας, Κώστα Στεφανή. Στη μάχη θα βρεθεί και ο περσινός πρωταθλητής Ελλάδας, Αλέξανδρος Τσουλόφτας, που φέτος θα αγωνιστεί με τον Ross Whittock, με ένα Volkswagen Polo GTI. Με ενδιαφέρον αναμένεται η πρώτη εμφάνιση του ταλαντούχου Παναγιώτη Ρουστέμη με Skoda Fabia Rally2 Evo και συνοδηγό τον Χρήστο Μπακλώρη, αλλά και των Χρυσόστομου Καρέλλη – Λεωνίδα Μαχαίρα (Citroen C3 Rally2). Με δεδομένη την εμπειρία, μία θέση ψηλά στην κατάταξη θα διεκδικήσουν και οι Βασίλης – Γιάννης Βελάνης με ακόμα ένα Skoda Fabia Rally2 Evo. Με ίδιο αυτοκίνητο θα δούμε και τους Θέμη Χαλκιά – Ανδρέα Βίγκο, Διονύση Σπανό –Σωτήρη Γκοτοβό, Γιώργο Αθανασόπουλο – Σπύρο Μπαρδάκη, ενώ με Ford Fiesta Rally2 θα εκκινήσουν οι Γιώργος Βασιλάκης – Κώστας Σούκουλης.

Δείτε επίσης